25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

USA: Byla těžba fosilních paliv chybou?

Když agenturu pro životní prostředí USA dostal do rukou klimaskeptik Scot Pruitt, zoufalí klimatičtí aktivisté hledají jiné cestičky. Rádi by uhlobarony postavili před soud, aby pykali za zločiny proti klimatu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Širůček 9.7.2018 20:07

Re: Zbývá se zamyslet nad zlem.

Řvaním a kvičením míním různé "eko"akce. Ale z vašich příspěvků jsem pochopil, že tvrzení, že "čmelák nemůže létat, protože je těžký a má malou plochu křídel" pochazí z výzkumu vašich kolegů... stejně jako váš názor na účinnost solárních panelů. I kdyby, tak jenom vyjadřujete názor na jedno konkretní téma a nic víc...

L. Novák 9.7.2018 5:01

Re: Demokratické dopady.

Nejsi schopen vůbec ničeho. Mnohokrát jsem tě přistihl při lži a odkazy, které vkládáš, se téma velmi často vůbec netýkají a je nad veškerou pochybnost, že jsi je vůbec nečetl. Jsi blb, a ještě nemocný!

L. Novák 9.7.2018 4:58

Re: Demokratické dopady.

Ty bys mohl dělat zeleným bolševikům politruka. Ale myslím, že i na ně už je propaganda, kterou tady předvádíš, příliš. :-)

L. Novák 9.7.2018 4:54

Re: Těžba fosilů nebyla obecně vzato chybou....

Rado, běž už konečně na vyšetření k MUDr. Chocholouškovi!

P. Rada 8.7.2018 22:12

Těžba fosilů nebyla obecně vzato chybou....

.... Chybou bylo neumět VČAS PŘESTAT!

Právě v tomto smyslu měla obžaloba uhlobaronů hlubší význam. Dotiční totiž už před desetiletími dobře znali rizika kterým vystavují celou společnost.

P. Rada 8.7.2018 19:51

Re: Zbývá se zamyslet nad zlem.

Jak už jsem napsal tak pro Vás pane Vermis opakuji, že dle mého názoru je na NP největším aktivistou Nef a pak dlouho nikdo. Dokud ale nebude komentovat přírodovědné obory - nemíním komentovat jeho zejména politické komentáře.

Pokud Vám jde o to co jsem udělal - tak to najdete v mé blízkosti. Dělám v realitě častěji věci které se jiným tolik nedaří. Je to snad znát i s diskusních příspěvků. Např jsem osobně snížil spotřebu fosilů na zlomek dřívějšího a dokáži na biopaliva jezdit "trvale udržitelným způsobem".

Na tomto foru citoslovce nepoužívám a tak výrazem/citátem ..."řvaní a kvičení"! ... reagujete spíše na svou představu či někoho jiného. To právě považuji za příznak "zla". Nechcete se nad tím zamyslet?

P. Rada 8.7.2018 19:35

Re: Demokratické dopady.

Můj velký zájem o přírodeovědu a jeji souvislosti může neschpným argumetovat jinak jak hulvátsky připadat neobvyklý. Že se cítíte být mluvčím ostatních jsem nevěděl.

To, že mám od mnohých zásadně odlišný pohled a jsem jej schopen doložit odkazy/zdroji je snad zřejmé. Mnozí raději jen tleskají či pískají. Nesem tu hod mezi podobně smýšlejícími/diskutujícími ale na druhou stranu prostor jste si vybral i Vy! Necht čas posoudí jak přínosně.

L. Novák 8.7.2018 19:12

Re: Demokratické dopady.

Rado, jenom psychopat jako ty dokáže takhle zas*at komentáře k článku ve snaze nekonečným množstvím slátanin překrýt názory ostatních.

I. Širůček 8.7.2018 19:07

Re: Zbývá se zamyslet nad zlem.

Vite co, napište raději něco o tom odborném vzdělání "aktivistů", o tom co vlastně umí, kromě "řvaní a kvičení"! "Svět hledá lidi, kteří dovedou něco udělat, ne ty, kteří dovedou vysvětlit, proč to nejde!" © H. Rowlandová

J. Jurax 8.7.2018 18:53

Atom je efektivnější než ropa ... a možná, pokud se vyřeší levné skladování velkých objemů již vyrobené elektrické energie, bude efektivnější i solární energie ...

P. Vaňura 8.7.2018 18:47

A máte představu, jakou účinnost má elektrárna na plyn?!

Nebo elektrárna s LMFBR.

P. Vaňura 8.7.2018 18:44

Re: Demokratické dopady.

Ano, Vůdce, vyvolený Prozřetelností bude jistě společnost řídit s ohledem na dlouhodobé cíle. Akorát se může zmýlit co se týče těch cílů...

R. Tesařík 8.7.2018 16:54

Re: Zločinecké spolky?

No, vždyť říkám, že chcete vyhubit. Vlastně jste nebezpečnej blázen.

P. Portwyn 8.7.2018 16:52

Re: Tady se míchají dohromady

Vzhledem k systému dvou stran úlohu Zelených v USA pohodlně zastanou zeleně orientovaní Demokraté.

Ano, různé daně na palivo disproporcí jsou, a přestože mám letadla rád, tuto disproporci nevidím jako správnou.

P. Portwyn 8.7.2018 16:49

Re: Jádro je efektivnější než ropa???

Ano, to, že JE "jede furt stejně" je jistý problém, proto v energetickém mixu musí být i jiné zdroje. Na druhou stranu dávají JE stabilní zdroj energie, nezávislý na rozmarech počasí (tsunami u Třebíče opravdu nehrozí).

Potřebujeme obojí - jak vysoce operativní zdroje typu vodních elektráren, tak stabilní zdroje typu JE. Alternativní zdroje mají jisté výhody, ale jsou příliš nejisté. Pokud to nepojmeme ideologicky, ale věcně, tak se dá držet robustní a životaschopná struktura s průběžnými inovacemi.

Vždy jsem měl za to, že ekologistům nevadí vysoká, ale naopak nízká cena energie pro spotřebitele.

P. Rada 8.7.2018 15:35

Re: Zločinecké spolky?

Možná si to údajné "vyhubení" lidstva pletete s mými úvahami, že by spíše jak devastovat stabilní přírodu fungující na bázi symbiotické měli být v zájmuzachování života co možná s rozumem eliminováni egoističtí lidé, kteří se k okolí chovají jen jak parazité.

P. Rada 8.7.2018 15:25

Re: Demokratické dopady.

Demokracie je pěkná pohodička do klidné doby - jen je na ni potřeba mít dost prostředků - např si užívat nevratnou fosilní půjčku.

Na druhou stranu může pohodička demokracie později mít velmi tragické následky a to zejména v dynamicky se měnícím světě. To proto, že pohodlní pravidelně stupidně jednající lidé si raději zas odhlasují pohodlné pokračování - namísto nezbytných zejména dlouhodobých změn, které se pak demokraticky prosazují se zpožděním a tedy už neefektivně.

Navíc je západní demokracie dnes taktovaná pětiletkově a tak je už ze zákona zajištěno, že vyvolený zástupce nemůže do důsledků programově slibovat vliv na jevy dlouhodobější.

O tom, že si v našem typu demokracie lze do čela státu demokraticky zvolit člověka duševně nemocného nemluvě.

P. Rada 8.7.2018 15:11

Re: Zbývá se zamyslet nad zlem.

Zlá je především víra, že fosilní zdroje jsou dnes jen dobro pro které je třeba tolerovat všehny vedlejší produkty jejich spalování a proto je lépe o nich mlčet nebo okolnosti bagatelizovat jak to předvádí např. Kremlík.

Zlá může být i víra, že účinnost solárních panelů lze trvale a snadno zvýšit nad 20% a postačí k tomu studium přírodních věd - jen abychom se nemuseli uskromnovat.

A když už nadhazujete přírodních vědy - máte pane Vermisi představu jak efektivní může teoreticky být fotosyntéza, jak je efektivní v realitě?

J. Sinnreich 8.7.2018 15:06

Aktivisticke soudy

Taktiku pouzivani aktivistickych okresnich soudcu (District Courts) pro ovlivneni celostatnich problemu (klima, migrace, affirmative action, gender, potraty...) je stara taktika levicovych Demokratu. Pokud jsou neschopni prosadit svoje, casto zcestne nazory hlasovanim a vetsinou v Kongreu, pouzivaji k potlaceni demokracie soudy.

I. Širůček 8.7.2018 12:09

Zbývá se zamyslet nad tím

co zla by bylo ušetřeno zemi, kdyby se ti aktivisté dali na studium přírodních věd a pracovali na vylepšení účinnosti solárních panelů, aby při stejném výkonu šetřily ornou půdu. Jenže - krásné slečny spíše s obdivem hladí na smělce, který leze na chladicí věž či komín, nežli na vědce...a "to je oč tu běží!"

M. Drašner 8.7.2018 11:48

Re: Tady se míchají dohromady

Slovy "dlouhodobě" myslíte ten rok a půl po šťastném odchodu Obamy, který škodil 8 let? A před ním demokratického republikána Bushe? Tohle není ani k pobavení, Herr Weiss.

P. Rada 8.7.2018 11:27

Re: Jádro je efektivnější než ropa???

S "provozních důvodů" je JE prakticky neregulovatelným zdrojem vynucujícím si neustálý odběr a rozsáhlé rozvodné sítě jako každý výrazně centralizovaný zdroj. Právě tyto okolnosti ale zvyšují sítě cenu u spotřebitele zhruba desetinásobně oproti té za kterou je produkuje elektrárna a v tom také tkví "provozní problém". Výsledek je ten, že celosvětově stagnuje až upadá tato dříve nadějná ale pro neuzavřenost palivového cyklu a další problémy nedořešená technologie která se stává cenově nekonkurence schopná:

http://www.csve.cz/cz/clanky/kolik-stoji-elektrina-/505.

P. Vaňura 8.7.2018 11:25

Zatím platíme 45 miliard ročně na fotovoltaický tunel!

Temelín loni vyrobil 16 miliard kWh, pronásobte si to cenou elektřiny z nespolehlivé fotovoltaiky 12 Kč/kWh. Elektrárna stála 120 miliard Kč.

Tu sovětskou praxi jsem uváděl jako doklad, že radioaktivita není tak nebezpečná jak se tvrdí, jinak by lidstvo nepřežilo závody v jaderném zbrojení ani vysokou úroveň přirozené radioaktivity v indické Kérale a některých oblastech Iránu a Brazílie!

P. Vaňura 8.7.2018 11:19

Pane Rada, když se Vám tak nelíbí ti energetičtí otroci,

mohl byste půl roku "udržitelně" točit žentourem mlýna tak, jako otroci ve starověkém Řémě. Myslím, že by Vás to zaručeně přešlo...

P. Vaňura 8.7.2018 11:16

Daň z motorových paliv slouží primárně k financování

komuniikací, i když superpřerozdělovací režimy (Francie, Itálie, Skandinávie) z ní platí i další věci. Takže to, že se neplatí daň z leteckých paliv není pokřivením trhu, na rozdíl od povinných odkupů superpředražené elektřiny z OZE!

P. Rada 8.7.2018 11:15

Re: Jste ochoten pro snížení emisí CO2 podpořit jadernou

Pane Vanuro jsem každopádně rád, že jste zde předvedl svou vizi jak nakládat se zvláště nebezpečným jaderným odpadem.

A k těm cenám ty by v případě stavby reaktorů černobylského typu mohly být ještě daleko nižší než v Dukovanech a to zejména za stavu, kdy by se do ceny nezapočítávaly náklady na trvalé úložiětě ale řešilo se to podle vašeho/sovětského konceptu. Docela jinak to proto s cenami výroby energie s jádra ale vnímají jiní:

https://archiv.ihned.cz/c1-66075010-na-jadro-zapomente-povede-ke-zdrazeni-elektriny-ceska-technika-ma-vynikajici-povest-meli-byste-se-zamerit-na-nove-technologie-rika-expert

P. Rada 8.7.2018 11:02

Re: Aktivisté obecně. Kdo je to ? Slovem přikrytí zločinci ?

Není nad to, když sám předvádíte zjednodušování - že?

R. Tesařík 8.7.2018 9:55

Re: Zelení magoři a komunisti jsou zločinecké spolky

Vy jste známý bojovník za vyhubení lidstva.

P. Vaňura 8.7.2018 9:42

Jste ochoten pro snížení emisí CO2 podpořit jadernou

energetiku???

Podotýkám, že pokud by Temelín dostával za elektřinu tolik, kolik se platí fotovoltaickým tunelářům, zaplatil by se ZA ROK! Dukovany se i při současných pokřivených podmínkách zaplatily NĚKOLIKRÁT!

A když uvedu extrém, víte, že bývalý SSSR házel vysloužilé jaderné reaktory z ponorek "jednoduše" do moře? Šest z nich dokonce i s palivem. Je to sice prasárna, ale jaksi se nic pozorovatelného nestalo, žádná katastrofa nenastala.

P. Rada 8.7.2018 8:40

Re: Tady se míchají dohromady

Pane Portwyne jsem rád, že víte co je ropný otrok a dokonce, že to učíte děti ve fyzice. Mohly by se Vám proto jako námět hodit informace např s knihy Kadrnožka "Energie a globání oteplování" s roku 2006 - i když už jsou více jak 10 let staré. Třeba dohledáte aktuálnější a podělíte se na oplátku o zdroj. Vybral jsem jen extrém aby byl vidět dokonce více jak dvouřádový rozdíl v některých zemích.

Dávám Vám přitom zapravdu, že právě růst spotřeby v těch rozvíjejících se je spolu s lidnatostí dnes hlavní příčinou sycení atmosféry uhlíkem.

Měrná spotřeba elektřiny na obyvatele USA/ETIOPIE (kWh/obyv) .... 12980/27

Porovnejte si prosím tato konkrétní čísla s mým úvodním tvrzením ..."zhruba o řád/dva".