18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Jakýpak rasisismus

Obrovská tragédie, utonutí dvou sedmiletých dětí vietnamské národnosti, se stala na jezeře Lhota nedaleko Prahy. Svědkové tvrdí, že se dlouho nic nedělo a že se personál koupaliště choval rasisticky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 6.8.2018 20:45

Hm ... poklesl ... nebo taky ne. Spíš ne ...

V. Novák 6.8.2018 18:17

Re: K tomu rasismu a šikaně.

Logiku to možná nemá, ale nezákonné to je. Takže zásahy policie proti prodavačům pašovaného nebo padělaného zboží (padělané je nutně i pašované, protože se nedá deklarovat podle skutečnosti), pěstitelům konopí nebo vařičům pervitinu nejdou známkou rasizmu, ale běžnou policejní prací, za niž jsou policisté placeni.

Nebo máte nějaké signály, že Čechům takové aktivity procházejí?

J. Kanioková 6.8.2018 16:22

Můj komentář patří až na konec komentářů

jako odpověď paní Těhanové. Nevím, proč se to zařadilo takto.

J. Kanioková 6.8.2018 16:14

Že je to z 99% vina rodičů, to je naprosto jasné,

já spíš reagovala na určitou lhostejnost přítomných, což vyplynulo z článku na Lidovkách.. - ‚Co hysterčíte, snad děcka neumřela.‘ Z reakcí lidí jsem byla naštvaná, říká žena, která pátrala po utonulých dětech -

Zdroj: https://www.lidovky.cz/co-hystercite-snad-decka-neumreli-zena-popsala-reakci-lidi-pri-hledani-dvou-utopenych-chlapu-icp-/zpravy-domov.aspx?c=A180803_193316_ln_domov_rsa

Taky když jsem sledovala záběry v TV, jak se chovala ta ženská v kanceláři, to ve mě vařila krev. Čirý cynismus..

Krutá situace, nedokážu přijmout, že je dnes taková necitlivost..

J. Kanioková 6.8.2018 16:04

1*

J. Kanioková 6.8.2018 15:59

Přesně !

I. Spálený 6.8.2018 15:37

Lhota je hluboká pískovna. Dvouletá dcera mi tam při brouzdání u břehu zajela pod hladinu. S oblibou si o tom nechává vyprávět, jak se strnulá vznášela bez pohybu v hloubce, než jsem se k ní potopil a vytáhnul ji. Jak do příběhu naroubovat rasismus, to snad ani nejde. Mrtvých dětí je mi líto, soustrast rodičům.

M. Mikulec 6.8.2018 15:19

Re: Media obvykle

Děkuji. To mi připomnělo výbušnou debatu na BBC, kdy moderátorka tlačila polského politika do pozice, kdy měl být spoluzodpovědný za utopené dětské migranty ve Středozemním moři.(?) Ten se nad takovou argumentací jen usmíval. Řekl, že rodiče, kteří dostanou svým nezodpovědným chováním své děti do situace, kdy porušují zákon a navíc jsou ohroženi na životech, za ně od začátku zodpovídají sami. Ten politik se jmenuje Dominik Tarczyński.

M. Moravcová 6.8.2018 15:16

tak si to myslím i já

hyenismus "sluníček"

https://pravyprostor.cz/jak-xenofobni-cesi-utopili-dve-deti/

J. Vintr 6.8.2018 14:42

Re: K tomu rasismu a šikaně.

Vietnamci jsou rození obchodníci. Kde je potavka, tam udělají nabídku. To, že výroba drog je nelegální, nemá žádnou logiku. Jen to zvyšuje zisky těch, kteří je prodávají. Kdo chce brát drogy, ten si je u nás přes veškerou represi sežene a počet uživatelů drog by zaručeně nijak významně nezvýšil, kdyby byly legální. Spíš by asi poklesl.

J. Vintr 6.8.2018 14:33

Re: K tomu rasismu

Nemám sice k dispozici žádné statistické údaje, ale vsadím se, že počet Vietnamců, kteří u nás berou nebo kdykoliv v minulosti brali nějaké sociální dávky, se bude limitně blížit nule. Stejně tak jako počet Vietnamců, pobírajících nemocenskou. To, že možná vždycky nedodržují daňové a celní zákony, žádnému občanovi tohoto státu trhat žíly nemusí, protože on tím neutrpí sebemenší škodu. Naopak mnoho lidí si u nich i díky tomu nakupuje levnější zboží. Pokud se vám zboží z vitnamskych stánků a prodejen zdá nekvalitní, nikdo vás nenutí ho nakupovat. Zrovna tak vás nikdo nenutí u Vietnamců nakupovat, pokud se vám nelíbí jejich chování. Já osobně jsem se u nich ale s ničím podobným nikdy nesetkal. To s tím poškozováním výrobců drahých značek je čiročirá pitomost, protoze množina lidí, nakupujících tyhle drahé značky má s množinou lidí, kteří nakupují u stánků zaručeně nulový průnik. Řečeno jednoduše, Vietnamci prodejem "padělaného" zboží nepřipraví výrobce "originálního" zboží ani o jediného zákazníka.

P. Lenc 6.8.2018 13:22

Re: Media obvykle

Ano, naprosto přesné.Nemluvě o tom, že za své děti jsou, nebo to bývalo pravidlem, vždy rodiče.

Ś. Svobodová 6.8.2018 12:29

Jasně že tam byl rasizmus přítomen.

Je to běžné chování některých lidí v podobné krizové situaci, že namísto zaktivování mozku začnou používat emoce. Snaží se tak zbavit pocitu lidské soudržnosti. Cokoliv odlišuje postiženého se k tomu hodí. A v tomto případě zřetelně jiná rasa. Ale jistě to nebyl razismus s úmyslem poškodit. A pokud to tak novináři prezentují, ať úmyslně či z blbosti, škodí.

Š. Hašek 6.8.2018 12:14

Re: Media obvykle

Přesné.

M. Mikulec 6.8.2018 11:47

Media obvykle

viníka neznají, ale vytipují. Běda takovému viníkovi, kterého odsoudí media.

Š. Hašek 6.8.2018 11:16

Není o čem psát .....

Za rok u nás utone dle statistik 180 osob, neřeší se etnický původ ......

Tragédie budou, nechci soudit. Měl jsem "profesně blízko" k vlakem přejeté holčičce ve Vraňanech, kdy babička byla v restauraci a k vypadlému dítěti z vlaku u Olomouce, kdy rodiče nechali dítě "si hrát" na plošině u dveří vlaku..

Jsou to tragédie, osmdesát procent článků teď budou jen plky, nezachrání život a neposunou bezpečnost na koupalištích vůbec nikam. A někdy trapné, nechutné, primitivní plky! Několikrát jsem se zastal zákazníků (určitě Vietnam) u nás v Bille, do kterých se zkoušeli navážet čeští/domácí křupani. A jednou jsem taky nechápal, proč městský policista tyká právě jenom jednomu obchodníkovi na trhu v Klatovech. Mladík neopeřený, zastyděl se potom, aspoň že tak. To už je dřív.

J. Uzel 6.8.2018 11:02

Re: Když jsem četl diskusní reakce na tuto tragédii,

co je na "mě by se to stát nemohlo" rasistického? Hloupé to je, to ano.

K. Potoček 6.8.2018 10:50

Já to vidím asi takto

Pokud bych měl sedmileté dítě, neplavce a šel s ním k vodě, snažil bych se si ohlídat, aby se neocitl na příliš dlouhou dobu pod vodou. Pokud by se ocitl a já bych ho po čtvrt hodce začal hledat, těžko bych mohl dávat vinu plavčíkovi, ať by to byl běloch, černoch, nebo asiat. Svoje dítě bych neohlídal já a vina by byla na mě. Tečka!

J. Schwarz 6.8.2018 10:35

Re: Když jsem četl diskusní reakce na tuto tragédii,

Sám jste rasista, pane Stirský. Ti, co podle vás dávali "hraběcí rady" a vedli "odporné kecy" by nejspíš dělali totéž i v případě utopených echt čechů. Dokonce si myslím, že pokud by šlo o etnické čechy začala by se o věc zajímat / za velikého hecování médii / policie a šetřit, zda nešlo o zanedbání povinné péče. Žeby jim kondolovali politici? Spadl jste z Marsu?

P. Grigar 6.8.2018 10:21

Mohl by mi kdokoli z diskutujících...

.. poskytnout odkaz na zákon, nařízení či vyhlášku stanovující provozovateli povinnost zajistit dozor plavčíka? Počkám si...

V. Novák 6.8.2018 9:59

Re: K tomu rasismu a šikaně.

Padělané zboží je snad v pořádku?

IMHO sělají pitomost, když našívají značky Adidas nebo L.Vuiton - nikdo nepočítá s tím, že by na tržišti koupil originál. Bez té značky by se zboží prodalo stejně a nebylo by nic proti ničemu.

Pokud není navíc pašované...

V. Novák 6.8.2018 9:54

Re: Když jsem četl diskusní reakce na tuto tragédii,

Každočně se utopí desítky lidí. Letos možná ne, protože řeky jsou spíše sjízdné s chůdné než splavné a jezy "smrťáky" lovce adrenalinu tolik nepřitahují.

To mají vrcholoví politici komentovat každého utonulého? Nebo jen utomulého "jiné rasy"?

Politici by neměli být zbrklí, jak předvedl před časem Mlynář se svým "stydím se, že jsem Čech", když se řídl podle mediálních lží a ne podle (disud neexistujících) výsledků vyšetřování.

Nebuďte taky zbrklý...

V. Novák 6.8.2018 9:50

No, pane Bartoni, tentokrát trochu Rádio Jerevan.

Nebylo to na Lhotce, ale na Lhotě - jedno písmeno, ale v reálu obrovský rozdíl. Zejména ve vybavení a rozloze. Lhotka je malé koupaliště mezi domy, Lhota je veliký písník, znám ji ještě zdoby, kdy tam byla jedna z prvních povolenýc nudapláží v ČSSR. Je to přírodní koupaliště, kde je koupání na vlastní nebezpečí a plavčíci nemohou plochu obsáhnout.

Po klucích údajně zůstaly na hladině kruhy, takže je měli. Ovšem kruh je - na rozdíl od "křidélek" - nebezpečný, protože z něj dítě může vypadnout. Pokud se pokusí vylézt, mohou se mu do kruhu chytnout nohy, takže hlava jde pod vodu. To jsem si zažil jako dítě osobně - a rychle jsem se pak naučil plavat, abych kruh už nikdy nepotřeboval.

Vzhledem k tomu, že matky začaly chlapce-neplavce pohřešovat až po delší době a mozek začne odumírat po 5 minutách od přerušení přívodu kyslíku (výjimkou je jen podchlazení - ale s tím se nedá v současném počasí počítat), byli chlapci dávno mrtví už v době, kdy se po nich začaly matky shánět.

Je to tragédie - ale rasismus ji nezavinil. Navzdory hyenění některých sdělovadel v okurkové sezóně.

M. Těhanová 6.8.2018 9:39

Re: Zoufalá situace,

Já jsem do dneška o tom nic nečetla, ale - ty děti tam neměli rodiče? Jak to, že je nechali u vody samotné? A to je podstata.

D. Stirský 6.8.2018 9:39

Re: Když jsem četl diskusní reakce na tuto tragédii,

Třeba k tomu, aby ukázal, že Češi žádní rasisté nejsou. A dal příklad. I já vím dobře, co to je hlídat malé děti. A děti velké. I vím, že stačí jen malá chvilka nepozornosti a malér je na světě. Mně to, díky nechutným, namyšleným a bohorovným reakcím některých lidí (mně by se to stát nemohlo, mohou si za to samy), vychází, že mnozí opravdu rasisté jsou. Znovu opakuji, že jsem nenašel ani jednou reakci typu "upřímnou soustrast". Všichni jen trousili své knížecí rady. Podobně jako autor článku.

M. Těhanová 6.8.2018 9:34

Re: K tomu rasismu a šikaně.

Navíc, je to šikana, když se po nich jde poté, co se zjistilo, že jsou největšími pěstiteli marihuany a výrobci pervitinu. To je taky rasismus, že jim to nechtějí tolerovat?

M. Těhanová 6.8.2018 9:28

Re: Když jsem četl diskusní reakce na tuto tragédii,

Proboha, a k čemu by ta větička byla? Jen, aby projevil účast, když to ani nemusel zaznamenat?

M. Těhanová 6.8.2018 9:25

Nedovedu si představit,

že by na sedmileté děti neustále nedohlížel jeden dospělý. A nebyl by to plavčík, ale někdo z rodičů. Plavčík nemůže být všude!

Vím o čem mluvím. Mám 4 dnes už dospělé dcery, 8 vnoučat a jednoho pravnuka. Všechny jsem je učila plavat, protože vodu milujeme. Takže vím, o čem mluvím!

Vina je jen a jen na rodičích. Je mi jich velmi líto, ale pozdě bycha honit.A s rasismem to určitě nemá nic společného.

P. Smatlak 6.8.2018 9:01

Re: K tomu rasismu

On někdo těm Vietnamcům něco dělá.A to,že jen kšeftují,a to ne vždy podle pravidel a že velká část z nich má obchody jako pračky špinavých peněz z výroby drog,a ,že jsou v obchodech někdy arogantní a drzí, a že kromě prodeje nic jiného nedělají,až na jejich děti to ti připadá normální.Ano ,neberou ,snad podpory,aleoni je vzhledem ke své činnosti,kdy odevzdávají neparné daně a podvádějí ani nepotřebují,protože by potom vyšlo najevo jak z a jakou formou získávají finance.A už si viděl Vietnance dělníka,zedníka,pekaře,lékaře .a pod. a je toho co oni nedělají více.Já ne a když tak to je jen výjimka potvrzující ptavidlo.Takže Vintr začni myslet a ne jen žvanit.

P. Smatlak 6.8.2018 8:53

Re: Když jsem četl diskusní reakce na tuto tragédii,

Ny jsme se už od školních let chodoli koupat sami,bez dozoru a nikomu se nic nestalo,a nyní se z toho dělá drama.Už to,že neuměli plavat ,bylo hlavní ím mementem pro ty rodiče,a je jedno jaké rasy a nírodnosti,a proto,oni nesou hlavní odpovědnost.A že se toho opět chytla mědia a udělala z troho skoro rasismus je známka jakíá jsou mědianeoběktivní a hladoví posenzacích.Když někdo,třebe bezdomovec a nebo někdo jiný upadne na ulici,třeba protoo,že se mu udělalo špatně tak většina lidí ho obejde,a ani si ho nevšímne,a tady\ se,protože to jsou Vietnamci z toho hned dělá rasismus a xenofobie. A pan Stirský tady kecá a plácá hovadiny.Každý normální člověk s těmi matkami soucítí,a jen vyjadřuje názor a dohady,proč se to stalo.Na silnici ,zahyne mnoho lidí,a ne zrovna vlastní vinou,a nikdo z toho nedělá takové drama.Ano je to smutné a bolestné ale toť vše.