16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

EVROPA: Rovnost podle liberálů

Liberalismus se za celou dobu své existence nejen v Evropě změnil k nepoznání. Slovo liberalismus je odvozené z latinského liber znamenajícího „svobodný“. Tak proč chtějí stále více liberálové něco regulovat a někoho přemísťovat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Krásenský 14.6.2018 23:08

Liberálové se velice mýlí

jejich nejvyšší hodnotou je svoboda a to i nejvyšší hodnotou morální. Dostávají se tak do slepé uličky, když nedokážou zdůvodnit nutnost omezování svobody jednotlivce v soužití s jinými a to ani ve svobodě pozitivní tak i negativní. A pokud si to odůvodní, končí to masovými vraždami ve jménu všeobecného blaha a socializmu (národního i internacionálního). A ještě ke všemu zcela otočili pojetí pozitivní svobody, která už od antiky spočívá v tlumení vášní rozumem (Platon, Seneca, budha, Ježíš Kristus) a nahradili to rozpoutáním, které je vulgárně shrnuté v reklamním hesle: "Nevažse - odvaž se".

J. Kanioková 14.6.2018 21:23

Pomáhání nelegálním migrantům

by mělo být trestným činem, říká vedoucí poslanec Evropského parlamentu - https://twitter.com/V_of_Europe/status/1006944367586791432

K. Janyška 14.6.2018 21:22

Re: Kostelní socialista Zdechovský nechápe

Libertariány napadl i Hayek. A má pravdu. Oni se mýlí. Liberalismus není žádnou doktrínou, na to lidi nemají, ale výsledkem vývoje lidského světa. Spočívá v posledku v kvalitě právní domény jednotlivce. Proto liberál zná kompozitivní teorii. Jsem jím tedy jen já... Dzp.

M. Prokop 14.6.2018 21:12

Kostelní socialista Zdechovský nechápe

že liberálové stále stejně prosazují svobodu (a zodpovědnost), u nás třeba Svobodní. Jen si musí říkat libertariáni, protože slovo liberálové jim, pro větší zmatek nebo větší podobnost s USA, ukradli socani všemožných odstínů, od rudé, přes černou a zelenou k modré s hvězdičkami.

J. Kanioková 14.6.2018 21:12

Souhlas

J. Kanioková 14.6.2018 21:11

Za celou migrační krizí stojí

falešný altruismus – snaha Němců vypadat před sebou samými jako lepší lidé. Je to ale altruismus falešný – vždyť nejprve velkoryse otevřeli náruč, ale pak chtějí migranty přerozdělit.

Je to všechno faleš a pokrytectví.

P. Zinga 14.6.2018 20:11

To, čemu se dnes říká liberalismus,

není víc než prachsprostá dekadence a nihilismus.

Z. Lapil 14.6.2018 19:50

Re: Všechno tohle blbnutí začalo s "lidskými právy"

Zbytečně složité. Každé lidské právo, od těch několika základních (právo na život) až po všechna možná práva na důchod, jsou právy, která nesmí být člověku upřena (nesmí mě nikdo zabít; nesmí mi znárodnit nebo jinak sebrat nastřádané peníze). NEJSOU právy, která má někdo povinnost poskytnout.

K. Janyška 14.6.2018 19:05

Re: A koho slovem liberál myslíte ? Levičácké hlupáky ?

Ovšem lidovci v žádném případě klasičtí liberálové nejsou... Dzp.

R. Langer 14.6.2018 18:37

Re: ...ale přece

No, to se tě ovšem netýká, Pátá kolono, ty nemyslíš vůbec... :-D

R. Langer 14.6.2018 18:35

Re: ...ale přece

Jediní nacisté a xenofobové v dnešní Evropě jsou muslimové. U nás prakticky žádní nejsou.

R. Langer 14.6.2018 18:31

Re: S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

Ne, to neplatí. Protože zrovna vás nezabili nebo neokradli neznamená, že to bylo v pořádku. Výmluva.

R. Langer 14.6.2018 18:28

To nejsou žádní liberálové,

to jsou prachsprostí levičáci. Jenom to zkouší pod jiným názvem, i lživým. Lžou totiž odjakživa. Jsou schopni se nazývat i pravicí. Jim je to jedno. Ale poznat se dají snadno, jenom lidé se pořád nechtějí poučit. :-(

J. Kanioková 14.6.2018 15:54

Re: Všechno tohle blbnutí začalo s "lidskými právy"

3. Roku 1945, ještě ve stínu WWII, zdůraznila organizace vzniklá ve snaze odpovědět na její tragédii, OSN, ve svém zákl. dokumentu - Chartě Spojených národů - roli, jakou mají lidská práva hrát. Tři roky nato schválila Všeobecnou deklaraci lidských práv. (Tím se to už pak rozjelo - podáš prst, urvou ti nakonec celou ruku)

4. Roku 1961 přijaly členské státy Rady Evropy Evropskou sociální chartu. Roku 1966 odsouhlasilo Valné shromáždění OSN 2 mezinár. úmluvy o právech: Mezinárodní pakt o hospodářských, sociálních a kulturních právech a Mezinárodní pakt o občanských a politických právech. Oba vstoupily v platnost roku 1976. Shromáždění schválilo v této věci obrovský počet dalších úmluv.

5. Dnes jsou navrhovány další jejich generace, třeba v Listině základních práv EU, integrální součásti Smlouvy o Ústavě pro Evropu. Listina byla po nepřijetí ústavní smlouvy připojena - bez právní závaznosti, ovšem se souhlasem téměř všech států - k Lisabonské smlouvě, de facto zavádějící návrhy nepřijaté ústavy. A přibývají další a další „práva": reprodukční, ekologická, dětská, gender ba i zvířecí.. a jedeme s kopce...

Normou se stala Politická Korektnost, odmítá se politický realismus. Lež, překrucování faktů i zbabělost či cynismus se stává normou a narušením základních hierarchií.

A to ničí člověčí soudržnost..

J. Kanioková 14.6.2018 15:50

Všechno tohle blbnutí začalo s "lidskými právy"

Jenže - Vondruška: Naši předkové prolévali krev. Máme povinnost bránit naši zemi, jazyk a tradice. Předkové byli pragmatičtí a nestavěli si pro život vzdušné zámky. Lidská práva vyžadují „RESTART“ !!! Vyškrtat ty nesmysly, které odmítají fakt, že domácí práva MUSÍ mít prioritu ! Protože nám nedovolují se bránit.

Až do roku 1974 uplatňovaly Spojené státy imigrační kvóty, jež kopírovaly etnické složení státu. Zápas aktivistů za všeobecná lidská práva "diskriminaci" zrušil, právem na sloučení rodiny postupně zanikl i někdejší strop 200 000 lidí ročně a legalistické obstrukce zbrzdily vracení nelegálů. Počet převážně chudých obyvatel jihoamerického původu stoupl v zemi od roku 1970 z 10 na dnešních 56 miliónů. Je nutné hájit svobodu člověka a ne bojovat za "lidská práva". Lidská práva NESMÍ být primárně PROTI zájmu domácích !

Diskuze v Evropě MUSÍ být vedena o tom, co chceme MY SAMI. Zda chceme bezbřehá lidská práva i za cenu, že rozložíme tradiční strukturu evropské společnosti!.. On se ten životní řád, oproti naším dědečkům, obrovsky změnil, změkčil všelijakými "lidskými právy" místo povinností a svědomí..

1. Poprvé se výraz „lidská práva" vyskytl v Deklaraci práv státu Virginie roku 1776. Těmito právy má disponovat každý člověk, jsou mu vrozena a jsou nadřazena politice. (Dobrý úmysl a ještě přijatelně racionální)

2. První, kdo lidská práva rozšířil o práva SOCIÁLNÍ, byli jakobíni. Roku 1793 zavedli vlastní verzi Deklarace práv člověka a občana (první pochází z roku 1789), v níž zaručili mimo jiné právo na práci a na péči při neschopnosti jejího vykonávání. Došlo k tomu v okamžiku, kdy vrcholil revoluční teror.

J. Kanioková 14.6.2018 14:51

Vaše srovnávání kulhá,

jako potomek uprchlíků - byli jste muslimové ?

J. Kanioková 14.6.2018 14:33

Přesně !

Obávám se, že pokud tento trend nebude zastaven, svět skončí válkou. Co jiného dokáže dostat žebříček hodnot znovu na normální úroveň? Nikdo samozřejmě o válku nestojí, jenže když to takto půjde dál, bude se naštvanost lidí stále zvyšovat a společnost stále silněji rozdělovat, že...

To je celý směr Evropské unie. Původně měla mít v preambuli, že staví na základech evropské kultury, tj. antiky, židovství a křesťanství, a to z ní vypadlo. V tom je základní problém EU.

F. Navrátil 14.6.2018 14:25

Na houpačce

Ještě nedávno byl autor vítač a nadšeně zvedal ruce pro každou euroblbinu. Před volbami se, stejně jako jeho lidovecký kolega Svoboda, bleskově přešupačil na ochránce občanů před islámskými nelegály a před eurobyrokratickým šikanováním. Pokud se mu podaří opět usednout do lavice europarlamentu, vsadím se s vámi, že pojede zase ve starých kolejích.

M. Pesat 14.6.2018 12:52

Re: S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

To si myslim, ze se pletete, je blbost vylevat s vanickou i dite, coz plati i o dobe socialismu/CSSR, obecne kazde dobe.

Kuprikladu zruseni tzv. roaming poplatku v ramci EU, to je dobre reseni pro obcany EU/zakazniky, nebo soucasny soustredeny tlak evropske komise na sazkarsky/hazardni business a naslo by se toho hodne dobreho, co EU aplikuje do clenskych zemi, bohuzel i spousta-vetsina spatneho.

Cest :-)

J. Ráž 14.6.2018 12:31

Klasický liberalismus je mrtvý

To, čemu se dnes říká liberální demokracie je syntézou socialismu a liberalismu. Představitelem této ideologie je světové hnutí New Left, ke které se hlásí levicoví intelektuálové, idealističtí studenti a politikové ovládající dnes EU.Je to ideologie, která si zakládá na materialismu, kolektivismu i etickém relativismu a jejím cílem je od základů změnit tradiční společnost na systém, kde lidé nebudou žít jako svobodní občané, ale budou donuceni podřídit se novému pojetí morálky diktované nevolenými nadnárodními orgány.

M. Pesat 14.6.2018 11:50

Re: Možná podle vaší teorie

Tak ja to znam z obou stran, sam jsem potomek valecnych/skutecne valecnych/ uprchliku, sam jsem byl immigrant/expat v ruznych zemich a dnes v CR znam dost cizincu ruznych narodnosti a ras.Realita zivota, vsude na svete, ze se klidne muze stat/stava, ze "privandrovalec" je lepsi nez cisty domorodec. Ono slovo multikuturni je dnes nadavka, ja jsem v multi-kulti vyrostl a tvrdim,ze je to dobra/obohacujici zkusenost pro vsechny. Ovsem, pouze za predpokladu obcanske/sekularni spolecnosti/statu, kde vsichni maji stejne prava a povinnosti a ne spolecnosti/statu, kde mensiny si osobuji vice/vetsi prava z titulu sve "vyjmecnosti"/viry/rasy/socialniho statusu/narodnosti/barvy pleti ..... . Koneckoncu, praxe USA a tzv. melting pot/ tavici kotel narodu, dokazuje, ze to funguje, tedy az do doby kdy konci stejna prava a povinnosti a zacina rovny a "rovnejsi'.

Cest :-)

A. Alda 14.6.2018 11:32

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

Z EU nic dobrého nepřišlo a nepřichází.

D. Polanský 14.6.2018 11:23

Možná podle vaší teorie

migranti budou zde lepší hospodářit než my. Přece nemůžete z výjimek udělat pravidlo! Jistě jsou případy, že např. nevlastní táta se stará lépe, ale to jsou výjimky.

D. Polanský 14.6.2018 11:20

Je tázka, zda autor konečně prozřel,

nebo jenom sbírá body kvůli blížícím se volbám. Mám pocit, že platí to B, vždyť ještě nedávno to byl vzorný vítač, např. chválil Dublin IV.

Pokud to myslí vážně, měl by se nám především omluvit za lži co napsal kolem migrace. Nevidím žádnou lítost sebekritiku, nic takového, jenom nafoukanost a vyčůranost.

Už jenom formální připomínka. Když už dnes člověk píše o liberalismu, měl by vysvětli, copak že tím rozumí. Nějak těch liberalismů nám v poslední době totiž přibývá.

B. Rameš 14.6.2018 11:17

Autor má jistě pravdu,

to, co se dnes rozumí pod pojmem "liberalismus" by každý před sto lety označil za totalitní diktaturu. Bohužel, jako mnozí kritizuje věci, co jemu osobně vadí - věci co vadí jiným, ale jemu ne, naopak prosazuje nebo jde s davem. Dej přírodo, aby jednou většina lidí pochopila, abych parafrázoval slavný výrok: "neptej se, koho omezují na svobodě. Tebe omezují."

J. Kombercová 14.6.2018 10:46

Re: ...ale přece

Hlavně kritické myšlení,kdo nemyslí kriticky, je rasista, fašista a xenofob, evantuálně lidský odpad.

M. Pesat 14.6.2018 10:29

moje zkusenost, soudruzi, cim vice ideologie/viry

moje zkusenost, soudruzi, cim vice ideologie/viry/ismu/kecu o hodnotach, tim vetsi IDIOCIE/FANATISMUS/"SLEPOTA"=zaslepenost=zahledenost na svou "jedinou pravdu". Kuprikladu "tradicni rodina", co to je za zvast ?Pokud vezmeme spojeni/snatek muze a zeny, kteri maji deti, jiste, OK.Ovsem v teto mnozine "tradicnich rodin" mate neuveritelny mix podmnozin, protoze "tradicni rodina" muze byt take otec alkoholik/nasilnik, matka lina spindira bez ekonomicke gramotnosti, a samozrejmne take uplny opak sporadnych/slusnych rodicu, nejcasteji ovsem silny stred ruznych +/-. Bez ideologickych blabolu, troufnu si tvrdit, ze pro dite urcite bude lepsi vyrustat s dvema "tatinky"/"matkami", kteri, byt ne biologicky, tak fakticky budou diteti rodici ve smyslu ze budou hledet aby z nej vychovali/y radneho cloveka a poskytli/y mu lasku a cit. Mejme na pameti, ze mnohdy nevlastni tata/mama jsou diteti lepsimi rodici nez skutecny biologicky rodic. Ja si vzdy vzpomenu na film: Je treba zabit Sekala, na tu vesnici plnou "poctivych katoliku"/"lidi"/"krestanskych hodnot".

Cest :-)

https://www.youtube.com/watch?v=2AO7Pt1Nb_U

P. Vaňura 14.6.2018 10:24

Pan Zdechovský by se měl zamyslet nad svým vlastním

hlasováním v Europarlamentu!

Jinak je slovo "liberál" používáno v naprostém rozporu z původním významem, pro neomarxisty!

http://docplayer.cz/7397048-Ludwig-von-mises-liberalismus.html

J. Vlček 14.6.2018 10:19

Pane Zdechovský, ...

...dnešní článek lze opět jenom chválit. Škoda jen, že váš hlas nenalézá větší základnu ve vaší straně a takovéto názory nezaznívají jako jednotící myšlenky, na nichž KDU ČSL stojí a jejichž platnost prosazuje a hájí.

Namísto toho se zahazujete s profláknutou TOP 09 a se Starosty, vzájemně se plácáte po ramenou a taháte si kšandy, jak hájíte tu pravou demokracii. Proto váš hlas v tomto dnešním článku připomíná hlas člověka ztraceného v poušti, a proto preference vaší strany jsou tam, kde jsou, tedy na hraně volitelnosti.

S. Netzer 14.6.2018 10:03

Re: ...ale přece

Hlavně co si máme myslet, myslivno.