29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

ÚVAHA: Opisování

Přiznávám – ano, opisoval jsem. Jako senior vzpomínám, jak jsme si ve škole, zvlášť pak na jedenáctiletce, půjčovali rozbory literárních děl, především pověstného socialistického realismu, do jejichž čtení jsme se nehnali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Severa 18.7.2018 14:29

Kdo má peníze a moc.

Za ty peníze si může diplomku nechat vypracovat. A moc, nebo funkci? Soudruh ředitel našeho stavebního podniku vyčlenil jeden atelier(asi 30 pracovníků) pro zpracování své diplomové práce. Jelikož zpracovaná diplomka byla naprosto ojedinělá, dostal ihned i titul CSc. Několik roků jsem dělal recenze diplomových prací posluchačů VUT. Když došlo na počítačové zpracovávání prací, při jedné jsem zjistil, že ve výkresu základů jsou zakresleny všechny prostupy pro instalace, což je naprosto mimo studentovy možnosti. Jelikož projekt se týkal již postaveného objektu, bylo vše jasné. Jaksi se mně již do dalších recenzí nechtělo.

D. Stirský 18.7.2018 13:38

Ve starověku a ještě dlouho poté opisování

moc "neřešili". Naopak! Autor byl poctěn, objevila-li se jeho myšlenka či text jinde, byť opsaná a bez citace. Bakalářka či diplomka: Student by měl ukázat, že umí na dané téma sepsat vlastními slovy srozumitelný a fundovaný text, byť to třeba bude plagiát z 20 jiných zdrojů. Opisování však nesmí z práce čouhat jek sláma z bot! A není-i dotyčný schopen opisovat tak, aby se to nepoznalo, pak je vedle podvodníka i hlupák a na ministerském či jakém postu nemá co dělat.

Z. Lapil 18.7.2018 18:03

Re: Ve starověku a ještě dlouho poté opisování

S tím starověkem nevím, ale jinak přesně.

Zdá se, že pojem "formální vzdělání" získává nový význam.

P. Grigar 18.7.2018 12:59

Všechno tohle trapné opisování...

...má jednoho společného jmenovatele - dopouští se ho ti, kteří měli na žebříku vzdělání zastavit nebo být zastaveni už o příčku níže. Zkrátka na to nemají a odmítají to uznat.

K. Potoček 18.7.2018 11:20

mé opisování

Já jsem v roce 86 měl skládat maturitu z ruštiny. Jelikož mě před tím dost zasáhla puberta, ale fest, tak jsem tam moc nechodil. Tudíž jsem rusky moc neuměl. Ale před písemnými pracemi jsem věděl, že jedním z témat bude "sovětská kosmonautika". Každý rok byla. Tož jsem zakoupil deník Pravda, psaný v azbuce, distribuovaný zde pro naše okupační přátele a tam jsem objevil článek, u něhož byla vyfocená raketa. Z toho jsem logicky usoudil, že jde o článek o kosmonautice. Tak jsem si ho vystřihl a nalepil do slovníku. Pak jsem to tam přešlehl, aniž bych tušil, co vlastně píši.

Dostal jsem za jedna. Ale 3 chyby mi tam červeně opravila. A já dodnes nevím, jestli ty chyby vznikly tím, že jsem chybně opsal, nebo jestli naše ruštinářka opravila sovětského autora, který publikoval v sovětské Pravdě.

Tak, to mé zkušenosti s opisováním. Ale nebojte, ministrem být nechci!

A. Alda 18.7.2018 11:11

Já jsem neopisoval.

Ani na základní škole - natož diplomku. V mé diplomce je jen jedna věta opsaná, avšak nevím, od koho, protože to dnes už nikdo neví. Jde o větu "applicatio est vita regulae". Vše ostatní v ní bylo pouze a výhradně výsledkem mého myšlení a slova jsem nakladl zcela podle sebe bez jakéhokoli opisování.

Nevím tedy, proč bych měl komukoli jiného opisování a vykrádání cizích myšlenek tolerovat.

K. Janyška 18.7.2018 9:13

Já bych to zase za tak velký problém neviděl.

Vzděláním je to, co člověku uvízne v hlavě z platných informací o světě, ne to, za co mu dají známky.

A to považuji lidi z ANO, ČSSD a KSČM za obrpodvodníky. Ale z jiných důvodů... Dzp.

D. Polanský 18.7.2018 8:42

Tvořivých lidí je málo, cca 5 až 10 %

takže těm cca 90 % nezbývá nic jiného než opisovat.

K. Janyška 18.7.2018 18:16

Re: Tvořivých lidí je málo, cca 5 až 10 %

Tvořivých 10 % a skutečně vzdělaných jen promile. To vám garantuji. Nedávno jsem tu mučil bývalého mistra školství a utekl po půl hodině. Poznal jsem, že je to dutá hlava, jako všichni. Jak potom může být školství zdrojem platných informací o lidském světě... Dzp.

I. Spálený 18.7.2018 4:48

U nás zoufale chybí britské pravidlo volby ministra z poslanců. Vytáhnou nám někoho neprověřeného z klobouku a on logicky selže. Voliči mají rozhodovat, ne akademické prověřování staré práce, navíc schválené tenkrát dvěma profesory. Podle EU mají mít 3 z 5 Čechů univerzitní titul. To od nich opravdu očekáváme vypracování 6 milionů originálních vědeckých prací typu Einsteinovy teorie relativity? Nebudou to spíš ony necitované až necitovatelné králičí bobky jako u paní ministryně?

M. Prokop 18.7.2018 8:47

Re:

Podvod je prostě podvod a pokud je podvodník odhalen, dobře tak.

R. Gramblička 18.7.2018 8:53

Re:

jo, mněla kápnout božskou a snad by byl klid. Opisování ve školní práci není důvod k diskvalifikaci z politické funkce

J. Farda 18.7.2018 13:12

Re:

Alma matermi potvrzeně plagiovala v obou diplomkách. A kdeže ta paní denně (s malými dětmi?) koncipientovala? Ve 300 km vzdálené Skalici? Takže třetí podvod?! Kdyby zůstala ve stínu, pes by po ní neštěk ́, ale ještě alespoň občas platí pravidlo, (potvrzené v případě Krankenbuchu i jednoročním dobrovolníkem Markem), že pýcha předchází pád ... :-)