24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

POLITIKA: Naše afghánské zájmy

Na dotaz, proč naši vojáci operují v Afghánistánu, mi jeden uvědomělý čtenář odpověděl, že nás k tomu zavazuje článek 5 smlouvy NATO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 10.8.2018 12:53

Re: Demokracie v ČR ?

Umím si představit ten stav, kdy by se Američané necítili pány Země.

Ten gauner Hitler (Němec) - nejenže pozval bolševiky do Evropy, ale pozval sem i Američany. Myslíte, že žádná spojitost s dneškem???

T. Hudeček 10.8.2018 12:48

Re:

Souhlas. Ale voják do mise nemusí. Většinou je to na bázi dobrovolnosti, zcela výjimečně na rozkaz, ale voják může odmítnout s rizikem padáka (což je v pořádku).

Š. Hašek 10.8.2018 12:46

Re:

Amerika tam nemohla vyhrát. Ani nesměla. Pán Bůh už to tak zařídil. Američané by určitě vyhráli, kdyby se Vietkong vylodil pod sochou v New Yorku a zkusi našikmit oči místních. Stejně tak by zařídil (ale zde si nejsem jist), aby Stalin nebyl v Berlíně - kdyby chlapci němečtí bránili svoje manželky v Harzu, aniž by před tím párali břicha ženám v Bělorusku.

Pane Remeši, postřehnete ty "jemné" rozdíly?

M. Vaněček 10.8.2018 12:44

Re:

Přesně tak. Článek p.Štěpánka konvenuje místnímu zápecnictví a ještě míchá páté přes deváte aby do toho zakomponoval také migraci a integraci. Místní mudrcové mluví o Afghánistánu, jako by v něm žili a bojovali jen Afghánci. Islámští bojovníci tamn přišli z prakticky u celého islámského světa. Hranice jsou dost prostupné díky terénu, kulturní blízkosti, asi i úplatkům a hrám tajných služeb. Kdo si myslí, že jde o nějakou "domácí" afghánskou záležitost, bez vlivu na okolní a západní svět, je podle mě úplně mimo.

Š. Hašek 10.8.2018 12:40

Re: Pro Afgánce jsme okupanti.

Asi tak.

P. Han 10.8.2018 12:39

Re:

Když oni tak nějak splývají...

Š. Hašek 10.8.2018 12:39

Re:

Tedy i dovoz "pracovně kulturních obohacovačů" v gumových člunech?

Pak tedy kudlu do zad vráží zejména nějaký Halík s Drahošem. Pan Štěpánek nikoliv.

P. Remeš 10.8.2018 12:31

Re:

Každá obrana je budována do hloubky. Je první pás obrany, druhý, třetí, jsou předsunuté pozice. Je nesporně lepší bojovat na území nepřítele, než se bránit, až když dupe po naší hroudě. Smekejte si, kdy chcete. Já obdivuji o to víc tu statečnost jít bojovat dopředu, na předsunutou pozici, i když nás tam třeba nemají rádi ...

Izraelci také nebojují, až když je nepřítel na jejich území. AS díky tomu ještě žijí ..

O. Zeman 10.8.2018 12:23

Oprava

... článek pana Luboše Smrčka. Omlouvám se.

O. Zeman 10.8.2018 12:20

Mrháte silami

Reagujete na blbinu vyřčenou neználkem a zbytečně se rozhořčujete nad něčím, co je úplně mimo. Ten diskutér, neznalec neví, že co se týče mandátu, žádná z dosavadních misí v AFG nebyla podepřena “Článkem 5”. Vy, coby publicista, byste si mohl snadno ověřit, která rezoluce OSN nebo dohoda členů NATO zaštiťuje tu či onu misi. Svou argumentaci pak nemusíte budovat na zcela falešném základě nějakého “laika”. Váš níže vyjádřený názor k podílu ČR na aliančnich aktivitách by se snad lépe hodil do diskuze pod dnešním článkem pana Smetky, který osobně shledávám zajímavějším a výstižnějším.

J. Novák 10.8.2018 12:10

Re:

Až bude naše armáda stát na italských, řeckých, španělských, maďarských a dalších hranicích, aby se podílela na obraně proti invazi té nejsprostší spodiny do Evropy, pak smeknu.

J. Novák 10.8.2018 12:07

Re: Pro Afgánce jsme okupanti.

Ano, Lidice, Ležáky, Coventry, Oradour, My-Lai ... ale hailovalo se jen u nás. A z Posselta je mi na zvracení stejně jako z Hermana, Bělobrádka, ale i biskupa Graubnera a dalších, co lezou do germánských řití ještě dnes. Na okraj: můj dědeček na tom Václaváku tehdy nebyl. Kontrolní otázka: a přežil?

S. Netzer 10.8.2018 12:03

Re: Ano, vyvážíme. Na druhé straně

Prostoduchý jedinče, odkud berete tu jistotu, že "Bin Ladin by jim byl vydán"?

J. Novák 10.8.2018 11:59

Re: Pro Afgánce jsme okupanti.

Jestli chcete, abychom bojovali na předsunutých pozicích o celou Evropu, tak by se mělo"bojovat" všude tam, kde nejsprostší chátra vstupuje nikým nezvána (kromě té Makrely) na náš kontinent. Zavřít do utečeneckých lágrů a pak šupem zpátky, odkud přišli. V Afg. to není nic jiného, než šaškárna trvající už 40 let, která stojí životy. Bohužel. Těch tří je mi lidsky líto, ale úctu k nim nemám.

F. Navrátil 10.8.2018 11:57

Re: Pro Afgánce jsme okupanti.

S tím hajlováním na Václaváku se dopouštíte nehorázné lži. Ti lidé tam nešli vyjádřit smutek nad smrtí zastupujícího říšského protektora, ale protože neúčast by byla považována za schvalování atentátu. A za to byl trest smrti! Hitler v tu dobu řval, že nechá Český národ vyhubit a Frank k tomu dělal první kroky. Tisíce vlastenců byly popraveny a obce jako Lidice nebo Ležáky vyvražděny a vypáleny. A s tím lezení do zadku mluvte za sebe. U vás to tak možná bylo, ale moji příbuzní se jako tisíce vlastenců zúčastnili odboje, trpěli v koncentráku a v době, kdy na každém rohu visel plakát "Kdo ukrývá nehlášenou osobu, bude zastřelen s celou svojí rodinou", se v našem rodinném gruntě ukrýval celostátně hledaný odbojář. Vaše lži o zbabělosti mají za cíl vymazávat historické vědomí národa. Pro Posseltovu pochvalu si zajeďte spolu s Hermanem a Bělobrádkem na sraz sudetoněmeckého Ladsmantschftu.

J. Svoboda 10.8.2018 11:56

Re:

Pardon, pletete si sluníčkáře s protidemokratickými troly.

Pěkný den.

J. Fridrich 10.8.2018 11:55

Stepanku, Stepanku, uz zase ? Ty nevis, ze tvoji soudruzi kriceli v roce 1936 - " U Madridu se bojuje za Prahu "? Ty soudruhu nevis, ze probuzeny stredoveky islam chce rozvratit a opanovat nasi civilizaci ? Ty nevis, co se deje v Evropskych mestech.a co se bude dit - pokud to zlo nevykorenime v miste vzniku i u nas ? Klasicke prirovnani - na Titaniku hrala hudba a tancilo se, kdyz uz se potapel....

Tak asi tak, soudruhu.

P. Remeš 10.8.2018 11:55

Re: Tak si myslím,

Situace je složitá, ale zřejmě oba tu vidíte, že v Afghanistánu se bojuje za nás. Za Evropu, za naši západní civilizaci proti agresivnímu militantnímu islámu. Ano, jde o předsunutý post, kde nás možná nemají rádi. Ale o to větší hrdinství tento post hájit !

J. Richter 10.8.2018 11:53

Štěpánek...

Štěpánek....to je ten Štěpánek, který zakládal s psychopatem Petrem Hamplem tu obskurní stranu Apači-Alternativa pro Česko:-) a ve které byla koordinátorkou pro severní Čechy soudružka Jelena Vičanová neboli Biľak v sukni? Jo to bude on, Štěpánek a ruská svoloč Hampl v láskyplném, objetí s ruskou kolaborantkou Vičanovou a zezadu je objímá nějaký Kuras Bedžemín. To byly krásné fotky, tak chyběl ještě Jyrka zaběhlá Ovce a Marta Semelová.

Bylo krásné sledovat, jak se tihle zoufalci a političtí obchodníci s debilitou občanů ČR nakonec porvali o prachy. Konvička, Volfová, Štěpánek, Hampl, Hrindová, Vítek, Vičanová nakonec ostrouhali a všechnu smetanu slízl Pitomio. Dnes spolu neprohodí slovo a závistivě čučí, jak Okamura porcuje 170 mega za volby a těší se na další přídavek.

Jo a tohle všechno si říká vlastenci a obhájci tradičních konzervativních hodnot.

J. Svoboda 10.8.2018 11:53

Re: Ano, vyvážíme. Na druhé straně

----- FakeNews -----

"Bin Ladin by jim byl vydán"

P. Remeš 10.8.2018 11:52

Re:

Jakékoliv zpochybňování naší armády a jejích motivací, představuje podlamování její bojeschopnosti. V Afghanistánu nejde o zavádění demokracie, ale o předsunutou pozici civilizačního boje Evropy a militantního islámu. Že nedohlídáte důsledky svých postojů a svého psaní zde, to je jen o vaší malosti a neschopnosti vidět, co se v dnešním světě reálně děje ...

V. Kain 10.8.2018 11:49

Re: Ano, vyvážíme. Na druhé straně

Bin Ladin by jim byl vydán a nemuseli se tam dopouštět mnohaletých válečných prasečin.Jenomže vydáním Bin Ladina by to bylo všechno moc jednoduché a tak se rozhořela válka která se stejně nedá vyhrát.Kolik to spolyká dolarů je jedno.Hlavně válčit.

P. Remeš 10.8.2018 11:49

Re:

Díky, přesně to ilustrujete: Právě tato sluníčkářská mentalita, kterou tu po padesáti letech opět reprodukujete, prohrála Americe vietnamskou válku. Já to ještě pamatuji. Sovětští politruci (a po nich jejich tehdejší američtí obdivovatelé) uváděli přesně tytéž argumenty, co vy ...

P. Remeš 10.8.2018 11:46

Re: Pro Afgánce jsme okupanti.

Je úplně jedno, jak nás berou Afgánci. My tam nejsme kvůli nim, ale kvůli sobě. V Afghanistánu se bojuje na předsunutých pozicích o celou Evropu ...

P. Remeš 10.8.2018 11:45

Re:

Pozor, tady nejde o vývoz demokracie. Tady jde o zoufalý boj vojáků naší civilizace na předsunutých pozicích proti středověkému rozpínajícímu se islámu. Jakékoliv vrážení kudly do zad těmto hrdinům je jen projev otrocké sluníčkářské mentality ...

P. Remeš 10.8.2018 11:42

Re:

Věřím, že sluníčkáři to tak vidí. Hlavně nebojovat, hlavně zalézt, hlavně se podrobit. A vlastní armádu hlavně hodně poplivat ...

D. Stirský 10.8.2018 11:42

Ano, vyvážíme. Na druhé straně

mnoho mladých západní životní styl, aniž by k tomu byli nuceni, nadšeně napodobuje. Byl jsem v Číně (i to je východ) a dozvěděl jsem se: mladé dívky si "dávají" různá jména z US telenovel, chodí na kosmetické operace, aby vpadaly jako Američanky dívky, každý druhý má tričko s anglickým nápisem... A propos: I já tato trička nosím. Avšak uvědomuji si, že kdyby byl onen nápis v češtině, byl bych za blázna. Koneckonců i u nás je hodně těch, co už pro samou angličtinu zapomněli češtinu, novináře nevyjímaje.

P. Remeš 10.8.2018 11:40

Hlavně se podvolit, že ...

Překvapuje mě, že zrovna pan Štěpánek píše článek s takovou sluníčkářskou malostí. Když v roce 1683 Turci napadli Vídeň, jedním z jejích nejhrdinějších obránců byl Čech Václav Kaplíř ze Sulevic. Jeho dědečka popravili Habsburci na Staroměstském náměstí a on přesto věděl, že u Vídně se bojuje za jeho vlast, za jeho domov, za jeho rodinu, příbuzné, za jeho národ. Nespekuloval o habsburských zájmech, obráncům Vídně nezpochybňoval nárok na zasloužený vojenský plat, nemudroval nad tím, že konfrontaci s tureckou říší nelze vyhrát (protože přece prohráli i Peršané, byzanc i Arabové). Věděl, že pokud tento boj v "cizině" bude prohrán, bude veta po celé střední i západní Evropě. Je to tak jasné, že je až s podivem, jaké zaprděnosti tu v naprosto analogické situaci v dnešní době zaznívají.

Kaplíř, to byl hrdina. Orel, který viděl věci z výšky. Ne jako hemžící se myšice zalézající do děr někde hluboko pod ním

Š. Hašek 10.8.2018 11:37

Re: Srovnání Sýrie a Afganistánu

Přesné.

Š. Hašek 10.8.2018 11:36

Re:

Takže tam (daleko) plníme plán (amerických) zbrojovek, možná bude i třeba podpořit Saudskou Arábii a tady si čechráme Halíka, aby nás poučoval o "bratrech ve víře".

Tam mě to nezajímá, tady místní kolaboranti ano. A hodně.