18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

FEJETON: Nenávidím pana Windowse

Jsem přesvědčen, že většina dospělých lidí toho padoucha dobře zná, i když někteří se raději kamarádí s panem Macem, další s panem Linuxem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Dostál 12.5.2018 1:41

Re: Tyhlety "dobré nápady" jsme používali už před

No jo, ale kde je teď digitalu a jeho PDP-11, VAXům a VMS konec... Agresivnější i tady převálcovali ty lepší :(

J. Pospíšil 11.5.2018 21:44

Re: Včera odpoledne jsem projížděl Sadskou zrovna když začalo

Nenechte se odradit a jezděte dál. Časem se naučíte i ostřikovač.

M. Mařák 11.5.2018 21:30

Re: Linux je menšinová záležitost

Nevím, word jsem používal kdysi dávno, již ani nevím, co to je. Když třeba chci hodit citaci, nebo tak něco tady na NP, vložím to do linuxáckého textového editoru, což je asi takový word, no a pak to pastnu.

Texty píši na LibreOffice Witter a nemám s ním žádné problémy.

Z. Lapil 11.5.2018 20:11

Re: 1*****

Pán je to možná dobrý, to jsem nezkoušel, ale podřízený je příšerný.

Na vojně byla jeden z největších zločinů, kterých se voják mohl dopustit, tak zvaná svévolnost. Tehdy jsem nechápal, ale když si ta věc umane, že bude aktualizovat nebo - to dělají desítky - tou aktualizací ucpe linku, takže se vám cuká i takový celkem zdvořilý web, jakým je Pes tak ty chlapy docela chápu.

Z. Lapil 11.5.2018 20:06

Re: Linux je menšinová záležitost

Spíš jsem myslel programy ještě méně masové - výpočty konstrukcí a takové to 3D modelování, co nakreslíte krov, zmáčknete knoflík a na druhém konci světa vám z fabriky začnou vyjíždět nařezané trámy. Když k tomu přihodíte problémy s kompatibilitou doma/v kanceláři/u Velkého Zákazníka a skutečnost, že jste placený za práci a ne za bloumání po internetu, abyste zjistil, že "Spustit z příslušenství cmd.exe" neznamená odebrat se s počítačem na záchod (sociální příslušenství - pro případ, že jsem příliš ironický) a z okénka na provázku spustit cedulku s nápisem, tak jste u těch Woken přivázaný. Alternativy možná existují, ale jsou vám celkem k ničemu.

Jen pro legraci - teď se opakovaně vztekám u LibreOffice, protože mi rozhazují stránky. Mají prostě stránku o řádek kratší než word, přestože mám nastavenou stejnou velikost stránky, okrajů, písmo, řádkování... Zapomněl jsem na něco?

J. Kanioková 11.5.2018 19:57

1*****

Upřímnou soustrast :) Počítač je strašný PÁN..

F. Houžňák 11.5.2018 19:49

Jak sjet Windowsy bez instalace updates

jsem popsal výše. Neváhejte a vyzkoušejte to, je to prastarý trick snad ještě z 3.1, kdy updates v dnešní formě ještě nebyly. Windowsy tyhle hot keys většinou zachovávají.

F. Houžňák 11.5.2018 19:41

Tyhlety "dobré nápady" jsme používali už před

třiceti lety na VAXech a poté Alfách, v operačním systému VMS. Odtamtaď to všichni odkoukali, resp. vývojáři VMS odešli k Microsoftu a Apple. Během let jsme s kolegou sledovali a jízlivě komentovali pokrokové "novinky" zaváděné ve Windows, které my jsme dávno znali z VMS, ovšem v dokonalejší a skutečně funkční verzi. Byla to docela sranda. A dodneška tam zbývá ještě řada věcí, ke kterým se Windows (ani v serverových verzích) nikdy nedokopaly, třeba cluster s centrální instalací veškerého softwaru - zcela jednoduše a zcela funkčně, inheritance of file permissions (nevím, jak se to řekne česky) je ve Windowsech implementována taky podivně a nelogicky, dodneška Windows nemají přiřazení executing rights jednotlivým programům, jako to má VMS, atd. Apple neznám, ale tam to asi bude obdobné. Ovšem pokud chcete používat computery ve větší jednotce (jsem admin universitní katedry), Windowsům se nevyhnete, protože to používají všichni a nemůžete si dovolit nějakou exotiku. Před deseti nebo kolika lety v Mnichově na městské nebo finanční správě s velkou slávou přestoupili na Linux, že přece nebudou Gatesovi platit za něco, co můžou mít "zadarmo", a po dvou letech potichu a bez slávy zase zavedli Windowsy, protože jim ten Linux nechodil.

M. Mařák 11.5.2018 19:21

Re: Linux je menšinová záležitost

Ale teď vážně, OK, Windows pro většinu uživatelů, Linux pro podivíny, tak mně to vyhovuje.

M. Mařák 11.5.2018 19:19

Re: Linux je menšinová záležitost

Nebo sčot jako kdysi u pokladny v Sovětském svazu, to bylo takové kuličkové počítadlo na nad sebou položených drátech. A také to fungovalo...

:-)

R. Mayer 11.5.2018 19:02

Re: Linux je menšinová záležitost

Píšete "K počítání podle mne stačí telefon, nebo kalkulačka". Dovolím si otázku: "A proč ne tužka a papír?"

M. Mařák 11.5.2018 18:35

Re: Linux je menšinová záležitost

K počítání podle mne stačí telefon, nebo kalkulačka.

M. Mařák 11.5.2018 18:33

Re: Linux je menšinová záležitost

Těžko říct, Exel a textový editor od Mikrosoftu nahradí OpenOffice a podobně. Když jsem měl před pár lety ještě na jednom z počítačů Windows, snažil jsem se alespoň vyrušit všechno od Microsoft a od Windows a nahradit to free programy typu Firefox a tak...

V. Dosoudil 11.5.2018 18:00

Osobně se těším

na konečnou verzi Windows Closed. Myslím si, že celá éra Windows byla nepodařená cesta, plná omylů a strastí pro uživatele. Mnohem lépe se technicky sžívám s počítačem pomocí příkazů a čísel, než s přihlouplými obrázky a přebujelou automatikou, která si dělá co chce a mne vede kam nechci.

Z. Lapil 11.5.2018 17:45

Re: Linux je menšinová záležitost

Jenže to je furt dokola. Když potřebujete s počítačem pracovat, tak potřebujete ty profesionální programy. A možná se budete divit - jsou i tací, co počítač používají k počítání. A nemluvím o excelu.

R. Langer 11.5.2018 15:29

Re: Já ho mám rád. Je skvělým komunikačním prostředkem.

Jo, napráší na vás všechno... :-D

M. Malovec 11.5.2018 12:48

Nezkoukávejte povětrnostní situaci

u ČHMÚ. Budete kalhoty stahovat často nebo nestáhnete a bude zle. Oni na můj vkus velmi často kecají i přes velkohubou samochválu.

M. Mařák 11.5.2018 11:39

Re: Podobně se mi stalo včera.

Fízluje Vás i Google, proto jsem ho jako vyhledávač v Qwant vyrušil, používám Qwant a Framabee. O fayzbuku, tvítu a podobně ani nemluvím...

Ś. Svobodová 11.5.2018 11:35

Podobně se mi stalo včera.

Zachtělo se mi jít spát ale smůla. Aktualizoval si cosi předlouhého. A byly to aktualizace špehující. Po restartu se mě pan W. snažil přesvědčit, že bude prospěšné, pokud bude sledovat mou polohu, stránky co prohlížím, nabídne mi reklamu na míru a ještě asi dalších pět šmírovacích možností. Vše jsem odmítla, ale i tak mám pocit, že bude špehovat stejně.

A. Pakosta 11.5.2018 11:31

Pořídil jsem si Power Maca

staršího modelu - hlavně z technického zájmu a obdivu vůči strojařskému řešení této "bedny". Jako letitý uživatel a instalátor počítačů PC jsem zvyklý na to, že když PC otevřete, najdete hnízdo více či méně zmotaných kabelů, v němž se ztrácejí jednotlivé komponenty hardwaru. U "Meka" nic takového není, vnitřek bedny je krásně uklizený a dráty jako by tam ani nebyly.

Učím se používat Mac OS 10 - je tam řada dobrých nápadů, některé z nich očividně Windows převzaly. Ale, a tady se dostávám k jádru věci - zvyk je natolik "železná košile", že jsem si opatřil aplikaci pro emulaci Windows v prostředí Mac OS, a pojedu zase "postaru". Slyšel jsem, že na Macu běží i Wokna líp než na PC, tož jsem zvědav....

A. Pakosta 11.5.2018 11:17

Re: Nevím, přijde mně to poněkud křečovité,

No, mně přijde zase ubohá Vaše reakce, pane Stirský.

Ten, kdo Windows používá denně, zažil už mnohokrát situaci, kdy potřeboval PC vypnout (třeba aby včas svůj notebook popadl a vyrazil s ním na domluvenou schůzku) a "pan Vokňous" (jak mu říkám já) si zrovna usmyslel instalovat aktualizace. Anebo naopak, potřebujete RYCHLE něco zjistit na netu, zapnete počítač, a on si klidně deset minut cosi "zařizuje pro sebe" a na vás kašle. Takže pan Husák to napsal docela výstižně a k tomu i vtipně - alespoň podle mého názoru...

M. Mařák 11.5.2018 10:48

Linux je menšinová záležitost

a když se nad tím tak zamyslím, je to vlastně dobře, zůstane pořád velmi bezpečný, protože ho skoro nikdo nepoužívá.

Je jasné, že profesionální programy a hry se dělají hlavně pro Windows, nicméně běžnému uživateli jako jsem já tento systém zcela stačí. Existují na něm i velmi vymakané programy pro nahrávání a tvorbu hudby, kinematografie, grafiky a podobně.

J. Lepka 11.5.2018 10:15

Včera odpoledne jsem projížděl Sadskou zrovna když začalo

pršet a zmátlo mě to tak, že jsem v první moment zapomněl, jak se ovládají stěrače. Inu mimořádná událost!

F. Houžňák 11.5.2018 10:13

To je jednoduché, linuxáků je málo a z toho mála

ty drivery, o kterých píšete, zase potřebuje jenom pár. Nevyplatí se jim to, a jestli tohle nechápete, tak jste hlupák. Nakonec vám nikdo nebrání založit si velkou firmu, která bude ty chybějící drivery vyrábět a dodávat všem těm stamiliónům linuxáků, kteří jsou ochotni za ně plotit zlotem. Kšeft jako dělo, tak neváhejte. Ale já bych spíš řekl, že jenom tak ukřivděně pindáte.

J. Lepka 11.5.2018 10:10

Re: Ve W10

Podle vyjádření mých přátel, většinou programátorů si W1O pořídí jen masochista.

I. Širůček 11.5.2018 9:58

Re: Já ho mám rád. Je skvělým komunikačním prostředkem.

Na pustém ostrově by i Baba Jaga mohla být skvělou manželkou...

I. Širůček 11.5.2018 9:57

Re: To je všechno pravda, ale musíte být hobby programátor,

Ledacos pod linuxem nechodí jako důsledek dalšího svinstva - že k řadě doplňků výrobci dodávají drivery jen pro Windows. Proč asi?

K. Janyška 11.5.2018 9:13

Já ho mám rád. Je skvělým komunikačním prostředkem.

Ale to je všechno... Dzp.

F. Houžňák 11.5.2018 8:46

Jo, můžete to tak udělat,

ale stejně se vám to někdy spustí. To se museli u Gatesů hodně namáhat, než vymysleli něco, na co nadávají miliardy lidí po celém světě.

F. Houžňák 11.5.2018 8:43

Ve W10

to nefunguje.