24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

KULTURA: Ať si hrají, co chtějí. Ale za své

Hra Naše násilí a vaše násilí Olivera Frljiče byla v Brně odehrána, sice s menšími turbulencemi, pravda, ale bez násilí. Nikdo nebyl zraněn; a coby v mnoha zemích dali za tak kultivovaný protest!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Rychlý 4.6.2018 6:10

Re: úspěšný Frljič prý chystá divadelní seriál.

Jít s vámi ?? A kam vy vlastně jdete? Nevíte to ani sám. Ve mě jste rozpoznal aktivistu, což svědčí o totálním zmatení a podléhání vlastním bludům. Člověk bez špetky humoru, páni to je dílo!

M. Prokop 3.6.2018 23:02

Re: Jinak Joch se angažuje ve

Nepřežily by ty Stirskému milé. Proto se cuká.

J. Jurax 3.6.2018 22:34

Re: Jinak Joch se angažuje ve

No jo, zkuste to raději ad rem, ne ad personam ...

J. Jurax 3.6.2018 22:31

Re: Tentokrát s vámi, autore,

Když to "něco jiného" blíže specifikujete, dočkáte se zajisté odpovědi ... :-)

J. Svoboda 3.6.2018 22:29

Re: úspěšný Frljič prý chystá divadelní seriál.

Jistě pane, kdo nejde s námi, je zmatený. Vzpomínám, že jsem to kdysi často slýchával.

Z. Rychlý 3.6.2018 21:53

Re: úspěšný Frljič prý chystá divadelní seriál.

Vidím, že jste volajaký zmatený.

K. Janyška 3.6.2018 18:57

Re: Tentokrát s vámi, autore,

Ale s těmi zákazy bacha !

3 velká negativa jsou: mír, svoboda a spravedlnost rostou jen na kvalifikovaných zákazech... Dzp.

Z. Frys 3.6.2018 18:56

Re: Tentokrát s vámi, autore,

A něco jiného než porno za státní peníze provozovat lze?

K. Janyška 3.6.2018 17:24

Tentokrát s vámi, autore,

souhlasím. Porno za státní peníze provozovat nelze... Dzp.

O. Uživatel 3.6.2018 16:22

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 3.6.2018 16:20

Uživatel požádal o vymazání
Z. Frys 3.6.2018 15:46

Ať si hrají, co chtějí.

Ale za své. Tak je to naprosto správně. Žádné dotace, do ničeho (absolutně). Tedy ani do kultůry, ani do škol, ani do Pičapích hnízd. Dotace jsou stejně jenom nemorální přerozdělování uloupených peněz.

Hru jsem neviděl a asi bych na ni ani nešel. Znásilňování muslimky Ježíšem či zneucťování vlajky mě opravdu nijak nevadí, nepobuřuje ani neuráží. Ovšem kdyby v té hře Ježíš znásilnil muslimku, Mohamed Ježíše, pastafarián hromadu špaget (teď si dělám legraci sám ze sebe, jsa pastafariánem), "panna" Marie přestoupila na islám a v závěru hry předvedli na jevišti harcore gangbang včetně tahání české, rakouské, německé či EU vlajky z různých tělních dutin, velmi pravděpodobně bych si lístek na takové představení za volnotržní cenu koupil.

J. Kanioková 3.6.2018 15:33

Při uvedení hry byla státní vlajka

vytažena herečkou z vaginy nebo tento akt byl předstírán. Vlajka JE státním symbolem, přičemž hrubé znevážení státního symbolu je přestupkem podle § 13 odst. 1 písm. a) zákona č. 352/2001 Sb., o užívání státních symbolů. Pokud veřejné vytažení z vaginy nebo řitního otvoru není znevážením státní vlajky, co už by tímto zákonem postihovaným jednáním mělo být?

Trestní oznámení na primátora města Brna Vokřála a ředitele Národního divadla Brno Glasera - http://blog.aktualne.cz/blogy/zdenk-koudelka.php?itemid=31749

"Hra byla financována z rozpočtu města Brna a dotace Ministerstva kultury. O užití veřejných peněz na hrubé znevážení státního symbolu spolurozhodoval ředitel festivalu Divadelní svět Brno a Národního divadla Brno Martin Glaser i primátor města Brna Petr Vokřál. Tyto osoby jsou odpovědné za užití veřejných prostředků na znevážení státního symbolu."

Mimořádně silný rezignační dopis prof. Osolsobě kvůli hře „Naše násilí a vaše násilí“ -

http://www.brnoplus.cz/mimoradne-silny-rezignacni-dopis-prof-osolsobe-kvuli-hre-nase-nasili-a-vase-nasili/ .."Vím jistě, co by dnes řekl můj otec, profesor Ivo Osolsobě - "Prasárna"".. Já si to myslím taky, tohle za umění považovat nedokážu.

P. Han 3.6.2018 12:15

Re: Jo, a také zarazit dotace všem

Přece byste nenavrhoval nějaký Lex Joch. Měl byste navrhovat, ať si každý vyučující vyučuje za své, abyste byl konsistentní. Nebo se nad tím svým návrhem aspoň trochu zamyslet.

D. Stirský 3.6.2018 12:12

Re: Jinak Joch se angažuje ve

Spolky, nadace, ústavy. atd. by jen z darů firem a soukromníků nepřežily. Proto je typické vícezdrojové financování.Extrémy jsou většinou cestou do pekla.

J. Svoboda 3.6.2018 11:57

Re: úspěšný Frljič prý chystá divadelní seriál.

To, oč to až v první řadě běží a vypadá to že i podle vás, jsou bohužel peníze.

Vaše znalosti se zdají být rozsáhlé, ale čtvrt milionu jste pravděpodobně aktivisticky přehnal.

Všichni vašeho ražení by lépe udělali, kdybyste se do toho raději nepletli a nechali to na zájmu diváků. Určitě by to nadělalo méně škody, než vaše aktivistické zásahy.

J. Svoboda 3.6.2018 11:38

Re: Osvácení cenzoři?

Ani já nechci tvrdit, že pan Joch je zastáncem dotací. Chtěl jsem jen upozornit na to, že za A by mělo následovat B. Když připustit dotace, tak vymyslet, jak se budou co nejspravedlivěji rozdělovat, když už ty dotace asi musí být.

Novináři a aktivisté měli držet ústa a aspoň z počátku pouze sledovat, co se děje. Měly to být zprávy bez novinářských komentářů. Ani jedni, ani druzí nemají právo manipulovat společností.

Vy v podstatě píšete, že manipulovat společnost je jejich funkcí. Podle mého názoru je to velký omyl.

O. Uživatel 3.6.2018 11:34

Uživatel požádal o vymazání
P. Grigar 3.6.2018 11:16

Re: No, ať Joch navrhe

..no vidíte, že umíte, když chcete. Na výstavě by mohli vystavit i Rafanské fekálie ... Odluka církve od státu je čas od času probírána už od vzniku Československa, jenže jenom probírána. Snad po restitucích by mohlo z mráčku zapršet.

O. Uživatel 3.6.2018 11:08

Uživatel požádal o vymazání
D. Stirský 3.6.2018 10:58

Jinak Joch se angažuje ve

spolku Občanský institut. Že by se ovšem na jeho stránkách či ve spolkovém rejstříku člověk dozvěděl cokoli o financování, třeba z výroční zprávy? Ani ťuk. Byť uložit závěrku do sbírky listin ukládá zákon a solidní spolek udělá i výroční zprávu a zveřejní ji.

D. Stirský 3.6.2018 10:50

Jo, a také zarazit dotace všem

školám, kde Joch přednáší. Ať si přednáší, ale za své.

D. Stirský 3.6.2018 10:48

Re: Padni komu padni

Plný souhlas. :-)

D. Stirský 3.6.2018 10:47

No, ať Joch navrhe

uspořádat výstavu "Entartete Kunst. Nějakou tu dotaci vyžebrá a pokud tam zařadí i obrazy F. R. Čecha, nositele bařtipánova metálu, šel bych se i podívat. A samozřejmě musí platit i to, ať si Duka káže, co chce, ale za své. Zatím jde jeho mzda na vrub státního rozpočtu.

P. Smatlak 3.6.2018 10:18

Re: Doufám, že nebudete, Jochu,

Jenom v telwvizích a mezi herci je juch tolik,že už ani nevíš kdo je co a kdo.A ještě se tím skoro vytahují.Mě je jedno,jestli je někdo skutečný gay nebo LESBA a nikdy jsem jimi neopovrhoval a bral je jako rovnocené, ,ale pravda je taková,že to tak není nebo snad gay souloží se ženou a má děti a naopak?Já při myšlence,že bych měl intimní poměr s mužem tak se mi logicka zvedá žaludK,COŽ JE LOGICKÉ A NORMÁLNÍ ,jak to,že to u většiny TĚCH CO SE PRERSENTUJÍ JAK GAYOVÉ A LASBY neplatí? No protože to jsou ne skutečně lidé jiného pohlavního zaměření aLE LIDÉ CO UŽ NEVĚDÍ ROUPAMA CO DĚLAT.A ještě se o nich neustále píše jako o nějakých celebritách.U nás i za komančů,což je paradox,nikomu nevadilitito lidé,a nebyli nikdy bojkotováni a ani nikým a to ani slovně napadány,takže nevím o čem tady stále diskutujeme.Myslím si,že většina ci těch co jsou jakoby kjináí jsou jinak normální a to so pllácají a co se o nich páíše je jako anomálie a většinou to anomálie je ale v tom horším slova smyslu.Tobě se zdá normélní,že v televizi je skoro trřetina lidí s opačným sexuálním zaměřením?Takže o těch molionech jak jsi naopsal je to skutečnost a pravda .

P. Grigar 3.6.2018 9:37

Re: Snahy o usměrnění daňových proudů...

Pane Stirský, vašemu uvažování by možná prospělo rozlišení věcí zbytných od těch nezbytných. Takhle jenom mícháte do jednoho koše základní funkcionality systému a externality vyvolané působením jedinců nebo skupin. Na tom prvním se podílím formou daní bez reptání a svůj podíl vidím jako spoluúčast či investici, to druhé odmítám. Charitativní činnost financovaná z veřejných peněz vede k nehospodárnému nakládání se svěřenými prostředky. Dotace do výrobní sféry jsou protispolečenské zvěrstvo.

„Laissez-faire“

K. Janyška 3.6.2018 9:15

Re: Ano, tak to vidím také.

Právě, že ne.

Kromě toho, že není je. Je k mání i pro vás. Tedy na papíře, je však složitá a jen tak ne lehce pochopitelná... Dzp.

J. Chaloupka 3.6.2018 9:13

Aby nechystal, když mu to všichni zaplatíme!

Ostatně v rádiu říkali, že ten Frljič je průměrný autor. Takže asi invenci nahrazuje tímto.

F. Netopil 3.6.2018 8:26

Padni komu padni

Tak prý "Ne všechno, co je legální, má být dotováno, zvláště pokud to uráží daňové poplatníky". A co uráží daňové poplatníky, o tom rozhoduje kdo, pane Jochu ? Vy ? Institut Václava Klause ? UV KSČ ? Prezident Zeman ? Zase naprostý nesmysl. Mě např. uráží činnost některých politických stran. A mnohem víc než nějaké divadlo. A kolik dostávají od daňových poplatníků ?

A mimochodem, samo neustálé operování pojmem "peníze daňových poplatníků" mi silně připomíná komunisty a že jsem si s nimi užil.

Změnil se pouze název. Oni nám neustále otloukali o hlavy "peníze dělnické". Takže jsme museli být hodní, protože jsme studovali "za dělnické peníze", divadla hrála tehdy také "za dělnické peníze", atd. Takže "peníze daňových poplatníků" si soudruhu Jochu strčte za klobouk.

Z. Rychlý 2.6.2018 22:58

Re: Mimořádně silný rezignační dopis

To by pak ovšem nebyla dotace.