11.12.2018 | Svátek má Dana



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


MÉDIA: Kam zmizel den svobody tisku?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 25, poslední: 15.5.2018 20:56, přehled diskusí

Vtip?:
Autor: J. Sinnreich Datum: 15.5.2018 11:34

Norsko a Svedsko v cele zemi s nejvetsi svobodou tisku ? To musi byt podareny vtip. Ve Svedsku politicky nekorektni clanky nemuseji cenzurovat, protoze proste neexistuji. V internetu hrozi penezni a kriminalni postih za uverejneni t.zv. "hate speech". To co je "hate speech" ovsem urcuje vladnouci garniture, podobne jako to bylo u nas za komunizmu. Podobna opatreni se chystaji v cele EU.

Re: Vtip?:
Autor: K. Janyška Datum: 15.5.2018 20:56

Věřím tomu, že to tak je. Prpto ho miluje Zeman... Dzp.

Mám dojem, že autor už pozapomněl:
Autor: M. Valenta Datum: 15.5.2018 11:28

a s ním mnozí další, jak vypadá nesvoboda tisku nebo že by pro něho etalonem té správné žurnalistiky byly Parlamentní listy, MF Dnes či dokonce Zemanovy extempore u Soukupa na TV Barrandov a to ani netvrdím, že současný stav je bůh ví jak skvělý.

Re: Mám dojem, že autor už pozapomněl:
Autor: M. Prokop Datum: 15.5.2018 11:39

Já nezapomněl a dost mně vadí, že se to salámovou metodou vrací.

Parlamentní listy, MF Dnes či dokonce Zemanovy extempore u Soukupa - viz Lid versus Larry Flynt.

Re: Mám dojem, že autor už pozapomněl:
Autor: M. Valenta Datum: 15.5.2018 14:57

Aspoň někdo nezapomněl.

Re: Mám dojem, že autor už pozapomněl:
Autor: Ś. Svobodová Datum: 15.5.2018 13:37

Máte pravdu. Nesvobodní jsou především sami novináři. Tedy takoví, co chtějí toto povolání vykonávat, být za něj honorováni, ale nejsou ochotni do něj vložit riziko vlastního názoru.

Re: Mám dojem, že autor už pozapomněl:
Autor: M. Valenta Datum: 15.5.2018 14:55

Jejich částečnou omluvou je, že riskují ztrátu vlastního živobytí podstatně více než běžné profese.

Hlavní příčinou nebude omezování státem:
Autor: Ś. Svobodová Datum: 15.5.2018 11:03

Ano, existují tlaky státu na okrajování svobody projevu. Ale psát se smí o všem, je-li to v hranicích zákona. Problémem bude spíš osobní strach většiny žurnalistů. Jen hrstka novinářů má to štěstí, že může psát někam, kde ještě platí pluralita názorů, nebo tam, kde je přesvědčení žurmalisty shodné s přesvědčením vydavatele. Ostatní mají smůlu a vysoká hladina strachu ze ztráty obživy je nutí k silné autocenzuře.

Sestup na žebříčku svobody tisku vidím hlavně zásluhou srabovosti oněch.

Mlčí, protože svobodu tisku nechtějí.:
Autor: A. Alda Datum: 15.5.2018 10:00

Svoboda tisku je našim novinářům rudým hadrem - on by někdo mohl svobodně psát něco jiného než oni a usvědčovat je ze lží a manipulací.

Psát :
Autor: P. Lenc Datum: 15.5.2018 9:33

o dnu svobody tisku v době, kdy "korektní" autocenzura přechází v cenzuru řízenou státy, kdy většina novinářů předkládá pouze politicky korektní zprávy, kdy státem řízené, tzv.veřejnoprávní sdělovací prostředky lžou jako když tiskne je je buď naivnost, nebo provokace.

Není žádná svoboda tisku. Vždy někomu patří a ten diktuje. :
Autor: K. Janyška Datum: 15.5.2018 8:54

Viz Babiš. Tak co... Dzp.

Tentokrát nesouhlasím:
Autor: P. Portwyn Datum: 15.5.2018 7:52

Nevěřím tomu, že by se "stádní autocenzura" a selektivní slepota novinářů nějak projevila.

Pokud je naprostá většina novinářů názorově homogenní, mohou svobodně psát své názory, a lid to stejně vnímá jako "my vs. oni" a nebere to, co se píše v médiích, vážně. Nemyslím, že by v nejkontroverznějším tématu dneška, v migrační problematice, novináře takový Babiš nějak cenzuroval, pro něj to není citlivé téma; a přesto lidé už zase čtou mezi řádky. Totéž v tématech jako EU nebo Rusko.

Mám osobní zkušenost z úplně jiného tématu, z debat, které souvisí s mou prací. Jednobarevnost novinářských názorů, jejich neochota zjistit skutečnou situaci a povrchní zaujatost nejsou způsobeny cenzurou shora. Je to horší. Dělají to oni sami.

Re: Tentokrát nesouhlasím:
Autor: P. Portwyn Datum: 15.5.2018 7:54

Doplnění nejasné formulace v 1. větě:

Nevěřím tomu, že by se "stádní autocenzura" a selektivní slepota novinářů nějak projevila na "poklesu svobody tisku v ČR", který komentuje autor.

Ano.:
Autor: A. Alda Datum: 15.5.2018 9:58

Čeští novináři jsou pozoruhodná pakáž.

Re: Ano.:
Autor: P. Portwyn Datum: 15.5.2018 11:54

Teď se nehádám, ptám se, neboť o zahraničí takový přehled nemám: je to jinde výrazně lepší?

V Polsku o trochu.:
Autor: A. Alda Datum: 15.5.2018 13:49

A prý i v Japonsku, ale to mám jen z doslechu. Někteří mí synové, kteří dobře mluví a čtou španělsky, říkají také cosi o relativní solidnosti médií v Chille, ale to si ověřit opravdu nedovedu.

Re: Ano.:
Autor: M. Pesat Datum: 15.5.2018 14:06

"Teď se nehádám, ptám se, neboť o zahraničí takový přehled nemám: je to jinde výrazně lepší?"

tak pravidelne ctu server BBC a Reuters a polske noviny/servers, obcas ruske a uplne nejmene nemecky. Uplne nejhorsi polske /podobne ceskym/ctu jen Psa a vyjmecne otevru clanek na lidovky/seznam/.BBC/Reuters jsou solidnejsi ale take se znacne pohorsili, ruske, tam hledim vyvazene sledovat jak pro putinovske tak opozici, kupodivu z toho putinovci vychazeji lepe, nemecke si netroufnu soudit. U BBC si cenim zprav/informaci z oblasti/regionu o kterych se v ceskych mediich temer nepise/Africa/Indie/China, obecne cely svet, maji korespondenty/spolupracovniky uplne vsude. Napr. Africa, tu jsem "objevil" diky BBC a Iran diky iranskemu filmu.

Cest :-)

Re: Tentokrát nesouhlasím:
Autor: M. Pesat Datum: 15.5.2018 11:15

"Pokud je naprostá většina novinářů názorově homogenní, mohou svobodně psát své názory"

tak to jiste, svobodne psat mohou, ale nikdo jim to neotiskne/nepublikuje. Max. zde na Psu ci Parlamentnich listech, coz je obecne stejne jako "dosah" samizdatu za soudruha Husaka. Soucasnost se od casu soudruha Husaka moc nelisi, byt to na prvni pohled zvonku nevyzera. Gro "informaci" masam zajistuje mainstream a tzv. verejnopravni media a tam je cenzura stejna jako za husakovske "normalizace". Priklad porad 20 minut Radiozoranlu, tam vam presne reknu scenar jak bude rozhovor s hostem probihat, predne, koho vubec pozvou, min. 90% jsou politici a ti se deli na ty "dobre"/nase=prounijni/prozapadni/protirusti/gender friendly /brcalnici/panbickari, tam si muzete na tisic % vsadil, ze soudruzka redaktorka Bastlova a soudruh redaktor Molacek si s hosty budou notovat/otazkami nahravat/nebodou jim skakat do reci a prekrucovat co rekli. Potom jsou to hoste "spatni"=politicky nekorektni="zdradci/zaprodanci"/"putinovi agenti/lobbyste China". U tech se prakticky celych 20 minut vytahuje spina/pomluvy/spekulace/skace se jim do reci a prekrucuje se co rekli/napsali. CCA 10 % pozvanych jsou nepolitici/odbornici a o tom se da rici, ze to je seriozni zurnalistika, to se ovsem deje zcela vyjmecne. 90% je husakovska "normalizace"/cenzura/spina/propaganda.

Cest :-(

Re: Tentokrát nesouhlasím:
Autor: P. Portwyn Datum: 15.5.2018 11:53

Já se špatně vyjádřil.

Většina novinářů je názorově homogenní, zjednodušeně řečeno jsou to havlovci. A ti se svobodou psát si svoje názory nemají problém.

Problém mají ti ostatní.

Jak vidíte, nejsme ve sporu.

Je možná objektivita těchto průzkumů?:
Autor: M. Košařová Datum: 15.5.2018 7:33

Představuji si, jak přijde do redakce Severokorejských novin dotazník od Reportérů bez hranic. A řadoví novináři vyplňují v dotazníku: jsem nespokojený se svobodou tisku v naší redakci, nemohu svobodně zveřejňovat získané informace atd. A pak to předají šéfredaktorovi a ten to odešle zpět Reportérům bez hranic. A ti potom na základě získaných informací umístí Severní Koreu na poslední místo ve svém žebříčku.

Koho chleba jíš, :
Autor: D. Polanský Datum: 15.5.2018 6:44

toho píseň zpívej. Nebo je důvod tuhle starou moudrost měnit?

Ty dny čehokoli vlastně mimo pár výjimek nikoho nezajímají.:
Autor: J. Pospíšil 402 Datum: 15.5.2018 4:38

Svoboda tisku mizí. Svoboda slova mizí.

Čert vem, co se píše o dni v seznamu, který sestavují právě ti, co ničí Svobodu.

Proč pokles na žebříčku ?:
Autor: P. Kubáč Datum: 15.5.2018 1:08

Velice pochybuji, že pokles na žebříčku "svobody tisku" je způsoben stížnostmi nezávislých novinářů na cenzuru médií. Daleko pravděpodobnější mi připadá, že je způsoben stížnostmi novinářů-aktivisů na nedostatek cenzury těch názorů, které se jim nehodí do krámu.

Re: Proč pokles na žebříčku ?:
Autor: J. Kombercová Datum: 15.5.2018 1:28

Jj.

Stále mám v paměti rok 2015, kdy se migranti dali na pochod z Maďarska do vysněného Německa a fotograf Šibík šel s nimi a jejich cestu dokumentoval ve fotografiích, které zveřejnil na netu.

Pak jsem od něj četla článek, ve kterém psal, jak se na něj poté sesypali mnozí, hlavně pro něj bolavé bylo, že i kolegové, a že tedy mu nezbývá než autocenzura, pokud... smutné čtení.

Re: Proč pokles na žebříčku ?:
Autor: P. Portwyn Datum: 15.5.2018 7:40

Asi tak.