19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

ÚVAHA: Lidstvo je stále stejné

Vždy, když lidstvo čelí nějaké anomálii nebo pohromě, začne se divit a hledat viníka. Nejinak tomu bylo už v raném středověku, když přišla sucha, neúroda či morové epidemie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mikulec 27.5.2018 9:28

Inteligentní lide

Sice předvídají, ale politikům trvá minimálně jedno volební období, než jim něco dojde. Pak se před volbami zase mohou horlivos5i pretrhnout- tedy tou slovní. Pro většinu politiku je zdravý rozum sprosté slovo, které onalepkuji jako populismus, a vesele dal šíři své ideologické bláboly.

P. Klíma 26.5.2018 10:44

Ámen.

K. Janyška 23.5.2018 19:13

Lidstvo se vyvíjí a je čím dále tím lepší.

To proto, že mu vládnou spontánní síly, zejména spontánnjí řád, a ty se nikdy nemýlí... Dzp.

V. Novák 23.5.2018 17:00

Grónsko bylo v historické době vždy pokryto ledem,

ale v době středověkého optima se na pobřeží některých jižních fjordů dalo provozovat zemědělství skandinávského typu a zbytek potřeb se dal dovézt po moři. Když se ochladilo, zemdělství přestalo fungovat a ledové kry natolik ohrožovaly plavbu v severním Atlantiku, že přeprava zcela ustala.

A potomci vikingů se nejspíš požrali navzájem...

J. Fridrich 23.5.2018 16:18

" Lidstvo je stále stejné " - ano, jako malé dítě,

" Lidstvo je stále stejné " - ano, jako malé dítě, které nedbá na upozornění " nesahej na ta kamna, pálí to " - a přesto si musí sáhnout..

A. Alda 23.5.2018 10:45

Souhlasím, pane.

Jenomže průměrná inteligence je než 100 bodů. A tak mají ekoteroristi velké pole působnosti.

M. Šejna 23.5.2018 11:38

pane Aldo

problém je ten, že s eko-teroristy lze bojovat jen popisem reality a nikoli popíráním reality. Popírači oteplování jsou přesně ti šílenci, kteří dodávají munici eko-teroristům.

Ten, kdo chápe problematiku globálního oteplování, ten ví, že oteplování způsobené lidstvem je realita, ale že proti oteplování nelze bojovat, protože by se muselo bojovat hlavně proti lidské průmyslové civilizaci.

J. Uzel 23.5.2018 12:40

Re: pane Aldo

Výkyvy počasí jsou realita, jejich antropogenní původ je domněnka.

M. Šejna 23.5.2018 13:18

Vy nechápete nic, pane Uzle

nejprve si nastudujte něco o rozdílu mezi počasím a klimatem, pak se teprve začněte ke klimatu vyjadřovat. Zatím jste přesně ten typ popírače, který dává munici eko-teroristům svojí vlastní neznalostí.

P. Zinga 23.5.2018 16:56

Re: Vy nechápete nic, pane Uzle

Pane Šejno , dlouholetý souhrn "počasí" vytváří to, čemu se říká klima. A ne naopak.

J. Jurax 24.5.2018 1:48

Re: Vy nechápete nic, pane Uzle

Budiž - tedy výkyvy klimatu jsou realita, jejich antropogenní původ je domněnka.

P. Klíma 26.5.2018 10:49

Vliv člověka na možné oteplování je smyšlenka, kterou

používá radikální levice k oslabování a následnému zničení kapitalismu.

A vy, pane Šejno, k těm extrémistům buď patříte, nebo jste jejich hloupou a nevzdělanou obětí.

S. Kalužík 23.5.2018 23:03

Re: pane Aldo

Ale pane Šejno, kde berete opodstatnění vašich tvrzení o realitě oteplování způsobeného lidstvem? Typické tvrzení typu protoře bylo včera úterý, bude dnes pršet :)

J. Kouřil 30.5.2018 20:12

Re: pane Aldo

Jak vidět z vaší reakce, nevíte o problému skoro nic, jen co vám naservírovala fake news média. Pletete si víru s věděním. Omlouvá Vás je to, že se patříte do manipulovatelné většiny, která si nechá nabulíkovat cokoliv. Protože 100x opakovaná lež se stává pravdou. Ano, lidstvo určitě přispívá ke změně klimatu. Jen jeho podíl se na probíhajících změnách je nepatrný.

K. Janyška 23.5.2018 9:10

Lidstvo není chovné lidské stádo, ani organiazací, aní

jednotně myslící a jednající osobou. Takže se nemůže ani divit ani nic jiného.

Je odjakživa a navždy spontánním řádem lidské interakce, složeným z jednotlivců a jejich organizací, na nejvyšší úrovní národních států, stále se rozšiřujícím od civilizovanějších k méně civilizovaným a podléhající účinkům z obchodu. Lidstvo, coby spontánní řád, vykazuje sebepořádací, seberegulační a sebezáchovné účinky... Dzp.

V. Student 23.5.2018 9:02

Perfektní, jako vždy.

Díky, pane Hlubučku. Myslím, že hledání viníka nám přetrvává až dodnes proto,že zásada "rozděl a panuj" stále platí. Ten kdo dokáže rozdělovat lidi, dnes za pomoci napřaženého prstu vůči "viníkům", ať už čehokoli, to je skutečná autorita, tedy skutečný vládce.

Asi bychom měli volat k odpovědnosti ty, kdo se nás neustále snaží volat k odpovědnosti za naše viny.

M. Šejna 23.5.2018 7:45

hledání viníka oteplování

Autorovi uniká, že viníka oteplování není třeba hledat. Víník je jasný. Viníkem je lidska činnost.

Souhlasím ale s autorem, že proti oteplování není třeba bojovat a že vhodnější je se tomu jevu přizpůsobit.

Pokud jde o autorovo tvrzení, že nás za pár tisíc let čeká další doba ledová, tak ho mohu uklidnit, protože jakmile obsah CO2 v atmosfeře překročí 600 ppm, doba ledová nenastane ani tehdy, kdyby Milankovičův cyklus dosáhl minima insolance.

R. Langer 23.5.2018 7:53

Re: hledání viníka oteplování

Tak hlavně že VY máte jasno, pane Šejno... :-D

J. Schwarz 23.5.2018 8:00

Re: hledání viníka oteplování

No není to krása mít "jasno" na základě parametrických simulací a konsensu "pokrokových vědců", co za svou pokrokovost dostali od ještě "pokrokovějších" politiků dobře zaplaceno?

V. Student 23.5.2018 9:06

Re: hledání viníka oteplování

Pane Šejno, nezlobte se, ale jste to především vy, komu uniká, že autor poukazuje na historické proměny počasí právě proto, aby ukázal, že lidské činnosti příliš nepodléhají. A jeho článek má filozofický přesah poukázáním na nesmyslnost ba škodlivost neustálého hledání viníků... ať už čehokoli.

M. Šejna 23.5.2018 9:16

pane Studente

nezlobte se, ale jste to především vy, komu uniká, že viník se hledá tehdy, když není známa podstata problému.

Viník současné změny klimatu je ale vědecky prokázán. Není třeba ho hledat v čarodějnicích nebo Židech, jako ve středověku. Nakonec i autor tohoto článku přiznává, že v současnosti klesá sluneční aktivita do výrazného minima, takže přírodní příčina oteplování jaksi chybí.

V. Student 23.5.2018 9:27

Re: pane Studente

Vy opravdu nevíte, kolik je "vědeckých výzkumů" financovaných neziskovkami, které "vědecky dokazují" že za problém migrantů můžeme my? Že když jim nechceme pomáhat (myšleno nechat si od nich doslova kadit na hlavu), zaručeně se potýkáme s nějakou psychiatrickou diagnózou? Že to nejlepší, co můžeme udělat pro naší ekonomiku i pro ně, je přijmout jich co nejvíc? Prokazování viny, tedy hledání viníků "vědeckými metodami" je džob století. Doufám, že jednou bude právem považováno za jev, na který lidstvo nemá být příliš hrdé.

Pamatujete, jak bylo vědecky "dokázáno", že ve špenátu je desetkrát víc železa než v jiné zelenině, že chleba se sádlem škodí našemu zdraví? V těchto případech šlo o omyly, jinak o účelové lhaní. Ano, to také existuje, víte?

P. Zinga 23.5.2018 14:09

Re: pane Studente

Ale není,pane Šejno,není. A už vůbec ne vědecky.

B. Hynek 23.5.2018 16:20

Re: pane Studente

Prokázán může být pouze od VJEDCŮ, a hlavně lidí kteří na kšeftu s CO2 zbohatli.

J. Jurax 24.5.2018 1:52

Re: pane Studente

Viník současné změny klimatu že je vědecky prokázán? Kde, kým?

F. Kusák 23.5.2018 10:50

Re: hledání viníka oteplování

Já moc nechápu, co Vám, pane Šejno, tady vytýkají. Je přeci nabíledni, že lidská činnost je příčinou mnoha současných problémů. A také s Vámi souhlasím, že se toho moc dělat nedá, jedině se přizpůsobit. Nebo snad extrémní přemnožení, zejména v některých částech světa, nevzniká lidskou činností. Nebo katastrofální znečištění, které kolem sebe zaznamenáváme, nevzniká lidskou činností. Myslí si snad někdo, že naše civilizace by fungovala dál bez možnosti extrémně čerpat energie, zatím, bohužel zejména z fosilních zdrojů (a jiné k dispozici v dostatečném množství nejsou). Někdo tomu říká spontánní řád, jiný disipační systém. To není alarmismus, to je realita a dosud rozpoznané fyzikální zákony.

M. Šejna 23.5.2018 11:31

pane Kusáku

nesmíte brát vážně reakce některých místních diskutujících, kteří reagují svojí první signální nikoli na to, co je psáno, ale na to, kdo to píše.

R. Langer 23.5.2018 13:00

Re: hledání viníka oteplování

Ne, to fakt na žádném bíledni není. Nic takového se neprokázalo.

M. Šejna 23.5.2018 13:19

a jejda

to, že Langer něco neví nebo nezná, ještě neznamená, že to neexistuje.

V. Student 23.5.2018 13:56

Re: hledání viníka oteplování

Asi je to zbytečné. Článek je o tom, že ke změnám počasí docházelo i v tak daleké historii, že je prostě vyloučeno, aby to způsobil tehdejší člověk. Změny počasí v historii jsou ostatně známy i z jiných zdrojů. Výsledek: je "nabíledni", že to působí člověk. To by jeden fakt brečel...!