19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLENOST: Kdybychom neměli Halíka...

Tomáš Halík je prezidentem České křesťanské akademie a duchovním správcem farnosti u nejsv. Salvátora v Praze. Suma sumárum osobou nemající přímý politický vliv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Šimáček 1.6.2018 22:10

srovnání té hry

toho paskvilu který vysloveně lže a snaží se jen šokovat, s kresbami v Charlie Hebdo které ve své podstatě jsou pravdivé, neb mohamed byl pouštní lupič, vrah a pedofil, jak dokládají historické prameny, takže bomba místo turbanu je jen uměleckou licencí oproti Ježíši u kterého historické prameny alespoň dle mých znalostí žádné násilí nedokumentují je dosti chucpe. Stejně tak tahání české vlajky z ...... je naprosto mimo historickou realitu (ještě by se dalo akceptovat kdyby oběť byla katolická řádová sestra a vlajka byla husitská (v českých reáliích) případně násilníkem byl neurčený papež a vlajka byla vatikánská (pokud si odmyslíme, že křížové výpravy byly snahou o navrácení svatých míst pod vliv anticko křesťansko židovské civilizace po předchozím uchvácení musulmany)

P. Szirotný 1.6.2018 21:20

Názory pana Halíka

jsem v 90. letech sledoval a v drtivé většině s nimi souhlasil. Postupem let mi jeho názory byly čím dál tím vzdálenější a dnes mám pocit, že žijeme každý v jiné galaxii. Možná jsem se změnil já, připouštím. Ale pokud se mu divadelní hra, kde Ježíš znásilňuje muslimku, pouze "nelíbí", není pro mě už žádnou autoritou a církevní autoritou tím méně. Pokud katolickému knězi toto nevadí, nemáme už žádný pevný bod v našem životě. Všechno je zkrátka povolené a hranice mezi normálem a "FUJ" se stírají. Příště může být divadelní hra, kde herci zvrací na papeže a panu Halíkovi se to jen "nebude líbit". A bude vyzývat své ovečky, aby "na takové představení nechodily". Co takhle slovo kněze - tohle je prostě hnus, přes čáru ?!

J. Vintr 2.6.2018 2:03

Re: Názory pana Halíka

Halík není katolický ani jiný kněz, jen si na něj hraje. Halík je nepochybně přesvědčený ateista, protože jinak by se musel bát božího trestu za takovou svatokrádež.

M. Moravcová 1.6.2018 18:23

opsáno z TW

Wagnerová na ČRo:"Brněnské představení je v pořádku.Ortel sice neznám,ale v pořádku není."Ten rozhovor je ale plný perel.

J. Ráž 1.6.2018 18:18

Mám jiný názor

Halíka jsem v době, kdy se projevoval především jako filozofující teolog (kdy jezdil do poustevny na Rýně, či do pustin Arktidy) měl moc rád a mám řadu jeho knih z toho období, které formovaly moje vnímání duchovní nástavby existence člověka. Dost lidí, kteří měli možnost ho poznat dobře z dřívější doby, ale tlumilo mé nadšení z jeho osoby a varovali, že dřív nebo později se projeví jeho druhá podoba namyšleného arogantního intelektuála, který opovrhuje každým, kdo nedosahuje jeho měřítek vzdělanosti a vystupuje nepřátelsky vůči každému, kdo nesdílí jeho vidění světa.

Bohužel těmto lidem dnes dávám za pravdu, neb po Halíkově aktivním angažmá v politickém prostředí konstatuji, že se přesně tak projevuje.

PS. Píšete: "Je zajímavé, že Tomáši Halíkovi stejný občan není schopen odpustit jeho pevný a neměnný postoj". S tímto názorem se objektivně ztotožnit nelze."

Halíkova "vědecká" práce "Křesťanství jako utopie", kterou napsal a byl za ni oceněn v roce 1972, čili v době nejtvrdší normalizace, ani jeho prorežimní vystupování během politického vzdělávání ve FN UK Praha, totiž nevypovídá zrovna o jeho názorové konzistenci!

J. Kanioková 1.6.2018 19:00

"Otravní snobi, kam se podíváš"

Přemnožili se nám na Zemi (a v zemi) nesnesitelní "elitáři", kteří si přikládají mnohem víc důležitosti a významu, než jakého kdy budou schopni dosáhnout. Všechno ví úplně nejlíp, rozhodně lépe, než "lůza"...

Předsudky lidu jsou spolehlivějším vodítkem pro život (zkušenosti generací) i pro řízení společnosti než "moudrost" filosofů, umělců, psychologů. (Edmund Burke)

K. Janyška 1.6.2018 17:59

Halík je čert mezi katolíky. Tak to aspoň vidím já,

znalec pohádek z dětství.

Lidé a s tituly i bez a tak hloupí. To je tragedie 3.tisíciletí. A jsou vás miliardy... Dzp.

M. Pivoda 1.6.2018 17:31

Kdyby Češi neměli Halíka, tak by si ani nepotlachali

Odhaduji, že dnes má tento článek pod sebou nejvíce diskusních příspěvků na Neviditelném psovi.

M. Bílý 1.6.2018 14:53

Pokud se pan Dr. Halík vyjadřoval jen k náboženství ....

.... měl jsem jeho proslovy velmi rád. Nezapomenu na př. na jeho rozhovory s Markem Ebenem v televizi. Jakmile začal mluvit do politiky mluvil o něčem čemu nerozumí a byl zcela mimo.

Pokud jde o postavení kněze vzhledem k oltáři, považuji současné otočení zády za nenormální (nechápu, proč se dnes slouží mše místo u oltáře u kychyňského stolu).

V. Student 1.6.2018 13:15

Fuj, to jsem se lek'!

Já už myslel, pane Vodvářko, že píšete něco proti Halíkově reakci na to Brno (kterého jsem si, vlastně ještě docela nedávno, hodně vážil /myslím Halíka/), takže bych s vámi alespoň jednou v životě musel souhlasit. Ale nezklamal jste!

J. Kanioková 1.6.2018 13:11

Nesouhlasím.

M. Pesat 1.6.2018 13:10

jak pise soudruh Hraj

"Pan Halík možná není typickým reprezentantem postmoderního relativismu, ale je rozhodně minimálně jeho užitečným idiotem (s prominutím) a apologetem.

Proto také je touto frontou často oceňován "řadou čestných doktorátů světových universit a cen, které obdržel"."

Ano, presne jak pise soudruh Hraj, bohuzel do stejne kategorie je nutne zaradit/pri vsi ucte/ i Vaclava Havla, on /bohuzel/ nebyl po sametu schopen prekrocit vlastni stin z dob komunisticke diktatury, kdy mel odvahu se postavit moci/mocnym. Veci ktere za rudobolsevika kritizoval, ty po sametu na zapadnich spojencich "nevidel". Vaclav Havel mel stesti ze stihl umrit zavcasu.

Cest :-)

V. Student 1.6.2018 13:18

Re: jak pise soudruh Hraj

Jen technická: protože apologeta, a nikoli apologet, pak apologetou, a nikoli apologetem.

T. Hraj 1.6.2018 14:20

Re: jak pise soudruh Hraj

Původcem patvaru jsem já. Děkuji za upozornění.

T. Hraj 1.6.2018 14:19

Re: jak pise soudruh Hraj

Nějak se v té Vaší ironii nadruhou ztrácím.

S Vaším komentářem Havla bych celkem souhlasil. Čím jsem si vysloužil to nechutné oslovení tedy nechápu. Bude v tom asi nějaká hlubší myšlenka, předpokládám.

M. Pesat 1.6.2018 12:22

ja vas rad ctu, pane Berko ale dnes jste mimo, hodne mimo

"já bych dokonce řekl to slovo nejen lidé, kteří se mýlí,ale kteří skutečně darebně zneužívají ty předsudky a strachy ke svému politickému kapitálu.A schválně provokují ten islám, urážejí ho a tím provokují prostě ty islámské odezvy. Takže těhle těch věcí, také ten zavražděný Theo van Gogh si myslím, nebyl žádný propagandista náboženské svobody, ale víte, tito lidé, kteří záměrně urážejí a provokují islám, tak to jsou často zklamaní levičáci"

ja vas rad ctu, pane Berko ale dnes jste mimo.Nevim kde jste prisel na urazeni Islamu ? Muslimove v Evrope/na zapade zneuzivaji ustavniho prava garantovane svobody vyznani k tomu aby skrze islam sirili politicky islam=zneuzivani nabozenstvi/nabozenskych symbolu k politickym/mocenskym cilum.Coz je v prikrem rozporu s Ustavami vsech demokratickych zemi, ktere vychazi ze sekularniho usporadani statu. Vas fanatismus vuci marxismu/komunistum/levicactvi prekvapuje,protoze obvykle argumentujete vecne/racionalne a ne emocionalne.Realita je takove,ze to byli prave marxiste/komuniste kdo dokazal refermovat/modernizovat Islam a prinest desitkam milionu muslimskych zen/devcat svobodu/rovnopravnost/plnohodnotny zivot v SSSR/postSSSR,o jake se muslimkam v tradicnich muslimskych zemich dodnes ani nesni a arabske staty-diktatury/Syria/Iraq,ktere prevzaly marxismus/strany BAAS v podobe upravene pro arabsky/muslimsky svet,tam obecne byl rezim vyrazne sekularni. Byl to definitivne export "demokracie" do muslimskeho sveta co zpusobilo expolzi a nasledne sireni militantniho islamu do celeho sveta.Tedy podpora USA/CIA/vycvik/financovani tzv. mudzahedinu/skol islamu=madrasy Afganistanu/Pakistanu v 80"ych letech min. stol. Moje zkusenost je takova, ze kazde nabozenstvi je netolerantni/nenavistne a vzdy musi byt pod kontrolou statu a jeho instituci, vcetne organu cinnych v trestnim rizeni. A pokud je nabozenstvi rovnou soucasti pravniho radu tak uz vzdy jde o tragedii.

Cest :-)

Č. Berka 1.6.2018 14:27

Re: ja vas rad ctu, pane Berko ale dnes jste mimo, hodne mimo

musíte si k tomu přidat nadpis mého příspěkvu- s čím jsem U HALÍKA! nesouhlasil- ten text je citace Halíkových slov- najdete je v přepisu rozhlasového vysílání a na jeho webu také...Tedy s předchozím postojem jsem NESOUHLASIL, se současným k té hře, která se týká SOUČASNÉ nenávisti a ne chování Ježíše či Mohammeda, jak to mnozí "jednoduše" chápou...Halíkovi se navíc hra nějak nelíbí ...já mám jen zprostředkované informace...divadlo mě nikdy nezajímalo a moderní už vůbec...

M. Pesat 1.6.2018 14:56

Re: ja vas rad ctu, pane Berko ale dnes jste mimo, hodne mimo

Tak to se samozrejmne omlouvam, protoze u vas byvam zvykly na jinou kvalitu/argumentaci. Stran te hry, me zadne umele/medialni boure ve sklenici vody nezajimaji.Jeste jednou Omluva.

Cest :-)

J. Vlček 1.6.2018 11:30

Milý pane Vodvářko,...

...ještě, že má člověk, ať už je věřící, nebo nevěřící, dle svého naturelu, svého rozumu a cítění, možnost svobodné volby a svobodného rozhodování, komu věnovat svoji pozornost, komu naslouchat a před kým se mít na pozoru a nenechat se splést jeho myšlenkami a názory.

Já, například, si hrozně rád vyposlechnu řeč pana arcibiskupa Duky, ze kterého vyzařuje normální lidský přístup ke všem, věřícím i nám nevěřícím. Jeho vysoce rozumné myšlenky pochopí každý naslouchající. Chci říci, že nepotřebuje žádné interprety pro výklad svých myšlenek, jako je tomu u pana Halíka a vás, coby jeho interpreta, který nám musí "hloubku" Halíkových myšlenek přeložit do jazyka nás obyčejných laiků, abychom jeho myšlenky správně pochopili.

To, že panu Halíkovi chodí naslochat nevím kolik mladých lidí se dá pochopit zvídavostí těchto mladých posluchačů, kteří se vlastně teprve hledají a orientují ve vztahu ke svému okolí a ke světu, ve kterém žijí. Z tohoto pohledu jsou jistě tvárným materiálem, se kterým se panu Halíkovi dobře pracuje. My zkušenější jsme pro něho zkažený plebs.

Takže, pane Vodvářko, žádného Halíka si vymýšlet nemusíme, stačí ten, který tu je a, bez kterého se rád obejdu.

M. Moravcová 1.6.2018 11:36

Re: Milý pane Vodvářko,...

ano, souhlasím

J. Kratochvíl 1.6.2018 12:07

Re: Milý pane Vodvářko,...

Pan Halík je na rozdíl od pana Duky držitelem mnoha mezinárodních prestižních ocenění. Bohužel, jste se nazval správně jako "zkažený plebs" a také se nedivím, že se bez něho obejdete, ale jsou zde občané pro které je skutečná autorita.

J. Kombercová 1.6.2018 12:14

Re: Milý pane Vodvářko,...

S těmi mnohými oceněními jste mi připomněl rozhovor v Událostech, komentářích, uskutečněný před několika lety mezi moderátorem a odborovým předákem české policie, jméno mi už, bohužel, dávno vypadlo... řeč šla mimo jiné o těch policejních vyznamenáních, jimiž se hrdě přišpendlenými na hrudi pyšní policejní pohlaváři. Dělá se to tak, že jeden navrhne druhému a na oplátku zase on jemu. Hrdinské činy za těmi medajlemi nehledejte.

S. Netzer 1.6.2018 12:27

Re: Milý pane Vodvářko,...

Pro"selským rozumem" nadané se to zřejmě jeví tak, že Templetonovu cenu a čestný doktorát v Oxfordu dostal podle hesla "já na bráchu, brácha na mě".

Za "těmi medajlemi" vítače Halíka žádné zásluhy nehledají.

J. Vlček 1.6.2018 12:42

Re: Milý pane Vodvářko,...

Paní Netzerová, že by někdo z těch udělovačů medailí mohl ty zásluhy spatřovat právě v tom vstřícném postoji k migrantům? Myslim, že jste se strefila.

J. Kombercová 1.6.2018 13:20

Re: Milý pane Vodvářko,...

Je to jen jiná parta těch policejních papalášů.

Druhé větě zcela nerozumím, nějak mi ta divně poskládaná slova selský rozum nepobral.

J. Kombercová 1.6.2018 13:37

Re: Milý pane Vodvářko,...

...přečetla jsem podruhé, kriticky se zamyslela a tak mám ještě otázku: Za co tedy Halík ta ocenění dostává? Pro své modré oči? Že by i tak, jak píše pan Vlček?

Zmíněna je Nobelova cena míru pro Arafata, tak ještě bychom neměli zapomenout i tu Obamovu, kterou dostal, aniž ještě učinil první rozhodnutí v prezidentském křesle. Kam se hrabou ti naši policajti. :)

J. Kratochvíl 1.6.2018 15:46

Re: Milý pane Vodvářko,...

Milá dámo, mohu vás ujistit, že vám opravdu, ale opravdu udělení žádné ceny mezinárodní nebo i té policajtské nehrozí, tak to neřešte. Nechte to koňovi ten má na to větší hlavu.

J. Kombercová 1.6.2018 15:48

Re: Milý pane Vodvářko,...

Nechám to vám, pane Kratochvíle. :)

J. Vlček 1.6.2018 16:53

Re: Milý pane Vodvářko,...

1***)

M. Moravcová 1.6.2018 12:22

Re: Milý pane Vodvářko,...

i Arafat dostal Nobelovu cenu míru