16.7.2019 | Svátek má Luboš



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


Rozhodli jsme se odložit to



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 1150, poslední: 2.9.2018 22:38, přehled diskusí

Už chrní...:
Autor: R. Neveselý Datum: 2.9.2018 22:37

.

Teď jsem si procházel:
Autor: P. Szirotný Datum: 2.9.2018 21:48

diskusi a z 99% procent tam píše troll K.Janyška. Samozřejmě propaguje kompozitní teorii, které zřejmě rozumí jen on sám. Je to prostě pacient pro docenta Chocholouška. Ostatním přeji příjemný zbytek neděle a krásné babí léto.

Re: Teď jsem si procházel:
Autor: A. Čepek Datum: 2.9.2018 22:04

Je to neuvěřitelné, ale když čas od času Kajana admin dočasně vykopne, je tu pak nuda.

Re: Teď jsem si procházel:
Autor: M. Prokop Datum: 2.9.2018 22:28

Osobně nevidím rozdíl. Bez Kajana je glos méně, ale já ty jeho stejně nečtu a reakce většinou také ne.

Re: Teď jsem si procházel:
Autor: A. Čepek Datum: 2.9.2018 22:30

Já vím, ale jsou zde mnohem horší.

Re: Teď jsem si procházel:
Autor: M. Prokop Datum: 2.9.2018 22:38

To jo, ale na ty obvykle taky nereaguji. Pokud je zde něco zajímavého, reaguji. Pokud ne, večer si čtu. Během dne, jak je čas a nálada.

Co je to kompozitivní teorie?:
Autor: A. Čepek Datum: 2.9.2018 21:36

Re: Co je to kompozitivní teorie?:
Autor: K. Janyška Datum: 2.9.2018 21:37

Já vím, já vím.

MM to tu už jednou však také vysvětloval. Ten termín našel u Hayeka... Dzp.

Re: Co je to kompozitivní teorie?:
Autor: A. Čepek Datum: 2.9.2018 21:41

{}

Re: Co je to kompozitivní teorie?:
Autor: R. Neveselý Datum: 2.9.2018 21:44

Kecáš, nenašel vole.

Re: Co je to kompozitivní teorie?:
Autor: P. Szirotný Datum: 2.9.2018 21:41

Je to teorie, kterou v každém druhém blogu prosazuje troll K.Janyška. Nic víc za tím nehledejte.

Re: Co je to kompozitivní teorie?:
Autor: R. Neveselý Datum: 2.9.2018 21:43

Žádná kompozitivní teorie neexistuje. Jen kolem hlavy Janyšky bzučí moucha.

Kompozitivní teorie:
Autor: I. Semrád Datum: 2.9.2018 21:56

Ne tak docela, v Kontrarevoluci vědy, na začátku 8.kapitoly - "Smysluplné" sociální útvary, ("Purposive" social formations), Hayek píše, že "sociální jevy" jsou vykládány špatně a vysvětluje, že tyto (chybné výklady) jsou "přímým důsledkem neschopnosti postihnout, jak nezávislé činnosti mnoha lidí mohou produkovat soudržné celky, trvalé struktury vztahů, které slouží důležitým lidským cílům, aniž by byly za tímto účelem někým vědomě vytvořeny; tato neschopnost je způsobena absencí kompozitivní teorie (compositive theory) společenských jevů".

Tím vlastně vytyčil obrovský prostor pro sebe a své následovníky, speciálně bych zmínil pana Janyšku. Hayek už s tím mnoho nepohnul, ale pan Janyška..., kdo ví.

Re: Kompozitivní teorie:
Autor: I. Semrád Datum: 2.9.2018 22:00

...ten Hayekův citát v uvozovkách jsem už psal Kajanovi před 10ti lety (to to letí), tehdy vygůglovanej, až později jsem zjistil, odkud přesně je.

Re: Kompozitivní teorie:
Autor: I. Semrád Datum: 2.9.2018 22:03

V originále: This fallacy is related to "the inability, caused by the lack of a compositive theory of social phenomena, to grasp how the independent action of many men can produce coherent wholes, persistent structures of relationships which serve important human purposes without having been designed for that end."

Re: Kompozitivní teorie:
Autor: A. Čepek Datum: 2.9.2018 22:08

https://en.wikipedia.org/wiki/Hard_and_soft_science .... co na to říká Hayek?

Re: Kompozitivní teorie:
Autor: I. Semrád Datum: 2.9.2018 22:14

Nevím co Hayek, ale jiný Fridrich, tedy Carl Friedrich Gauss (viz třeba Gaussova křivka) prohlásil:

Když filosof říká pravdu, pak jde o samozřejmou pravdu, pokud říká něco, co není samozřejmé, není to pravda.

Re: Kompozitivní teorie:
Autor: A. Čepek Datum: 2.9.2018 22:26

Pěkné!

Re: Kompozitivní teorie:
Autor: A. Čepek Datum: 2.9.2018 22:03

Jednou se mu povede to správné pohrkání šuplíkem a kostky se seřadí v důkaz kompozitivní teorie (není ovšem jasné, jestli Kajan postoupil ve vědeckém poznání a popsal své kostky písmeny, aby bylo možné výsledek opsat).

Re: Kompozitivní teorie:
Autor: I. Semrád Datum: 2.9.2018 22:09

Ano, bude-li například kostek 5, na nich písmena "V", "O", "O", "H", "N" tak po čase se možná dobéře k zajímavému výsledku a poznání.

Re: Kompozitivní teorie:
Autor: A. Čepek Datum: 2.9.2018 22:12

Něco jako Kajanův šuplík (ovšem rafinovanější), popisuje Jonathan Swift v Gulliverových cestách (vědci z létajícího ostrova Laputa). Swift ovšem věděl, že je to pitomost, narozdíl od Kajana.

Re: Kompozitivní teorie:
Autor: I. Semrád Datum: 2.9.2018 22:23

Ano, podle onoho vynálezu "i naprostý nevzdělanec, může za málo peněz a s nepatrnou tělesnou námahou psát knihy o filosofii, básnictví, státovědě, právnictví, matematice a teologii, aniž na to potřebuje nadání nebo studia".

Ale Kajan je svérázný myslitel a je to můj oblíbený debatér, i když obvykle spamuje, proto by mohl ubrat (objemem příspěvků) tak na desetinu, nebo aspoň na pětinu.

Re: Kompozitivní teorie:
Autor: A. Čepek Datum: 2.9.2018 22:27

A narozdíl od některých jiných ve světlých chvilkách občas mluví i rozumně.

Re: Kompozitivní teorie:
Autor: I. Semrád Datum: 2.9.2018 22:34

Ano.

CO JE TO KOMPOZITIVNÍ TEORIE ? :
Autor: K. Janyška Datum: 2.9.2018 21:32

JSOU TO "STANOVY" LIDSKÉHO SVĚTA, OBJEVENÉ VĚDOU.

Metoda relevantních společenských věd je výhradně kompozitivní, tedy skladná. Viz slavná Kontrarevoluce vědy od nositele Nobelovy ceny A.F. von Hayeka. Vědecké informace jí získané, navzájem provázané a neodporující si, tvoří kompozitivní teorii. Myslíme zásadně a vždy v teoriích, tedy jinak se takový obří soubor nebo dokonce koridor souvisejících vědeckých informací o lidském světě nazvat ani nedá.

Co tedy obsahuje ? Úplně všechno, co věda ví o kulturní evoluci i jejich počátcích, tedy o oddělování našich lidských prapředků ze zvířecí říše a kulturním vývoji světa lidí, tedy světa týkajícího se jen lidského rodu, tedy světa lidského, a principů, na kterých vyrostl a stojí. A to jen a výhradně bez pověr a mýtů, tedy bez náboženských a okultních ohledů, tedy na vědecké bázi.

Čím se tedy zabývá konkrétně ? Vysvětlením motoru kulturního vývoje lidstva, tedy objevem obchodu, coby generátorem zisku a důsledky z něho. Tedy vysvětlením procesu civilizace, coby nástroje přeměny divocha, nejprve v samostatného, od kmene odděleného, jednotlivce a návazným procesem masívní emancipace lidí od kmenového způsobu života vůbec, v občana.

Re: CO JE TO KOMPOZITIVNÍ TEORIE ? :
Autor: K. Janyška Datum: 2.9.2018 21:32

Studuje principy, které k takovému pohybu v čase a v prostoru vedly a vysvětluje je. Vysvětluje vznik civilizačních pravidel chování, lidské mysli, inteligence, lidského rozumu, abstrakce, soukromého práva a zejména vznik a vývoj neustále se souběžně od civilizovaných více k civilizovaným méně rozšiřujícího v čase a v prostoru generátoru všeho lidského, spontánního řádu lidské interakce a lidského světa.

Z toho jasně vyplývá, že člověk není vědomým konstruktérem vývoje lidstva, ale že to je jen jeho aktivita a jsou to spontánní síly, které ovládají vesmír a cokoliv na Zemi. Jejich neosobní souhra určuje svými regulačními, záchovnými a pořádacími vlastnostmi to, co bude a co ne. Nepředstavitelná složitost jejich interakce člověku stanoví meze toho, na co má vliv a co musí ponechat k "řešení" na nich.

Kompozitivní teorie je tedy vždy nejvýše možným věděním lidstva, neboť je neustále vědou verifikována a aktualizována a je česky řečeno skladná a celostní, tedy zahrnující všechny vědecké poznatky z obou větví vědy a tvoří neustále vědou upřesňovaný koridor relevantních vědeckých informací o lidské situaci. Jsou to tedy jakési vědou určené stanovy lidského světa.

Re: CO JE TO KOMPOZITIVNÍ TEORIE ? :
Autor: K. Janyška Datum: 2.9.2018 21:32

Měli bychom vždy, a za každých okolností, respektovat to, co tento nejvyšší intelektuální výkon lidstva, tedy vědy, přinesl.

Bez takového vzdělání, které odhaluje nastavení hranic, které nám spontánní síly neosobně stanovují a určují tedy i možnosti vývoje lidského světa, se neobejdeme. Už proto, že vývoj jde jinudy, než si lidé myslí a nerespektují ho. Proto ony války a proto onen zmar.

Začít se vzděláváním kompozitivní teorií je bezpodmínečně nutné. Vždyť každou aktivitu lidí je nutné tímto věděním poměřovat. Více lidstvo totiž neví a nikdy vědět nebude... Dzp.

Pane Janyško, již jste:
Autor: I. Semrád Datum: 2.9.2018 21:27

...vynašel kompozitivní teorii?

Za Hayekových časů ještě nebyla, jak píše sám Fridrich.

Re: Pane Janyško, již jste:
Autor: R. Neveselý Datum: 2.9.2018 21:42

Vynalezl leda rouno.

Co je to Janyškova mysl?:
Autor: A. Čepek Datum: 2.9.2018 21:25

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ganglion