20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Opisování je nemravné vždy

Debata, která se rozproudila v souvislosti s otázkou, jak by mělo vypadat zakončení vysokoškolského studia bakalářskou, magisterskou nebo rigorózní prací, není první a soudím, že ani poslední.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Milota 3.8.2018 18:51

Přiznávám jse,

že jsem před 53 lety v diplomové práci použil Maxwellovy rovnice a rovněž Ohmův zákon a přitom jsem obojí neuvedl jako zdroje. Diplomová práce byla přesto komisí přijata, stroj byl zkonstruovaný a dodnes funguje. Ale stejně se hluboce stydím. Červený diplom bych rád vrátil, ale nevím jak...

M. Pivoda 3.8.2018 18:18

Zavedené etické standardy se obtížně mění

V žádném případě nechci omlouvat české politiky, kteří museli kvůli své minulosti resignovat a nechci zde určovat úroveň bakalářských či magisterských prací.

Ale platí toto: Za vedení studentské práce dostane kantor tak málo peněz, že se to vedení studenta prostě nevyplatí dělat seriózně.

Netvrdím také, že pokud peníze kantorům v budoucnosti zvednete, kvalita vedení studentských prací se pak automaticky zvedne. Takový model změny chování neexistuje. Neviditelná ruka trhu nefunguje v součinnosti s etickou vílou. Zavedené etické standardy se obtížně mění

J. Vintr 3.8.2018 17:43

Když už tady autor zmiňuje mravnost

Nemravné je třeba hrát si na vědce nebo pedagoga, nic užitečného nevyprodukovat a nechat se živit lidmi, kteří opravdu pracují a vytvářejí hodnoty

J. Vintr 3.8.2018 17:39

Re: Pitomosti, na opisování není nic špatného

Když ukradete hodinky nebo kolo, tak to někomu bude chybět. Když opíšete něco, co napsal někdo jiný, tak mu nic chybět nebude. Pokud to třeba není u příjmaček a vezmou vás ne toho, od koho jste to opsal. Tohle ovšem není případ školních prací, které jsou jen formalitou a je úplně jedno, jak je stvoříte. Rozhodně to ani v nejmenším neovlivní to, co si ze školy odnesete (zpravidla téměř nic).

J. Vintr 3.8.2018 17:32

Re: Pitomost - na opisování není nic špatného

Jsou to všechno jen formality, které nemají nic společného s reálným životem. Na to, že jde o vážné a důležité věci, si můžou hrát jen lidé, kteří s reálným životem nepřijdou do styku. Jako třeba autor článku.

O. Zuckerová 3.8.2018 13:31

Re: Pitomosti, na opisování není nic špatného

Myslím, že problém se hned tak nevyřeší. Tkví v tom, že studenti dnes "studují" převážně na internetu a bádání v tištěných historických a hlavně podrobně analytických materiálech je "out". Internetové informace klouzají po povrchu, jsou někdy zčásti i chybné nebo primitivně formulované a bohužel už dospěla generace učitelů, kteří neumějí žákům zprostředkovat, jaká krása a dobrodružství je práce se skutečnými "prameny". Ráda vzpomínám na dnes nedoceněného profesora Mirko Očadlíka, který motivoval své žáky k co nejvýše individuální práci a za výstižnou samostatnou odpověď na první otázku při státnici dovedl pronést: "Máte to za jedna, stačí!" - A k předešlému příspěvku: Na opisování bez udání autora je špatné všechno! Je to stejné jako ukrást hodinky nebo kolo.

I. Mertl 3.8.2018 13:02

Pitomost - na opisování není nic špatného

Jak snadné, smířit se s opisováním, co? Opisovat je dobré, když škola vlastně nic nepřináší? U pravidelné středeční písemky z češtiny snad, tam je to fuk, nejde-li o zažitou praxi. Ale u podepsané veřejné práce, která je de facto součástí dokladu o pisatelově kvalifikaci? I u takového Robejška jiným (špatně) napsaný článek pro časopis ukončil německou kariéru. Není to náhodou podvod, snad doklad o kvalifikaci na funkci v podsvětí, ale na funkci veřejnou? Leda pro vládu Andreje Babiše.

F. Houžňák 3.8.2018 10:43

Ano.

P. Lenc 3.8.2018 9:10

Re: Takzvané "opisování" se samozřejmě používá jako

Máte pravdu, nakonec že nesmyslná honba za "titulem" je příčinou tohoto stavu jsem psal mám dojem před týdnem.Totéž jsou "maturity" u výučních oborů a inflace především sociálně humanistických fakult.Díky tomu jde skutečné vzdělání do kytek.

A. Alda 3.8.2018 8:50

Zejména na právech je jakékoli opisování nesmyslem.

Každý rok vychází tolik nových zákonů a stávající zákony se tolikrát mění, že není žádný problém vybrat si dosud nezpracované téma (nový zákon nebo rozsáhlejší novela nějakého zákona) a řádně juristicky ho zpracovat.

K. Janyška 3.8.2018 8:43

Ano je.

Ale studium děl skutečných mistrů ne... Dzp.

F. Houžňák 3.8.2018 6:48

Takzvané "opisování" se samozřejmě používá jako

kyj na nepohodlné politiky, a mávají jím zpravidla ti, kteří nikdy žádnou diplomku nenapsali nebo se záhadně ztratila. O věc samotnou tam nejde. Celé to přišlo z Německa. Jakmile vznikne tlak na to, že každý metař musí vystudovat universitu, vznikají takovéto práce.

K. Pavlik 3.8.2018 5:41

Autor je ze stejne skoly jako ja

bohuzel nepochopil ze za penize je mozne vse,

pokud za Kenedyho sto pitomych vedcu nevyresilo problem tak se holt najalo tisic jinych - pokud tomu nekdo neveri tak na mesic americine doleteli.

J. Vintr 3.8.2018 0:43

Pitomosti, na opisování není nic špatného

Celý život od někoho nebo z něčeho opisujeme. Co je špatné, je přikládat tak velký význam absolvování nějaké školy a získání nějakého diplomu. Žádná škola z hlupáka inteligenta neudělá a kolem sebe máme plno příkladů, že jakoukoliv školu může absolvovat i člověk, který moc rozumu nepobral. Nemluvě o tom, že většina škol neposkytuje absolventům žádnou kvalifikaci, ani kdyby se při "studiu" samou pílí přetrhli. Každý by měl být posuzován podle toho, co umí a ne podle nějakého glejtu ze školy.