26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Proč chybí vážná diskuse o ekonomických tématech?

Vážná ekonomická diskuse nejen u nás, ale i v celé Evropě chybí, protože zásadní ekonomické téma (tím není, kterou dálnici postavit či jak velké subvence dát „zelené“ energii) je – pro dnešek, snad ne pro zítřek a doufejme, že určitě ne pro pozítřek – rozhodnuto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 28.5.2018 14:55

Prosimvás, furt s tím přelidněním,

jednu z nejvyšších hustot obyvatelstva na metr čtvereční má Singapur, a chudo tam zrovna není. Nejde o přelidnění, ale poměr vyprodukovaných a potřebných statků nutných pro život v tom či onom místě. To je tak, když přírodovědně nevzdělaní lidé o něčem mluví.

M. Pivoda 28.5.2018 14:55

Pro Petra Vaňuru

Souhlasím s nadpisem vašeho diskuzního příspěvku. V tomto směru ale spor nevedeme.

Já jsem výše hovořil o technologické inovaci a vy jste do diskuze vtáhl i inovaci sociální. Nebudu zde toto zajímavé téma více rozvíjet přestože autor článku, pod kterým zde diskutujeme, byl nebo stále je členem spolku inovátorů Josepha Schumpetera.

M. Valenta 28.5.2018 14:52

Re: Mýlíte se, právě problém plastů ukazuje na debilitu EU

Když Klaus hovoří o ekologii připomíná spíše desátníka Milo Minderbindera, co ve jménu trhu nechal bombardovat vlastní ležení.

F. Houžňák 28.5.2018 14:52

To jsem pochopil, nicméně ve svém příspěvku - jak se

domnívám - dáváte za pravdu oněm kritikům, kritizujícím Klause za tu věc s Marxem. Pak bych očekával, tak nějak intuitivně, že váš vhled do dotyčného tématu je lepší než ten Klausův a že jste tento svůj lepší vhled dal někde k lepšímu, bez ohledu na Klausy a jejich kritiky. Abyste totiž mohl posoudit, zda Klausovi kritici mají se svou kritikou pravdu, měl byste přece... atd., to už si doplníte sám. Když někdo o někom napíše, že dotyčný je blbec a něčemu nerozumí (myslím ty kritiky, ne vás), tak to ještě neznamená, že to tak je. Příkladů jistě znáte přehršli.

O. Uživatel 28.5.2018 14:35

Uživatel požádal o vymazání
T. Hraj 28.5.2018 14:35

Re: Zdá se, že Klaus zná

Mnohem více než tato obecná (nijak převratná) Marxova foskule by mne zajímalo, jaký má profesor Singer názor na hlučné a i násilné akce proti svobodě projevu. Či jaký má názor na compelled speach, micro agressions, trigger warnings, safe spaces, white prvilege a ostatní instituty a projevy neomarxistické ideologie politiky identity a její děsivé rozšíření na severoamerických univesitách a to nejen mezi studenty, ale především profesory.

D. Stirský 28.5.2018 14:18

Pro mne jsou hlavní dnešní porblémy tyto:

1. V různých zemích je tolik jaderných zbraní, že by Zemi dokázaly zničit několikráte. 2. Nedostatek vody. 3. Velké rozdíly mezi bohatými a chudými zeměmi. 4. Hrozící přelidnění. 5. Zadlužení zemí, a to včetně USA atd. Jednou to prasknout musí a pak Bůh s námi.

J. Kanioková 28.5.2018 14:17

Ano, souhlas..

J. Kanioková 28.5.2018 14:15

P R O B O H A ... ! Jste normální ?

J. Kanioková 28.5.2018 14:14

Přesně !

J. Kanioková 28.5.2018 14:12

P R O B O H A ... !

O. Uživatel 28.5.2018 13:46

Uživatel požádal o vymazání
Č. Berka 28.5.2018 13:39

Re: A jak jste vysvětloval Marxovu teorii tržní hodnoty

trochu to pletete..Klaus tehdy nevysvětloval Marxovu teorii hodnoty, ale polemizoval s marxem a vyvracel ho, aniž si všimnul, že ve svém textu Marx rozlišuje hodnotu stejně. Marxovu teorii "vysvětluje" přeci její autor.

Já žádné články nikam nepíšu, jsem pouhý kibic ;-)..mám jen gymnasijní vzdělání, strýčka googla a "sicflajš" a v zaměstnání jsem, ne vlastní vinou, nevytížený ( to si můžu dovolit veřejně napsat, protože mě v létě čeká důchod :-P )

O. Uživatel 28.5.2018 13:36

Uživatel požádal o vymazání
Č. Berka 28.5.2018 13:16

Re: Co je to tedy ekonomie?

myslíte, že se OBJEVÍ nové chemické prvky?

J. Huml 28.5.2018 13:14

Re: Ekonomická diskuse chybí protože i "ryba smrdí od hlavy"

Roman Langer, dnes a denne, svymi naprosto bezduchymi vykriky, slouzi jako priklad naproste absence schopnosti myslet.

F. Houžňák 28.5.2018 13:07

A jak jste vysvětloval Marxovu teorii tržní hodnoty

vy ve svých článcích? Ostatně mi připadá vcelku srandovní, že citujete jakési blíže nejmenované kritiky, kteří kritizovali Klause za to, že údajně - tedy podle nich - špatně vysvětloval Marxovu teorii hodnoty, aniž by ovšem sami Marxovu teorii hodnoty vysvětlili sami. Nepřipadáte si trošičku jako umanutý propagandista?

P. Vaňura 28.5.2018 13:05

Pokud by se do energetiky nes**ra la ideologická verbež,

bylo by dnes všechno na atom a elektřina by stála polovinu. Zákon o "podpoře OZE" (180/2005Sb) nás stojí 50 miliard ROČNĚ, které jdou vštšinou do neznámých kapes. A tento zákon, co si vymyslel Bursík byl prohlasován proti hlasům ODS!

Německou energetickou politiku určují idio* a prospěch má z toho kromě podvodníků leda Putin, který může prodat více plynu! Už několikrát byli na hranici kolapsu rozvodné sítě, což poškodilo i nás!

P. Vaňura 28.5.2018 12:55

Lidé, kteří se pokoušeli trh nahradit, došli k nepěkným

koncům.

Viz. inteligentní inovátoři Stalin a Hitler! Ti se snažili tu hloupou ruku trhu nahradit se známými výsledky!

P. Vaňura 28.5.2018 12:53

Re: Co je to tedy ekonomie?

"věštění procesů, které mají tolik proměnných, že se vypočítat nedají"

S tím by pan Klaus a tady pan Janyška naprosto souhlasili a proto zdůrazňují úlohu TRHU. kde se projevuje VÝSLEDNICE všech těchto procesů, aniž by jednotliví účastníci museli vědět, jaké ty procesy jsou.

Toto zdůrazňují všichni liberální ekonomové!

P. Vaňura 28.5.2018 12:45

Ekonomové krizi r. 2008-2009 předvídali, ale nechtělo

se to slyšet. Krize byla navíc přímo VYVOLÁNA socialistickými opatřeními státu, konkrétně POVINNOSTÍ bank půjčovat nebonitním klientům!

O. Uživatel 28.5.2018 12:43

Uživatel požádal o vymazání
P. Vaňura 28.5.2018 12:39

Mýlíte se, právě problém plastů ukazuje na debilitu EU

Dlouhodobým cílem EU totiž je, aby se odpady neskládkovaly, ale spalovaly. Pak ale plasty, neobsahující halogeny nejenže nevadí, ale dokonce spalování usnadňují!

Připomíná to toho generála z Hlavy 22, který intrikoval ve dvou směrech. Jednak, aby se stal hlavou odboru, který rozhoduje a jednak, aby rozhodoval jeho dosavední odbor. V obou případech uspěl a tak se stal hlavou odboru, který ale ztratil právo rozhodovat, které přešlo na jeho dřívější odbor...

R. Tesařík 28.5.2018 12:37

Re: Důstojné diskuzní téma pro ekonoma

Pokoušel..

T. Hraj 28.5.2018 12:37

Re: Pro T. Hraje

Ano, základní výzkum asi tehdy trpěl a i ten aplikovaný byl pod přílišným tlakem vydělávat.

AI má "absolutně nejvyšší tržní potenciál" vůči čemu? Kromě toho AI je široký pojem. Například naše pračka na prádlo je také docela pokročilá a umí i reagovat na některé podněty z venčí.

A. Nový 28.5.2018 12:28

Re: Důstojné diskuzní téma pro ekonoma

Pivoda je takový Janyška v bleděmodrém.

M. Pivoda 28.5.2018 12:20

Pro T. Hraje

Ne, trh není nesmysl. To jsem určitě nechtěl zde říci. Je to určitě užitečný nástroj, ale poněkud tupý nástroj oproti inteligentní ruce inovátora.

Dobře si ale pamatuji, jak v době politického vrcholu Václava Klause se v Česku přistupovalo k výzkumu a inovacím. V té době mělo úplně všechno v Česku vyřešit právě (málo inteligentní) Neviditelná ruka trhu. Dokonce i nakupování volebních hlasů.

Zpět k tématu. Umělá inteligence má dnes absolutně nejvyšší tržní potenciál do budoucnosti. Nabízím svůj diskusní příspěvek proto jako téma k zamyšlení, co bylo v minulosti učiněno špatně, aby se lidé z toho poučili. To je normální postup.

T. Hraj 28.5.2018 12:09

Re: EU chystá zákaz

Kéňa má 50 milionů obyvatel, Tanzanie 56, kdyby každý uklidil 10 igelitek, možná by se turisti vrátili.

T. Hraj 28.5.2018 12:05

Re: Klaus proti Klausovi a hned 4x

ad 2) Enviromentální projekty mívají velmi málo společného s ochranou živtního prostředí a velmi mnoho s ekonomikou a jejím pokřivováním pomocí přerozdělování obrovských sum.

ad 3) Asi ví. Kam se ale potom vytratil jeho údajný narcisismus?

ad 4) žádný nátěr nezakryje hold Marxovi od samotného "premiéra" EU.

T. Hraj 28.5.2018 11:58

Re: Důstojné diskuzní téma pro ekonoma

U výzkumných projektů se většinou nepředpokládá, že si na sebe vydělají a jejich přežití tedy nebývá závislé na (neviditelné ruce) trhu.

Doufám, že jste se svým příspěvkem nepokoušel dokazovat, že trh je nesmysl.