19.6.2019 | Svátek má Leoš



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SVĚT: Kolonialismus znovu oživený



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 37, poslední: 24.6. 2018 15:27, přehled diskusí

Re: Vaše apologese kolonialismu trpí zásadní vadou.:
Autor: J. Schwarz Datum: 24.6.2018 15:27

Domorodé obyvatelstvo se bez problémů pohybovalo za celou dobu "kolonialismu" přes "podle pravítka namalované hranice" a ani o těch hranicích nevědělo. Na to, co komu patří, jakou a od koho musí mít bumážku si hráli jen "kolonizátoři".

Re: Komu patří ty sluneční a větrné elektrárny:
Autor: J. Schwarz Datum: 24.6.2018 15:22

Nevím - ale upřímně, kdyby je postavili maročané, patřily by maročanům. Pokud Siemens, pak Siemensu a maročané určitě nevěnovali pozemky na stavbu zadarmo.

Re: hodně dnešního bohatství pochází z kolonií:
Autor: J. Schwarz Datum: 24.6.2018 15:20

Ovšem ani ten belgický král na svých koloniích až zas tak nezbohatl. Mezi tím, kolika otrokům useknu ruce a tím, kolik vydělám neexistuje žádná přímá úměra a vyvozovat z míry belgických prasáren vysokou míru zisků je nonsens.

Re: Blábolivý dědek:
Autor: J. Schwarz Datum: 24.6.2018 15:16

Člověče, vy nejste Lunák, vy jste Lunatik! Co tady žvaníte o blábolivých dědcích, když vaše vlastní projevy připomínají skřeky paviána?

Re: Respek vůči ostatním:
Autor: J. Schwarz Datum: 24.6.2018 15:14

Jak byste s těmi "kmenovými společenstvími" obchodoval? Na území jeddnoho jediného "umělého" afrického státu existují desítky až stovky kmenových jazyků. Kdo v tom vnitrozemí staví silnice? Buďto to byli bývalí kolonizátoři, nebo centrální vlády. "Kmenová společenství" by tam měla tak leda stezky pro osly a dobytek. Mimochodem, to vnitrozemí vypadá jakž takž protože většina "populačních přebytků" přesídlila do příměstských slumů...

Re: NECHME PŮSOBIT PŘÍRODNÍ ZÁKONY!:
Autor: J. Schwarz Datum: 24.6.2018 15:09

"Západ" si už terminologií, na je jímž používání zarytě trvá, na sebe sám nastavil past. Pokud jsou imigranti "oběti války a násilí", pak pašeráci nemohou být zločinci. Pokud bude západ trvat na posuzování každého jako individua a odmítat princip kolektivní viny, nikdy nedokáže zamezit imigraci afrických populačních přebytků. Nikomu, kromě snad páru politiků nelze prokázat, že se vědomně podílel skrz množení na devastaci vlastní země. V přemnožené populaci narůstá tlak, množí se boje mezi ozbrojenými skupinami nespokojenců až všechno přeroste v občanskou válku. A hle - už tu má Evropa povinnost "pomáhat" - vždyť přece Lidstvo je jen jedno a život každého člověka má nevyčíslitelnou hodnotu... Přitom v rámci "jediného Lidstva" nemůžete zasahovat jinému etniku do jeho životního stylu, ale když se ono etnikum samo přivede do problémů najednou máte povinnost pomáhat. Řešení je jedno - prostě všechny ty "úmluvy" vytvořené jindy a pro úplně jiné poměry ignorovat, neziskovky i s jejich "zachráněnými trosečníky" nepustit do přístavů a země, které je přijmou ať se o ně postarají, protože vlastních problémů zřejmě dost nemají. Howgh.

Re: Docela souhlasím..:
Autor: J. Chodur Datum: 23.6.2018 1:27

Pani Kaniokova, co se Britu tyce, budete se divit jeste vic jak bude moc V.B. slabnout spolecne s jejim vlivem na zkreslovani dejin a skutecnosti. Tento proces se stane kazde mocnosti bez ohledu na to, jestli takova velmoc byla v dobach sve slavy vic pozitivni, nebo negativni. Tim nechci tvrdit ze dejiny jak jsou chapane v urcite dobe jsou nezbytne nejak vic pravdive nez ty predchazejici. Proste, jedny myty nahradi jine, omlouvam se za svuj pesimisticky pohled na "historiky", zivot je komplikovany a lide maji sve predsudky v daleko vetsi ucte nez realitu. Tim nechci rict ze predsudky nemaji svuj pozitivni ucel.

Co se clanku tyce, rad ctu pana Fryborta, snazi se byt poctivy ve svem uvazovani a neboji se dat najevo kontraverzni uvahy.

Eventuelne Evropa pochopi, jak byla manipulovana svymi elitami a hlavne jejich organizacemi, kam se elity rady uchylovaly, aby sve myslenky diskutovaly a eventuelne uplatnovaly mimo jejich ramec. Pro tyto lidi je takovy vliv dulezitejsi nez dobro ci zlo. To co plati pro Evropu samozrejme plati pro USA, lide uprime veri uslechtilosti nekterych napadu a mytum o sve historii aspon na nejaky cas. To se musi brat vazne v uvahu, protoze dominantni chapani reality je v urcitych pripadech daleko dulezitejsi nez vlastni realita. Kolonizace byla naprosto prirozeny proces a neni to nic noveho v dejinach, pouze se tomu driv mozna rikalo jinak. Co s Afrikou? Jak postupne zrejme nebezpeci poroste, lide postupne opusti sve predchazejici predsudky o dobrocinnosti a charite vuci tomu co je ohrozuje a prijmou vice casove vhodnejsi a nutne (pokud chteji prezit) predsudky. Doufam ze to udelaji vcas a budou dusledni ve svem reseni. Dobrocinnost a charita nejsou bezpecne hobby v rukou blbce bez ohledu na vzdelani. Lide kteri jsou charitativni maji tendenci nepremyslet o dopadu sve dobrocinnosti, prilis casto se jedna o dusevni lenost, je to snadny zpusob jak zlepsit svuj Image, zvlast u vseobecne znamych osob jako jsou filmove hvezdy.

NECHME PŮSOBIT PŘÍRODNÍ ZÁKONY!:
Autor: V. Kolman Datum: 22.6.2018 19:31

Je to sice nehumánní, ale účinné! Přemnoží-li se v přírodě nějaký živočišný druh, nemá potom dostatek potravy a velká část tohoto živočišného druhu vyhyne. Zůstane jen pár nejodolnějších jedinců.

Pokud se "někde" množí obyvatelé jako králíci, bez ohledu na zdroje potravy a pitné vody - nechť se množí, je to jejich svobodná volba. Ale Evropané (ani nikdo jiný) nemají žádnou povinnost těmto nezodpovědným lidem pomáhat. Jinak hrozí, že v nedaleké budoucnosti skončí stejně.

Howgh.

Re: Respek vůči ostatním:
Autor: K. Janyška Datum: 22.6.2018 18:58

Neberete vůbec realitu v potaz... Dzp.

Docela souhlasím..:
Autor: J. Kanioková Datum: 22.6.2018 16:23

Do nedávna jsem si o Anglii myslela jen to nejlepší, proto mě hodně překvapují mnohé detaily informací, které se poslední roky dovídám.

Re: Blábolivý dědek:
Autor: M. Dvořák Datum: 22.6.2018 16:17

Tak !

Souhlas, altruismus mívá i hnusné důsledky..:
Autor: J. Kanioková Datum: 22.6.2018 16:17

Ano, bohužel:
Autor: J. Kanioková Datum: 22.6.2018 16:14

:))))))))))))):
Autor: J. Kanioková Datum: 22.6.2018 16:12

Re: hodně dnešního bohatství pochází z kolonií:
Autor: J. Jelínek Datum: 22.6.2018 15:12

Tihle Britové...Oni, když je to napadlo, jen tak mýrnixdýrnix rozstřelovali z děl třebas i Francouze, Američany, Súdánce, nebo všelijakou jinou podobnou pakáž

Re: Blábolivý dědek:
Autor: P. Han Datum: 22.6.2018 15:10

Já jsem ten váš "komentář" ve stylu Frýbort o voze, vy o koze, četl. Vy ten můj patrně ne. Jako obvykle kritizujete autora, protože píše o něčem jiném, než na co jste schopen reagovat.

Re: Blábolivý dědek:
Autor: V. Lunák Datum: 22.6.2018 15:03

Další blábolivý dědek s podobným intelektem jako výše zmíněný dědek se přidal. Člověče, jste vůbec schopen přečíst těch několik málo vět mého komentáře a vyhodnotit je ve vztahu k textu autora, na který ten komentář evidentně reagoval? Zřejmě ne, protože jinak byste těžko mohl napsat takový žvást.

Respek vůči ostatním:
Autor: F. Navr8til Datum: 22.6.2018 14:58

Doba kolonialismu byla pro Afriku dobou přerušeného přirozeného vývoje a vytvoření umělých hranic, ktreré neodpovídají hranicím národů a kmenů. Zajisté doba předkoloniální nebyla žádná idylka, ale byl uržován určitý řád. Pokud by vývoj postupoval prostřednictvím podpory obchodu a vzdělávání, pak by africká společnost byla podstatně dále. Pokud jste byl v Africe a cestoval vnitrozemím, pak vás jistě přímo zarazi rozdíl mezi špinavými chaotickými a zločinem zamořenými městy a klidným, spořádaným, bezpečným a čistým! vnitrozemím, pokud zde stále fungují kmenová společenství. Evropa nemá sebemenší právo vnucovat svoji civilizaci jiným společnostem, stejně jako nemá povinnost nést odpovědnost za osudy ostatních společenství.

Re: A ti, co dnes radí pomáhat na místě, aby prý lidé nebyli:
Autor: P. Han Datum: 22.6.2018 14:14

Menší zlo.

Re: Blábolivý dědek:
Autor: P. Han Datum: 22.6.2018 14:13

Vy byste mohl dostat jedničku. Z demagogie. Kmenové války v Africe jsou jak historie, tak žhavá současnost. Ti zlí kolonizátoři je po dobu koloniální éry stopli. Arabské otrokářství také kvetlo. Kde si myslíte, že se v novověku vzali v Evropě a Americe černí otroci? A proč by se měl pan Frýbort zabývat historií Evropy, když píše o historii Afriky a jejím vyústěním do migrační vlny? Evropská historie je historie a Evropa se vyvinula do současné podoby právě zásluhou této historie, vědy, kultury a náboženství. Srovnávejte si to s Afrikou, chcete-li, a známkujte. Ale nesnažte se roubovat africkou historii na Evropu, pokud tedy nechcete Evropu zničit.

Byla to civilizace necivilizovaných civilizovanými více.:
Autor: K. Janyška Datum: 22.6.2018 14:05

Byla je to přeměna divochů ve spořádané občany. Tak vývoj lidského světa z účinků z obchodu funguje... Dzp.

Blábolivý dědek:
Autor: V. Lunák Datum: 22.6.2018 13:27

zase v akci. Jen stručně k té pětce z dějepisu. Proč se vám z ní vytratilo srovnání s érou králů v Evropě a poptávkou po popracovní síle z jiných než arabských směrů? A nakonec: ve středověku a novověku v různých částech Evropy docházelo k tzv. čarodějnickým procesům. Myslíte, že lze potom říci, že podstatou zdejší historie jsou čarodějnické procesy, tedy přesně tak, jak činíte s odkazem na lidojedství a války v Africe (ve skutečnosti z hlediska historie toho kontinentu vzácný jev)?

Re: Vaše apologese kolonialismu trpí zásadní vadou.:
Autor: I. Vermis Datum: 22.6.2018 13:10

Tak to budou asi všichni, co teď lezou do Evropy - nebo snad k tomu mají jiný důvod?

No, řekl bych,:
Autor: R. Langer Datum: 22.6.2018 11:51

že kolonie skutečně ztrátové nebyly...

Re: hodně dnešního bohatství pochází z kolonií:
Autor: V. Novák Datum: 22.6.2018 11:24

Britové zase rozstřelovali neposlušné Indy z děl a Francouzi přetínali "indočíňany" gilotinou v pase...

Britové zbohatli i ze španělských kolonií, ze stříbra, které Španělům uloupili a teprve pak si mohli dovolit sami kolonizovat. Z Indie taky odvezli co mohli a o dnešní Indonésii a okolí se rvali s Holanďany tak, že těžko věřit, že její kolonizace byla ztrátová.

Zapomínáte na to, že Libye je nestát, není:
Autor: V. Novák Datum: 22.6.2018 11:20

s kým uzavírat dohody, resp. uzavře-li ji EU s jedním warlordem, není nikde řečeno, že zítra bude onen warlord ještě na živu, natož aby ovládal kus pobřeží - a to jsem nevzal v úvahu spornost jeho ochoty dohodu (patřičně zaplacenou) dodržet.

S "vládami" nemá cenu se dohadovat vůbec - obě vládnou tak sotva hotelu, v němž jsou ubytovány. A to jen dokud budou dostávat ze zahraničí na tringelty pinglům.

Nadějí pro Libyi, jakož i pro Evropu, je to, že nějaký warlord všechny ostatní warlordy pobije nebo jinak zpacifackuje a stane se novým Kaddáfím. Chalífa Haftar má k tomu snad nejblíž - s tím ovšem jedná Rusko. Pro EU je nejspíš příliš umazaný...

A ti, co dnes radí pomáhat na místě, aby prý lidé nebyli:
Autor: J. Chaloupka Datum: 22.6.2018 11:16

nuceni migrovat, si nepřipouštějí, že křik o migraci vystřídá křik o neokolonialismu. To budeme všechny ty Afričany živit, aby neemigrovali?

Re: Vaše apologese kolonialismu trpí zásadní vadou.:
Autor: R. Szewczyk Datum: 22.6.2018 10:32

Kolonialismus Evropských mocností v minulosti přinášel do Afriky, Asie a Jižní Ameriky POKROK A CIVILIZACI pro domorodce------akorát ukažte nějakého domoroce, který chtěl ten pokrok a civilizaci

Re: Komu patří ty sluneční a větrné elektrárny:
Autor: J. Jelínek Datum: 22.6.2018 10:05

A co Suezský průplav?

Re: hodně dnešního bohatství pochází z kolonií:
Autor: J. Jelínek Datum: 22.6.2018 10:03

Nesekali ty nohy a ruce občas, ale velmi často. Belgické Kongo nebylo belgickou kolonií, ale osobním majetkem (ano, přesně tak) krále Leopolda, pološíleného psychopata. Takže tento případ je trošičku jiný.