20.10.2018 | Svátek má Vendelín



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SVĚT: Trump dráždí



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 49, poslední: 13.6.2018 23:34, přehled diskusí

Re: Reforma eurozóny: :
Autor: K. Pavlik Datum: 13.6.2018 23:34

No potes panbuh pokud mate pravdu.

CNB nakoupila Eura a udelala si dluhy v korunach -to pak bude rachot.

Skvělá analýza !👍👏:
Autor: P. Klíma Datum: 13.6.2018 21:35

Studenti politologie ba i jejich škrobení profesoři, třeba jistý svatoušek Fiala, by se na takové myšlenky nezmohli ani ve snu.

Re: Reforma eurozóny: :
Autor: K. Janyška Datum: 13.6.2018 21:27

Žádná reforma eurozóny není důležitá. Spontánní řád lidského světa v Evropě euro nedovolí. Až ostatní zjistí, že je prostřednictvím eura okrádá Německo, budou proti... Dzp.

Re: Reforma eurozóny: :
Autor: S. Netzer Datum: 13.6.2018 20:49

Traductrice et discuteuse polyglotte Kanioková cette fois ci en français.

Ano:
Autor: J. Kanioková Datum: 13.6.2018 18:20

Reforma eurozóny: :
Autor: J. Kanioková Datum: 13.6.2018 18:17

dokonalé selhání prezidenta Macrona - http://www.lefigaro.fr/vox/economie/2018/06/05/31007-20180605ARTFIG00291-reforme-de-la-zone-euro-l-echec-consomme-du-president-macron.php?redirect_premium

"Na konci téměř dvaceti let existence víme, že vytvoření eura bylo velkou chybou. Musíme přijmout tuto pravdu, aniž bychom se báli obvinění z extremismu. Bezproblémové fungování jednotné měny mezi velmi různých zemí prostřednictvím vnitřní flexibility (migrační toky, toky kapitálu) a rozpočtové převody (5% až 8% HDP) na stupnici nemyslitelný bez plné politické unie. Euro bude proto nefunkční a krize se vždy vrátí."

"Pozice Francie v eurozóně je neudržitelná značnou mezerou v konkurenceschopnosti, která zůstává vůči Německu. V roce 2017 je podle MMF německý reálný kurz podhodnocen o 30% ve srovnání s Francií, což je značná mezera, která odsuzuje veškeré průmyslové oživení na této straně Rýna. Řešením této mezery je nutno "devalvovat" výrobní náklady ve Francii a "přehodnotit" německé náklady. V praxi to znamená zřídit zmrazení mezd ve Francii a zvýšit mzdy v Německu."

Re: Trump není ve své kůži:
Autor: P. Han Datum: 13.6.2018 18:09

Nutno říci, že de Niro si začal.

Re: Tentokrát celkem souhlas:
Autor: K. Pavlik Datum: 13.6.2018 17:26

No ja napriklad nevim jestli je tam zapocitano Google nebo Expedia.

Re: Nářky Trumpa vztahující se:
Autor: K. Pavlik Datum: 13.6.2018 17:24

Trump se snazi resit zasadni problem - ubyva stredni vrstva. Rikate ze to dela blbe. Nejak nenavrhujete nejake genialni reseni. Doporucuji pouzit vybornou vetu kanadskych novych komousu - rozhodne je lepsi reseni.To proste pokryva vse.

Re: poznámka:
Autor: M. Prokop Datum: 13.6.2018 17:11

"Francie se položila před Hitlerem jako děvka.Majíc více tanků a letadel než Němci,podělala se jejich armáda když zaslechla rachot (vlastních !)tanků.Kolaborovala až na pár čestných vyjímek(budiž jim sláva).Pak bojovala proti Angloamerické invazi v severní Africe.Souboj bitevních lodí u Casablanky .Po invazi v Normandii De Gaulle trval na osvobození Paříže.Tento krok prodloužil válku o půl roku.Způsobil obsazení střední Evropy Rusama.Spojenci,kteří se probili Francií museli uvolnit cestu divizi gen.Leclerca,aby slavně osvobodil Paříž.Výzbroj samozřejmě 100% americká Shermany,benzín atd.De Gaule požadoval opatřit francouzský vůz,on přece v nějaké americké srračce nepojede.Přijel do Paříže,začal pořádat přehlídky a ujímat se moci.Pokračování bojů na východ od Paříže,směr Německo.Francouzi se nedostavili.Museli upevňovat DeGaulovi moc.Skvělý spojenec,skvělá armáda,opora NATO vEvropě,že."

Re: poznámka:
Autor: M. Prokop Datum: 13.6.2018 17:10

Odtud zřejmě pochází Pattonovo "že bude mít radši dvě německe divize před sebou než jednu francouzskou za sebou".

Re: poznámka:
Autor: M. Prokop Datum: 13.6.2018 17:07

Benzin Pattonovi chyběl hlavně kvůli Montgomerymu a jeho neúspěchům na severu fronty.

Re: Tentokrát celkem souhlas:
Autor: M. Prokop Datum: 13.6.2018 16:58

Až budou ... - pro začátek by stačilo srovnat cla a nepočítat si DPH i za dopravu v rámci USA.

Trump nespadl s palmy jako vy, Trump něco voličům slíbil a začal plnit.

Re: Nářky Trumpa vztahující se:
Autor: M. Prokop Datum: 13.6.2018 16:56

Jo, populisticý a populisticky je tak v módě a u takové sorty lidí, že už je to spolehlivě pochvala.

Obchodní vztahy mezi státy je prostě potřeba srovnat a odstranit výstřelky typu 270% cla v Kanadě na mléčné produkty z USA, dále pak něco dělt s tím, že USA platí 75% rozpočtu NATO, že Evropané serou na obranu a spoléhají na USA. Třeba to Trump nevyřeší, ale řešení slíbil a slib plní.

:
Autor: J. Jurax Datum: 13.6.2018 16:00

Ale houby - jednak Leclerca pustili na Paříž z politických důvodů, jednak v té divizi byli francouzští akorát vojáci, výzbroj a výstroj byla americká a benzín, na který tam dojeli, taky.

Re: Regan má následovníka :o):
Autor: D. Nowodny Datum: 13.6.2018 15:22

......objev : Trumpf neni tluchuba ?

Re: Tentokrát celkem souhlas:
Autor: M. Pesat Datum: 13.6.2018 13:23

tak s tou spotrebou, tipuju,ze Mercedes/BMW s podobnym motorem V-8 a objemem cm/3 se ve spotrebe az tak lisit od Cadillac/Lincoln nebudou.

http://www.carsconsumption.com/cadillac-cts-v-6-2-petrol-s6e-fuel-consumption-efficiency/

Nářky Trumpa vztahující se:
Autor: V. Lunák Datum: 13.6.2018 12:48

k ekonomice USA by byly opodstatněné, pokud by ekonomika USA v čase chudla, což se neděje. Problém, na který Trump, populisticky reaguje, populisticky proto, že jeho vlastní obchodní aktivity v ničem nevybočují z běžných aktivit globálních firem, je, že se po dobu zhruba 40 let v USA poměrně dramaticky rozevírají nůžky mezi nejbohatšími 10 % a zbytkem, a to ve smyslu výdělků, bohatství a rovněž pracovních příležitostí (outsourcing, ať již ve formě přesunu do zahraničí, či (polo/ne)legálního najímání imigrantů, což zasahuje pochopitelně opět především ty již s nižšími výdělky a nižším bohatstvím. Tato skutečnost rozhodně nemá řešení v nějakém novém modelu zahraničního obchodu či politickovojenské izolace. To první na problém nemá vliv žádný, je to dáno pohledem na uspořádání ekonomických vztahů obecně, který má v USA prozatím stále poměrně silnou podporu, i když dle výsledků voleb lze usuzovat, že ne nutně většinovou, to druhé by naopak přímo ohrozilo zájmy značné porce top 10, takže s žádnou skutečnou změnou počítat prozatím nelze.

Re: Trump není ve své kůži:
Autor: S. Netzer Datum: 13.6.2018 12:24

Nemohl. Vyřizoval si účty s R. de Niro.

Trump není ve své kůži:
Autor: B. Hamal Datum: 13.6.2018 12:21

Trump zřejmě není momentálně ve své kůži. Ještě dohodu s Kimem neodvolal, ačkoliv se dalo čekat, že to odtwittuje hned při odletu ze Singapuru.

Re: Tentokrát celkem souhlas:
Autor: V. Novák Datum: 13.6.2018 12:16

Tady by vás autosnobové za ty "obyčejné" Cadillacy/Lincolny ukřižovali.

"Ameriky" jsou symbol, včetně toho, že si je ne každý může dovolit krmit. Meďour je meďour - ale Amerika to není...

Re: Tentokrát celkem souhlas:
Autor: M. Valenta Datum: 13.6.2018 11:02

..ale deficit existuje, že.

Re: fakta:
Autor: R. Tesařík Datum: 13.6.2018 10:45

A velkej popleta.

Re: Tentokrát celkem souhlas:
Autor: M. Pesat Datum: 13.6.2018 10:42

Tak to je spise snobska zalezitost ve smyslu mit neco jineho, mit luxusni Mercedes/BMW je prestiznejsi nez mit v USA "obycejny" Cadilac/Lincoln. Opacne, jsem si jist, ze v Evrope bych udelal daleko vetsi dojem/snobarna zase luxusni americkou limuzinou, resp. sportaky typu Ford Mustang ci Chevrolet Camaro ty dnes v Evrope frci, protoze oproti luxusu typu Ferari/Porsche/Lamborgini stoji par korun a jsou to krasna auta. Ono to s tim americkym zbozim nebude tak zhave, spousta lidi vubec Ford nevnima jako americkou znacku, vyrabi se desitky let v Evrope a hlavne, auta na ceste si lide vsimnou ale traktoru/lesnich/dulnich/stavebnich stroju/napr. Caterpillar. Nebo motory Cummins, ty pod kapotou ceske Tatry nikdo nevidi.

Cest :-)

http://www.tatra.cz/o-spolecnosti/historie-tatry/historie-vyroby/

"Prostě Francouz":
Autor: S. Netzer Datum: 13.6.2018 10:18

Vypovídající.

Ne o francouzském národu, ale o autorovi výroku.

Re: poznámka:
Autor: T. Kočí Datum: 13.6.2018 10:10

Ano tak. Navíc Eisenhower v srpnu 44 nechtěl Paříž ani osvobozovat. Nechtěl mít na krku zásobování civilistů.Chtěl překročit Sigfriedovu linii do vánoc 44 a ukončit válku.Politika zvítězila . Benzin chyběl Pattonovi. Logistika byl problém.

Re: poznámka:
Autor: T. Kočí Datum: 13.6.2018 10:05

Tyto zkratkovité výkřiky jsou k ničemu. Nastudujte si chování Vichy v sev. Africe při operaci Torch, v Syrii atd.Po invazi v Normandii DeGaule začal dělat vlastní politiku s cílem uchopení moci. Francouzi neměli moc zájmu o další boje na východ od Paříže.DeGaule-zlobivé dítě spojenců.Prostě Francouz.Jistě existují výjimky, těm se omlouvám. (Pier Closterman a mnoho dalších).

Re: Tentokrát celkem souhlas:
Autor: M. Valenta Datum: 13.6.2018 10:04

Nemám nic proti americkým kárám, naopak, přesto ten proud "meďourů" je mnohem větší než ten "amerických kár" obráceně, a to je problém a nejen u aut a o tom píšu.

Re: Tentokrát celkem souhlas:
Autor: M. Pesat Datum: 13.6.2018 9:41

Tak americka auta jsou americka, jsou jina, protoze v USA je auto zivotni nutnost, takze to musi byt drzaky kvuli vzdalenostem a prakticky dennimu provozu, proto takova obliba v pick up a mensich trucks , auto musi byt prakticke a jednoduche/"zastarale" koncepce, motor s velkym objemem. Cadilac nebo Lincoln jsou spickove limuziny, urcite ne tak technicky vymakane jako Mercedes ale luxusni/pohodlne/spolehlive. Ford Transit je tusim nejprodavanejsi dodavka na svete a jeste nedavno Opel/GM mel dobrou povest, dnes patri Francouzum Peugeot/Citroen a GM v Evrope vsadil na svou americkou znacku Chevrolet. Americke zbozi, podobne jako britske, rikam tomu neviditelne, protoze bezny spotrebitel je v hyper-super marketu na pultech neuvidi. Ovsem!!! napr. zemedelci moc dober vi co znamena John Deere nebo IH Case a Caterpillar je pojem, stejne jako Boeing, a mohl bych pokracovat .... . Americke zbozi/vyrobky, ty maji obvykle vysokou pridanou podnotu protoze jsou technicky na spickove urovni. Uplne hlavni pricinou tech vladnich dluhu jsou obrovske naklady na zbrojeni/armadu.

Cest :-)

Tentokrát celkem souhlas:
Autor: M. Valenta Datum: 13.6.2018 8:57

a hlavně s tou úplně poslední větou. Důležitější ale bude éra po Trumpovi a také to, jak si USA poradí s dluhem co po něm zůstane.

A k Mercedesu. Až budou jednou americký káry tak dobrý jako ty německý, tak ten obří obchodní deficit, co má Amerika skoro s každým, se začne zmenšovat a všichni si oddechnou. Chce to ale spadnout s té palmy v Malibu dolů a začít něco dělat.