23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

POLITIKA: Aféra Metnar

Další údajný plagiát, tentokrát ministra obrany Lubomíra Metnara, je komentován na idnes.cz jeho bývalou vedoucí práce Danou Foriškovou , místostarostkou za KDU-ČSL v obci Příbor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Han 27.7.2018 0:01

Re: Matfyz a jaderka mají úroveň stále vysokou.

Musí tam být někdo s vysokoškolským farmaceutickým diplomem, magistr nebo doktor. To jsou ti, kdo vám vydají lék na předpis. Prodavačky vám prodají aspirin nebo čípky na hemeroidy.

P. Han 26.7.2018 23:54

Re: Konečně!

Diplomku z kompozitivní teorie zvládnete?

I. Spálený 26.7.2018 23:37

Ano i ne. Obecně studium posouvá Gaussovu křivku nahoru, není to černobílé. Pokud to tedy není studium o sborovém čtení z Marxe a opravdu se při něm musí myslet. Ovšemže dostat se o 20 bodů nahoru na IQ 105 nemá stejný efekt jako dostat se z 120 na 140. Ten první už chápe přínosnost razítka pro státní správu, ten druhý přínos supernov pro vznik života.

I. Spálený 26.7.2018 23:19

Stačí projít anglickou Wikipedii. Heslo Atom 143 referencí, heslo Gender 163 referencí. Veškerá podstatná práce dnes zahrnuje spolupráci, nikdo sám 150 referencí nedohledá. Místo pomoci studentům s doplněním citací na reference se automatické systémy využívají k jejich šikaně a trvá se na samostatnosti.

J. Vintr 26.7.2018 20:59

Re: A to jste studoval co?

Ne, elektro.

J. Vintr 26.7.2018 20:58

Re: Někdo rozpoutal hon na čarodějnice.

Takhle je to určitě skoro vždy. Kdo by ztrácel čas čtením něčeho, co ho vůbec nezajímá.

K. Janyška 26.7.2018 18:21

Re: Konečně!

Kdo nezná kompozitivní teorii, jakoby nebyl a není hoden svého platu ve vzdělávacích službách... Dzp.

J. Pospíšil 26.7.2018 16:40

Re: Bývávalo.

Některé. Ale pak je tu otázka, zda ministr má být ten, co dodal nekvalitní, se lživým čestným prohlášením, ač k získání diplomu stačila. Stačí ale na ministra vnitra?

J. Pospíšil 26.7.2018 16:29

Re: Prostě neumí vědecky pracovat.

I vy si přečtete něco o tom, jak se cituje a nepište, že nejde o vědomý podvod. Jeho povinnost je znát to a dokonce prohlášení o tom, že to dělal správně podepisuje.

A. Alda 26.7.2018 15:39

A to jste studoval co?

Hnojárnu nebo strojárnu?

P. Gábriš 26.7.2018 14:29

Re: Jděte ho háje, vy pochope ANO.

̈- zapomněl jste plivnout na p.Babiše!! chyba!

J. Kavalír 26.7.2018 13:22

Re: Prostě neumí vědecky pracovat.

On si na práce, z kterých čerpal, nemusel vzpomínat - měl je uvedené v seznamu literatury.

V. Student 26.7.2018 12:54

Re: Konečně!

O důvod víc zrušit požadavek "přínosnosti studia" u absolventů. Možná když si dodělává školu někdo z praxe, ten by obohacovat mohl, ale čerstvě vystudované ucho ne. Takže vedoucí prací stojí před nelehkým úkolem jak dostát povinnosti "přínosu". A vyrovnávají se s ním tak, že za přínos vydávají naprosté banality a dennodenně riskují, že z nich za to někdo po právu udělá blbce. Nemyslíte, už kvůli tomu že se s tristními zprávami o úrovni VŠ prací začíná trhat pytel, že je načase s tím něco dělat? Já vím, že kontrolovat úroveň prací je sisyfovská práce, ale aspoň namátkově, co říkáte?

J. Vintr 26.7.2018 12:38

Re: Zadání práce si má student vymyslet sám.

My jsme si nic (v roce 1980) vybirat nemohli.

J. Lepka 26.7.2018 12:38

Re: Na medicíně se žádné diplomové práce nepíšou.

Na tom, pravda, něco je. Holt uvidíme, zda se podobnými odborníky obklopí i jiný premiér.

O. Mayer 26.7.2018 12:22

Re: Škoda, že nepředvedou své diplomové práce ti tzv.

.. jenom bych rád připomněl, že tady se ale nejedná o vedoucího uklízeček, ale o ministra. Pokud někdo není schopen dát do kupy 50 stránek textu, bez toho aby používal funkci ctlr C-ctrl V, mám určité pochybnosti, zdali by se pro funkci ministra přece jenom nenašel někdo lepší.

K. Janyška 26.7.2018 11:47

Re: Jděte ho háje, vy pochope ANO.

Čermák, jste v pořádku ? Dzp.

V. Čermák 26.7.2018 11:40

Re: Jděte ho háje, vy pochope ANO.

Dobře Lukeši.....

A. Alda 26.7.2018 10:43

Naprostá pravda.

Hlavní tragedií ovšem je, že snižují-li se takto studijní nároky, inteligentním a nadaným lidem se nedostane potřebného vzdělání.

A. Alda 26.7.2018 10:40

Zadání práce si má student vymyslet sám.

A aby mu jím vybrané téma bylo schváleno, má si to obhájit. Tak to bylo za mých studií.

Protože však postupně začali fakulty zaplňovat studenti poněkud blbí, začaly se jim témata vymýšlet a nabízet. Ale ani dnes není na žádné škole povinnost vybrat si z takto nabízených prací.

A. Alda 26.7.2018 10:37

Bývávalo.

Dnes už ani práce v technických oborech nebývají kvalitní a k získání diplomu postačují.

A. Alda 26.7.2018 10:36

Matfyz a jaderka mají úroveň stále vysokou.

O farmacii bych to už netvrdil, neboť praxe to už nepožaduje. Dnes v lékárnách, zejména těch řetězcových, pracují především prodavačky, nikoli odborníci na chemii.

A. Alda 26.7.2018 10:33

Prostě neumí vědecky pracovat.

Přečte si řadu knížek a dobré myšlenky si zapamatuje, ale nepoznamená si je a do knih si nevloží záložky.

Pak píše práci a píše to, na co si vzpomněl, a i když třeba matně tuší, že to někde četl, neví už kde a nemá čas to hledat, neb termín odevzdání se blíží.

Od toho je škola, aby ho práci s cizími texty naučila.

Metnar je ovšem typický příklad šíleního lpění na vysokoškolském vzdělání. Jako policajt si udělal policejní školu, a tu určitě udělal poctivě. Pak ale po něm zákonodárci chtěli školu vysokou, a na tu už neměl intelektovou a časovou kapacitu, neb už nebyl mladík, když se tento požadavek objevil. Tak postupoval nejsnadnější cestou - vystudoval na pseudovysoké škole jakýsi směšný obor, který nemá nic společného ani s policejními činnostmi, ani s právem. A protože ho nikdo nenaučil pracovat s cizím textem, napsal svou závěrečnou zprávu sice poctivě a při svém dobrém a čestném vědomí, leč formálně blbě, za což určitě nemůže. Na rozdíl od těch dvou předchozích rychloministrů vědomě nepodváděl.

J. Ráž 26.7.2018 10:29

Re: Konečně!

Velmi naivní představa. Myslím, že máme 29 universit, plus 34 vysokých škol neuniversitního typu. Co asi originálního, co by mohlo být v praxi použitelným přínosem pro obor, může vyprodukovat tisíce každoročních absolventů, mnohdy obskurních studijních oborů, jejichž průměrná úroveň vysokoškolským studiem získaných znalostí odpovídá objektivně znalostem maturanta průměrného gymnazia?

A. Alda 26.7.2018 10:25

Souhlasím s Vámi, pane.

Každá diplomová práce začíná čestným prohlášením, že jde o práci mou, že jsem ji neopsal a že jsem všechny převzaté texty řádně označil.

Vedoucí práce nemůže plagiát odhalit v případě, kdy jde o práci na téma, na něž jsou napsány tisíce prací a desetitisíce novinových článků (jako například téma "mládež a volný čas").

Dále je obtížně odhalit plagiát, má-li vedoucí práce těch prací k vedení a prací k oponování (každý je zároveň oponentem jiných prací) příliš mnoho. Dostanete-li k vyjádření do jednoho měsíce 25 stostránkových prací najednou, nemůžete to zvládnout odpovědně, byť byste byl sebepracovitější genius. Prostě to nejde. (To se stalo na plzeňské Právnické fakultě, když děkan Baláž ve snaze umožnit VŠ vzdělání i Janu Rumlovi posunul hranici pro příjem o dvě či tři místa pod Rumlův žalostný bodový výsledek v přijímacím řízení - počet studentů narostl o více než třetinu, ale počet učitelů a examinátorů zůstal stejný a při hodnocení bakalářských i diplomových prací se to později velmi negativně projevilo.) Nové systémy elektronického porovnávání elektronicky publikovaných textů to dnes již trochu usnadňují, ale jakmile jde o opisování z cizího jazyka, byť příbuzného jako slovenština nebo polština, selhávají.

No a pak jsou samozřejmě četné i případy, kdy plagiát odhalen vůbec být nemá, protože je žádoucí, aby někdo dostudoval a získal titul. Obvykle proto, že mu to pos*anci nařídili, jako se to stalo státním i obecním policistům, tetám v mateřských školkách a učitelům na základních a učňovských školách. Ti pak jdou "studovat" obskurní obory a sepisují diplomky tak, že zkompilují kousky učebnic a nějakých časopiseckých článků, nebo rovnou obšlehnou práci staršího studenta. A i když to examinátoři vědí, mlčí, neb jsou rádi, že se jich už zbavili.

B. Michal 26.7.2018 10:23

Re: Je zcela jedno,

No, stát se to může. Ale pokud je to souvislá část textu významného rozsahu, tak tím nevyznačení to autor vydává za své dílo (podvod), a je úplně jedno, jestli z daného zdroje má někde jinde jinou, řádně vyznačenou, citaci.

J. Ráž 26.7.2018 10:14

Re: Někdo rozpoutal hon na čarodějnice.

Souhlas!

PS. Známý, docent významné university se svěřil, jako postupuje při hodnocení diplomky: Nejprve se podívám, jestli je v poděkování uvedeno dost jmen profesorů a docentů z naší university, samozřejmě tam musí být výrazně uvedeno i moje jméno, pak se podívám na konec, jestli je tam dostatečně dlouhý seznam použité odborné literatury, jestli jsou tam uvedeny i publikované práce kolegů a vždy mne potěší, když student čerpal i z mé práce. Jinak text nečtu, na to čas nemám a hodnotím diplomku podle toho, jak na mne student působil během obhajoby.

V. Student 26.7.2018 10:08

Konečně!

Konečně se někdo zaměřuje na úroveň vysokoškolských prací! Ano, možná to je účelové, ale v tomto případě bych to i vítal.

Necitování, tedy přivlastňování si cizích myšlenek, je jen okamžitě zjistitelný, a tedy vděčný aspekt pro kontrolu, taktéž např. gramatická úroveň, ale to je jen vrchol ledovce.

Práce neopsané jsou často odfláknuté, slohově primitivní, "výzkum", spočívající v rozhovoru se třemi respondenty, doplněný o překlad jedné jediné věty ze zahraničního materiálu, není žádná výjimka. U každé práce má být posuzován její přínos pro obor, objevnost, novost tématu atd. Nad tím už ale raději každý vedoucí práce mávne rukou, a ví proč. Padesátá sedmá práce o ničem...

Ano, Klaus má pravdu, velmi výstižné, posedlost tituly metastázovala do patologické úrovně. Chápu, koukněte se do platových tabulek kde začíná vysokoškolák a kde maturant stejného oboru, ale právě proto by si už konečně někdo kompetentní měl uvědomit rizika a začít to hlídat, a pořádně. Co takhle navrhnout ministerstvu školství, aby (u)dělalo hloubkové kontroly úrovně vysokoškolských prací?! Samotné je to asi nenapadne. No jo, co kdyby někdo zkontroloval tu jejich, že?

J. Ráž 26.7.2018 10:02

Re: Jestliže je téma diplomové práce pitomé

Aby student nekterého oboru fakulty sociálních věd popsal 70-80stran originálním a smysluplným textem, musel by být opravdu genius. Nota bene, když zadaná témata diplomek jsou většinou tak stupidní, že samotné odhodlání vůbec něco vlastního na dané téma, vyžaduje velké sebezapření.

Co tak asi může být napsáno vědecky originálního v diplomce na téma "Gender problém v české pornografii"?

J. Chaloupka 26.7.2018 9:58

Škoda, že nepředvedou své diplomové práce ti tzv.

novináři, co se tak pohoršují. Osobně si myslím, že např. Krčál byl obětí snahy, aby i vedoucí uklízeček měl VŠ. No tak šel cestou nejmenšího odporu. Štěstí, že ho nominovala ČSSD, jinak jsme to měli na talíři denně.