19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

FEJETON: Odkud to smrdí

Nepamatuji, že by nějaká divadelní inscenace vyvolala takové pozdvižení jako ta ježíšovská exhibice v Brně. S potěšením jsem konstatoval, že převládal hlas nabádající k pohrdání a bagatelizování celé věci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Rehulka 9.6.2018 12:07

Zdravím Astone,

máte pravdu, ale prasatům to nevysvětlíte, i když to jsou inteligentní tvorové, ale zase jenom prasata !

J. Vintr 7.6.2018 23:51

Smrdí to z té strany

která se lidem snaží podsunout pocit provinění naší bílé rasy vůči různým barevným, které máme vykoupit tím, že si necháme zamořit Evropu migranty z těchto zemí. A také to, že křesťanství je v podstatě stejné jako Islám, takže se nic zlého nestane, když si sem pustíme desítky milionů muslimů. O to těm šmejdům šlo. To s tím Ježíšem byla jen reklamní vějička, aby se o tom představení hodně mluvilo s psalo.

J. Hanzlík 7.6.2018 18:45

Jasně, to by neprošlo!

Mohamed, znásilňující jeptišku? Jak absurdní! I náš Halík by v tomto případě odmítl hovořit o umění tak, jak veřejnost poučil o umění v případě pornografické hry s násilnou souloží Ježíše s muslimkou.

Autor se zmínil o své diplomce a doktorské práci na téma pařížského května 1968. Dovoluji si citovat: „Tehdejší revolucionáři, dnešní hofráti v institucích po celém kontinentě se opájeli myšlenkou přímé akce a rozvratem hodnot“. Přesně tak, ideologie volného pádu společnosti k novým zítřkům se bolševickým krachem nevyčerpala. Zdá se, že vidí další šanci, tentokrát západního střihu. Ani naši slouhové nejsou originální.

J. Chaloupka 7.6.2018 18:25

Ať si každý na jevišti předvádí, co chce, ale ZA SVÉ

Konec dotací do tzv. živého umění. Buď je živé, tak se uživí, nebo ne a pak to není umění.

P. Kubáč 7.6.2018 14:45

Význam umění slábne

V dobách kdy "prvním hybatelem" pozemského dění byli jenom lidi - měla kultura opravdu význam jako cesta do lidského mozku, který ty věci opravdu řídil.

Mysleme si co chceme, ale úloha lidského mozku jako hybatele událostí rychle klesá. Od robotické výroby, podílu počítačů na Internetu a telekomunikacích, až po "záchvaty paniky" na umělou inteligencí řízených burzách.

Ergo význam umění slábne, aniž by to páni umělci byli ochotní připustit - a místo toho se snaží zaujmout pozornost stůj co stůj.

D. Bystriansky 7.6.2018 13:29

Zde je vše podstatné,

o hře a autorovi, dopisy profesora Osolsobě řediteli NdB atd.

https://gabrielajanska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=665315

Frljićův teror nevkusem, recenze hry od Martiny Ulmanové

http://www.svetadivadlo.cz/cz/nasili%E2%80%AC

P. Harabaska 7.6.2018 11:14

Astonův článek přichází poněkud pozdě

a je jen reflexí názorů, které "slušní" lidé vyslovili již pár dnů předtím. Možná autor jen vyčkával, jak dopadne ten souboj divadelních fekalistů podpořených některými příslušníky naší svobodomyslné kulturní "€lity" s těmi hlupáky, kteří se patrně mylně domnívají, že divadlo, jako ostatně celá kultura, má tříbit ušlechtilý vkus Člověka a povznášet Jeho ducha.

A. Pakosta 7.6.2018 10:37

Jako společnost jsme prošvihli možnost bojkotu

Mohlo to být krásně výmluvné gesto, kdyby na to nechutné představení prostě nikdo nepřišel.

Jenomže šance vidět na scéně "opravdové znásilnění" je prostě pro některé typy příliš lákavá, a totéž platí o "porodu" státní vlajky.

Bohužel mám dojem, že právě s tímto autor i scénárista počítali.

P. Grigar 7.6.2018 11:49

Re: Jako společnost jsme prošvihli možnost bojkotu

..když bolševici u nás chtěli dostat lidi na veřejné shromáždění, rozkřiklo se, že budou banány, nebo taky céčka, prostě něco neobvyklého. Fungovalo to líp než hrozby.

Takže co můžete čekat od následovníků...na jevišti i v hledišti.