24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

GLOSA: Zbraní je důvěra

Je dobře, že premiér v demisi Babiš vede vládní delegaci do Finska. To má víc zkušeností s ruským vlivem než většina západních členů EU. Právě tam vznikl výraz „finlandizace“, označující formální suverenitu, ale v praxi okrájenou zájmy Moskvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 25.5.2018 7:38

Re: Lidé, kteří elitám a informacím

Jenže to je takový statistický oříšek.

Jestliže novináři-žumpa a lidé-potvory "lžou proti sobě", měl by se výsledek ukázat jako neutrální, tedy relativně stejný jako výsledek předpokládaný.

Jestliže však "lžou jedním směrem", nebo "každý něco jiného", konečný výsledek oproti předpokládanému může být vskutku zcela neočekávaný a vlastně i neočekávatelný.

:-))

J. Jurax 24.5.2018 2:08

Re: Lidé, kteří elitám a informacím

Ano. A lidi jsou potvory a lžou i v těch průzkumech.

J. Jurax 24.5.2018 2:07

Re: Vsadil bych se hodně vysoko, že

Protože to není hybridní hrozba. To je invaze - a na tu má EU agenturu Frontex, aby invazory bezpečně dopravila do Evropy.

J. Jurax 24.5.2018 2:05

Re: Není to až tak úkol po psychology,

A kolikrát ... :-)

J. Jurax 24.5.2018 2:03

Ehm

"Příklad: je dobře, že Izrael hájí svoji hranici? Je dobře, že při té obraně umírají i palestinští civilisté? Těžko odpovíte dvojím jasným „ano“."

A proč ne? Kdyby palestinští "civilisté" nenapadali Izrael, Izraelci by se nemuseli bránit a tudíž by neumírali přitom palestinští civilisté.

A jsou dva staré vtipy:

Palestinský civilista vznikne tak, že palestinský terorista odhodí kalašnikova, protože mu došly náboje.

Mrtvý palestinský civilista vznikne tím, že zabijete palestinského teroristu.

V. Křepelka 23.5.2018 22:00

Je opravdu ta ČT tolik k zatracení?

I zde v této diskuzi je několik příspěvků ostře či sprostě napadající ČT. Dostávám e-zprávy s typickým "Toto ČT zamlčela, toto v ČT nesměli vysílat, honem než to smažou" atd. atd. Samozřejmě že se jedná hlavně o rafinované proputinovské bláboly. A já se tedy ptám? Už jste někdy četli toto o Nově či o Primě? Vždyť máme řadu soukromých televizí, které dokonce mají sledovanost zpráv vyšší než ČT? Kdyby na to byla ČT tak špatně, tak by ji ve zpravodajství či komentářích tyto televize (a co Zemanův Barrandov?) mohly velmi úspěšně korigovat. Takže je to úplně jasné.

Z. Lapil 23.5.2018 20:49

Re: Lidé, kteří elitám a informacím

Já vím. Vlastně máme pravdu oba a ta moje se mi líbí víc.

Ale to už tak na světě chodí, že si lidi nekápnou do noty. Přeju klidný večer a dobrou noc.

P. Dvořák 23.5.2018 20:21

Re: Lidé, kteří elitám a informacím

Tzv. "průzkumy" se dělají na objednávku, a lidé lžou.

Mnoho let bylo vysledovatelné, že novináři o výsledcích některých volbách neinformovali, ale naprosto cíleně ovlivňovali výsledek. Lidé budou volit spíš stranu, která má šanci, takže když žumpa podle "exkluzivního průzkumu" napíše, že strana XY nemá dostatečný počet hlasů, lidi ji nevolí a dopadne to podle zkorumpovaných novinářů.

K. Janyška 23.5.2018 19:11

Re: tak to je pozice CR

Ano, vás, soudruhů, je všude hrozně moc. I na západě... Dzp.

Ś. Svobodová 23.5.2018 18:07

Re: Lidé, kteří elitám a informacím

Řešení to má. Volby. Ale úkol pro psychologa by byl. Jak je možné, že před volbami lidé v průzkumech preferují nějaká témata (např. stop migraci, méně státu, konec diktátu Bruselu atd...) a u voleb volí strany ze zcela jiným programem?

M. Pesat 23.5.2018 14:23

tak to je pozice CR

" Právě tam vznikl výraz „finlandizace“, označující formální suverenitu, ale v praxi okrájenou zájmy Moskvy. Dnes se takovým vlivům říká hybridní hrozby."

tak to je presne pozice CR, formalne suverenni a fakticky kolonie/montovna zaviala na milosti/nemilosti soudruhu z UV/zapadu.

Cest :-)

L. David 23.5.2018 14:12

Re: Není to až tak úkol po psychology,

Jaksi vám pane Lepko uniklo, že Česká televize ten bulvár už dávno předstihla.

Zločin demagogů z ČT spočívá v tom, že se tváří, jakoby podávali objektivní zpravodajství a komentáře.

J. Lepka 23.5.2018 13:15

Re: Není to až tak úkol po psychology,

Máte recht, nač zpravodajství, stačí bulvár, vám zřejmě k radosti stačí dozvědět se kdo s kým a za kolik.

P. Kubáč 23.5.2018 11:51

Zahraniční rubrika husákovského Rudého práva

přebírala několikrát ověřené zprávy světových tiskových agentur. Všechny tyto zprávy byly pravdivé - navzdory tomu tehdejší Rudé právo jako celek byla jedna velká lež. Kouzlo totiž není v tom o čem noviny psaly, ale v tom o čem nepsaly.

Dneska už je těžké hledat někde husákovské noviny, ale třeba pokud se podíváte na americké filmy - celá filmografie marxisty Dustina Hoffmana běžela za bolševika, ale stejně starého Denise Hoppera jsme vůbec neznali.

ERGO pláč nové šlechty nad tím, že každý jeden článek v novinách je pravda ověřená ze dvou zdrojů a přece nám lidi nevěří - prostě nelze brát vážně.

P. Dvořák 23.5.2018 11:27

Re: Lidé, kteří elitám a informacím

Jenže právě moje poznámka o samozvanych "elitách" v souvislosti s poslední větou dává smysl, který jsem zamýšlel.

L. David 23.5.2018 10:47

Není to až tak úkol po psychology,

jako je spíše úkolem pro politiky, aby např. demagogií a lží prolezlou Českou televizi na hodinu rozprášili. A její nejprohnilejší lháře sankcionovali tak, že si už nikdy a nikde neškrtnou!

F. Navrátil 23.5.2018 10:44

Nelhát, nemlžit, necenzurovat

Největším nepřítelem dezinformací je zdravý rozum. Pokud budou politici a média tak prvoplánovitě lhát jako dosud, nepomůže ani stovka center boje proti hybridním hrozbám. Pravda je záludná, vždy si najde nějakou mezeru, kterou vykoukne na svět.

L. Harvánek 23.5.2018 10:11

Zbraní je důvěra

Bohužel jen těžko můžeme důvěřovat vládě, která nás pilně krmí mnohými desinformacemi

Z. Lapil 23.5.2018 9:24

Re: Lidé, kteří elitám a informacím

Prosím - škrtněte "kteří se sami stavějí do pozice elit". Kdybyste napsal jen "úkol pro politiky" (bez přívlastků; a bez přívlastkových vět, aby někdo neodvedl řeč), měl byste naprostou pravdu a nemusel jste psát ani zmínku o neexistujícím řešení.

Masaryk, Churchill a mnozí další politici elitami prostě byli, nepotřebovali se do jejich pozice stavět.

K. Janyška 23.5.2018 9:05

Co je to společnost ? Nic !

Je jen spontánní řád občanstva, řízený spontánními silami a občanstvo řízené společným soukromým právem... Dzp.

M. Pesat 23.5.2018 9:03

budete se divit,soudruzi

"Jakkoliv Husákův režim bojoval s „nenávistí k táboru míru a socialismu“, proti „ideodiverzním centrálám“ i „štvavým vysílačkám“ (Svobodná Evropa, Hlas Ameriky, BBC), lidé, kteří režimu nevěřili, je stejně poslouchali. V informační éře je to složitější, ale to základní platí i dnes: jakkoliv progresivní síly bojují proti nenávisti či ideodiverzním centrálám, hlavní zádrhel je v lidech, kteří elitám a informacím svých vlastních států nevěří."

budete se divit,soudruzi, ale presne o tom hovoril soudruh Jakes na svem slavnem projevu z Hradku. O odtrzeni politickych elit od zivota/potreb normalnich obcanu. "A my zustaneme sami, jako kul v plote"=obcane nam neveri.

Cest :-)

J. Schwarz 23.5.2018 8:35

Pane Petráčku,

o "problém pro psychology" by šlo pouze v případě, že by občané neměli k nedůvěře v "elity" důvod. Tyto "elity", jakkoli předstírají že jsou esencí vysoké morálky, jsou jen obyčejní lidé a jako takoví se starají především o sebe, své prebendy a výsady. Jsou to novodobí dvořané, se svými kodexy chování, etiketou a etikou které se od etiky "plebsu" diametrálně liší.

M. Šejna 23.5.2018 7:55

Celkem trefný článek

Hybridní hrozby jsou to, co se dřive nazývalo "štvavé vysílačky". Dnes není potřeba "štvavé vysílačky" poslouchat pod peřinou, protože stačí brouzdat na internetu, ale jejich účinek odpovídá hodnotě lhaní politiků.

Když umímě "humanitárně bombardovat", umíme nenajít v Iráku "zbraně hromadného ničení", umíme podat na českého prezidenta žalobu z vlastizrady za sdělení pravdy o Novičoku, pak se nemůžeme divit účinnosti "hybridní války".

F. Houžňák 23.5.2018 7:00

No a samozřejmě hlavní zádrhel není v těch hloupých

lidech, co těm svým "elitám" nevěří, ale v těch prolhaných elitách, na jejichž lži ten hloupý lid nechce skákat. Ovšem to řešení, že by "elity" přestaly lhát, to petráčkové prosazovat nemůžou, zadání zní jinak.

F. Houžňák 23.5.2018 6:58

Ano, krásné freudovské přeřeknutí, "cenzuru provádějí",

holt čeho srdce plné, tím ústa přetékají. Aby Petráčkovi jeho páni z Bruselu neškrtli prémie, že se tak ukecl.

F. Houžňák 23.5.2018 6:55

Vsadil bych se hodně vysoko, že

"Evropské centrum excelence pro boj s hybridními hrozbami" na programu nemá tu největší hybridní hrozbu, totiž masové organizované stěhování agresívních muslimů s jejich nenávistnou ideologií do Evropy.

L. Písařík 23.5.2018 4:36

Petráčku, Hamas přiznal

že většina z těch zastřelených byli bojovníci Hamasu. Byli varování a podle záběrů z akce měl útok na hraniční plot do mírové demonstrace značně daleko.

Nejste to vy, kdo šíří dezinformace?

P. Dvořák 23.5.2018 4:15

Lidé, kteří elitám a informacím

svých vlastních států nevěří, to není úkol pro technology moci či bezpečnostní analytiky ani pro psychology. To je úkol pro politiky, kteří se sami stavějí do pozice "elit".

Takže to nemá řešení.