23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

TECHNIKA: Letecké společnosti to nemají jednoduché

Letecká doprava spolehlivě funguje, ale když se něco semele, hned je třeba informovat a trefovat se zprava zleva do velkých společností trýznících své zákazníky, platící pasažéry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Bures 6.6.2018 17:21

Vyloučení pasažéra... Bylo by normální, kdyby personál obchodu vyzval zákazníka odnášejícího si zaplacený poslední chleba, aby ho vrátil, páč by jinak chyběl někomu z personálu? A nespolupracující zákazník by následně dostal na budku s tím, že si má koupit zítra? Jistě, smluvní podmínky obchodů s tím obvykle nepočítají...

A. Pakosta 6.6.2018 16:23

Každá mamutí společnost podléhá parkinsonizaci

Znám to z vlastní zkušenosti.

Takže mne neohromují autorem uváděná ohromná čísla o miliónech denně realizovaných leteckých spojení, o stovkách obhospodařovaných destinací či o tisících letadel v provozu. Tvrdím, a jsem o tom přesvědčen, že deset nebo dvacet malých společností by cestujícím poskytlo lepší služby. Kapitalistické firmy mají vždy tendenci požírat své slabší konkurenty a tím se zvětšovat - je to pro ně zpočátku výhodné (i když ne vždy pro jejich klienty, kteří ztrátou rozmanitosti trhu přijdou o část volnosti výběru), málokterá z rostoucích společností si však uvědomí, že s růstem firmy přichází i růst problémů, a na vnitřní řízení spotřebuje obří firma mnohem víc energie, než odpovídá růstu jejího tržního podílu.

Mám k tomuto fenoménu jednu analogii. Obchodní společnost představuje jistý "objem", v němž probíhají vnitřní procesy, a jistý "povrch", na kterém se stýká se svým okolím. Když se sloučí dvě menší společnosti, jejich výsledný objem je součtem dvou původních objemů, ale výsledný povrch je menší než součet původních povrchů. To znamená, že nyní je relativně více energie potřeba pro vnitřní procesy a méně jí zbývá na kontakt s okolím, to jest s klienty a s dodavateli. A čím je společnost mohutnější, tím je tento nepoměr výraznější.

K. Pavlik 6.6.2018 14:26

Re: Bagatelizovat

Ten jeden pripad byl slozitejsi Neresili to spravni lide , nechali nastoupit vsechny do letadla a pak to resili jako armada:rychle a blbe.Vedeli ze to misto v letadle strasne nutne potrebuji, neuvedomili si ze ten vybrany clovek proste nevystoupi dobrovolne a ze jeho vytazenim vzniknou problemy vetsi nez ze jedno jine letadlo nekde jinde neodleti.

J. Vintr 6.6.2018 13:53

Re: Bagatelizovat

Divím se, že nikoho nenapadne takovou situaci řešit tak, že se nabidne všem cestujícím možnost za určitou kompenzaci letět později. Určitě by se vždycky nějaký dobrovolník našel. Určovat direktivně, který cestující má vystoupit, je prostě stupidní a zbytečně arogantní přístup.

P. Papež 6.6.2018 11:33

Naprostý souhlas. Nás z Maroka místo do Frankfurtu odvezli do Mnichova (Když auto bylo ve Frankfurtu), slíbili převoz do Frankfurtu, na který se vykašlali a pasažére, ty se o půlnoci sám postarej.

K. Janyška 6.6.2018 10:50

Já jim

také odpouštím...Dzp.

J. Vintr 6.6.2018 9:15

Je pravda

že prakticky bezchybný provoz tak obrovské a složité organizace, je obdivuhodný. Těch pár zanedbatelných chybiček, které se nutně musí občas vyskytnout, na tom obdivu nemůže nic změnit.

V. Dosoudil 6.6.2018 8:29

Oceňuji článek

Také jsem se mnohokrát zamýšlel nad tím, proč z nás letecké společnosti dělají potenciální zločince a proč pohodlí či laskavost na letišti i v letadle tak obtížně hledáme. Jediný vstřícný a pozitivní přístup jsem zažil u UP El Al. Když ve starých filmech vidím, jak kdysi bývalo cestování letadlem samozřejmě snadné, bez překážek a buzerace, říkám si, čeho jsem se to dožil. Na stará kolena konečně mohu létat, ale za jakých nepříjemných a nepochopitelných podmínek.

P. Khail 6.6.2018 8:17

Bagatelizovat

bezdůvodné vyhození pasažéra z jeho zaplaceného místa mi nepřijde vhodné. A spekulace o tom, že jeho cesta není důležitá a může tedy letět jindy už vůbec ne. Může snad pasažér oznámit dvě hodiny před odletem, že neletí? Může, ale jeho peníze propadnou. Koupí letenky se snad uzavírá smlouva mezi aerolinkami a cestujícím.