25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Poche nám spadla

Tak Miroslav Poche není ministrem zahraničního nevměšování a dobře tak. Finita la comedia. Jan Hamáček si v rámci svého vnitrostranického piklení kolem předsednické funkce v ČSSD umotal Miroslava Pocheho jako svůj bágl, jemuž musí zajistit funkci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Jirkovský 29.6.2018 23:15

Pane autore,

co do formy jsem si připomněl kamaráda, před lety zvěčnělého, který pro takové "humory" volil hudební metafory; když se to umí, je to hudba, když ne, jen bídná šumařina. A vy neumíte. Obsah jen dokumentuje bídnou formu.

J. Kanioková 29.6.2018 18:32

......

"Miroslav Poche by byl nejspíš tím nejhorším ministrem na tomto postu."

Myslím si totéž..

J. Heincl 29.6.2018 19:32

Re: ......

Bezvýhradně souhlasím.

J. Milota 29.6.2018 18:24

Kádrové rezervy

To byl za mých mladých let pojem, kterým se označovaly osoby vybrané vedoucí úlohou strany pro to, aby zastávaly různé funkce (politické, správní, podnikové atd.) Je mi divné, že ČSSD nebyla schopna za celou dobu vygenerovat několik adeptů na funkci min. zahraničí. Osobu především jazykově vybavenou, která by v tomto ohledu mohla soutěžit s prémiérem Babišem. A tak to v ČSSD řešili tak, že vzali oslíka a řekli: Oslíku otřes se. A vypadl Poche. Má vůbec ČSSD s přihlédnutím k počtu jejích členů nějaký program pro vzdělávání a generování "kádrů" především odborně zdatných, nebo jen spoléhá na loyální politické vlastnosti?

V. Klepetko 29.6.2018 14:58

Ještě k tě ostrakizaci SPD...

Nemám z nich radost. Snad ale by to mohla být dobrá záchytná síť na cestě k další kotlebizaci a postupně se spíše zcivilizuje a mezitím nás bude chránit před zákeřnými a krvežíznivými "sluníčky". Mam ale dotaz.

Čím se tato strana vlastně liší od Svobodných v Rakousku - respektive, co přesně činí ze Svobodných stranu "přijatelnou" a z SPD "nepřijatelnou"?

Může někdo jmenovat nějaký rozlišovací znak, který je vlastní jen SPD - ale chybí těm Svobodným, a degraduje a ostrakizuje SPD na politické scéně?

Ta otázka mě velmi trápí - já totiž žádný zásadní rozdíl nevidím...

M. Prokop 29.6.2018 18:08

Re: Ještě k tě ostrakizaci SPD...

Pro mne je to jednoduché: Zajímají mne Svobodní zde, ne v Rakousku. Ty nevolím.

Zdejší SPD mne odpuzuje personálně, projevy i programem. Před "sluníčky" se ochráním sám, to může taková banda magorů, jako je SPD, jen znesnadnit.

V. Klepetko 29.6.2018 18:33

Re: Ještě k tě ostrakizaci SPD...

O tom nepochybuji, ale na to jsem se vůbec neptal! Navíc není možné, že by ses nezajímal o Svobodné v jiných zemích, případně o politické strany v zemi našeho blízkého souseda :-).

Je jasné, že "Svobodní" z Rakousa nemají s těmi českými Svobodnými nic společného, je to spíše rakouská analogie SPD.

Ale znovu se ptám - co přesně je v programu SPD takového, že je to "hází" do úplně jiné škatulky než ve které jsou Svobodní v Rakousku?

Ta otázka má smysl, protože socani ve všech zemích Unie jsou si podobní , zrovna tak Zelení a Piráti. Proč tedy je SPD vnímána jako "banda magorů" a rakouští Svobodní naopak jako ctihodný a vážený koaliční partner zavedené staroslavné politické strany? Když jsou programově skoro STEJNÍ? (neberu veci kolem jádra nebo odsunutých, to jen národní variace)

S. Vaněček Šauerová 29.6.2018 14:15

Milý autore, s takovou

byste letěl byť jen od zápočtu z ústavního práva jak papírový drak. Každý má ale právo zesměšnit se sám svými vlastními silami, nicht wahr ?

V. Klepetko 29.6.2018 14:20

Re: Milý autore, s takovou

Ústava není napsaná pro právníky, ale pro lidi, milá paní Vaněčková - Šauerová!

M. Valenta 29.6.2018 14:58

Re: Milý autore, s takovou

Těch lidí jsou ale mraky pane Klepetko a mají rozličné názory. Že Vy jste ale měl na mysli primárně ne lidi, ale voliče Zemana, Vy filuto.

V. Klepetko 29.6.2018 15:20

Re: Milý autore, s takovou

Co je to za nesmysl? Strawman? :-)))

Základní zákon je něco, čímž by se měl umět řídit i člověk se skromným vzděláním. To věděl už Napoleon :-))))

Kameník, instalatér, prodavačka - každý svéprávný OBČAN musí být schopen Ústavě porozumět, a právě proto je napsaná tak stručně a jednoduše. V tomto smyslu je naše Ústava vlastně velmi dobrá - prezident má dle ní nějaké pravomoci, některé z nich uplatňuje i bez kontrasignace premiéra. No a každý normální zedník nebo Svatý Petr Vám řekne, že když má PRAVOMOC někoho do vpustit do ráje na základě návrhu arch. Gabriela nebo přímluvy panenky Marie, tak má i pravomoc NEVPUSTIT. A uvrhnout dotyčného do pekla podřadných funkcí na zamini :-))))

J. Kanioková 29.6.2018 18:37

Ano, souhlas..

J. Kopis 29.6.2018 15:10

Re: Milý autore, s takovou

Paní Šauerová zřejmě dostudovala nedávno a ještě nezaznamenala rozhovor s jedním z tvůrců Ústavy ČR, Vojtěchem Ceplem, jinak by věděla, že Ústava schválně vytváří prostor pro případného aktivního prezidenta. Kiska na Slovensku též nejmenoval ministra vnitra když se mu nezamloval!

J. Heincl 29.6.2018 19:37

Re: Milý autore, s takovou

Stejně postupoval i italský president v případě původně navrženého ministra financí.

J. Novotny 29.6.2018 13:02

Poche je symbolem nové, progresívní a obrozené ČSSD

a za to se přece musí ČSSD bít, jako jeden bratr a jedna sestra.

J. Kopis 29.6.2018 15:12

Re: Poche je symbolem nové, progresívní a obrozené ČSSD

Však to také jejich voliči náležitě a po zásluze ocení.

J. Vaníček 29.6.2018 18:29

Re: Poche je symbolem nové, progresívní a obrozené ČSSD

ANO, Poche je skutečný nadějný zachránce ČSSD, nové a obrozené. Proto mu všemi silami brání Zeman a Babiš aby mohl udělat pro náš národ (nemyslím tím ty hlupáky co volili, jak volili, ale pro nás, vzdělané lidi s rozhledem a globální orientací. Snad to ve své nové avizované funkci zdarma dokáže. A abych nezapomenul, taky mu brání ta špatná klika uvnitř ČSSD, vždyť si to ministerstvo s Hamáčkem vyobchodoval, tak kde to jsme - v tržním světě, nebo kde? Za co jsme cinkali, kde je Bára - přeci to tak nenechá.

Rossi 29.6.2018 11:43

Poznámka k úřadu prezidenta (dtto Lidovky)

Poche podle mě jen zhmotnil názorovou dichotomii v české společnosti. Část národa bruselské politice (stran migrace a obecně v otázkách prosperity jednotlivých Evropanů) věří a druhá část nikoli. A ještě poznámka k prezidenství v ČR. Pokud prezident vzešel jako průsečík vůle politických sekretariátu, pak je jeho role: "automat na podpisy a kladení věnců". Pokud ale vzešel z vůle lidu, tak to silně evokuje paralelu s c.k. mocnářem, jenž vzešel z vůle boží a byl jistým garantem obecné morálky (udělení/neudělení profesůry ne tedy jako spor o odbornou kompetenci dotyčného, ale spíš jen oklasifikování jeho mor. kvalit). No a s tím Pochem je to podobné. /Diskuze jestli někdo jako Zeman se má k morálce vyjadřovat je úplně jiné téma. Uvažuji čistě obecně - bez ohledu na osobu v úřadu prezidenta./ Podle mého soudu je tedy jakékoli "nejmenování" legitimním krokem prezidenta, který vzešel z vůle lidu.

M. Vaněček 29.6.2018 13:57

Re: Poznámka k úřadu prezidenta (dtto Lidovky)

Když vybírají presidenta poslanci, říká se tomu parlamentí systém zastupitelské demokracie. Ty reprezentují tzv. lid. Volby budou vždy průsečíkem zájmů. Neházejte to na nějaké "stranické sekretariáty"; to že takto organizační struktury stran pěkně po bolševicku pojmenujete, je podpásovka.

Volba MZ je spíš než Vůle lidu výsledkem lží a očerňování ostatních kandidátů (potvrzeno soudně), prapodivného financování kampaně-nekampaně atd....

Prezidenta bych klidně nechal podpisovačem /kladečem věnců, dokonce bych nych pro něj vybudoval nějakou pěknou úřadovnu třeba ve Střešovicíh. Na Hradě se totiž dlouhodobým pobytem blbne, nechejme ho raději turistům. Funkce prezidenta by měla vůbec projít širší diskuzí. Rozhodnutí o přímé volbě bylo unáhlené (jakože abysme měli skrz lidové hlasování víc demokracie) a jak se ukazuje, zbytek ústavy s ní není kompatibilní.

V. Klepetko 29.6.2018 14:31

Re: Poznámka k úřadu prezidenta (dtto Lidovky)

Jan Zahradil má stejný názor jako Vy:

"My jsme až do zavedení přímé volby žili vlastně v parlamentním systému, a tím, že jsme si zavedli přímou volbu, jsme to překlopili na poloprezidentský systém. Prezident Zeman to jako velmi zkušený politik velmi dobře ví a začal toho poloprezidentského systému využívat na doraz."

26.06.2018

M. Rastislav 29.6.2018 11:35

Všichni víme .....

Všichni víme, co je Zeman zač, že vyhrál presidentské volby, na ústavu kašle a k otestování svého vlivu a ponížení ČSSD si vybral Pocheho.

Všichni víme, co je Babiš zač, že vyhrál parlamentní volby a do legalizace vlády musí zobat Zemanovi z ruky a lhát o předaném seznamu ministrů Zemanovi.

Všichni víme, co je KSČM zač, že propadla ve volbách a přesto se opět snaží kalit vodu, aby si udržela nějaký vliv v politice.

Všichni víme, jak ČSSD se slabým Hamáčkem hluboko klesla. Patrně musí přijít nějaký druhý narcista jako Paroubek, aby ČSSD opět povstala a umravnila Zemana.

Přežili jsme nacismus, komunismus, přežijeme i tento Z - ismus. Teď nejde o Pocheho, ale zda ve jménu „dobra“ mohou Zeman, Babiš a Hamáček ohýbat ústavu.

Rossi 29.6.2018 12:06

Re: Všichni víme .....

Pane Rastislave. Kdyby jste měl alespoň pravdu v tom, že tím jak přežijeme Z-ismus, tak se věci začnou vracet do normálu, jenomže...kam ve skutečnosti?... do období 1990 až cca 2013? Já na ty normální poměry totiž čekám už 50 let a pořád nic. To, co tady 2 Václavové po listopadu nastolili, nemělo se standardní demokracií nic společného. Pokud nyní, tzv. demokratický blok, bojuje za návrat starých časů, tak jinými slovy usiluje o návrat českých (ODS) a nadnárodních (TOP09+Stan) oligarchů do české exekutivy. (Nynější dvourole vrcholného exekutivce a současně miliardáře je solí v očí jiných miliardářů. Vadí jim ale jediné, že nekrade podle starých zaběhnutých dohod na kterých měly podíl i sekretariáty "demokratického bloku" i ČSSD.) Obecně platí, že vůle oligarchů je antagonismem k prosperitě společenství občanů jakéhokoli státu. V tom měl Marx pravdu, ale jak z toho ven?

M. Rastislav 29.6.2018 12:54

Re: Všichni víme .....

Pane Rossi, můj článek končí otázkou, zda ve jménu „dobra“, lze ohýbat ústavu. Jestliže píšete, že Zeman může, protože byl zvolen „lidem“, tak zpochybňujete smysl ústavy.

J. Vlček 29.6.2018 12:31

Re: Všichni víme .....

Pane Rastislave, nedělejme, že všichni všechno vime. Všichni bychom měli vědět, že vlastně nic nevíme, i když každý víme své.

M. Prokop 29.6.2018 12:45

Re: Všichni víme .....

Všichni ne. Kdyby všichni, řešíme úplně jiné problémy.

M. Vondráček 29.6.2018 10:51

zvláštní

Poche vadí , ale trestně stíhaný premiér s minulostí gaunera je kámoš.

Takže ono opravdu nejspíš půjde o pomstu za nezvolení a ne o kvalitu ministra zahraničí .

P. Klíma 29.6.2018 11:07

Závidíte hnutí ANO volební výsledek a preference, to je celé

Jenže voliče ty nepodložené kecy proti úspěšnému chlapovi NEZAJÍMAJÍ.

To je celé.

A dejte sem laskavě odkaz, koho tedy pan Babiš kdy udal.

A přečtěte si něco o presumpci neviny, vesničane...

M. Prokop 29.6.2018 12:47

Re: Závidíte hnutí ANO volební výsledek a preference, to je celé

Presumpce neviny je pojem právní, ne politický.

Vy jste z města? Asi nějaká náplava, že?

M. Mikulec 29.6.2018 11:53

Re: zvláštní

Kámoš není, ale předvedl výsledek ve volbách. Poche je jen pražská kmotrovská kreatura ze stejné líhně jako Březina.

P. Klíma 29.6.2018 10:46

Pan prezident má koule 😂👍👏