25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Nová subsidiarita

Nedávno jsem četl román „Soumrak dne“ od japonsko-britského nobelisty Kazuo Ishigura. V něm hlavní postava v padesátých letech v podstatě celou dobu vzpomíná na svého předválečného zaměstnavatele, britského lorda Darlingtona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 13.6.2018 21:30

Re: PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

Jedinou možnou variantou existence lidstva je kapitalismus. Jeho spontánní řád, tedy jediná možnost jeho existence, je totiž kapitalismem... Dzp.

M. Prokop 13.6.2018 20:59

Re: Není to Europoslanec za Ano?

Lidovec, "kostelní socialista".

J. Holíček 13.6.2018 20:03

Re: No comment....

Velmi qituji. :-)))

J. Holíček 13.6.2018 20:00

Re: PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

Problém s Haykem je v tom, že termín subsidiarita je primárně právní a není zcela zřejmé, jak ji Hayek interpretuje. Není snad právník?

J. Ráž 13.6.2018 17:22

Re: Kam směřuje Evropa ?

Již několikrát jsem vyslovil názor, že nejlepší způsob jak se nezaplést do zcela neproduktivní debaty s demagogem, jako je osoba vystupující zde pod nickname Netzer, je ignorovat ho.

Takže s Vámi plně souhlasím!

J. Svoboda 13.6.2018 17:21

Re: Vidím to odlišně.

Pane Braune, možná máte v některých případech dokonce pravdu.

V EU není však nepřítele třeba hledat, ten se v tomto případě vnucuje sám.

L. David 13.6.2018 17:19

Dej politikovi křeslo - nejlépe v Bruseli - on už si "práci"

najde. Nejlépe takovou, která upevňuje jeho moc osobní, rovněž tak moc celé kliky, jejíž se stal součástí.

Nějaký Svoboda není výjimkou. Ten trouba si vůbec nepřipouští, že jednou může o všechny své benefity přijít a jařmo, které vymýšlel pro běžné občany, semele také jeho!

V. Braun 13.6.2018 17:17

Re: Vidím to odlišně.

Ale napadlo by, napadlo. Někteří lidé se bez obrazu nepřítele neobejdou a vytvoří ho i tam, kde není.

J. Svoboda 13.6.2018 17:14

Re: Kam směřuje Evropa ?

Prosím všechny čtenáře Neviditelného psa, aby tu nejchytřejší dámu ve vesmíru ignorovali.

Veškerá diskuse s ní je zbytečná, je zbytečná, je zbytečná. A škodlivá.

V. Braun 13.6.2018 17:13

Není to Europoslanec za Ano?

Skoro se zdá, že je to europoslanec za Ano. To také chce stát řídit jako firmu, bez zbytečných řečí a s "účinným rozdělení pravomocí", ne?

Jenže teď najednou europoslanec Svoboda jen tak mimochodem, bez

jakéhokoliv vysvětlení, píše, že zásada subsidiarity by do budoucna

neměla spočívat v ochraně demokratických hodnot, ale v „účinném

rozdělení pravomocí“.

J. Ráž 13.6.2018 17:10

Re: HlásnÝ

Jestli myslíte jako troubu europoslance Svobodu - nesouhlas. Ten člověk je inteligentní a nesmíme zapomenout, že i Heydrich byl mimořádně inteligentní. Jen inteligentní kazisvěti, ne troubové, jako je Juncker nebo Schulz, vždy páchali a i dnes páchají to největší zlo!

J. Svoboda 13.6.2018 17:05

Re: Vidím to odlišně.

Pane Valento, nehloupněte už prosím vás! Kdyby se nám sem Brusel nes..l, nikoho by nenapadlo na něj cokoliv házet. Při větší duševní námaze je možno pochopit vaše eurohujerství, ale já vás prosím, abyste nechal toho totalitaření a staral se výhradně o sebe.

J. Svoboda 13.6.2018 16:54

Re: Bruselská lehkoživka

Ano pane; souhlasím s vámi. Je však třeba si rozmyslet, co s těmi neschopnými a všehoschopnými poslanci a podržtaškami EU. Jak a z čeho je živit, či je vyvézt s ekonomickými migranty třeba do Afghanistanu. Tam by možná přišli k rozumu a něco pořádného se naučili. Třeba by měli dost příležitostí uvažovat o subsidiaritě a dalších nesmyslných floskulích.

J. Svoboda 13.6.2018 16:47

Re: No comment....

Pane, tu podle vás záhadu je možno snadno vyřešit tak, že si odpovíme na otázku, zda to, co je hloupé, nezávisí také na čtenáři. U vás tomu pravděpodobně tak bude.

J. Svoboda 13.6.2018 16:42

Re: No comment....

Pane, je vidět, že vás při čtení napadají pěkné hovadiny. Bojím se pomyslet, jaké ještě nehoráznější hovadiny vás napadnou při jiném čtení a jiného textu. Možná by bylo užitečné, kdybyste nečetl vůbec.

Podle vašeho názoru jste se nespletl. Podle mého názoru jste úplně vedle.

Jako homo sapiens byste měl vědět, že je důležitější, co je napsáno, než kdo to napsal.

Že vám IVK nepasuje pod fousy čouhá z vašeho textu jako sláma z bot. I já někdy s jejich texty nesouhlasím, ale neznamená to, že zavrhnu šmahem všechno.

J. Svoboda 13.6.2018 16:30

Re: PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

Chybička se vloudila. Manipulátoři v socializmu si prý žijí jako prasata v žitě. To je očividný nesmysl, pomíjející relace. Ve vtahu ke spoluobčanům si opravdu žijí jako prasata v žitě. Rozhodně to však neplatí ve vztahu k např. občanům kapitalistických států. Platy socialistických prasat jsou zlomkem platů lidí na stejné společenské úrovni v kapitalizmu.

L. Novák 13.6.2018 16:21

Re: No comment....

Dokážete vaše odsouzení podložit jasnými argumenty?

M. Marek 13.6.2018 15:35

Re: HlásnÝ

Asi jsem nepochopil, kdo ta trouba je. Svoboda jistě.

J. Schwarz 13.6.2018 15:00

Re: Vidím to odlišně.

Ale čtrnáct placených hodin denně taky není k zahození...

J. Schwarz 13.6.2018 14:57

Re: PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

Rudočerným bych jejich představy rád ponechal, pokud je nebudou vnucovat "nevěřícím". Historie ovšem ukazuje, že "sociální spravedlnost" je socialisty vnucována všem, vždy a všude. A jinak tomu ani být nemůže, neboť socialisté sami ze sebe nedokáží vybudovat ani zlomek toho, co dnes vidí a co by sami chtěli. Ze všech socialistů byl nejvěrohodnější Hitler, kterému bylo jasné že štěstí pro "nejvyspělejší národ" - národ německý, není možné vybudovat na jiné bázi než na zotročení "podřadných ras". Socialismus je systém, ve kterém si všeho schopní manipulátoři žijí jak prasata v žitě a užívají si feudálních výsad na základě zotročení a okrádání lidí schopných. Říkají tomu, bůhví proč, "solidarita".

M. Valenta 13.6.2018 14:45

Re: Vidím to odlišně.

To by bylo fajn.

M. Valenta 13.6.2018 14:44

Re: No comment....

Záhadou je ovšem proč píšou tak hloupé věci.

P. Aron 13.6.2018 14:33

Re: Kam směřuje Evropa ?

No vidíte, tak to máte dvakrát.

M. Prokop 13.6.2018 13:43

Re: Vidím to odlišně.

Zřejmě se nám služební hodiny nekryjí.

Soudruzi z Brusele vám platí celých 24 hodin?

M. Prokop 13.6.2018 13:41

Re: No comment....

Jo, v tom okruhu je dost chytrých lidí.

M. Prokop 13.6.2018 13:40

Re: HlásnÝ

Na Svobodu je označení "trouba" (jakákoliv) zcela nevýstižné.

M. Valenta 13.6.2018 13:39

Re: Vidím to odlišně.

To se teprve uvidí, ale upiklili tam třeba první polobolševickou vládu po sametu.

M. Marek 13.6.2018 12:43

Re: HlásnÝ

Pro troubu každý trouba nebo jak to říkal FG.

O. Zuckerová 13.6.2018 12:22

HlásnÝ

trouba!

P. Grigar 13.6.2018 11:49

Re: Vidím to odlišně.

..no nepovídejte. Nebo tedy spíš povídejte, co už spolu v Lánech upiklili a jaké to mělo a má na nás dopady? O výsledcích bruselského snažení se přesvědčujeme už pěknou řádku let. Radostná bilance to rozhodně není.