25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Právnické myšlení a lidská práva

Můj dědeček MUDr. Karel Uzel (1877-1957) vykonával lékařskou praxi téměř až do smrti ve svých 80 letech. V knižně vydaných pamětech však píše, že málo chybělo a stal by se právníkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 20.6.2018 21:45

Do pihele s doblbenými "lidskými právy" !

K. Janyška 20.6.2018 20:56

Výtah z díla nositele Nobelovy ceny za ekonomiku

a nejlepšího právního teoretika lidstva F.A.Hayeka:

Tzv. lidská práva žádným právem nejsou. Jsou nevymahatelnou nereciproční politickou deklarací.

Jediným právem pravým tam kde je zákazové právo soukromé, které závisí na úrovni civilizovanosti místních a vyvíjí se civilizací a samovolným přebíráním efektivnějších pravidel chování od úspěšnějších skupin.

Tzv. lidská práva nejsou daleko od toho, aby se stala nástrojem a záminkou mocných k neoprávněnému napadání málo civlizovaných. A to je nesprávné.

Naopak. Civilizovaní se musí bránit tomu, aby jejich civilizovaná území necivilizovaní obsazovali. Proces civilizace je a musí zůstat postupným a udělat admistrativně, tedy prostřednictvím tzv. lidských práv, z lidí mnohdy až se středověkými názory a zvyky lidi civilizované prostě nelze... Dzp.

J. Urban 20.6.2018 18:52

Napsal soudruh předseda ZO KSČ (prý

bývalý). Ještě že přišel ten osmdesátý devátý, jinak by nám tu Uzel psal o vedoucí úloze KSČ, ztroskotancích a samozvancích, možná by i svůj podpis, požadující trest smrti pro Havla, Dienstbiera či Rumla pod petici připojil.

V. Kotas 20.6.2018 19:23

Re: Napsal soudruh předseda ZO KSČ (prý

Ale di ty brebto.

J. Kanioková 20.6.2018 21:46

Bože, bože, kams to duši dal..

P. Zinga 20.6.2018 13:10

a co takto "lidské povinnosti"?!

Aby se svět opět dostal do normálu?

V. Novák 20.6.2018 11:43

Ten revers ovšem bude opatrnému pánovi

na dvě věci pokud se dotyčná rozhodne během akce, že...

Ledaže by nechával podepisovat revers každou... minutu? Ještě rychleji?

I. Novák 20.6.2018 13:59

Re: Ten revers ovšem bude opatrnému pánovi

Bude možné souhlas do čtrnácti dnů odvolat, pokud smlouva bude uzavřena mimo provozovnu poskytovatele /telky/ sexuální služby?

J. Krejčí 20.6.2018 11:24

Hloupý článek

V podstatě hloupý článek.

Jednak, jak někdo již poznamenal, i na té lékařské fakultě o té žádosti s největší pravděpodobností rozhodoval nikoli lékař, ale právník.

A pak: těmi z právníků, kteří "dělají problémy", jsou advokáti. Ale ti advokáti nejednají za sebe, někoho zastupují, třeba i lékaře. Jednají v jeho zájmu a na základě jeho pokynů.

A z vlastní praxe, pokud jde o lékaře, tito jsou často poměrně úporní potížisté. Horší jsou už jen asi techničtí inženýři, což je asi všeobecně známo. Obě skupiny spojuje přesvědčení, že všemu rozumí.

I. Širůček 20.6.2018 14:18

Re: Hloupý článek

Proboha! To právě právníci jsou ti, co "všemu rozumí"!

M. Kodeš 20.6.2018 18:56

Re: Hloupý článek

No tak pánové, o dědečkovi pana Uzla, ne rozhraní minulých století, nerozhodoval nějaký právník, to byl někdo, ne personalista, Tehdá byla jasná jednoduchá pravidla a děkanáty fakult nebyly přeplněny rozbujelou administrativou. Že nekecám, přečtěte si Vzpomínky pana profesora Wichterleho o tom, jak přebíral úřad děkana a to bylo až v 50 tých letech.

M. Kodeš 20.6.2018 19:14

Re: Hloupý článek- dodatek

A jak mi kdysi říkal o mnoho starší kamarád, "zapsal ses na fakultu, dostals Index a všechno záleželo na tobě, plníš povinnosti ? Dobře, neplníš? Vrať index. Jednoduché a účinné. Student měl právo studovat......

J. Chaloupka 20.6.2018 10:25

Ano, u nás má gauner více práva, než jeho oběť.

.

I. Širůček 20.6.2018 10:17

S tou shovívavostí bych nesouhlasil

ono to platí do slova a do písmene...

Z. Lapil 20.6.2018 10:02

Ode dneška nosím v peněžence oznámení,

že jejím převzetím nový vlastník souhlasí se zveřejněním všech indicií, které by podle mého soudu mohly vést k jeho dopadení.

Asi si to dám, i do auta a na dveře od bytu.

R. Langer 20.6.2018 12:01

Re: Ode dneška nosím v peněžence oznámení,

Smůla, to je pouze jednostranné opatření. Nabyvatel s tím nemusí souhlasit...

Z. Lapil 20.6.2018 13:08

Re: Ode dneška nosím v peněžence oznámení,

Pak se ptám, k čemu jsou dlouhé "smlouvy" o Windows a podobné verbeži. Tam vám taky oznámějí, že zapnutím té věci souhlasíte naprosto s čímkoliv, co si kdo v budoucnu dokáže vymyslet.

Terry Pratchett, Dobrá znamení:

...spolu se standardním upozorněním, jaké se u počítačů často nachází, ve kterém se říká, že jestliže 1) přistroj nefunguje, 2) nedělá všechno to, co slibuje nákladná reklama..., nenese za to výrobce v žádném případě vinu. Kupující by měl být šťasten, že mu bylo dovoleno předat výrobci své peníze a že jakýkoliv pokus o to zacházet s právě zaplaceným zbožím jako s vlastním majetkem bude mít za následek zvýšenou pozornost a návštěvu vážných mužů s výhrůžnými černými kufříky a velmi drahými hodinkami.

Na Crowleyho (ten démon - had, co ukecal Evu skrz jablko) udělaly výhrady a varováni v průvodní dokumentaci, kterou počítačové firmy vybavovaly své výrobky, takový dojem, že zaslal jednu kompletní sadu Dolů, do oddělení, které připravovalo úpisy pro hříšníky. Místo komentáře k ním přiložil žlutý lepicí papírek, na kterém stála jen tři slova: “Učte se, hoši!”

V. Student 20.6.2018 9:58

Vy se prostě nezapřete.

Jen to shrnu: lékaři lepší právníků, doklady vydávat klidně protiprávně, když "to přece všichni vědí" a lidská práva "lupičů, násilníků a vrahů" jsou diskutabilní záležitostí.

Něco vám řeknu, pane Uzle: byl (a dodnes je) velký problém s recidivou, u nás kolem 75%. Kurátoři dobře vědí, že jedním z důvodů je přístup "většinové společnosti", která tyhle lidi prostě nepřijímá. Zoufale se snaží tento přístup změnit, např. poukazováním na to, že se jedná o občany, kteří porušili zákon a po odpykání trestu se zase vrátí, čili je důležité aby se vrátili s pocitem, že do společnosti, i přes své provinění, patří.

Jenže se to prorazit nedá. Na druhé straně totiž stojí lidé jako vy, kteří se vší mocí snaží propasírovat do moderní společnosti ten bludný a všem škodlivý model nenávisti, adorovaný hlavně za komunismu.

My starší víme, jak totalitní "posudky" psychiatrů k té nenávisti přispívaly. Vy se je dnes snažíte obhajovat. Ano, najdete dost lidí, kteří se k vám přidají, a nebude jim dělat problém říkat si humanisté, jako např. Vaculík, ale já doufám, že ti, kdo rozhodují, se nedají zhysterizovat, byť na tom pracují odborníci nejpovolanější. Vám na zákonech čerta záleží, vždyť je vymýšlejí pitomí právníci. Vy, lékaři, prostě návrat provinilců nedovolíte, protože "přece všichni vědí", že by neměli mít lidská práva. Až sem jste to dotáhli? Je mi vás líto.

Z. Lapil 20.6.2018 10:36

Re: Vy se prostě nezapřete.

Začal jste dobře, ale ten konec je nějakej divnej, a to i když započtu, že "vy lékaři" je použito velmi zobecněně a velmi zástupně.

V. Student 20.6.2018 13:39

Re: Vy se prostě nezapřete.

Dobře. Za "vy lékaři" možno dosadit "vy psychiatři"

Z. Lapil 20.6.2018 14:14

Re: Vy se prostě nezapřete.

Není třeba, pochopil jsem, že "vy lékaři" je zkratka, ale vážně mi to nějak nesedí; upřímně - nemám teď čas zkoumat a rozepisovat, co přesně je tam divné, stálo by nás to oba moc přemýšlení a asi to není extra důležité. Podle mě by se ukázalo, že nejsme ve při.

I. Širůček 20.6.2018 14:24

Re: Vy se prostě nezapřete.

Mně se zdá, že to s tou recidivou je blábol. Jakmile je pachatel odsouzen, jeho identita přestává být tajemstvím - takže chcete navrhnout, aby soudy byly zásadně s vyloučením veřejnosti a údaje o odsouzených by měly být tajeny?

V. Student 20.6.2018 20:21

Re: Vy se prostě nezapřete.

Chci navrhnout, aby psychiatři přestali blábolit o tom, že když má někdo něco se soudy, přestává mít lidská práva. Ať je souzen veřejně, proč ne. Ale problém je, když se tihle lidé potřebovali zařadit zpět. Ta exkluze, tedy vyloučení z normálního života, pokračuje díky Uzlům ii po výkonu trestu, a to je právě problém.

J. Kanioková 20.6.2018 21:39

Jste normální ?

V. Student 20.6.2018 23:20

Re: Jste normální ?

Ne. Norma je, co říká Uzel. Co říkám já a lidé, kteří tomu rozumí, tedy kurátoři, normální není. Bohužel.

K. Janyška 20.6.2018 9:43

Dlouholetý předsedo ZO KSČ

vy se do toho nemontujte... Dzp.

O. Prokop 20.6.2018 10:02

Re: Dlouholetý předsedo ZO KSČ

persona simplex se ozvala a co moudrého nám řekla?

J. Hanzal 20.6.2018 9:41

Každý

kdo má otvor v zadku se ohání lidskými právy, ovšem když chcete po těch samých elementární povinnosti opět se ohánějí lidskými právy.

S takovými, a jsou to, ku podivu, i celkem vdělanci, se rozhodně rozumně jednat nedá!!!

Z. Klouček 20.6.2018 9:29

Lidská práva postižená zhoubným bujením

Je bez diskuse, že teorie lidských práv zásadně přispěla k určení mantinelů vztahů člověka ke společnosti a k obrovskému rozvoji euroatlantické civilizace. Bohužel dalším a dalším rozšiřováním a kreativním posouváním obsahu lidských práv se kyvadlo zcela vychýlilo tak, jako by lidským právem mohlo být cokoliv, a přiměřený vztah člověka a společnosti, v níž žije, se tím narušil. Lidská práva jsou ostatně na společnosti závislá a společnost může plnit svou funkci řádně pouze tehdy, budou-li její členové vůči ní a sobě navzájem plnit své povinnosti. Nebrojím sebeméně proti lidským právům, ale proti jejich zhoubnému bujení, ohrožujícím smrtelně společnosti z okruhu euroatlantické civilizace.

A. Alda 20.6.2018 9:09

Když u nás vypukl právní stát

(to bylo 8. 2. 1991) a všichni jásali, p.t. Viktor Knapp nám podstatu právního státu ozřejmil prohlášením, že právní stát je, když se právníci mají dobře.