20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

POLITIKA: Výročí 21. srpna předmětem politického boje

Od okupace ČSSR vojsky Varšavské smlouvy uplyne letos v srpnu 50 let, což bývalo považováno za dvě generace (dnes při pozdním zakládání rodin to bude asi jinak). Dvě generace už je dost dlouho, aby se ledacos zapomnělo a dovolilo spekulace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 12.8.2018 2:29

Re: RUSOVÉ A PRUSOVÉ.

Jo. Nás mnógo...

V. Podracký 11.8.2018 10:38

Re: RUSOVÉ A PRUSOVÉ.

V podstatě to říkáte správně jen jedna chyba: Ta úvaha o tom, kdo by byl lepší, jestli Hitler, Merkelová nebo Brežněv. Je nutno rozlišovat. Hitler nás chtěl úplně zlikvidovat a už s tím začal. V podstatě mu v tom zabránil Stalin a ostatní spojenci. Brežněv z nás chtěl mít poslušné ovečky svého systému. A Merkelová chce sjednocenou Evropu, ve které by vládlo Německo. Zatím je ovšem Merkelová tou nejlepší variantou, jen se jí nesmí ustoupit.

S. Netzer 11.8.2018 10:53

Re: RUSOVÉ A PRUSOVÉ.

To, že kancléřka "chce sjednocenou Evropu, ve které by vládlo Německo" tvrdíte Vy. Zkuste Vaše tvrzení podpořit nějakým důkazem, jinak to jsou plané žvásty.

Mimochodem jmenovat kancléřku jedním dechem s diktátory Stalinem a Brežněvem je neuvěřitelná nehoráznost.

J. Kulheim 11.8.2018 11:25

Re: RUSOVÉ A PRUSOVÉ.

Socialismy jsou všechny stejné. S těmi prvními máme jakési zkušenosti. Socialismus bruselského typu je sofistikovanější, Většina zákonů je z dílny nevolených úředníků sídlících v Bruselu.

Paní Merkel, jako představitel, nejsilnější ekonomické mocnosti, má největší vliv na politiku EU. Hitler byl poražený a zbyly po něm koncentráky a hromady mrtvých, ale hodnoty na kterých Evropa vyrostla zůstala. Moskevští komunistě odešli.

Po paní Mekel a spol. zůstanou migranti, kteří nikdy neodejdou. Nikdy nenajdou cestu k tradicím na kterých jsme vyrostli. Je nemyslitelné, aby na jednom území žily dvě kultury, které nemají společný hodnotový systém. Jedna musí ustoupit. Dobrovolně těžko. Demokracie v takovém prostředí nemůže fungovat. Na světě žije 1.6 miliardy muslimů. Přicházejí lidé z Afriky. Budou tito lidé bránit se zbraní v ruce evropské hodnoty? Stačilo 10% komunistů, aby 40 let ovládali ČSR.

Dědictví součsných vůdců Evropy je nebezpečnější a je nevratné. Vznik federativního státu znamená ztrátu svobody a suverenity. Svobodu nám nikdo dobrovolně nevrátí. Rusům to nevonělo, když odcházeli. Bylo štěstí, že tady byli státníci jako Regan a Thatcherová. Toto jsou politici okresního formátu. Lžou, blafují, atd. Nevěřím jim ani slovo.

S. Netzer 11.8.2018 11:52

Re: RUSOVÉ A PRUSOVÉ.

Tím že "jim nevěříte ani slovo" jste nezvratně dokázal, že Merkel "chce sjednocenou Evropu, ve které by vládlo Německo", nebo jak tomu mám rozumět?

J. Kulheim 11.8.2018 15:44

Re: RUSOVÉ A PRUSOVÉ.

Paní Merkel, pan Makron a pan Junker mají v EU rozhodující slovo. Vy víte moc dobře, jak jsem tím myslel. Ten kdo chce z EU udělat federativní stát není jenom paní Merkel. Jsou to i další levicově myslící lidé, kteří chtějí ovládat Evropu. Německo má největší ekonomickou sílu a má největší počet poslanců EP, kteří jsou schopni prolobovat německé zájmy.

EU by byl dobrý projekt, pokud by fungoval na základě subsidiarity a respektoval individuální svobodu a svobodu států spravovat si věci veřejné. V současnosti nevolení, anonymní, nedohledatelní úředníci sídlící v Bruselu vyrábějí různé pokyny, nařízení, zákazy příkazy a za nic nejsou odpovědní. Platí to, žr Evropě vládne ten, kdo ovládá dotace. Suverenita států je umenšována, parlament schvaluje 80% zákonů které přicházejí z Bruselu. Za neschválení vyhrožují sankcemi a žalobami u ES.

I kdyby tam seděli klony Matky Terezy a Alberta Einsteina, tak

nedokážou uspokojivě řešit problémy v celé Evropě. Nedokáží řešit migrační krizi, nedokázali řešit konflikt při rozpadu Jugoslávie. ATD.Oni nemohou být tak hloupí, aby nevěděli, že to musí jednou skončit. Do Evropy se nevejde 3 miliardy chudáků. Každý rok se do chudoby narodí 20 milionů dětí. I kdyby každý rok do Evropy přistěhovali 1 milion, tak dalších 19 milonů přibyde.

J. Ptáček 11.8.2018 12:05

Re: RUSOVÉ A PRUSOVÉ.

Nemohu, než Vás, pane Kulheime, plně podpořit a jen skromně doplnit.

Zkušenosti z minulé války ukázaly, že největší oběti přinesl lid Sovětského svazu a Německa, a že jsou to právě tyto dva národy, které jsou schopny akcí světového významu.

Telegram J. V. Stalina prezidentovi NDR Wilhelmu Pieckovi ze dne 13. 10. 1949

A doplněk Stalinovy dcery Světlany Alilujevové, která cituje výrok svého otce:

Společně s Němci bychom bývali byli neporazitelní.

D. Polanský 11.8.2018 10:09

Člověk má nenávidět,

aby neviděl jiné problémy. Rusko se na to docela hodí. Stačí mladé jenom trochu nasměrovat, ještě nemají zkušenost, spolknou vše i s navijákem.

Š. Hašek 11.8.2018 10:28

Re: Člověk má nenávidět,

Přesně.

S. Netzer 11.8.2018 10:06

Včera byl

na Parlamentních slintech rozhovor s "chirurgem" Zaldostanovem. Potěšil určitě srdce každého rusofila, i autorovo.

"Přemýšlím o celé své zemi pod názvem svatá Rus. Chtěl bych ji spojit. Chci se starat o to, aby byla obklopena přáteli a ne nepřáteli."

Máte se na co těšit. :-P

V. Podracký 11.8.2018 10:16

Re: Včera byl

Kdo by nechtěl být obklopen přáteli? V podstatě to říká správně.

S. Netzer 11.8.2018 10:20

Re: Včera byl

Toho ruského přátelství jste si užívali 40 let a ještě vám to zřejmě nestačilo.

A. Trick 11.8.2018 10:23

Re: Včera byl

Není nad německé přátelství 1938 - 1945.

S. Netzer 11.8.2018 10:29

Re: Včera byl

Píšeme rok 2018 a jsme členy stejných spolků, dyšno Kylchape.

A. Trick 11.8.2018 10:32

Re: Včera byl

V letech 1938-45 jsme ve spolku s Německem vůbec nemuseli být. Měli jste spolu s Hitlerem vyhrát válku, milá paní. Dnes byste problém s "rusáky" určitě neměla.

S. Netzer 11.8.2018 10:46

Re: Včera byl

"Měli jste"?

Jste ubožák, dyšno Kylchape.

P. Han 11.8.2018 11:42

Re: Včera byl

Vy píšete "Toho ruského přátelství jste si užívali 40 let", proč by nemohl Kylchap napsat "Měli jste spolu s Hitlerem vyhrát válku"? Identifikujete se s Němci, nikoliv s námi.

Š. Hašek 11.8.2018 10:27

Re: Včera byl

Maličko poznamenám, bylo to sovětské přátelství.

Od roku 1938 do roku 1945 jsme si užívali nacistického přátelství (a ochrany)Třetí Říše? Nebo to bylo přátelství Německa/německého lidu?

Zas jedna, co má v hlavě letající papíry v průvanu. Jako jedna průvodkyně, co říkala, že kuruci vlítli na Moravu ze Slovenska. Ještě mohla k tomu vrazit i sovět, pod pojmem car. Ale Vám to nedocvakne, ty hodinky a holínky.

Š. Hašek 11.8.2018 9:55

Probíhá to neustále .....

Na fotografiích lze nalézti mladé, neopeřené (eurohodno) s plakáty typu "Iditě domoj", s trikolórou ..... proti motorkářům, kteří připomínají strašnou druhou válku. Chlapec to někde zahlédl. A nakukali mu, že Rudá armáda prostě vtrhla do Berlína.

Jen poznamenám, že jsem tohle dělal v roce 1968. Ty plakáty. Vsadím se, že tihle mladí právě vědí o roku 1968 pendrek. Protože jim to přednáší soudružka Šiklová. A jsou "úplně hotoví" ze šíbra Smrkovského (s lidskou tváří, že), jak tehdy "organizoval demokracii". Zkráceno, zjednodušeno.

V. Podracký 11.8.2018 10:06

Re: Probíhá to neustále .....

Přesně o tom píši. O té atmosféře.

L. Kasala 11.8.2018 9:07

POLITIKA: Výročí 21. srpna předmětem politického boje

Nevím jak je autor starý, ale evidentně toto období neprožil. Mně projížděly stovky tanků pod oknem a zcela zničily silnici. A taky si pamatuji, jak se okupanti chovali a jaké byly reakce v SSSR. A "Putinovci" by rádi zase, kromě jiného, ovládali půlku Evropy.

Vaše názory osobně beru jako kecy dalšího proruského vlezdoprdelky.

V. Podracký 11.8.2018 9:49

Re: POLITIKA: Výročí 21. srpna předmětem politického boje

Nevím na jaký článek odpovídáte? Já přece nemluvím o tom, že to nebyla okupace, také si nemyslím, že byla v pořádku. Já se snažím ukázat, že ten problém byl v režimu, který oba národy sužoval, přitom Rusové na tom byli hůře. Já přece mám z té doby také zážitky. Transparenty a jednání tehdejších lidí si dobře pamatuji a je to i v mnoha dokumentech. Lidé se snažili přesvědčovat ruské vojáky a vysvětlovat jim naši situaci a demokratizaci. Komentujete tedy co?

Š. Hašek 11.8.2018 10:04

Re: POLITIKA: Výročí 21. srpna předmětem politického boje

Pana Kasala prosím tímto o detailnější vysvětlení pojmu -Putinovec-.

I osvětlení postupu, kterak by dnes Rusko ovládalo půlku Evropy, protože ji (tu větší půlku) už dnes má pod palcem - mrkněte se do školního atlasu, Evropa je totiž k Uralu. Vy asi míníte nějaký štrasbrusel, tam jsou zeměpisně nevzdělaní, hodně politicky vzdělaní. Drzouni.

Jsem Putinovec, Trumpovec, Klausovec (ale nehraju tenis), Jaklovec, ... , jím tlačenku, neHalíkovec, ..... , jezdím na Sibiř, ...... já toho mám! I moje žena říká, že jsem hroznej.

K. Janyška 11.8.2018 8:58

Byla to jen epizoda ve vývoji lidského světa, které lidstvo

přivádějí k rozumu, lépe řečeno, které jsou na cestě k jeho uspořádanosti pro hloupost lidí doslova logické... Dzp.

D. Polanský 11.8.2018 10:12

Akorát je blbý, že člověk žije tak krátce,

nevím koho uklidní, že za několik tisíciletí bude vše ok.

K. Janyška 11.8.2018 20:51

Re: Akorát je blbý, že člověk žije tak krátce,

Nikoho a nedá se nic dělat... Dzp.

M. Prokop 11.8.2018 8:21

Tak popořadě:

" Dnes obvyklá nenávist k Rusům u dnešní mladé generace, tenkrát nebyla. Nebyla ani potom, nebyla dokonce ani v devadesátých letech. Není přímým následkem r. 1968, ale výsledkem usilovné protiruské propagandy, která události r. 1968 používá jako nástroj v politickém boji proti současnému Rusku, které s tím nemá nic společného. Tenkrát šlo o boj proti totalitnímu komunistickému režimu, který sužoval Rusy možná více než nás. Oni to jen méně chápali, ale nakonec pochopili totéž o dvacet let později. "

O žádnou nenávist k Rusku se nejedná ani dnes. Rusko je prostě nepříliš demokratický (nemají to holt "v krvi") velký stát, považující Česko za jím kdysi dobyté území a tedy potenciálního vazala. Vědět o tom a bránit tomu není nenávist, ale opatrnost.

Rusko s tím společného má dost, to tvrdí i Putin. Rusko prostě bylo hlavní silou SSSR a rádo by jí bylo opět. Oficiálně se prohlašuje za nástupce SSSR.

A Rusové to moc nepochopili ani o těch dvacet let později, jak je vidno z tamních dnešních poměrů.

P. Han 11.8.2018 8:29

Re: Tak popořadě:

Znáte Kaťušu? To "dalne pograničie", to jsme pro ně pořád i my. Kamkoliv kdy stoupla noha ruského vojáka... Je to v nich jako v koze.

J. Lepka 11.8.2018 9:30

Re: Tak popořadě:

Většina rusáků stále vzývá Stalina...

Š. Hašek 11.8.2018 10:15

Re: Tak popořadě:

Víte houby. Neznáte pravopis, nebo si pletete švába s Rusem? Nic si z toho nedělejte, Putna v tom má též čurbes.

Máte nějaká data? Byl jste někdy v Rusku? Hovořil jste aspoň s třiceti Rusy (nikoliv najednou, že) kdekoliv, ve vlaku - tam je času dost, z Vladivostoku do Moskvy týden?

Já jo, jedl jsem s nimi kaviár, oni hostili, já byl host, byli jsme naprosto střízliví, dovolím si tedy o tom špitnout. To, co dneska člověk slyší v televizi ........ .

Rusové jsou jinačí minimálně v tom, že na svoji historii nekálejí jako naši novostudenti a hodnotáři - ale rozebírají to, furt, vlastenecky, chcete-li. V Ulan-Ude mají šíleně velko hlavu Lenina, neklaněj se mu, ale nezbourají ho - možná aby potom u nich nějaká soudružka nemohla něco zas mlít.

Zkráceno, zjednodušeno. Asi nebudu pochopen a budu označen za "stavitele pomníku Stalina na Letné".