20.7.2018 | Svátek má Ilja



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

POLITIKA: Opravdu nás ohrožuje bílá migrace?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 57, poslední: 12.7.2018 18:07, přehled diskusí

A co takhle:
Autor: J. Schwarz Datum: 11.7.2018 20:56

studium zpoplatnit? Jakou výhodu dostane dańový poplatník, bude-li financovat profesionální růst lidem, kteří své schopnosti odejdou prodat tomu, kdo dá víc? Minimálně by to mělo být tak že člověk, který odejde bezprostředně po studiích do ciziny zaplatit školné. To by neplatil, pokud by, dejme tomu, deset let pracoval v tuzemsku.

Re: A co takhle:
Autor: J. Kulheim Datum: 11.7.2018 21:00

Stát nech se stará o to, aby bylo kvalitní základní vzdělání. Pokud někdo chce pracovat v zahraničí nech tam jde už na střední školu. Mělo by to výhodu v tom, že by uměl dobře jazyk země se kterou chce spojit svou budoucnost

EU je podstatou problémů v Evropě.:
Autor: K. Janyška Datum: 11.7.2018 20:09

Je německá a to luxuje všechno dobré v Evropě a nechává území po těch nejlepších opuštěna. Jsou pak Němci lépe ovládána... Dzp.

Řešení je celkem snadné :
Autor: I. Vermis Datum: 11.7.2018 12:07

snížit platy politiků a zvýšit platy lékařů. Otázka je jen, zda i naši politikové jsou tak skvělí, aby si mohli dovolit odcházet do ciziny "za lepším" ... nu, jestliže jim naše společnost dovoluje, aby o svých platech rozhodovali sami ... co k tomu říci?

Re: Řešení je celkem snadné :
Autor: J. Kulheim Datum: 11.7.2018 13:26

Řešením by bylo zrušit politiky a přidat ušetřené peníze lékařům. Řešním by mohlo být také nepřidávat důchodcům a peníze dát zdravotníkům. Oni by s těmi penězi určitě poradili.

Re: Řešení je celkem snadné :
Autor: M. Prokop Datum: 11.7.2018 14:48

Prachy pomůžou, ale špatný systém nezachrání. Viz britský NHS.

Re: Řešení je celkem snadné :
Autor: J. Kulheim Datum: 11.7.2018 17:09

To, že systém a způsob financování je špatný se ví už dávno. Jediným ministrem, který chtěl systém změnit, byl MUDr Julínek a ODS. Jak to dopalo víme. Zejména zásluhou MUDR Ratha, MUDr Kubka a ČLK pan Julínek skončil a ODS prohrála volby. Který blázen by to chtěl opakovat? Ono by nevadilo, že tito lidé Julínka kritizovali. Na to mají právo. Ale oni nic smysluplného nenavrhli.

ČSSD toho využila a vyhrála volby. Jediným ministrem, který byl na tuto funkci připravený byl pan Julínek. Ostatní jsou vytahovaní jako králíci z klobouku a zásadnější změny se čekat nedají. Reformovat se tento systém nedá.

Stále brečí jedni a ti samí. Pan MUDr Kubek sliboval"tu pravou reformu". Léta běží nic se neděje.

Zdravotnictví je snadno politicky zneužitelné. Stačí postrašit voliče, jak budou ležet mrtví v příkopě, protože nebudou mít 30 Kč na zaplacení. Zatím jsem neslyšel od nikoho nic než to, že všichni mají málo peněz. To je k ničemu. Zdravotnictví je schopné spotřebovat celý rozpočet státu a stále bude nálo lékařů, sestřiček a všichni budou přepracovaní a vyhořelí. Možná bylo to co navrhoval ministr Julínek nedokonalé, ale ve světě není žádný systém, který by dokonalý byl.

Re: Řešení je celkem snadné :
Autor: P. Portwyn Datum: 11.7.2018 20:38

Upřímně - Vy si myslíte, že Julínek a Cikrt prokázali byť jen elementární politické schopnosti?

Teď nemluvím o IZIPu apod., ale o způsobu, jakým vystupovali vůči voličům. I vlastním voličům.

Re: Řešení je celkem snadné :
Autor: M. Prokop Datum: 11.7.2018 20:47

Upřímně - ano. Dost jsem je sledoval a úsudek si dělám z toho sledování a ne z toho co psal kdejaký socan o nich.

Re: Řešení je celkem snadné :
Autor: P. Portwyn Datum: 12.7.2018 10:25

Nečtu socany. Obrázek o lidech si dělám z jejich vystupování.

To zas na druhou stranu Heger, byť z mně ne zrovna milé TOP09, je osobně slušný člověk.

Re: Řešení je celkem snadné :
Autor: J. Kulheim Datum: 11.7.2018 20:57

Ano. Měl rozpracovanou koncepci.Netvrdím, že byla bez chyb. To by ukázal život a dá se to vylepšit. Ostatní nedělali nic co by stálo za řeč. To neměl žádný žádný jiný ministr zdravotnictví před ním ani po něm. Snad pan Macek.

Pokud znáte některého, tak mi ho připomeňte. Možná paní Součková, která nechala balit koblihy a kopírovat recepty. To se nedá při nejlepší vůli považovat za koncepci organizace a financování zdravotní péče.

Já jsem volič ODS.

Re: Řešení je celkem snadné :
Autor: P. Portwyn Datum: 12.7.2018 10:29

Já nemluvím o koncepci, ale o jejich aroganci.

S koncepcí můžou sedět v kanclu, ale na lidi musí mluvit politik. A dobrý politik nevystupuje stylem "hahaha vy pitomci, zvolili jste si nás, tak držte hubu".

Netuším, proč mi tlačíte paní Součkovou a koblihy. Já volil ODS až do dob téhle party, co mi dala jasně najevo, že o můj hlas nestojí. Stranu, která mi nadává do "vyžírků", volit nebudu.

A než mi zas budete předhazovat koblihy: je řada jiných možností, než Babiš, Okamura a ČSSD.

:
Autor: J. Jurax Datum: 11.7.2018 23:20

Ehm ... kdyby ti dva prokázali byť jen elementární politické schopnosti, tak s žádnou reformou nevyrukují. Zdravotnictví je přece podle ústavy zadarmo a chtít po pacientech peníze je politická sebevražda - a politická konkurence jim to za jásotu voličů - těch alternativněji inteligentních - dá sežrat. Což se taky stalo - těch alternativněji inteligentních je holt moc. Ještě není tak zle, aby si i oni uvědomili nezbytnost nějaké reformy.

Re: :
Autor: P. Portwyn Datum: 12.7.2018 10:32

Copak o to, reforma by potřeba byla. Dokonce je třeba i reforma, která zvýší spoluzodpovědnost pacienta za své léčení. Jenže každá reforma musí obsahovat pozitivní prvek, a s voličem se nesmí jednat jako s pitomcem.

Motto té vlády "kdybyste věděli, co chceme dělat, nikdy byste nás nevolili", byla politická sebevražda.

:
Autor: J. Jurax Datum: 12.7.2018 18:07

No jo, motto každé vlády je "kdybyste věděli, co budeme opravdu dělat, nikdy byste nás nevolili" ...

A ta diskutovaná reforma byla sama o sobě pozitivním prvkem, jenže to mnohým nedošlo; a popravdě to mnohým nedochází dodnes.

Re: Řešení je celkem snadné :
Autor: J. Schwarz Datum: 11.7.2018 20:59

Řešením je zdravotnické služby zprivatizovat. Pak bude mít každý co si zaplatí. Lékaři třeba miliardy, najdou-li dost solventních pacientů.

Re: Řešení je celkem snadné :
Autor: D. Šimáček Datum: 11.7.2018 22:49

tohle řešení ale musí začít u zdravotních daňových institutů (pojišťoven) zavedením skutečných pojistek (smlouvy mezi institutem a pojštěncem) kde bude vyčísleno na co má za své pojistné nárok a s možností platit klidně víc či míň s rozšířením či omezením služeb

K "nadbytečným lůžkům":
Autor: P. Portwyn Datum: 11.7.2018 11:13

Nemocničních lůžek z principu musí být o něco více, než je průběžně třeba. To je prostě nutná krizová rezerva.

Samozřejmě že je otázkou diskuze, o kolik více. Představa, že je možno "optimalizovat" počet lůžek tak, že budou využita průběžně dejme tomu na 98 %, je asi stejně reálná, jako že průběžně bude v garáži technických služeb tolik sněhových pluhů, kolik je aktuálně potřeba.

Co se týká "nadbytečné lůžkové péče", tak jsem nic podobného ve svém okolí nezaznamenal, naopak se nemocnice snaží hospitalizaci zkrátit, jak jen to jde.

Re: K "nadbytečným lůžkům":
Autor: J. Pospíšil 402 Datum: 11.7.2018 12:49

Ano, ta potřeba rušit hasičárny, protože nehoří, je nezlomná.

Re: K "nadbytečným lůžkům":
Autor: J. Kulheim Datum: 11.7.2018 13:33

Kolik lůžek v nemocnicích je skutečně potřeba, nikdo neví. To by se dlo zjistit pouze tak, že si budou pacienti pobyt v nemocnici platit. Po zavedení poplatku za hotelové služby klesla obložnost. Jak by to bylo při hrazení skutečných nákladů? Nemocnice by přestala být pečovatelskou službou pro ty, kteří se nechtějí o své staré rodiče starat a raději jezdí za ušetřené peníze na dovolenou k moři. Lidé se chovají tak, jak jim to systém dovoluje.

Re: K "nadbytečným lůžkům":
Autor: P. Portwyn Datum: 11.7.2018 14:39

A jak placené služby vyřeší krizovou rezervu?

Jinak kdyby se platilo a byla lůžka na objednávku, tak je v současnosti moje matka hospitalizovaná. Jinými slovy, bylo by o 1 obsazené lůžko VÍCE.

A na dovolené u moře opravdu nejsem.

Re: K "nadbytečným lůžkům":
Autor: M. Prokop Datum: 11.7.2018 14:49

Pan Kulheim má pravdu v tom, že s obsazením lůžek mohou lékaři fakt hodně kouzlit.

Re: K "nadbytečným lůžkům":
Autor: P. Portwyn Datum: 11.7.2018 20:35

Je to možné. Nicméně ve chvíli, kdy máte doma starou paní, ke které jezdí co den "rychlá" a která potřebuje neustálý dohled, tak pro tvrzení o "hospitacích kvůli dovolené u moře" příliš pochopení nemáte.

Mimochodem si myslím, že hospitalizace by vyšla levněji.

Re: K "nadbytečným lůžkům":
Autor: M. Prokop Datum: 11.7.2018 20:49

Svou starou paní mám u Sue Ryder. Není to nejlevnější, ale péče je tam na úrovni.

Re: K "nadbytečným lůžkům":
Autor: P. Portwyn Datum: 12.7.2018 10:36

V rozumné vzdálenosti nic takového není. Ne každý je z Prahy.

Re: K "nadbytečným lůžkům":
Autor: M. Prokop Datum: 11.7.2018 20:51

Nicméně, péče o staré lidi je jiná kapitola. Tam by bylo třeba udělat mnohé, i na úkor akutních lůžek.

Re: K "nadbytečným lůžkům":
Autor: J. Kulheim Datum: 11.7.2018 21:06

V nemocnici je provoz velmi drahý. Ta paní má stanovenou diagnosu, nastavenou léčbu a nejde asi o nic ví jak podávání léků a péči o toho nemocného. K tomu nemocnice sloužit nemůže.

Re: K "nadbytečným lůžkům":
Autor: P. Portwyn Datum: 12.7.2018 10:36

Léky a výživu podávám sám. Plus dohled 24 h. Jenže když se Vám dusí maminka a chce pomoc, tak ji prostě zavoláte. Teda - většina lidí ji zavolá.

IMHO lůžko v nemocnici vyjde levněji, než ty výjezdy RZ, která navíc chybí někde jinde.

Re: K "nadbytečným lůžkům":
Autor: J. Kulheim Datum: 11.7.2018 21:10

"..které jezdí co den "rychlá" a která potřebuje neustálý dohled.."

Proč rychlá? Nestačila by normální sanitka, která by ji zavezla do nemocnice. Asi proto, aby najezdili km a požádali ještě o jednu osádku.

Re: K "nadbytečným lůžkům":
Autor: P. Portwyn Datum: 12.7.2018 10:24

Jo, to bude ono.

Určitě je v tom spiknutí!

Ale Vy jste je odhalil.