19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Most kancléře Kurze

Loni se lídr německých liberálů Lindner vyjádřil o vztahu k Rusku provokativně: „Bojím se, že Krym musíme považovat za trvalé provizorium.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Hendrych 12.6.2018 0:01

Re: Proč Vídeň a ne Prahu.

Soudruhu ...Putin hledá ty skulinky. Praha neznamená v Evropě a EU vůbec nic na rozdíl od Vídně.

Čest tvojí tuposti.

I. Hendrych 11.6.2018 23:55

Re: Dnes slabé, hodně "moderní".

Už jsem to zmínil...obyvatelstvo České kotliny bylo historicky zasaženo rudofillstvím...

Váš comment za všechny....nicméně jste na tom relativně dobře i

když právě v tom zásadním principu úplně stejně blbě.

I. Hendrych 11.6.2018 23:47

👍

Naprosto přesně řečeno: Rakousko má ten patřičný odstup...od bolševika. To se nedá ošidit. Ve všech postbolševických státech jsou bolševici všude a na nejvyšších postech .

J. Kanioková 11.6.2018 22:20

Ano, fandím mu.

Kancléř Kurz u Zdi nářku z Jeruzaléma - https://www.krone.at/1721065?utm_source=krone.at+Newsletter&utm_campaign=acf54e5271-Guten-Morgen-NL&utm_medium=email&utm_term=0_efcdfc7dd7-acf54e5271-200706081

Erdogan: "Rakousko-islamofobní a rasistické" - https://www.krone.at/1720117?utm_source=krone.at+Newsletter&utm_campaign=7322495eee-Guten-Morgen-NL&utm_medium=email&utm_term=0_efcdfc7dd7-7322495eee-200706081

Mešity porušovaly zákon, říká rakouský novinář - https://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/mesity-porusovaly-zakon-rika-rakouskynovinar_483685.html

Kurz je navenek okouzlující, ale uvnitř velmi tvrdý, říká rakouský politolog - https://zpravy.idnes.cz/rakousko-reinhard-heinisch-rozhovor-sebastian-kurz-f9j-/zahranicni.aspx?c=A180531_142838_zahranicni_aha#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=zpravodaj&utm_content=main

Š. Hašek 11.6.2018 17:39

Re: bohuzel mate pravdu

Také přesné.

Š. Hašek 11.6.2018 17:37

Re: Vypada to

Přesné!

Š. Hašek 11.6.2018 17:34

Dnes slabé, hodně "moderní".

Sebastian Kurz leccos asi pochopil.

Miroslava Němcová a Kalousek nepochopí. A nějaká jednotná EU už stejně neexistuje, docela nechápu, proč je tedy v článku vůbec zmiňována.

Hlupáci brání svým firmám obchodovat a posílají kulometnou rotu někam - ani neví kam. Ti normální/chytřejší jednají naopak. To taky Kalous nepochopí.

Co takhle novičok, co takhle ta ukrajinská divadelní vražda?? Musí se asi najít jiné thema.

M. Prokop 11.6.2018 15:08

Re: Rakousko má cca 7.000.000 obyvatel

A kdyby soudruzi, tak máme další vzor, konec konců, i ti bratři neukazují jen na jedno místo.

P. Harabaska 11.6.2018 14:48

Re: Rakousko má cca 7.000.000 obyvatel

Kdybychom v té větě slovo bratři nahradili slovem soukmenovci (Volksgenossen), utvrdili bychom se v závěru, kdo je Erdoganovým vzorem.

P. Harabaska 11.6.2018 14:09

Anexe mohou být různé. Odmítané i všeobecně

akceptované. Tak např. rakousko-uherská monarchie kdysi anektovala Bosnu a Hercogoviny. Kde jsou ty časy. Před pár roky Rusko anektovalo kdysi svůj, ale po věky věků ukrajinský Krym. To se nehodí. Nebo také Spojené státy americké anektovaly Texas a Nové Mexiko, o Kalifornii ani nemluvě. Tam je ovšem akceptování anexe v pořádku. A taky už od té doby uplynula spousta vody v Rio Grande, takže reklamace už není aktuální. A uplynul také dlouhý čas. Stejně tak kdysi na Pyrenejském poloostrově křesťanští králové anektovali území s jinou Velkou řekou = Rio Grande, dnes nazývanou Quadalquivir = arabsky Wádí al Kebír, a dnes už si na to všichni zvykli. Možná si svět bude muset zvyknout i na tu anexi Krymu. Faktor času nelze opomíjet.

R. Brzák 11.6.2018 13:10

Re: Krym je buď Ruský nebo Turecký.

To je dost zjednodušující. Komplikovanost lze naznačit otázkou, čí byla "Kyjevská Rus"... Zkrátka, Ukrajinci se emacipovali od Rusů v posledních dvou stoletích (a k zásadnímu kroku jim v tom pomohl konec carismu) a jako Rusové či Malorusové žili jejich předci i na Krymu. Se státností na Krymu to je ještě složitější - Kyjevská Rus by se dala klidně hodnotit z pohledu Ukrajiny jako jejich prapůvodní celek...

A. Alda 11.6.2018 12:26

Po dlouhá staletí

Rakousko s Tureckem bojovalo. A padlo při tom nemálo Čechů, Moravanů, Slováků, Slezanů, Poláků...

Když dnes Turci vyhrožují Rakousku, nezbyde než znovu začít zbrojit k opakování jejich vyhnání od Vídně.

A. Alda 11.6.2018 12:24

Krym je buď Ruský nebo Turecký.

Ukrajina nemá s Krymem nic společného vyjma dočasné správy z vůle generálního tajemníka Komunistické strany Sovětského svazu soudruha Nikity Sergejeviče Chruščova.

Na Krymu nežijí a nikdy nežili Ukrajinci. Ukrajinská kultura na Krymu žádná neexistuje. Ukrajina Krym ani neobsadila (nedobyla), ani neosídlila. Prostě nemá s Krymem nic reálně společného.

M. Koutný 11.6.2018 11:54

Juncker

je blb přímo ultimátní. Když už jednou za čas z něj vypadne něco, s čím lze souhlasit, řekne to tím nejpitomějším myslitelným způsobem. Putin se musí blahem tetelit.

M. Koutný 11.6.2018 11:51

Re: Něco na tom je

O tom Finsku by se dalo diskutovat. Sice se ubránilo přímému začlenění do CCCP, ale ekonomicky bylo s východním blokem hodně provázané a projevy levičácké pomatenosti tu byly zřetelné jako v jedné z prvních zemí. Není nepravděpodobné, že tomu soudruzi intenzivně napomáhali.

M. Krátký 11.6.2018 11:04

Re: Rakousko má cca 7.000.000 obyvatel

a doplňuji z projevu Tureckého prezidenta : „Nenecháme tam v Rakousku utlačovat našich 250 000 bratří. Uděláme, co je potřeba.“

Šašek by se chtělo říct - islám do Evropy nepatří

F. Navrátil 11.6.2018 11:01

Re: Rozvaha a sebevědomí

O tom informace nemám, ale soudruzi se k revoluci jaksi nedostavili.

M. Krátký 11.6.2018 10:55

Rakousko má cca 7.000.000 obyvatel

z toho je 700.000 muslimů - ani z těch původních dovezených po válce se téměř nikdo neintegroval na evropské hodnoty - podobně jako u nás za 700 let se neintegrovali cikáni - prostě to nejde - hezký den

J. Lepka 11.6.2018 10:33

Re: Rozvaha a sebevědomí

A také nechal postavit a vybavit stovky, možná tisíce tajných úkrytů zbraní pro příští soudruhy.

M. Mikulec 11.6.2018 10:30

Vypada to

Ze Sebastian Kurz si vede moc dobre.

B. Lukáš 11.6.2018 10:29

Proč Vídeň a ne Prahu.

Moudrý politik, který řídí správu, životní potřeby obyvatel a osud své velké země, sebejisté vlezdoprdelníky většinou ignoruje. Je to asi jeden z důvodů proč navštívil V. Putin Vídeň a ne Prahu.

F. Navrátil 11.6.2018 10:26

Rozvaha a sebevědomí

S tím Rakouskem je to složitější. Rakousko bylo dobyto a obsazeno podle dohody spojenců společně. Stalin respektoval neutrální statut Rakouska a kupodivu zde nepodporoval komunisty, ale sociální demokraty. Dokonce nechal vyhledat zapomenutého předhitlerovského šéfa sociální demokracie Karla Rennera a udělal ho prezidentem. V sebevědomém Rakousku se, na rozdíl od Československa nebo České republiky, nikdy nenašlo dostatek hysterických příznivců nebo odpůrců Sovětského svazu nebo Ruska

M. Valenta 11.6.2018 10:03

I v Moskvě poznají vrtichvosta,

proto ta Vídeň. A navíc nečekané výroky typu "likvidírovať ...." neposlouží ani Putinovi.

P. Lenc 11.6.2018 9:33

Re: Něco na tom je

Ano.

K. Janyška 11.6.2018 9:24

Rakušáci zase tak daleko k Rusům nemají. Hitler byl

socialista stejně jako Lenin a Stalin... Dzp.

V. Církva 11.6.2018 8:16

Něco na tom je

Ve vztahu k Rusku nejsme z historických a ekonomických důvodů nezávislí. Jen Rakousko a Finsko jsou evropské státy, které Rusku skutečně odolali.

M. Zavala 11.6.2018 3:54

bohuzel mate pravdu

Babis by to nedokazal