29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

EVROPA: Postavit Unii do latě?

Psát, že Francie a Německo jsou motorem EU, je klišé. Ale každé klišé se opírá o racionální jádro. A právě toto se nyní obnažuje. Trumpova Amerika dává najevo, že jako nároková bezpečnostní pojišťovna pro Evropu už působit nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. David 8.6.2018 22:09

Dva kohouti na jednom hnoji,

který už tak, jako tak, bude vyvezen na smetiště dějin.

V. Pavelka 8.6.2018 21:23

No

před Ukrajinským konfliktem , se USA nelíbilo přílišné paktování Německa s Ruskem,údajně ?

K. Janyška 8.6.2018 16:27

Unii staví do latě jedině spontání řád lidského s

Zato opravdu a skutečně. To nevadí, že o tom lidé nic něvědí. to pracuje samo a řídí je to, ne oni jeho... Dzp.

V. Čermák 8.6.2018 18:54

Re: Unii staví do latě jedině spontání řád lidského s

Ani Vy o tom nic Nevíte. TTT- Kdo Mluví, Neví.....

K. Janyška 8.6.2018 19:12

Re: Unii staví do latě jedině spontání řád lidského s

Vím stran spontánního řádu lidského světa všechno. Co byste potřeboval vědět ? Dzp.

A. Alda 8.6.2018 13:59

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

Je zbytečné cokoli rozebírat, víme-li, že jde o našeho nepřítele.

K. Janyška 8.6.2018 17:30

Re: S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

Ano... Dzp.

R. Fiala 8.6.2018 12:11

Proč tzv. protisystémové strany získávají podporu

je každému jasné. Překvapivé je spíš, že se je ve vzestupu daří všemi "demokratickými" prostředky brzdit. Aby EU vedlo jasně a rozhodně Německo je z ideologických a historických důvodů nemyslitelné (leda aby bylo dál dojnou krávou a všechno platilo), zafrikanizovaná Francie zase z důvodů ekonomických a mentálních (Macronovy velkohubé nápady nemůže podporovat vlastně nikdo). Avšak kdo to může být jiný? Snad Řecko nebo někdo jiný z jižního chromého křídla? Takže tahanice o peníze a imigranty včetně pozvolné agónie bude pokračovat dál!

V. Pokorný 8.6.2018 12:03

To je ale

úplně opačné stanovisko. Tedy že jsou Německo a Francie motorem Evropské unie? Nesouhlasím. Z hlediska invaze muslimských tlup a jejich zvýhodňování před dpmorodci, jsou Německo a Francie zatím likvidátory evropské civilizace a národů i podle pornohereckých těch...sakra..jo, Evropských hodnot. Tupí Němci a žabožrouti jsou v tomto směru pro mne odpad. Jakmile politik, jako osoba měří míň než 170 cm, jako Makrolon, patří do školky. Gerontofil a bezdětná svazačka. Jak řekl kuchař Jurajda: nebytelnost je útvar, a útvar je nebytelnost!

J. Kanioková 8.6.2018 12:00

summit G7

https://derstandard.at/2000080815722-2000057595350/Zoelle?_slide=1

M. Mikulec 8.6.2018 11:35

Nemecko

Ma v soucasne dobe akceschopnou armadu, jenomze se to tutla. Neni politicka vule ukazat akceschopnost. Vdecnejsi je plivat na Trumpa.

M. Prokop 8.6.2018 15:11

Re: Nemecko

Zvláště těhule v maskáčích jsou vysoce bojeschopné. :-P

M. Mikulec 8.6.2018 15:46

Re: Nemecko

Taky jste skocil na ten zastiraci manevr? Co dalsiho nakoupil bundeswehr a napsali o tom novinari?

M. Prokop 8.6.2018 16:52

Re: Nemecko

To je jen taková ilustrace ... :-P

S tím, kolik do toho dávají peněz, by nebyl bojeschopný nikdo (o lidech ani nemluvím).

Okovaná kecka německého vojáka, dunící Evropou, je minulostí.

V. Pavelka 8.6.2018 21:27

Re: Nemecko

Jo, obchod je zatím důležitější než války.

J. Jurax 8.6.2018 21:19

Re: Nemecko

No, nevím ... ono se tak nenápadně občas objevují stesky, spíš jenom tak proskočí, že není to a není tohle, nejsou peníze, tanky rezavějí (to je nadsázka!), vojáci necvičí a že o loajalitě neněmeckých příslušníků bundeswehru lze semtam pochybovat ... ale to mám všechno z otevřených zdrojů, jejichž věrohodnost nemohu ověřit ...

A akceschopnost se v Německu fakt neukazuje natolik, že to až nutí otázku, zda je k nějaké akceschopnosti vůbec politická vůle i materiální fundament.

Když si třeba vzpomenu na řádění levicových bojůvek ondyno v Hamburku při sumýši G20 a akčnost policie ... ne snad že by ty anarchistické a levicové parchanty nebyli schopni rozsekat do prejtu, ale nesmí ...

J. Kanioková 8.6.2018 11:28

EK - Věříme v otevřený a spravedlivý obchod,

ale nejsme naivní volní obchodníci. - https://twitter.com/EU_Commission/status/1004986410657607680

Evropané jsou na pokraji konfrontace s Trumpem před summitem G-7- https://www.nzz.ch/wirtschaft/europaeer-vor-g7-gipfel-auf-konfrontationskurs-zu-trump-ld.1392793

Francouzský prezident Emmanuel Macron kritizuje americkou obchodní politiku ostrými slovy. Před dnešním summitem G-7 v Kanadě. Macron vyzval k úplnému odmítnutí americké "politiky přes nadvládu". Obchodní spor hrozí eskalací -

https://www.nzz.ch/wirtschaft/handelsstreit-mit-den-usa-die-eskalation-droht-ld.1392086?mktcid=nled&mktcval=107&kid=_2018-6-8

J. Kanioková 8.6.2018 11:38

Výše - Jen jak se ta banda na Trumpa připravuje

Trump na zábavné straně zdi : Návštěva mexických "rajčat" - https://www.nzz.ch/international/der-mexikanische-traum-ld.1380631?mktcid=nled&mktcval=107&kid=_2018-6-8

M. Pesat 8.6.2018 9:59

tak Nemecko nejvice vydelalo na padu zelezne opony

"Tím se vracíme ke vztahu Francie a Německa. Ten je v řadě ohledů partnerský, ale v jiných těžko souměřitelný. Třeba v tom, že Německo je největším profitérem současného modelu EU a eurozóny. Myšleno z hlediska úspěchu hospodářského, finančního, obchodního, rozpočtového (kdo z vás má trvale přebytkové rozpočty?) i společenského."

tak Nemecko nejvice vydelalo na padu zelezne opony a rozsireni EU o nove cleny, protoze, mimo NDR se rozsirilo o dalsi dve spolkove zeme, CR a Polsko, podobne Rakousko o CR a Slovensko, montovny hned za humny a soucasne kolonie pro odbyt zbozi/sluzeb, cca 50 milionu, z kazdeho Euro vyplaceneho do pokladny EU se do Nemecka/Rakouska vrati 10 mala domu.

Cest :-)

B. Hančl 8.6.2018 9:46

Němci

se snaží neustále ovládnout Evropu a nyní se jim to po dvou prohraných světových válkách daří a my se z toho můžeme radostí pominout. Merkel si dělá co chce a kašpárci ji tleskají.

F. Navrátil 8.6.2018 9:16

Je to právě naopak!

Komentátoři a politici umanutě říkají "protisystémové" strany. Nějak si neuvědomují, že právě současné tradiční strany zavinily politickou, ekonomickou a společenskou krizi Evropy. Takže právě tyto strany, které jsou považovány za "správné" a pyšní se svým multukurturalismem, rozhazovačnou sociální politikou a pohrdáním evropskou civilizací, jsou antisystémové!

J. Kanioková 8.6.2018 11:31

Přesně !

J. Jurax 8.6.2018 21:22

Re: Je to právě naopak!

No jo, stojí-li systém ta howno, mohou být vhodně protisystémové strany spásou ... :-)

P. Černoch 8.6.2018 8:35

Ale kdež.USA potřebuje NATO jako zástěrku pri svou činnost.Také novou vyhlášenou pohotovostní jednotku NATO může splnit pouze USA.Žádný jiný stát NATO nemá pro takový záměr vybavení ani kapacity.

M. Prokop 8.6.2018 10:27

Re:

No a to je právě ta chyba, že nemá. Trumpa už to nebaví, dělat pořádek na americké útraty.

J. Chaloupka 8.6.2018 7:56

Macronova vize Evropy: Evropa má být francouzská

placená Německem. Ostatně Německo rozpoutalo v minulém století (dosud) dvě světové války. Takže na něj pozor. Myslím, že celý spor skončí jedním opravdu světovým konfliktem, který přežijí některé soudržné rodiny.

Z. Rychlý 8.6.2018 7:21

Motorem?

Jeden motor bude brzy přetížený migrantským sociálnem, druhý už kucká na tři válce dlouho. Motorem tenhle tandem už není, ale o to víc jsou to přezíraví vládcové.

P. Lenc 8.6.2018 9:07

Re: Motorem?

Máte pravdu, ale problém je, že ty motory stále ještě silně otravují evropské ovzduší.

T. Major 8.6.2018 6:04

Izrael má 8,5 milionu obyvatel a má jednu z nejlepších armád na světě. To by se naši poslanci nesměli zajímat jenom o to kolik stojí guláš v poslanecké kantíně. Armáda ,potažmu schopnost bránit svoji zemi je nutno budovat soustavnou prací a hlavně vědomím že se musím postarat sám o sebe a teprve potom čekat na pomoc od někoho jiného.

R. Brzák 8.6.2018 11:24

Re:

Takto se ale musí cítit a uvědomovat občan - protože politik má vždy jen jednu starost - udržet se u moci. V Izraeli tomu tak je proto, že je pod silným existenčním tlakem (a Izraelci to tak vnímají). Zaplať pánbůh, že nejsme v jeho pozici...