27.6.2019 | Svátek má Ladislav



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S. Sidlichovsky
změnit ikonu


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků.

Zasílat emailem přímé reakce na Váš příspěvek

Položky označené * jsou povinné


VELKÁ BRITÁNIE: Tahanice o brexit II.



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 26, poslední: 20.7.2018 21:54, přehled diskusí

Něco nechápu:
Autor: J. Ticháček Datum: 20.7.2018 18:57

Proč by měla Británie svým odchodem z EU zároveň opouštět například celní unii, nebo spoustu dalších dohod. Vždyť to jsou věci, které s EU nemají nic společného, spousta z nich tu slavnou RU předcházela, na spoustě dalších participují i nečlenské státy.

Re: Něco nechápu:
Autor: M. Prokop Datum: 20.7.2018 20:49

No přece proto, aby neodešel někdo další.

Re: Něco nechápu:
Autor: K. Pavlik Datum: 20.7.2018 21:54

No hodne je to dohod mezi EU a nekym jinym. Takze technicky po odchodu Anglie z EU uz to pro Anglii neplati.

Dalzi problem je v tom ze Anglie byla rozmazleny jedinacek EU.

Zajímalo by mne, jak se žilo ve VB, když ještě EU:
Autor: J. Chaloupka Datum: 20.7.2018 12:42

nebyla? Mimochodem, kdo toho premiéra bude chtít dělat a to nejen ve VB?

Re: Zajímalo by mne, jak se žilo ve VB, když ještě EU:
Autor: M. Prokop Datum: 20.7.2018 13:01

Jak kdy ...

Ale obvykle lépe, než na kontinentu.

Británie-Anglie se nehroutí a ani se zhroutí - a to:
Autor: J. Fridrich Datum: 20.7.2018 10:15

Británie-Anglie se nehroutí a ani se zhroutí - a to at' si vybere tvrdý, nebo měkký BREXIT, jak stále spekulují někteří hloupí katastrofičtí novináři.. Ona je totiž stále jedna z nejsilnějších ekonomik našeho světa a jedno z hlavních finančních center světa..

Některé zprávy o životě a zvycích v skvělé zemi - Anglii, Velké Británii neberou v úvahu, že se jedná o zemi se svou skvělou minulostí - první průmyslová-industriální země Evropy a světa, která dala světu " století páry " - a nejen to, základy metalurgie zpracování kovů a technické základy a normy nutné k rozvoji technických disciplín - bylo jasné, že se ozývají naši soudruzi zdeformovaní komunistickým poválečným školstvím v podání našich soužek učitelek na základkách, plným nenávisti a neinformovanosti o tak zvaném " zlém Západu ".

:
Autor: J. Jurax Datum: 20.7.2018 11:09

No jo, my jsme taky skvělá země. I minulost máme skvělou - za Karla IV. třeba jsme byli centrem Svaté říše římské a za husitů stačilo zapět chorál, aby vojska celé Evropy zdrhala ...

Jenže dnes je dnes ... a sborový zpěv proti EU nepomůže ... :-)

Re: Británie-Anglie se nehroutí a ani se zhroutí - a to:
Autor: F. Kusák Datum: 20.7.2018 12:25

No je to pravda, ale jen z části. Británie má v současné době mnoho problémů typických pro západní svět, ale kdo je nemá, že. Je jasné, že bez cizinců, tedy jen těch některých, by se zhroutila ekonomika, a to i ta vysoce sofistikovaná, a Britové trpí jistou mírou velikášství a nostalgie, která jim brání, vidět některé jevy realističtěji, než by bylo třeba. Výhodou Brexitu bude jistě větší samostatnost a možnost rozhodovat nezávisleji. Ale závěrem, my nejsme Velká Británie, málokdo dobře rozumí britským pocitům a jejich starosti na jejich hlavu. Přeji si ale, aby nějaké rozumné dohody bylo dosaženo. Je to v našem zájmu.

Moje prognóza:
Autor: M. Valenta Datum: 20.7.2018 9:40

30% hard brexit, 10% soft brexit a 30% prodloužení termínu vyjednávání a 30% - vláda padne - nové volby - žádný brexit.

Já ano. :
Autor: K. Janyška Datum: 20.7.2018 9:04

Bude to dobré. Je to návrat k normálu. Teď musí do háje ještě nadnárodní zločinecká organizace, tedy EU samotná... Dzp.

Problém je ten, že Brexit byl přijat s mizivým rozdílem:
Autor: A. Pakosta Datum: 20.7.2018 8:38

necelých 4 procent hlasů (51,9 ku 48,1). To je, v rámci statistické chyby měření, pořád půl na půl, neboli plichta, a podle toho vypadají i následné kroky. Všude je prostě zhruba stejně příznivců brexitu jako jeho odpůrců. Takové referendum mělo být anulováno a měl být stanoven rozumný termín pro jeho opakování. Dva nebo tři výsledky "těsnou většinou pro LEAVE" by jistě měly jinou vypovídací hodnotu než jeden, tím spíše, když to navíc teď vypadá, že by to dnes dopadlo "těsnou většinou pro REMAIN", což tu plichtu potvrzuje.

Píšu o tom dnes i v jiné diskusi, referendum s menším rozdílem, nežli deset či patnáct procent, nemůže přinést nic dobrého.

Re: Problém je ten, že Brexit byl přijat s mizivým rozdílem:
Autor: I. Semrád Datum: 20.7.2018 9:13

Ano.

Něco jiného jsou volby, kdy prostě někdo musí být zvolen, byť nepatrnou většinou. Ale volby se periodicky opakují, zatímco referendum určuje směr na delší až dlouhou dobu.

Čím významnější referendum, tím větší je manipulace před jeho uskutečněním.

Re: Problém je ten, že Brexit byl přijat s mizivým rozdílem:
Autor: J. Lepka Datum: 20.7.2018 9:30

Tak to se budou referenda opakovat do zblbnutí, protože to bude furt +- těch 5%.

:
Autor: J. Jurax Datum: 20.7.2018 11:13

Ano.

Referendum je třeba opakovat tak dlouho, dokud lid nerozhodne SPRÁVNĚ!

To je tzv. euroreferendum - EU si tento postup vyzkoušela v Irsku.

Británii chybí vůdce :
Autor: M. Prokop Datum: 20.7.2018 8:25

typu Thatcherka nebo Churchill, ve vzepětí vůle i Blair. Ten se bohužel nerodí tak často, jak by bylo třeba, což je vidět i v Česku.

Farage je vůdce:
Autor: I. Semrád Datum: 20.7.2018 8:37

...jak noha i držku má prořízlou.

Ostatně (hlavně) on ten brexit spískal, tak ať si to taky vylíže.

Re: Farage je vůdce:
Autor: M. Prokop Datum: 20.7.2018 13:02

Není. Bohužel.

Re: Británii chybí vůdce :
Autor: S. Netzer Datum: 20.7.2018 10:15

O "vůdce" Britové, myslím, nestojí.

O osobnost možná ano.

:
Autor: J. Jurax Datum: 20.7.2018 11:15

Osobnost je schopna vést - stane se vůdcem.

Re: :
Autor: S. Netzer Datum: 20.7.2018 12:28

Británie, kolébka parlamentní demokracie, se bez Führerů, maximo líderů nebo duce obejde.

Re: :
Autor: M. Prokop Datum: 20.7.2018 13:04

Británie měla kliku, že když bylo třeba, tak se obvykle vůdce našel a nebyl to ani Führer, ani Duce.

S Němci, Frantíky či Taliány je to už horší.

Re: :
Autor: S. Netzer Datum: 20.7.2018 13:26

Jediný vůdce, který se svého času v Británii našel, byl Oswald Mosley a Velká Británie "měla kliku" v tom, že převážná část voličů volila zodpovědně demokratické strany.

:
Autor: J. Jurax Datum: 20.7.2018 16:16

Jenže Mosley nebyl leader nebo chef, ale führer, přesněji pokus o něj.

Ono je důležité, v jakém jazyce se slovo vůdce vysloví ... německy, italsky a rusky a taky španělsky - el Jefe - to holt zní blbě ... :-)

Re: :
Autor: S. Netzer Datum: 20.7.2018 17:50

Mosley byl leader of the British Union of Fascists.

Význam slova vůdce je vždycky stejný, nezávisle na jazyce.

Re: :
Autor: J. Jurax Datum: 20.7.2018 21:46

Ano.

Zařvěte někde v Germánii na rynku nahlas I liebe Führer nebo tak něco a třímejte transparent Heil Führer nebo nějaký takový podobný, aby tam byl ten vůdce. Nejlíp tak 20. dubna.

Možná z reakce na tento počin pochopíte nuance, které mám na mysli.

:
Autor: J. Jurax Datum: 20.7.2018 16:08

Nahlédnete-li do britské historie, najdete nejen Churchilla ... zde není podstatné, jak se vůdce dostal k moci, ale zda správně a dobře vedl. A v kritickém období státu je na místě vůdce, aby stát byl akceschopný. Demokratično se projeví, až nebezpečí pomine - zda vůdce dobrovolně, jsa odvolán, odejde - a zda vůbec prakticky lze jej odvolat.

Když se hordy barbarů valí přes hranice, není doba na parlamentní disputace. I římská republika při ohrožení jmenovala diktátory ...