16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

ESEJ: „Té demokracie ale nesmí být příliš mnoho“

Demokracie je opravdu vážně ohrožena, ale ze zcela jiné strany, než nám tvrdí současný politický estabilishment.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 30.6.2018 1:48

Re: Tolik slov, snad aby autor zamlžil, co všechno nepochopil.

Jano, dobré nadráno, pokud jsi tedy skutečně Budoucnost svobody četla, tak snad víš, že Zakaria dovozuje i možnost existence funkčního právního státu i bez demokratického systému.

A o to tu jde. Demokratická složka byla v poslední době natolik potlačena, že místo liberální demokracie nám tu pomalu vzniká soudcokracie. Jenže tak jako může být osvícený diktátor moudrým průvodcem do říše demokracie - z říše již zavedené relativní svobody - tak banda ústavních soudců nemůže vést nìkoho nikam, protože z principu nemohou realizovat žádný program ani žádnou vizi.

Jen rušit. Zakazovat. Trestat...

Impotentní diktatura , zrozená degenerací původní liberální demokracie a postupným potlačením suverenity lidu, ta vede jen k chaosu!

Kdo ji bude bránit , když vzniká mimo lid jako vláda bez lidu pro nelid, a je vykonáváná prostřednictvím soudních drábů?

J. Václavíková 29.6.2018 23:44

Tolik slov, snad aby autor zamlžil, co všechno nepochopil.

Pokud tedy skutečně Budoucnost svobody četl, věděl by snad, že Zakaria dovozuje stěžejní význam funkčního právního státu pro demokratický systém (právo musí platit pro každého). A existenci nezávislých pilířů demokracie.

P. Rychetsky 29.6.2018 21:57

jo, bravo

Presne tak, vyborne sesumirovane.

P. Rychetsky 29.6.2018 21:55

Re: Přímo výstavním počinem české liberální demokracie

To ale neni manifestace liberalnich demokratu. To je pruvod levicaku, kteri se rozhodli, ze zakladni lidska prava nejsou tak ctyri ale spis ctyricet. Vcetne prava cernouska na nemecke davky, stejne jako prava na jakekoli souziti nazvat manzelstvim. Zakladni lidska prava je treba dusledne branit, hlavne proti ruznym Putinum, nalepenym uchylnost vydavanym za lidska prava je treba celit dobrym argumenty o tom, jake negativni dusledky prinesou pro spolecnost.

P. Rychetsky 29.6.2018 21:50

Neni to slozite

Liberalni demokracie je dobre, protoze zakladni lidska prava nemohou byt odebrana hlasovaci vetsinou. Klaus a jini se rozicluji, opravnene, na americke a posleze i evropske socialisty, levicaky a neomarxisty, kteri se zrovna v ameice rikaji liberalove. Tito liberalove nemaji nic spolecneho s liberalni demokracii.

Zakaria je poctivy levicak. Sofistikovany a presto jako komentator soucasnosti byl schopen akorat vymyslet, ze co Obama dela, dobre dela. To zas tak sofistikovane neni. A je to trochu zbabele, protoze se neodvazi sofistikovane kritizovat vlastni, levicacke, okoli.

Klaus casto hudra dobre, ale sam je neduveryhodny az za hrob. Od nej ani nema cena nejake anti-libdem uvahy brat vazne, kdyz jeden vi, jak obdivuje jak to ma zarizeno Putin. Tedy delejte si co chcete, chrobaci, ale pod prsty nam nekoukejte. To je tedy hodne upocena alternativa demokracii jak opravdove liberalni/svobody respektujici, tak i te prosakle neomarxisty. Fuj.

J. Kanioková 29.6.2018 20:07

Souhlasím, i coby ateista

J. Kanioková 29.6.2018 20:04

Bolí paranoia ?

F. Navrátil 29.6.2018 19:47

Re: To už je Neff v takové krizi,

Podle liberálních demokratů není důležité, co se píše, ale kdo to píše!

L. David 29.6.2018 18:53

Přímo výstavním počinem české liberální demokracie

jsou pochody hrdosti homosexuálů Prahou. V jejichž čele pochodují ti nejlepší liberální "demokraté", jako např. nějaká Krnáčová a nějaký Shapiro (svého času velvyslanec USA).

To jsou naše skvělé demokratické vzory a jejich počiny jsou tím nejlepším, co pozvedá ducha české společnosti.

M. Prokop 29.6.2018 18:15

Re: To už je Neff v takové krizi,

Psát nemusí. Ale mohou.

Přečetl jste si článek? Je totiž dost dobrý.

V. Klepetko 29.6.2018 18:13

Re: Zakaria je guru

Celý problém je vlastně v tom, že se dnes "levicoví liberálové" snaží bránit svou levicovou agendou pomocí extenzivního a tvůrčího výkladu Ústavy z nástroje, který má sloužit k obraně svobody se snaží ukovat okovy cenzury a snaží se zvrátit rovnováhu sil ve prospěch PRÁVNÍHO SÁTU na úkor státu DEMOKRATICKÉHO. Přitom mají plná ústa "liberální demokracie", která za nic nemůže! Liberální demokracie je plod klasického liberalismu a nedovolíme levičákům, aby si tento termín uzurpovali!

Když se toho termínu totiž vzdáme, tak ztratíme cenný nástroj k popisu reality. Parlamentní demokracie? Tak ten termín, prosazovaný VK proti "liberální demokracii" nic neřeší. Demokracie totiž muže být buď parlamentní (zastupitelská) nebo přímá (prezidentská republika nebo si přečtěte islandské ságy, Atling je nádherný vzor). Takže adjektivum "parlamentní" jen říká, že jde o zastupitelskou demokracii ve které je vláda odpovědná volenému parlamentu - ale jestli tu třeba nemáme otroky nebo svědectví kolika žen se vyrovná svědectví jednoho muže, o tom žádná informace v slově "demokracie" ani v slově "parlamentní" prostě zakletá není:-)

V. Klepetko 29.6.2018 18:12

Re: Zakaria je guru

Když se třeba z tohoto pohledu podívám na náš národní stát, tak je to především Republika-Česká republika. Ta Republika má dva základní rysy: 1)Je demokratická - což znamená, že správa věcích veřejných se utváří na základě všeobecných přímých a tajných voleb. 2)Je svobodná, což znamená že garantuje osobnostní svobodu jednotlivce a ekonomickou svobodu na základě soukrpomého vlastnictví. Toto je garantováno Ústavou, včetně Listiny práv, a Ústavním soudem. Tot ́ zhruba vše - moderní západní stát je prostě zárověň demokratická i svododný. Ten samý smysl má, když řekneme, že v něm panuje "ústavní demokracie" nebo jinými slovy "liberální demokracie". Zrovna tak bychom ale mohli říci, že v něm panuje "demokratická svoboda", jde stále o stejnou Republiku, ktertá má dva základní piliře - Demokracii a Svobodu, a ve které vládne LID, omezený vůlí předchozích generací lidu, vůle, vtělené do Ústavy.

V. Klepetko 29.6.2018 18:10

Re: Zakaria je guru

A neptám se proto, abych Vás nějak ubil svou erudicí nebo nějak na nečem nachytal, já se opravdu velmi upřímně snažím pochopit o co Vám jde! Jen proto se ptám...

V. Klepetko 29.6.2018 18:09

Re: Zakaria je guru

Pane Lenci, já termín "demokracie bez přívlastků" nepoužívám, takže ho vystvětlit nemohu. Chtěl jsem pochopit, o jaké demokracii hovoříte Vy jako o žádoucí - a prosil jsem Vás o uvedení příkladu nějaké země (mimo to Švýcarsko), ve kterém by taková demokracie (píšete o ní jako o "klasické" panovala dnes nebo kdy v minulosti.

M. Gavlák 29.6.2018 17:29

To už je Neff v takové krizi,

že mu sem musí psát i hoši z "parlamentních" listů, což je jeden z nejulhanějších webů v českém prostoru, spolu s celou plejádou aeronetů a podobných hnusů?

R. Langer 29.6.2018 16:14

Re: Jejda.

Pátá kolona a hanba? :-D :-D :-D

R. Langer 29.6.2018 16:09

Re: Potřebujeme systém PADNI-KOMU-PADNI

Přesně tak, taková drzost, oni si potom připadají jako nějak nadřazení! Správně bychom měli svoje hamižně vydělané peníze dobrovolně vysypat do společného měšce, a s uctivě sklopeným zrakem skromně šoupat nohama, že nám to dovolili. :-D

V. Lunák 29.6.2018 13:44

Esej IVK

pojem liberální demokracie chápal celkem dobře: stručně řečeno se jedná o rozšíření tří klíčových pilířů demokracie, tj. vláda zákona, rovnost před zákonem a politická svoboda, o občanská/lidská práva a otevřenou(občanskou) společnost, která má za funkci omezovat to, aby se vláda většiny, podstata demokracie, pokud možno nezvrtla v tyranii většiny. To, že VK je bytostně proti myšlence liberální demokracie, jasně plyne z jeho politické praxe a elitářství. Problém eseje byla zcela ahistorická argumentace proti liberální demokracii, kdy ta byla z hlediska svého původu nesmyslně spojována s EU. Myšlenky definující liberální demokracii lze jednoznačně najít už u klasiků liberalismu, byť v té době se tyto rozhodně nestaly mainstreamem. Společenská hnutí, která nakonec vedla k tomu, že se tyto myšlenky mainstreamem od cca 60. let staly, však započala už v 18. století v souvislosti s abolicionismem.

Tento text je tedy z hlediska argumentace ještě mnohem nesmyslnější. Zakaria snad může být vážně zmiňován v souvislostí s tzv. iliberální demokracií, jak autor uvádí, Pehe už s podstatou věci nemá společného vůbec nic; pouze patří mezi zastánce liberální demokracie.

P. Lenc 29.6.2018 13:34

Re: Zakaria je guru

Pane Klepetko, je to demokracie, která neobsahuje prvky "liberální demokracie". A samozřejmně i ta klasická demokracie o který vy nevíte měla, má a bude mít své mouchy.Nic není dokonalé, nakonec takový Churchill, o kterém snad nebudete pochybovat že by nebyl demokrat dobře věděl o slabinách demokracie jako takové.Můžete mně vysvětlit, co myslíte tím "bez přívlastků"?.Dám se poučit.

M. Mikulec 29.6.2018 13:04

Re: Na

Tak jest. Tuto myšlenku můžete rozvinout na 300 stránkách své knihy. Bude poptávka, uvidíte.

J. Lukavsky 29.6.2018 12:35

Lidová demokracie?

"demokracii bez přívlastků hlásaly všechny fanatické sekty středověku i novověku“, ve dvacátém století zejména komunismus a nacismus." No já nevím jak to bylo v éře nacismu, ale v éře "budování komunismu" se hlásala "lidová demokracie", čili přívlastek tam byl. Jinak bych řekl, že principem demokracie je, že se sice volně diskutuje a hlásá, pak ale přijdou volby a po volbách "hlas voliče" určí kdo bude třímat kormidlo. A ten jediný řídí a nese odpovědnost a nikdo jiný! Liberální demokracie jest, že po volbách si i ti co propadli nárokují nárok na to šťouchat do kormidla a vyžadují pro sebe podíl na moci - nikoli (samozřejmě) na odpovědnosti.

J.L.

M. Prokop 29.6.2018 12:24

Na

zástupce šéfredaktora webu ParlamentníListy až pozoruhodně dobré.

Holt ta "liberální demokracie" je prostě slovní kamufláž systému, ve kterém svobodu nahradili dobroserové.

V. Klepetko 29.6.2018 12:14

Re: Jsem naivní člověk.

Souhlasím.

Jenže jen na nás záleží, JAKÉ zbraně použijeme na svou obranu!

Akce někdy vyvolává i tak trochu přemrštěnou reakcí. Šílení "sluníčkáři" ve svém tupém běsnění probudili nejen zdravý selský rozum normálních lidí, ale i některé obludy, které budoit nebylo radno. Kyvadlo se zhouplo zpět a nyní se pohybuje tak vehementně, že se nám se špinavou sluníčkářskou vodou vyleje z vany i dítě lidskosti a humanity, a zdiskreditovaná "liberální demokracie" by mohla ustoupit příliš daleko zpět, do prostoru ve kterém již svoboda bude ohrožena více, než ji dnes a denně popírají různí sluníčkářští cenzoři a ajatolláhové evropského pokroku.

V. Student 29.6.2018 12:03

Re: Jsem naivní člověk.

Bohužel existují lidé, kteří bez nejmenšího uzardění najdou implikace všude tam, kde se jim to hodí. Neviděl jste část rozhovoru maďarského ministra zahraničí (jestli se nepletu) se sluníčkářskou moderátorkou z BBC? Byla naprosto neurvalá,"logicky" vyvozovala naprosté nesmysly a nakonec ho obvinila, že Maďarsko zmanipulovalo volby. Tohle umí sluníčkáři.

A. Alda 29.6.2018 11:30

Mnohem stručněji

a srozumitelněji je to popsáno zde:

https://josefhavranek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=668538

Desatero liberálního demokrata vřele doporučuji ke čtení všem. Není to dlouhé.

V. Klepetko 29.6.2018 11:17

Re: Jsem naivní člověk.

Vidím tu problém. Ani ten nejzanícenější sluníčkář Vám nikdy nebude tvrdit, že "všichni lidé jsou stejní". Takže sám pan Schwarz vychází z falešné premisy - takže jak je to pak s těmi implikacemi?.-))

Všichni lidé mají stejnou hodnotu jako lidské bytosti a mají v zásadě stejná základní práva - to je správná premisa. Ovšem žádná podpora stěhování národů z této premisy NEPLYNE! Lze y ní naopak vyvodit třeba tyto závěry:

- ponoukání k nebezpečné cestě přes moře je zločinem proti lidskosti, protože vede k smrti tisíců lidských životů,

- podpora masové migrace "střední třídy" ze zbídačených afrických zemí je zločinem proti lidskosti, protože vede ke kolapsu afrických států, okradených o své elity. Kdo budre léčit děti v Eritrei, když budou eritrejští doktoři pečovat o německé důchodce?

- násilné etnické transfery obyvatel po Evropě na základě nařízených "kvót" proti vůli autochtonního obyvatelstva a pod knutou "sankcí" by bylo možné vnímjat jako válečný zločin ze strany okupační mocnosti, je to takto dokonce zakotveno i v mezinárodních konvencích...

V. Klepetko 29.6.2018 11:02

Re: Zakaria je guru

A kde taková demokracie existuje v praxi, prosím, můžete uvést příklad? (Švýcarsko je natolik specifické a jedinečné, že jej nyní jako příklad prosím nechte stranou)

Když něco znáte, tak to snas musí někde být k vidění, reálně existovat?

Panuje u nás DNES v ČR ta demokracie bez přívlastků, kterou jako jedinou znáte? Pokud ne, tak kdy v minulosti panovala?

E. Pawlica 29.6.2018 11:00

Podle příspěvků

Podle šroubovanosti příspěvků soudím, že se tu přemnožili samí intoši, před nimiž si i samotný profesor Halík se svými napohled složitými větnými i myšlenkovými konstrukcemi musí připadat jako jednoduché kolečko u trakaře proti sovětskému kombajnu.

Mě stačí dodržovat Desatero a bez zbytečného žvanění si ohlídat metr diskrétní zóny kolem svého těla. Amen.

:-D

V. Student 29.6.2018 10:45

Re: Jejda.

Nepřijde. Nemůže. To už by jí hanba musela fackovat...

V. Student 29.6.2018 10:40

Re: Jsem naivní člověk.

Ano, to je velmi výstižné.