17.6.2019 | Svátek má Adolf



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


ŠVÉDSKO: Bezprávní stát aktivistů



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 137, poslední: 10.7. 2018 10:50, přehled diskusí

Re: To je děsný,:
Autor: Š. Hašek Datum: 9.7.2018 9:21

Trošku připojím, že historicky tady byl vždy velký problém s alkoholem u obyvatel končin s "polární nocí a vůbec krušnými podmínkami života v zimě". Norsko, Švédsko, Finsko, ....... Rusko. Dneska se mluví jen o CCCP/Rusku. Norský král se tím zabýval už před sto lety, atd.

Tedy, řekl bych, k tomu - "nadranej jak carský oficír" je možno přidat i "pije jako Dán".

To jen pro pořádek a proti dementní propagandě!!!

V Norsku jsem často popíjel s místními vodečku vyrobenou z chleba a cukru, takovou opalizující, jako s glycerinem (???). Šlo to. Když déle pršelo se sněhem .... tak to bylo přímo vynikající. Ale o králi mluvili dobře, na prostý lid musí bejt přísnost a prostý lid si poradí!

Re: To je děsný,:
Autor: J. Lepka Datum: 9.7.2018 9:51

Vcelku se jim nedivím, že chlastají, taky na mě padá za zimních šedých dnů těžká chandra. Je však s podivem, že stejně chlastají i obyvatelé tropických a subtropických končin, asi by si to zasloužilo hlubší sociologický průzkum, věřím, že dotace na takový výzkum a přiměřený výzkumný ústav, se jistojistě najde, stejně jako se našla na popírání zhoubnosti prohibice.

A ad glycerín. Moje matka měla kolegu, potomka bělogvardějských emigrantů a ten právě používal glycerín, čajovou lžičku, na vystaření vodky, spolu s kostkou cukru na láhev. Prý starý rodinný recept.

Re: To je děsný,:
Autor: Š. Hašek Datum: 9.7.2018 9:55

Aha. Nejsem zkušeným výrobcem. Ale chutnalo to dobře a jinak než "vodka ze Selika". Dáno i tím společenským prostředím na tom severu a na ohni pečenýma rybama.

Re: To je děsný,:
Autor: J. Lepka Datum: 9.7.2018 10:03

No, pan Pleva asi brzo bude, samohonka to vyřeší.

Re: To je děsný,:
Autor: J. Pleva Datum: 9.7.2018 10:35

Tak žíznivý zase nejsem, ale slibuji, že než bych tomuhle státu dal utržit ty lichvářské vyděračské ceny monopolu, tak jsem ochoten pít jen vodu. Ty prachy totiž dostanou např. palestinští teroristé a jiná verbež. A vodu máme z kohoutku dobrou z vrtu hloubka 110 m. Víno a pivo jsem kdysi vyráběl doma, ale už se mi do toho nechce.

Re: To je děsný,:
Autor: J. Lepka Datum: 9.7.2018 12:14

Jakékoliv ovocné víno až tak velká dřina není (zdá se mi, na rozdíl od piva), akorát to dlouho trvá i když jsem slyšel, že se už dělají práškové směsi na pivo, co stačí uvařit a nechat překvasit. Horší je, že lékaři doporučují nám, seniorům červené jako vhodný doplněk a já si dovolím dodat, že destiláty mají výrazně konzervační schopnosti. U nás snad už samohonce odzvonilo.

Re: To je děsný,:
Autor: J. Vintr Datum: 9.7.2018 10:43

Alkohol zvyčuje prokrvení periferních oblastí těla, takže se spolu s pocením organismus učinněji ochlazuje ...

Re: To je děsný,:
Autor: P. Grigar Datum: 9.7.2018 16:01

..glycerin na sebe naváže a neutralizuje nežádoucí zbytkové příchuti(přiboudlina..) a cukr vylepší ten příjemný pocit nasládlosti destilátu, který se jinak dostavuje u domácích ovocných pálenek při cca. 52% a více, a vodka ho při max. 40% postrádá. Jo, ochutnám a vychutnám si rád ledacos, ale neožírám se tak, aby přitom trpěl můj osobní status. A to je hlavní bod všech civilizačních návykovostí, řekl bych, že s alkoholem jsme na tom ještě dobře, třeba takový heroin vám žádnou šanci nedá.

Re: To je děsný,:
Autor: J. Lepka Datum: 9.7.2018 18:34

Taky máme s alkoholem tisíce let zkušeností. Podle jedné teorie se enzym na odbourávání alkoholu začal vyvíjet u národů budujících civilizace v povodí velkých řek, které musely upravovat říční vodu, obvykle nechutnou ( se znečištěním případně šířením chorob si opravdu hlavy nelámaly) a tak, zřejmě po náhodném překvašení vody použité na vaření obilovin, vzniklo pivo. To nehrozilo v oblastech bohatých na čistou pitnou vodu (severní Amerika, japonské ostrovy) a z toho plyne jejich prudká reakce po konzumaci alkoholu.

Re: To je děsný,:
Autor: M. Mikulec Datum: 9.7.2018 10:04

Pane Hašku, máte pravdu. Ale připomněl jste mi skvělý film "Svéráz národního lovu". :-))

Re: To je děsný,:
Autor: P. Grigar Datum: 9.7.2018 15:52

..každý civilizační okruh má svoji "drogu", u nás je to naštěstí pro naše chuťové buňky alkoholová kvasná technologie. Ovšem přenos či výměna mezi civilizacemi má vždy zdrcující následky pro obě strany. Dělejte kdo chce jak chce, ale já zůstanu na svém.. švestky na zahradě letos vypadají "obzvláště vypečené, také révě se daří, ječmeny sklizeny a chmel se otáčí jedna radost..

Smrdí to sem i na tu dálku.:
Autor: K. Janyška Datum: 9.7.2018 8:49

Zemanův vzor... Dzp.

Je to relativní.:
Autor: V. Student Datum: 9.7.2018 8:41

Píšete, že "...stát...není schopen spolknout plnou svobodu občanů, např. na poli alkoholní politiky". U nás zase neziskovky skandalizují stát za to, že "není schopen dát občanům plnou svobodu na poli drogové politiky". Protože drogy neberu, tak v tom státu celkem držím palce. Argumenty, že když už je legální alkohol, tak ať jsou legální i drogy, považuji za stupidní.

Ale rozumím vám, na vašem místě bych byl taky naštvaný.

Re: Je to relativní.:
Autor: M. Mikulec Datum: 9.7.2018 8:47

Hlavně že si ten stát vytipoval viníka- kuřáka cigaret. Kam se hrabou nedýchatelné výfukové plyny na cigaretový kouř, že? Nekouřím, jen jsem citlivá na nespravedlnost.

Re: Je to relativní.:
Autor: V. Student Datum: 9.7.2018 12:09

Citlivá? Já myslel, že jste ten Mikulec. Vy jste ta Mikulec?

Re: Je to relativní.:
Autor: R. Gramblička Datum: 9.7.2018 9:07

ten argument je zcela oprávněný. Alkohol je těžká, návyková droga, jen je ve společnosti natolik rozšířen, že jeho prohibice by byla nereálná, jak nám USA názorně ukázali. A ano, legalizace ostatních drog by z velké části vyřešila drogovou kriminalitu a násilnou kriminalitu s tím spojenou. Doporučuji na youtube přednášky Urzy na Kanálu svobodného přístavu věnované drogám.

Re: Je to relativní.:
Autor: J. Vintr Datum: 9.7.2018 9:59

Vsadím se, že legalizaci drog by nijak výrazně nestoupla jejich spotřeba ani počet uživatelů. To, co by se změnilo velmi podstatně, by ale byly zisky dodavatelů a překupníků drog. Těm současný stav velmi vyhovuje.

Re: Je to relativní.:
Autor: R. Gramblička Datum: 9.7.2018 10:47

přesně tak

Re: Je to relativní.:
Autor: V. Novák Datum: 9.7.2018 11:03

Americká prohibice zřetelně prokázala, že zákaz ZVYŠUJE užívání a stimuluje přechod k "tvrdším drogám" - od piva a vína ke kořalkám. Důsledkem byl nárůst chorob spojených s konzumací alkoholu (mimo jiné kvůli konzumaci nekvalitního a nekontrolovatelného alkoholu).

Přesně !:
Autor: J. Kanioková Datum: 9.7.2018 12:27

Re: Je to relativní.:
Autor: R. Langer Datum: 9.7.2018 11:06

Tak tak! Jediný kdo má skutečný zájem na tom, aby drogy zůstaly nelegální je narkomafie.

Re: Je to relativní.:
Autor: M. Prokop Datum: 9.7.2018 11:10

Omezení drogové svobody přináší zvýšení kriminality, korupci policie a justice, prosperitu mafií, nižší příjmy státu a nepřináší nižší spotřebu drog.

Někde už si to uvědomili, jinde ještě ne.

Re: Je to relativní.:
Autor: P. Grigar Datum: 9.7.2018 15:42

..celé to snažení o dosažení "plné svobody na poli drogové politiky" je jenom nešikovně maskovaná snaha státu vytřískat z občana prachy za něco, na čem zatím rejžují jenom kriminální struktury. Dalším prubířským kamenem bude prostituce, tam se točí hodně peněz a státu zase bez užitku.

Holt:
Autor: P. Lenc Datum: 9.7.2018 8:05

každý dlouhodobý socík se dopracuje k Benitům, Adolfům nebo Pol Potům.A žádný stát není imunní.

To snad není pravda!:
Autor: S. Netzer Datum: 9.7.2018 7:46

Chlast a vepřové sádlo - záruky spokojenosti českého migranta.

Re: To snad není pravda!:
Autor: R. Gramblička Datum: 9.7.2018 8:18

...nic chytřejšího jsem od vás ani nečekal :-P

Re: To snad není pravda!:
Autor: S. Netzer Datum: 9.7.2018 8:32

Já od vás a od autora Plevy taky ne. :-(((

Předpokládám, že "z" článkem souhlasíte a že za něj děkujete. Popřípadě se připojujete k někomu, kdo děkuje.

Můžete též rozvinout nějakou hlubokomyslnou úvahu, ke která vás tento článek inspiroval.

Článek opravdu není o chlastu a sádle. :
Autor: P. Dvořák Datum: 9.7.2018 8:56

S článkem souhlasím a děkuji za něj.

Tak si říkám, že ti Švédi sice uměli válčit, resp. rabovat, ale stejně tak už dávno byli a nadále budou nejspíš stejně blbí jako Němci, protože za II. sv. války vlastně patřili k věrným spojencům Hitlera.

"Neutrální" a obdivované Švédsko dodávalo Německu ložiska, přesné přístroje a zaměřovače, protiletadlové 40mm kanóny Bofors. Obchody probíhaly až do konce roku 1944. Přes švédské přístavy postupovaly mnohé dodávky surovin z Latinské Ameriky. Jen od ledna do října 1942 bylo dodáno do Německa přes švédské přístavy více než šest milionů tun zboží. Zisky Švédska z války nikdy nebyly a pravděpodobně již nikdy nebudou zveřejněny.

Re: Článek opravdu není o chlastu a sádle. :
Autor: S. Netzer Datum: 9.7.2018 9:16

Je to jen obvyklé remcání, které autor vydává za "pohled bezohledného kritika, kterému se protiví politická korektnost." :-(

K hlubomyslným úvahám inspiruje jen příbuzné duše. :-(

Re: To snad není pravda!:
Autor: R. Langer Datum: 9.7.2018 8:50

A nepřítel každého musulmana a jejich Páté kolony. Poturčenec horší Turka, co, Pátá kolono? U tebe mě to ale nepřekvapuje. Neboj se, časem se ti to všechno vrátí...