28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRÁVO: Zrušení Benešových dekretů je v zájmu státu

Benešovy dekrety jsou vyhaslé, tvrdí čeští politici unisono. Pak je ovšem na místě otázka, proč je v Česku okamžitě oheň na střeše, když se o nich na sudetoněmeckém sjezdu byť i jen hlesne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 24.5.2018 15:51

Jak pravil před pár dny Posselt na srazu sudeťáků,

příští sraz Landsmansschaftu plánují v Sudetech, tedy tam, kde podle německých nácků a sudeťáků nemají nějací špinaví Češi co pohledávat, protože je to odvěké německé území.

J. Jelínek 24.5.2018 16:38

Re: Jak pravil před pár dny Posselt na srazu sudeťáků,

To že řekl? Není na vás moc horko?

F. Houžňák 24.5.2018 21:13

To říkal svého času nějaký

Heydrich. Znáte? A byla to oficiální ideologie nacistů, tedy i sudetských Němců, co se k nim s nadšením hlásili. Ještě chcete něco vědět?

S. Netzer 24.5.2018 17:00

Re: Jak pravil před pár dny Posselt na srazu sudeťáků,

On řekl, že v Čechách "nemají nějací špinaví Češi co pohledávat", špinavý lháři?

J. Kombercová 24.5.2018 17:25

Re: Jak pravil před pár dny Posselt na srazu sudeťáků,

To řekl nácek Heydrich (a nebyl zřejmě výjimkou mezi soukmenovci)... je to opravdu ožehavé téma, ale lež to není, takže neobviňujte /zase) jiné ze lhaní, měla abyste si ten text, na který reagujete, přečíst ještě jednou.

M. Prokop 24.5.2018 17:28

Re: Jak pravil před pár dny Posselt na srazu sudeťáků,

Ve vztahu k titulku je to prohlášení poněkud ošemetné.

J. Kombercová 24.5.2018 17:32

Re: Jak pravil před pár dny Posselt na srazu sudeťáků,

Pravda, o Sudetech jako místu příštího sjezdu Landsmanschaftu nepadlo slovo.

I. Mertl 24.5.2018 18:17

Re: Jak pravil před pár dny Posselt na srazu sudeťáků,

1. číst, 2. přemýšlet, 3. mluvit/psát.

J. Kombercová 24.5.2018 19:59

Re: Jak pravil před pár dny Posselt na srazu sudeťáků,

Jj. to měla i ta, na kterou jsem reagovala, na své námitce nic měnit nebudu.

J. Jurax 24.5.2018 21:59

Re: Jak pravil před pár dny Posselt na srazu sudeťáků,

Tady to máte v němčině http://klempera.tripod.com/reinhard.htm#1 a kdybyste nerozuměla tak tady česky http://klempera.tripod.com/heydrich.htm

J. Vlček 24.5.2018 15:13

Jak je vidět,...

...paní Rakušanová už se zase angažuje za "zájmy státu". Škoda, že jste takto, paní Rakušanová, nehovořila tenkrát ze Svobodné evropy. Byli bychom si pomysleli, že vám začalo z emigrace hrabat v makovici a přestali bychom vás brát vážně.

Tenkrát jsme vás hltali a těšili se na vaše komentáře. Teď, když už jsme čtvrtstoletí zbaveni vlády komunistů, jejichž manýry úspěšně přebírají soudruzi na západě od nás, tak vy nám chcete servírovat vaše pohádky o zrušení dekretů a jiné bajky? Čím to asi je, že se podobně neangažujete třeba za zrušení návrhu povinných kvót imigrantů? To už jste natolik zblbla, že vám jsou zájmy tohoto státu zcela ukradené?

Až nám příště budete chtít zase vyprávět vaše pohádky, zkuste nám hlavně vysvětlit, co by dnešní době přineslo a změnilo na stavu věcí zrušení těch dávno odehraných Benešových dekretů. Co se stalo je dávno za námi, obě strany se navzájem omluvily, a tím je snad tato záležitost uzavřena. Nebo si snad myslíte, že by se sudetským Němcům ulevilo na duši? Škoda, že jim tehdy před válkou, zájmy našeho společného státu neležely na duši tak, jako jim, společně s vámi, leží na duši nyní.

D. Nowodny 24.5.2018 15:22

Re: Jak je vidět,...

!!!!!!!

M. Prokop 24.5.2018 17:27

Re: Jak je vidět,...

Čistě pro zajímavost, kdo vás zvolil mluvčím?

J. Vlček 24.5.2018 18:07

Re: Jak je vidět,...

Pane Prokope, když už vás to tak zajímá, tak vás mohu uklidnit; za vás nemluvím.

M. Prokop 24.5.2018 21:06

Re: Jak je vidět,...

To by mne ani náhodou nenapadlo. Ale plurál vida, zajímalo by mne za koho mluvíte? Náchodské tkadleny?

V. Fenzel 24.5.2018 21:56

Re: Jak je vidět,...

Tak třeba za mě. Stačí?

D. Nowodny 24.5.2018 14:53

JOooooooooooooo

je třeba obnovit Mnichovskou Dohodu, navrátit co bylo ukradeno Němcům, odškodnit je za všechno utrpení a zrušit výsldedek II. světové války, kterou vlastně Češi rozpoutali, stejně jako Srbové I. světovou !! A BASTA !

M. Prokop 24.5.2018 17:29

Re: JOooooooooooooo

A jako poslední bod, najít vám vhodné klecové lůžko u doc. Chocholouška.

J. Jurax 24.5.2018 22:01

Re: JOooooooooooooo

Ironie, neznáte?

A nakonec co bylo ukradeno se má vrátit, furt to kolem slyším ...

D. Nowodny 25.5.2018 17:01

Re: JOooooooooooooo

To on nezná, asi ani Švejka !

I. Mertl 24.5.2018 13:09

Třebas jednou dostaneme rozum

Vyhnání Němců z Čech byla historická chyba. CHápu rozhořčení lidí po válce, ale přesto to byla chyba, politická, ekonomická i humanitární - postavili jsme se tím do řady válečných hříšníků, když neřeknu válečných zločinců - vždyť jenom obětí vyhnání bylo řádově stejně jako počet Čechů, zabitých fašisty (nepočítám v to české Židy a Cikány). A stále ještě jsme se z té chyby, do které nedělitelně patří i Benešovy dekrety, nevybabrali. Škoda.

R. Hanuš 24.5.2018 14:06

Re: Třebas jednou dostaneme rozum

Ano. Někdo, kdo dává rovnítko mezi zabití a vyhnání musí mí názory jako vy. Jen bych vás chtěl upozornit, že devadesát procent českých Němců se vzdalo českého občanství ve prospěch občanství okupanta, čímž spáchali vlastizradu a dle platných zákonů měli být popraveni. Vyhnání bylo aktem milosdenství.

M. Prokop 24.5.2018 14:28

Re: Třebas jednou dostaneme rozum

To je jako s Peroutkou pod úvodníkem. Nutno posuzovati v kontextu doby. Tehdy by vyhnání nezabránil nejspíš ani T.G.M.

Jiná věc je současný přístup, teď už žádná omluva není.

P. Vaňura 24.5.2018 14:35

Obětí vyhnání bylo 20000, včetně těch, co spáchali

sebevraždu! Obětí okupace, (včetně padlých na frontách, 25000) bylo celkově o moc více!

Navíc to posvětily mocnosti, mohu dokonce doložit, že Britové uvažovali o vyhnání Němců z Československa (pokud by došlo k válce) už roku 1938, jak o něčem, co by pak Československu museli NAŘÍDIT, aby tak "předešli další možné válce z téže příčiny!!!!"

F. Houžňák 24.5.2018 15:52

To je pravda, byla to chyba. Měli jsme je věnovat

Rusům, aby si je vzali na Sibiř a na Kolymu. A byl by býval pokoj. A nebo árijské řešení s těmi komorami, co Němci provozovali v Generálním Gouvernementu.

M. Krátký 24.5.2018 12:52

A ještě přidávám a opakuji,

M. Krátký 24.5.2018 12:54

Re: A ještě přidávám a opakuji,

blbne mi PC - mě Němci zabili týden před mým narozením v červenci 1943 moji babičku a mého bratrance - dosud se mi neomluvili ani neodškodnili. Hezký den

F. Houžňák 24.5.2018 15:54

To přece byla, jak Němci neustále opakují,

válka, a ve válce se to smí - tedy Němci to smí a je to zcela v pořádku.

A. Alda 24.5.2018 12:47

A k čemu to bude?

Co se stane, když budou zrušeny dávné dekrety presidenta se silou zákona. Co se stane? Vůlbec nic. Ex tunc zrušeny být nemohou a zrušení ex nunc je úplně k ničemu.

M. Prokop 24.5.2018 14:30

Re: A k čemu to bude?

Ano. Nestalo by se nic a bylo by to smířlivé politické gesto. A komouši by se posrali do výše, což bych hodnotil kladně.