29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Pitomost, to s tím Ruskem

Je dobře, že se tato schůzka uskutečnila. Pokud jde o nějaké hmatatelné výsledky v podobě komuniké, tak tam samozřejmě nic není. Nic se neuzavřelo, nic se nepodepsalo, ale to, že spolu oba státníci hovořili, je velmi podstatné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Chodur 24.7.2018 21:11

Ach jo, mohl to byt docela dobry rozhovor.

Docela rozumny rozhovor, ktery ke konci zacal ztracet kvalitu, zvlast posledni odstavec. Ono je totiz v zajmu skutecne zdravych spojeneckych stavu mit ferovy obchod a spolupraci. USA po II.SV mel jednoznacnou moc moralni, ekonomickou a vojenskou. Po zkusenostech po predchazejici valce, ktera zasela duvody pro tu nasledujici, USA chtelo (a melo na to) podporit znovuvybudovani devastovanych zemi a krome financnich daru take vytvorenim vyhod pro rostouci ekonomiky co se vyvozu do USA tykalo. Tyto vyhody pokracuji navzdory zmenene situaci, Nemecko a Japonsko atd nejsou v takove situaci jako byly po valce a tudiz je treba normalizovat obchodni vztahy. Cely svet povazuje za normalni neco jineho - parazitovat na USA, je tezke se vzdat vyhod bez ohledu na to jak jsou neferove. Pokud se Trump snazi aby obchodni vztahy reflektovaly novou skutecnost, kde takova neferovost neni zapotrebi a je pro USA ekonomicky neunosna, pak bohuzel nechapu negativni pohled autora. To lezeni do zadku je pod uroven, neocekavam od nikoho kdo pouziva v novinach takove formulace ze me rekne neco inteligentniho, omlouvam se za mou predpojatost co se anatomickych zalezitosti. Mozna v Gay-baru by to nevadilo.

K. Janyška 22.7.2018 21:31

Rusko není SSSR. Rusové však jsou Sověti.

V tom je obří problém. Civilizace byla u nic zastavena na 70 let... Dzp.

J. Chaloupka 22.7.2018 11:11

Je lepší, když spolu mluví, než aby válčili.

A je mi jedno o čem (myslím mluví).

K. Janyška 22.7.2018 18:26

Re: Je lepší, když spolu mluví, než aby válčili.

Ano, mluvit a obchodovat. Hlavně. Obchod civilizuje... Dzp.

P. Szirotný 21.7.2018 21:45

Zajímavé číst

jak kdekdo přesně ví jak by se měl chovat a jak by měl jednat americký prezident ...

K. Janyška 22.7.2018 18:27

Re: Zajímavé číst

Já to mám z kompozitivní teorie a zatím to Trumpovii podle ní jde... Dzp.

P. Skokan 21.7.2018 15:54

Trump působí jako idiot a nevzdelanec, ale paradoxně může prospět EU i nato... Sankce proti Rusku jedou a nikdo je neruší (naopak chystají se další), bird stream možná díky USA nebude nakonec a EU bude dotlacena k vyšším obranným výdajům. To není pro nás špatný výsledek. V Asii tlačí na činu daleko víc než Obama. Saúdská Arábie se pomalu otevírá a 8 navazuje vztahy s Izraelem.... Atd. Možná to nebude tak zle po trumpovi

J. Vintr 21.7.2018 17:47

Re:

Idioti a nevzdělanci jsou naopak všichni, kteří takové věci o panu Trumpovi říkají a píší.

Š. Minařík 21.7.2018 21:10

Re:

Nebude zle, bude mnohem hůř.

M. Prokop 21.7.2018 22:30

Re:

Oni už se Rusáci postarají.

R. Fiala 21.7.2018 12:29

Už i velmi rozumný Šándor

se nechal zaplést do té trumpovské motanice. Trumpovy neustále kotrmelce (ve vztahu k severokorejskému Kimovi, Rusku aj.), popírání toho co předtím řekl a přihlášení k tomu co dříve odmítl, jeho arogantní a silácké kecy ve vztahu k Evropě a zejména Německu, nesmyslné vyhlášení obchodní války vůči celému světu, v nichž nemá dostatečnou podporu ani doma, zejména v Kongresu, tedy kroky, jež škodí nejen evropským zemím včetně nás napojených právě na německou ekonomiku nijak neprospívají ani pozici USA ve světě! Proto je vstřícně přijímat či dokonce obdivovat. Jiná věc je jak zbaběle na ně reagují evropští politici, zejména Merkelová nebo představitelé NATO, kteří se jasně přihlásili k pozici amerických loutek. Hlupáci či zaslepenci, kteří to nevěděli nebo si to netroufli připustit jsou tím snad zaskočeni ale to nás sotva může uspokojit. Přitom Trump ani nemá sílu své nehorázné požadavky včetně těch vůči evropským zemím, členům i nečlenům NATO prosadit. K čemu je tedy celý ten virvál? Pokud jen k tomu, aby byl Trump příště znovu zvolen - to si snad někdo z nás dělá prdel! Pro nás je stále jako největší evropský hráč, náš soused a partner Německo mnohem důležitější než USA a proto se ho musíme ať chceme či nechceme i za vlády té krávy držet. Jako ekonomický partner a dodavatel energií je pro nás ostatně důležitější dokonce i to Putinovo Rusko!

R. Fiala 21.7.2018 12:33

Re: Už i velmi rozumný Šándor

Omluvám se vypadlo mi tam slůvko NELZE, tedy nelze vstřícně přijímat.

J. Vintr 21.7.2018 17:45

Re: Už i velmi rozumný Šándor

Kdybyste počínání prezidenta Spojených států Donalda Trumpa nesledoval jen z komentářů nablblych levicových novinářů, tak byste nepsal takové nesmysly. Pan Trump si počíná ve skutečnosti velice uváženě a jeho jednání přináší pozitivní výsledky. A USA nejsou sice náš nejdůležitější partner, ale zato jsou garantem světového pořádku, na němž samozřejmě musí záležet i nám.

J. Svoboda 22.7.2018 10:01

Re: Už i velmi rozumný Šándor

Celní válka, to bude užitek pro pana Vintra :o)

Pěkný den.

P. Grigar 22.7.2018 19:41

Re: Už i velmi rozumný Šándor

.. s tím souhlasím. Jsouce odkojen dobou budování socialismu, snažím se z břečky zpráv vydestilovat pouze fakta, kde a co se událo, co řekli k věci hybatelé události a názory "komentátorů" vypouštím jako lutr do kanálu. Hledám synergie jednotlivých událostí a velmi často se dostávám k poměrně přesným předpovědím vývoje. Hlavním dohližitelem je moje dospělá dcera a potěší mě její obvyklá reakce.. zatracenej individualisto, ty musíš mít furt pravdu! Trumpovi držím palce..

L. Ryšavý 21.7.2018 10:28

Anexe Krymu je nesmysl

Anexe Krymu je nesmysl,Krym byl,je a bude Ruský a je to tak správně ! Ať nevěřící Tomášové a provokatéři udělaj referendum na Krymu a bude jasno,ale toho se bojí i na Donbasu,protože by se zcela jasně ukázalo,že chtějí být součástí Ruska !

J. Vintr 21.7.2018 10:57

Re: Anexe Krymu je nesmysl

Kdyby každý násilně anektoval území, které mu někdy dříve "patřilo", tak se z toho svět zblázní.

J. Ptáček 21.7.2018 11:44

Re: Anexe Krymu je nesmysl

Stoprocentní pravda. Vezměme si takový Kaliningrad, dříve Königsberg a při založení Královec. V roce 1255 založen vojsky Přemysla Otakara II. na jeho počest. Dnes je to vojensky nejdůležitější ruský přístav. To by bylo tóčo, kdyby jej Češi chtěli zpět podle podobné logiky. Holt někdo může, jiný nesmí!

V. Podracký 21.7.2018 20:22

Re: Anexe Krymu je nesmysl

Vezměme si takové Kosovo

M. Prokop 21.7.2018 22:28

Re: Anexe Krymu je nesmysl

Ano. Čí vlastně (popořadě) bylo? Od Adama a Evy Srbů? :-P

J. Tolman 21.7.2018 20:28

Re: Anexe Krymu je nesmysl

Jak se Rusko muselo stáhnout z východní Evropy protože nemělo prachy, tak jednou pustí i Krym a další okupovaná území.

Š. Minařík 21.7.2018 21:09

Re: Anexe Krymu je nesmysl

Opustí Krym, aby si tam Amíci udělali svoji dvěstětřicátouosmou nebo kolikátou vojenskou základnu?

"Tati, jak jsou velké USA?" "Jak je třeba, synku."

M. Prokop 21.7.2018 22:29

Re: Anexe Krymu je nesmysl

S kým sousedí Sovětský svaz (Rusko)? S kým chce!

Š. Minařík 22.7.2018 8:54

Re: Anexe Krymu je nesmysl

S tím rozdílem, že když dva dělají totéž . . .

P.S. Spočítejte si, s kolika státy doopravdy sousedí Rusko, přičemž za "sousedy" počítejte i ty, které mají na svém území ruské vojenské základny. Tipuji, že čistě na obranu zaměřené USA mají tak desetkrát víc sousedů, než rozpínavé, imperialistické Rusko :-))

Ztratil jste, jako většina rusofobů, smysl pro realitu. Abych nezapomněl, Rusové nepochybně zásadním způsobem ovlivnili zvolení Trumpa a jistě otrávili a ještě otráví novičokem, koho se jim zamane. Má to jeden háček. Ani v jednom případě dosud nikdo neví jak i když všichni ví, že to tak nepochybně bylo.

J. Ptáček 21.7.2018 10:10

Vůdci se mění, politika zůstává

Ruská politika spočívá v rozšiřování vlastního území všemi směry.

Boris Ivanovič Morozov, ministr cara Alexeje I Michajloviče (vládl 1645-1676), otce Petra I Velikého (vládl 1689-1725)

L. Ryšavý 21.7.2018 10:33

Re: Vůdci se mění, politika zůstává

V té době to dělali všichni kdo byli silní ,třeba Anglie ! Jinak máte pravdu a krásný příklad jsou USA kteří svůj vliv šíří už úplně všude,až na hranice Ruska ! Rusko se dostalo do pozice ochránce Rusů v okolních oblastech Ruska jaksi nechtěně,ale přihlížet jak je vyvražďují Ukrajinci atd. nechtějí,což chápu !

J. Ptáček 21.7.2018 11:31

Re: Vůdci se mění, politika zůstává

Naprostá pravda. Ale dobyvatelé nebyli v momentě dobývání ještě Američané, ale Angličané, Francouzi, Španělé, Němci a další, možná i nějaký Čech nebo, nedej Bože, Rus. Aspoň v případě Aljašky. Tu pak car Alexandr II. výhodně, v roce 1867, prodal USA. Za 7 milionů 200 tisíc dolarů. Tedy 5 centů za hektar. Majstrštyk!

R. Gramblička 21.7.2018 13:45

Re: Vůdci se mění, politika zůstává

Američané taky. Nezapomínejte, že výchozím stavem bylo 13 kolonii na východním pobřeží. Všechno další území si museli podmanit. A rozhodně toho nedosáhli pomoci pacifizmu

V. Podracký 21.7.2018 20:29

Re: Vůdci se mění, politika zůstává

Jen na okraj: car nemohl udělat nic jiného. Jinak by Aljašku zabrala Anglie a připojila ke Kanadě. Car na takovou dálku nemohl území ovládat. Rusko podporovalo v občanské válce sever a Anglie jih USA. Zato po vítězství chtělo USA Rusům Aljašku bránit. Ale chtěli za to velké peníze. Car nakonec rozhodl, že to nemá význam.

J. Vintr 21.7.2018 9:57

Podle těch, co na Trumpovi nenechají nit suchou

by jeho setkání s Putinem mělo asi vypadat tak, že by dal Putinovi před kamerami novinářů pěstí do nosu a pak ho vlastnoručně uškrtil.