25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

DOPRAVA: Kolik cyklistů ještě musí zemřít...

Každý, kdo jezdí na kole, to zná. Jede po pravé straně cesty a kolem něj proletí auto devadesátkou zhruba necelý metr od jeho levé nohy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 8.6.2018 15:40

Re: Před pár lety

To bude tím že tamní policajt není dogmaticlý vůl a tuší, že když nic nejede je nesmysl čekat na červené, popřípadě stisknout tlačítko aby chodci padla zelená někdy za dvě minuty, kdy už zase přijíždí auto co musí zastavit... přitom by chodec už mohl být dávno pryč a provoz nerušený...

J. Schwarz 8.6.2018 15:12

Jen jestli není

ze strany cyklistů projevem bezohlednosti už sám fakt, že používají silnici, na jejíž údržbu narozdíl od motoristů nic neplatí, pro svou zábavua povyražení / neplatí pro ty, co na kole jedou na pole či nakoupit /. Obdobou cyklisty je frajírek ve sporťáku, co si na silnici vyrazí "zazávodit". Už chybí jen móda zajít si na silnici zaběhat nebo si zahrát fotbálek...

J. Uzel 8.6.2018 12:34

Re: Chtělo by to rozbor od psychiatra,

I kdyby se cyklista stavěl na hlavu, motoristovi těžko způsobí nějakou zdravotní újmu a pokud ohrožuje sám sebe (viz přejezd), je to především jeho hazard. A o nějaké nadstandardní ochraně si může taky nechat zdát. A ten bavorák jsem dal do úvozovek. Najezdil jsem miliony kilometrů na motorce, s náklaďákem, s tramvají a samozřejmě i s osobákem, ale když předjíždím cyklistu, raději předpokládám, že o mně neví a snažím se vyvarovat riskantního chování. Co kdyby na tom kole byl Váš kluk...

J. Macků 8.6.2018 8:48

I bicyklisté si počínají často sebevražedně.

Za minimální bezpečný boční odstup od bicyklu jsou považovány 2 metry od podélně osy bicyklu. Vychází se z toho, že když cyklista upadna na bok, stačí mu ty 2 metry na to, aby nebyl přejet. Z toho by se mělo odvíjet i chování ostatních účastníků silničního provozu. Je třeba, aby pořádkové síly více dbaly na usměrňování chodců k jízdě po cyklostezkách. Není neobvyklé, že cyklostezka po straně silnice je prázdná a bicyklista ohrožuje sebe i ostatní jízdou po vozovce, nebo cyklostezku nepoužije s odůvodnění, že je to po ní dál.

J. Jurax 8.6.2018 1:29

No jo

Zrovna dnes - špička, cca 16 hodin, výpadovka z města v každém směru jeden pruh, silnice 1. třídy v kopci, plná čára, neboť nedaleko horizont - a pruh stojí. Protože dvě auta přede mnou maká do táhlého stoupaní cyklista, tak slabých 10 km/h, nožičkama kmitá a šněruje přes půl šíře pruhu a předjet se nedá - zmíněná plná čára, pruh není dost široký a v protisměru duní auta, neboť ta špička. Za cyklistou odhadem půlkilometrová fronta osobních aut a kamiónů přískoky před - na jedničku kousek, spojka, zastavit, zas na jedničku kousek ... načež cyklista zvítězí, vyjede kopec a svobodně se vrhne dolů ... a celá kavalkáda se spouští s kopce za ním tak padesátkou, plná čára je vystřídána přerušovanou, první odvážlivci picyklistu předjedou, vyčíhnuvše moment volna v protisměru, já pak se zavytím motoru abych to stihl taky a kamion za mnou nepředjíždí, protože se to nedá ... a já se vzdaluju.

Kvůli takovým cyklistům občas lituju, že nemám nad motorem v kapotě svého vozu dva Vickersovy kulomety jak Biggles od velbloudích stíhaček ...

V. Vérosta 7.6.2018 21:58

Jezdím autem i kolem, cyklista je natolik rizikový účastník dopravy, že bych si téměř přál, aby cyklisti na silnice nesměli.

K. Potoček 7.6.2018 20:44

Cyklisti?

Nejradši mám cyklistu, který mi jedouce po chodníku přefrčí před autem po přechodu, jelikož si myslí, že když nemá motor, tak je vlastně chodec. Zatím jsem to vždy ubrzdil, ale pohrávám si s myšlenkou, že na tu brzdu jednou nešlápnu. Až po chvíli, pak zpátečku, pak jedničku, pak zpátečku... Já tě naučim pravidla silničního provozu, fešáku.

V. Vlk 7.6.2018 15:55

Kecy v kleci

Pan autor si vymýšlí. Případně lže,jak když tiskne. viz. https://cestovani.idnes.cz/dokonaly-raj-kol-v-nizozemsku-se-hrouti-nehod-cyklistu-pribyva-pss-/kolem-sveta.aspx?c=A101207_092845_igsvet_tom

Jezdit po našich státních silnicích, když nejsou dálnice, je ukázka hovadskosti myšlení. Zvláště s dětmi. Ve Francii je to někde jako u nás na okreskách na Moravě, "bába s kosou a hráběma má absolutní přednost" ale na státovce nikde žádného nepotkáte. V Německu se jezdí prakticky jen po vyhrazených pruzích a nebo po souběžné cyklostezce. Zato v francouzsky mluvící čísti Švýcarska jezdí cyklisté jako hovada- viz Ženeva. Ale opakuji, tam, kde se jezdí auta rychlostí 90km a navíc tam kde jezdí kamiony jezdit na kole je ukázka IQ tykve.

M. Mikulec 7.6.2018 15:44

Re: Všude je něco

To potvrzuji. Staci jeden den v Pardubicich.

M. Mikulec 7.6.2018 15:34

Zrovna nedavno

Jsem za volantem stala na cervenou na hlavni silnici c.14. Chodci meli zelenou, ale zadni tam nebyli. Zato mlada maminka slapala na kole a za ni dve male deti,kazde na svem kole. Zatroubila jsem, protoze cyklista nema byt liny sesednout z kola a vest ho, navic kdyz tohle uci deti od malicka, ze predpisy neplati....Pani ukazala na svetelny symbol chodce. Krikla jsem na ni, ze neni zadny chodec. Jeji blbost nebo ignorance ji muze stat zivot.

M. Mikulec 7.6.2018 15:25

Re: Dle mé denní zkušenosti

Presne jste to popsal, pane Velebo. Starsi cykliste na vesnici jsou dalsi kapitola: protoze mnoho z nich neridili auto, nevedi, co je vedlejsi a hlavni silnice. Klidne vam vjedou bez rozhlednuti z vedlejsi pod kola.

M. Veleba 7.6.2018 14:48

Dle mé denní zkušenosti

je prasících cyklistů nepoměrně více než prasících řidičů. Nemine den, abych nemusel v autě řešit cyklistu sjíždějícího bez ohlédnutí z chodníku na cestu, jedoucího po chodníku nebo oblíbené před kruháčem šup na chodník a projet na druhý výjezd a tam zase zpět na cestu. To, že jezdí po silnici i když souběžně mají na chodníku cyklostezku už ani neřeším. Občas narazím i na prasiče v autě, ale těch jak poměrně tak i absolutně výrazně méně. Pan Vodvářka by se tedy měl zamyslet zejména nad tím, jaká je míra zaviněnosti nehod tou kterou stranou. I když u nás je vinen řidič téměř vždy minimálně jako spoluviník oblíbeným "měl předvídat".

K. Janyška 7.6.2018 13:47

Žádní cyklisté a řidiči aut neexistují.

Jednou tak a podruhé zase obráceně. Jsou jen neukáznění a naivní občané mezi těmi i těmi... Dzp.

J. Křivánek 7.6.2018 13:35

Cyklofašoune táhni si do Německa či Francyje

Cyklofašoune táhni si do Německa či Francyje, když je tam tak krásně.

I. Novák 7.6.2018 13:21

Všude je něco

V Indii mají posvátné krávy, u nás tzv. cyklisty. Obojí si mohou na silnici dělat co chtějí a ostatní musí držet h, eh, ústa.

J. Kulheim 7.6.2018 13:15

Re: Co říká statistika.

Omlouvám se. Mrtvých 2000- 7, 2001-30, 2013- 23

J. Kulheim 7.6.2018 13:13

Co říká statistika.

V prosinci roku 1999 předložila vláda Miloše Zemana do Poslanecké sněmovny návrh zákona o provozu na pozemních komunikacích. Tento návrh byl s jistými změnami schválen, vyhlášen ve Sbírce zákonů pod číslem 361/2000 a nabyl účinnosti začátkem roku 2001. Jedna ze změn, které tento zákon přinesl, vstoupila do všeobecného povědomí dosti nepřesně jako „absolutní přednost chodců na přechodech“.

Počet nehod na přechodech- 2000-446, 2001-938, 2002-893, 2003-758, 2004-869, 2005-846, 2006-816, 2007- 952, 2008-959, 2009-949, 2010-862,2011-893, 2012-954, 2013-957.

Těžce zraněných 2000-131, 2001-210, 2013-192

Mrtvých- 2000-7, 201-210, 2013-23

Nic není zdarma. Přednost si nelze vynucovat za každou cenu. Chce to odpovědnost a ta není dostatečná ani na jedné staně. Markantní zvýšení nehod je po přijetí zákona. Chodci i řidiči si často vynucují přednost a neuvědomují si nebezpečí.

P. Portwyn 7.6.2018 12:59

Zmínil bych oblíbenou zábavu

kamioňáků dojet těsně za cyklistu (nejlépe za starého člověka) a smáčknout klakson.

Užitečnost nulová, každý cyklista samozřejmě o kamionu ví. Kamioňák se očividně baví představou, jak bude dotyčný na infarkt, a jak mu dá najevo, kdo je na silnici pánem.

Pokud někdo v takovém případě spadne pod kola, soudil bych to jako úmyslé ublížení na zdraví s následkem smrti.

Z. Lapil 7.6.2018 12:29

Re: Chtělo by to rozbor od psychiatra,

To je otázka. A další otázka je, co přesně je hovadství na silnici.

Totiž: naježděno v autě mám docela dost, i v cizině jsem byl, a jak se na české řidiče nadává, tak se za volantem cítím skvěle v Čechách a v Německu, ale kupodivu už ne na Moravě. Na Francii vzpomínám vysloveně nerad. A dvakrát kupodivu mi nevadí ani Pražáci - sice jedou o kus rychleji, než přijde normální všem ostatním, ale aspoň já nemám dojem, že by mě nějak nadměrně ohrožovali. Jenže já se shodnu i s kamiónama :-).

Čímž chci říct, že hodně věcí ani není správností či nesprávností postupu nebo dokonce dodržování předpisů, ale manýrů: problém je, když někdo udělá, co nečekám.

J. Vintr 7.6.2018 12:18

Asi tak

Blbec zůstane blbcem, ať už sedí za volantem, nebo šlape do pedálů. A jak se říká, kde blb, tam nebezpečno a nejhorší malér je srážka s blbcem ......

S. Donát 7.6.2018 12:07

Re: Ono čeští řidiči si nějak neuvědomují

Jaká vyhláška? Vy ještě pořád jezdíte podle vyhlášky?

Z. Frys 7.6.2018 11:58

Před pár lety

jsem projel Holandsko autem / na kole. Řidiči jsou tam vesměs velice ohleduplní, cyklistům dávají často přednost, ale i cyklisti se chovají slušně. U silnic je většinou pruh pro cyklisty, ale i tak většina cyklistů jezdí po chodníku. A nejen cyklistů, po chodníku se jezdí i na motorkách. Na křižovatkách se semafory, pokud nejezdí auta, se trousí chodci i cyklisti na červenou - a to i pokud tam hlídá policajt. Takový pěkný dopravní chaos, ale funguje to skvěle.

R. Neveselý 7.6.2018 11:36

Cyklisté nemají na silnicích co jezdit

a zdůrazňuji, že na našich silnicích. Problém je právě v tom, že u nás stoupá agresivita jak řidičů tak cyklistů. V této situaci je cyklista ohrožen na životě a měl by jezdit jen po cyklostezkách. Co je platné, že si to řidič "odsere", když cyklista je rozmašírován.

I. Lyčka 7.6.2018 11:35

Ono čeští řidiči si nějak neuvědomují

ani to, že vyhláška nařizuje při objíždění cyklisty vyhodit blinkr. I když vlastně v nových autech asi už blinkry neexistují, protože je mnoho řidičů nepoužívá. Představuji si takové řidiče jako jedince s vytřeštěnýma očima, sledující provoz, držící křečovitě volant, jejichž IQ nestačí už na to, aby byli schopni ještě jiné aktivity :o)

J. Hanzal 7.6.2018 11:24

Re: Každý má ze silnice své zkušenosti.

Další šílenci jsou ti se sluchátkama v uších, ať už cyklisté nebo bruslaři. Jednoho takového u nás nedávno trefil autem, poněvadž bruslař se sluchátkama chtěl přejet přes čtyřproudovku a jaksi se zapomněl kouknout za sebe. No a jeden mrtvý a druhý trauma na celý život. Já osobně jezdím na kole přes čtyřicet let, ale v životě bych si sluchátka na kole do uší nedal.

J. Lepka 7.6.2018 11:19

Re: Chtělo by to rozbor od psychiatra,

Ano, chtělo by to rozbor, proč se najednou z poměrně reálně uvažujících jedinců na bicyklu stanou hovada porušující nejen zákony státu, ale i fyziky, případně zdravého rozumu ( o pudu sebezáchovy nemluvě. Typický případ včera v podvečer, na železničním přejezdu spadnou šraňky, všichni pokorně zastavíme a čekáme, dokonce i chodci, až na cyklistu, pro toho evidentně nějaké zábrany a červená světla neplatí.

DTTO pražské chodníky, DTTO přechody pro chodce, DTTO pěší zóny, o jednosměrkách lépe nehovořit. Prostě když je cyklista neúměrně hájen, stane se z něj dobytek zneužívající svou zranitelnost a gumové zákony. Samozřejmě ne každý, stejně jako ne každý řidič auta je agresivní magor v bavoráku.

P. Grigar 7.6.2018 11:13

Re: Mám stejné zkušenosti. A velmi hulvátští

..na kole jezdím dlouho, často a rád, raději než autem, když si můžu vybrat. Slušní i blbci jsou v obou táborech.

V Rakousku jsem vícekrát viděl na silnici cyklisty s takovou jakousi výstražnou fangličkou a blikačkou na levé straně bicyklu, upevněnou horizontálně na pružině směrem do vozovky, asi tak 50 cm to mohlo mít, přehlédnout se to nedalo.

P. Harabaska 7.6.2018 10:51

Každý má ze silnice své zkušenosti.

Na silnici jsem s autem dojel ke skupině cyklistů, kteří jeli roztaženi po celé šířce. Jel jsem za nimi dost dlouho krokem, aby si mě všimli. A opravdu, pár se jich otočilo, podívalo se na mě, ale jeli ve stejném rozestupu přes celou šířku silnice dál. Dělám to nerad, ale po chvíli jsem na ně zatroubil, doufaje, že uhnou na stranu. Jejich reakcí bylo několik rukou zvednutých směrem ke mně, se vztyčenými prostředníky. Dál jeli ve stejném rozestupu, pokud možno ještě pomaleji. Jak budete reagovat vy? Já jsem - přirozeně se slovy, která zde nebudu opakovat - nakonec zastavil a čekal, než dojeli na křižovatku v dálce. Teprve když si jednu z těch silnic vybrali, jsem jel dál. Dovedl bych ale pochopit toho, kdo by pár těch arogantních blbů na kolech shodil do pankejtu.

J. Uzel 7.6.2018 10:15

Chtělo by to rozbor od psychiatra,

proč se z inteligentních a nekonfliktních lidí, často milujících otců rodin, po přesednutí do "bavoráku" stávají bezohledná hovada, cítících nenávist vůči někomu, kdo jej o pár vteřin zbrzdí na cestě k lepším zítřkům. Je to specificky česká vlastnost?

M. Moravcová 7.6.2018 9:56

Mám stejné zkušenosti. A velmi hulvátští

jsou i řidiči náklaďáků. V Rakousku, Německu, Maďarsku jsou řidiči daleko ohleduplnější. A jak píše autor, ohleduplnost je povinností i ze strany cyklistů.