19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

Česko jako země českého národa

Profesor Aleš Gerloch kandiduje do senátu a se svými záměry seznamuje veřejnost. Pokud se stane senátorem, chce se zasazovat o změny Ústavy. Například v tom smyslu, že by v ní mělo Česko být definované jako země českého národa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Varadinková 9.8.2018 19:13

Re: Tak ještě jednou

Vy sám píšete: Američané s českými kořeny.

Proč Vám potom tak moc rozhořčuje ta představa: Češi s vietnamskými (ukrajinskými,.... nebo koneckonců i arabskými) kořeny?

S. Lazárek 9.8.2018 19:21

Re: Tak ještě jednou

Nijak mě to nerozhořčuje, sám jsem Čech s ukrajinskými kořeny, ale pokud k něčemu opravdu potřebujete vetnout český nádord do ústavy, tak já ne, vůbec netuším, co by to změnilo. Pan Gerloch dle mého soudu zaútočil na voličovu první signální a to se mu zdá se, podařilo.

J. Schořík 9.8.2018 20:28

Re: Tak ještě jednou

KřivdIS mu. Ten návrh je starý a jeho podstata je přesně opačná než je mu podsouvano. V podstatě chce říct ze to uzení patří Čechům a menšinám které na něm žijí. Je to v podstatě standardní formulace ve spoustě jiných ústav.

R. Brzák 9.8.2018 18:43

Re: Tak ještě jednou

Souhlasím.

Jen k těm "sluníčkářům" - nejde o záměr "mít klacek" - takoví jedinec totiž vlivem svého strachu skutečně vidí ve svém oponentovi toho potenciálně nebezpečného nacionalistu (mechanismus "velké oči"). Takže jde o upřímnou reakci, spíše než o zákeřnou úvahu...

J. Schořík 9.8.2018 18:53

Re: Tak ještě jednou

Vy ale, pokud vezmeme v úvahu Vaše volební preference představujete 10% menšinu urvanych narodovcu. Není tady žádná vaše kultura, vaše zvyky a nebudou ani vaše pravidla.

Nikdo, ani cizinec, ani místní, se nemá povinnost nijak integrovat do menšiny paranoidní ch blbců.

R. Brzák 9.8.2018 18:59

Re: Tak ještě jednou

Možná z jiného textu paní Varadinkové lze vyčíst něco, co Vás opravňuje k takovému výpadu. Ale zde nepíše nic, co by nemělo rozumný základ.

Oproti tomu se Vy velmi mýlíte - neb integrace je ve vztahu k nově příchozímu pasivní (on je integrován, obvykle sociálními programy) a protože tedy nevyžaduje apriory od imigranta maximální přizpůsobení se (postrádá existenční tlak), skutečně se nikdy neitegruje ani není integrován (leda do záchranné sociální sítě). Proces, který počítá s nutností přizpůsobení se nově příchozího místním podmínkám, je asimilace - jehož základní součástí je existenční tlak, pod kterým příchozí opouští vše, co mu v novém prostředí nepomáhá či dokonce činí překážky. A pak se z něj stane Američan (nebo Čech, z Ukrajince, např.).

M. Varadinková 9.8.2018 19:36

Re: Tak ještě jednou

Z žádného mého textu nelze vyčíst nic, co by Schoříka opravňovalo k takovému výpadu.

J. Schořík 9.8.2018 20:22

Re: Tak ještě jednou

Vážený pane Brzaku, celý příspěvek pani Varadinkove může znít rozumne, dokud se nezamyslíte právě nad tím jejím "nase". Já věřím že "nase" cokoliv paní Varadinkove nemá ani zdaleka většinu a jakékoliv výkřikovani na toto téma je jenom směšné.

Nic takového jako "nase" není, rozhodně ne snadno definovatelne.

J. Kanioková 9.8.2018 18:59

Kristovanoho !

Vy snad máte jinou kulturu, zvyky či pravidla, než p. Varadinková ? A v podstatě nejméně 80% českých občanů ?

Fascinuje mě, jak tu frčí překrucování..

R. Brzák 9.8.2018 19:07

Re: Kristovanoho !

Ano, je to zajímavé - ale nikoliv překvapivé.Jde o běžný následek přechodu do bojového módu - a zde se již nějaký čas válčí. Od toho okamžiku, kdy diskutér podlehne nějakému svému strachu, většinou jen vede válku..

J. Schořík 9.8.2018 20:33

Re: Kristovanoho !

Ano, nesporně. Šíření paranoidní ch teorii o spiknutí pravdolasky a fašistické EU d9 mě kultury nepatří. Nepřekvapuje mne ze si myslíte že má tohle v hlavách 80% občanů - konečně jste taková druhá Varadinkova, ale já tomu nevěřím. Až uděláte s Okim 80% uznám ze se mýlím. Do té doby bych prosil nemluvil za většinu ani za "nasi" kulturu. Diky.

M. Varadinková 9.8.2018 19:09

Re: Tak ještě jednou

Do menšiny paranoidních uřvaných blbců patříte Vy, Schoříku, jak jste právě názorně předvedl.

I. Mertl 9.8.2018 19:27

Re: Tak ještě jednou

A už je to tady! Podle této paní nepatří p. Schořík a celá řada dalších, nejspíš ani já, do množiny pravověrných Čechů, neboť patříme do menšiny paranoidních uřvaných blbců. Lépe tak, než do tak zvané většiny, reprezentované právě paní Varadinkovou.

M. Varadinková 9.8.2018 20:03

Re: Tak ještě jednou

Nepodsouvejte mi svoji vlastní (a Schoříkovu) zvrácenou metodiku.

Já jsem reagovala na velmi konkrétní Schoříkův skřek, protože to byl skřek paranoidního uřvaného blbce a tato požitá slova mi ostatně napověděl on sám. O Vás jsme se vůbec nezmínila, ani jsme nijak skupinově nespecifikovala tu "množinu paranoidních blbců" (jako například "voliči TOP09" či "členové ČSSD"), tak jak to opakovaně činí Schořík s "voliči Okamury".

Jestli ale máte Vy sám potřebu se vydávat za "paranoidního uřvaného blbce", tak jak je libo. Jen to nesvádějte na mne.

J. Schořík 9.8.2018 20:26

Re: Tak ještě jednou

Já za většinu nemluvím na rozdíl od Vas. A stejně tak nestojím o "vasi kulturu, tradice a pravidla". To si udržujte ve vašem Okamurovy kemp undergroundu a necpete to proboha nikomu venku ;)

J. Kanioková 9.8.2018 18:54

Ano, souhlas

P. Vandas 9.8.2018 18:09

Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

Ale neotviral bych ji, neb by to dopadlo, jako s pomlčkou. Diskuze o této úpravě by vedla k rozpadu státu. To,co je důležité, je ta myšlenka a diskuze o potřebě, jasné sdělit a shodnout se na tom, kdo je tu doma, a kdo je zde jen trpěn, ba zda sem některé smejdy vůbec pouštět.Toz tak to vidím zdali. :-):-):-)

M. Mařák 9.8.2018 18:10

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

Pro vás Čechy a hlavně české pragocentristy zcela určitě.

J. Fialová 9.8.2018 18:11

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

Pro mě také? Já jsem prosimpěkně moravský pragocentrista :)

M. Mařák 9.8.2018 18:15

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

Jsem občanem ČR původu moravského a do ústavy bych v tomto směru nerýpal. Myslím si, že jsem celkem srozumitelně vysvětlil proč.

J. Fialová 9.8.2018 18:17

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

Já jsem někde napsala, že bych do ní rýpala jako pan Gerloch??

M. Varadinková 9.8.2018 18:19

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

Můj děda pocházel z jižních Čech, babička z moravského Slovácka (a poznali se ve Vídni:-)))) Druhý děda a babička byli roduvěrní Valaši. Pragocentrista nejsem. Přesto by mne ani ve snu nenapadlo psát si jinou národnost, než českou.

M. Mařák 9.8.2018 18:22

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

No vidíte, mne to napadá. I když jsem kdysi žil v ČSSR a někdo se mne zeptal, jestli jsem Čech, tak má odpověď byla, že jsem Moravák. Nikdy jsem se jako Čech necítil.

J. Fialová 9.8.2018 18:23

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

Tu formulaci "moravský pragocentrista" jsem používala v době, kdy tady blbnulo Hnutí za samosprávu Moravy, prof. Bárta, nebo tak nějak. Co chvíli v centru někdo podstrkával Moravu k podpisu. Sdělení "jsem moravský pragocentrista" jim spolehlivě zavřelo huby :)

I. Kellner 9.8.2018 18:17

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

Dal bych do Ústavy barevný papírek, s mezní hodnotou, kdo zde smí být, a kdo už je příliš tmav!..-)

J. Kombercová 9.8.2018 18:33

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

Teď už na sluníčko nelezu, protože by se mi asi neudělalo dobře, ale v mladších dobách jsem se ráda slunila a přes sezonu jsem byla docela dobře tmavá. Přes zimu ta barva vyprchala a tak na jaře znovu... tak přes léto nevím, nevím... bylo to málo nebo už hodně? :)

R. Brzák 9.8.2018 18:34

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

No když je to pro Vás tak důležité...ale netvařte se, že je to důležité pro někoho jiného, tomu by se pak říkalo straw man.

J. Kanioková 9.8.2018 19:07

Přesně !

L. Kolman 9.8.2018 17:27

On vám ty Čechy někdo bere?

My máme zase svou Moravu a na tu si také šáhnout nenecháme, pražští Pepíci. No a třeba já mám radši Slováky než Čechy. Mám je kousek za humny, žena je Slovenka, máme tam řadu bezvadných příbuzných. Také jsou přímější, kamarádštější a mají výborný smysl pro humor. A to mi vyhovuje.

M. Mařák 9.8.2018 17:28

Re: On vám ty Čechy někdo bere?

K Slovákům a Slovensku mám také mnohem silnější vztah než k Čechům a Česku, které mimo Prahy a Plzně vůbec neznám.