24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SVĚT: Bude tanec, přátelé

To byla moje první reakce, když jsem se včera dozvěděl, že americký prezident Trump odstupuje od smlouvy s Íránem. Dnes bych na ní nic neměnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 11.5.2018 21:27

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

No, Japonci řekněme nebyli primární cíl kvůli Hitlerovi, co si s tím vyhlášením pospíšil; kdyby neučinil tuto chybu, patrně by USA hned válku rajchu nevyhlašovaly ...

J. Jurax 11.5.2018 21:22

Re: Možná, že Gottwald to řekl taky, ale původně

Já si to myslel taky, ale když jsem si to ověřoval, z gůglu mi vypadl Kléma - možná jen citoval velkého učitele nebo jsem blbě hledal ... :-)

M. Prokop 10.5.2018 21:46

Re: Ano, taky pamatuji, bylo to skvělé divadlo,

Král králů byl Haile Sellasié.

J. Lepka 10.5.2018 20:59

Re: No

Já vám nevím, jestli to vskutku bylo v záchvatu křesťanské lásky a přehnaného humanismu, nezapomínejte, že je rodilý muslim!

J. Lepka 10.5.2018 20:57

Re: Na ČRo Plus debata Pavlát/Tureček, o Iránu.

Politika ani diplomacie nejsou Venovy diagramy, kde lze mít i množinu, které sice nebyly navrženy, sepsány ani ratifikovány, přesto prošly...

K. Kocourek 10.5.2018 20:51

Tipnul bych si

že se jedná o zahájení "orientálního vyjednávání". Zkrátka Donald Trump má pocit, že předchozí vlády (a nejen americké) vyjednávaly v západním stylu (to znamená, že každá strana přijde víceméně s realistickou nabídkou a poměrně rychle se dohodnou), což na tyto státy nefunguje. Tam obě strany přijdou s naprosto nesmyslnou nabádkou a dlouho se o ni přetahují, než dojde ke kompromisu.

Bohatý západní turista si chce koupit upomínkový předmět, nabídka zní 50 dolarů. Turista doufal, že to bude o něco levnější, ale peníze má a výrobek chce, tak dá 50 dolarů. Kdyby smlouval, dostal by to za 5 dolarů (a ještě je takhle před obchodníkem za blbce). Bohatá země Německo se chce dohodnout s Tureckem, aby chytalo uprchlíky na svých hranicích a nenechalo je dál procházet. Turci za to cosi požadují, EU zaskřípe zuby a souhlasí (podrobnosti, co jsme jako EU slíbili, ani neznáme). Orientální postup by byl obvinit Turecko z hospodářských škod, které způsobilo svojí nečinností a požadovat obrovské náhrady. Nakonec by se dohodli, že EU částečně přispěje na provoz uprchlických táborů (což nejspíš už stejně dělala).

Mimochodem, sestřelení ruského letadla Turky mi připadá jako ještě vyšší level vyjednávání - nějak se pak moc rychle dohodli, lidský život sem, tam...

M. Prokop 10.5.2018 17:36

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

A neměl bych zapomínat ani na Čínu.

M. Prokop 10.5.2018 17:22

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

IMHO by to jen trvalo déle, než by se do toho USA pustily.

Japonci nebyli primární cíl, k velkému pohoršení US Navy.

M. Prokop 10.5.2018 17:11

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

Jo. Jakmile tam není ani jeden, je ještě Irán, SA, Turecko, občas i Emiráty, ...

M. Prokop 10.5.2018 17:09

Re: Na ČRo Plus debata Pavlát/Tureček, o Iránu.

Jistěže, pokud tvrdí, že je tím pro USA závazná.

Máte to marný, tuhle lež neuhádáte.

V. Novák 10.5.2018 17:08

Re: Židé ve své většině NEJSOU PITOMCI, Hitler je z toho

To je v pořádku, ale pokud kašlou na mezinárodní právo - a nedivím se jim, nepomohlo jim nic ani v Birkenau ani po válce, když je Britové nepouštěli do Palestiny, ani po vzniku Izraele, když OSN uvalilo embargo na dodávky zbraní všem (přičemž Arabové jich měli víc než dost) ani za Jom Kippurské války, nikdy - nemohou od toho mezinárodního práva nic požadovat.

Pořídili si jaderné zbraně. Prosím, měli na to jako nesignatáři NPT právo, stejně jako Pákistán nebo Indie.

Nemají ovšem právo se na NPT odvolávat a požadovat cokoli na signatářích. Jen ti, kteří NPT podepsali (a ratifikovali) jsou jí vázáni a mají právo vzájemné kontroly.

Kontrolu provádí MAAE jako nestranná organizace. A MAAE říká, že Írán dodržuje nejen NPT, ale i všechny body smlouvy, již právě Trump vypověděl. Resp. ze strany USA to nebyla smlouva, ale cosi jako prezidentský dekret...

V. Novák 10.5.2018 16:58

Israel to právo nemá, a na co kašle, je jeho věc,

Houžnáku.

V. Novák 10.5.2018 16:54

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

Jak kterých Američanů.

Takový Lindberg měl značné sympatie k nacismu a k SSSR mělo sympatie pár intelektuálů, třeba Chaplin. Ještě v létě 1941 požadoval jeden kongresman, aby USA podpořily toho, kdo bude momentálně prohrávat, aby se SSSR a Německo co nejvíc pomlátily navzájem. Německé spolky - a že jich v USA bylo! - byly šmahem hákenkrajclerské.

Až Japonci a Hitler to vyřešili jednoznačně.

V. Novák 10.5.2018 16:48

Re: Na ČRo Plus debata Pavlát/Tureček, o Iránu.

Smlouva prošla, nebyla vetována, nebyla ratifikována. Ale prošla.

Pro JPNProkopa je to ovšem Turečkovo lhaní...

P. Vaňura 10.5.2018 16:03

Židé ve své většině NEJSOU PITOMCI, Hitler je z toho

na dost dlouhou dobu vyléčil. Dobře vědí, že jejich přežití závisí jen na jejich vojenské SÍLE. Pokud se budou spoléhat na JAKÉKOLIV dohody, dopadnou tak, jako my v roce 1938!

P. Vaňura 10.5.2018 15:58

Možná, že Gottwald to řekl taky, ale původně

to řekl už Lenin!

J. Jurax 10.5.2018 15:52

Re: Nuklearni iran

Jojo, kapitalisté nám prodají i oprátku, na níž je oběsíme ... (c) Klement Gottwald

P. Vaňura 10.5.2018 15:51

Američané jsou v Jemenu? Neperou se tam

náhodou Arabové mezi sebou kvůli tomu, kdo je ten správnější muslim?

J. Jurax 10.5.2018 15:46

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

No, víte, kdyby Japonci nenapadli Pearl Harbor (a ovšem kdyby předtím USA nezatrhly Japoncům přísun ropy a železného šrotu jako odvetu za agresi v Číně a kdyby Japonce neexpandovali do Číny a kdyby a tak dál) a kdyby Hitler sám nevypověděl USA válku, čertví jak by to s Evropou dopadlo. Americký izolacionismus byl silný a primární cíl byli proradní Japonci. I když ovšem sympatie Američanů byly na straně Velké Británie i SSSR.

Korea a později Vietnam už byly v jiné době a za výrazně jiných podmínek.

J. Jurax 10.5.2018 15:38

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

No, USA nezpůsobily, ale přispěly svou hřivnou. A ovšem nebyly v tom samy.

Jejich stažení - možná - nic nevyřeší; ovšem jejich setrvání ve stávajícím módu nasazení zjevně taky ne.

J. Jurax 10.5.2018 15:34

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

A obráceně.

A neplatí to jen pro tyhle dvě vzpomenuté entity. Inu, horror vacui ... :-)

J. Jurax 10.5.2018 15:31

Re:

No jo ... jiní s podobným myšlením, ovšem v obráceném gardu, obviňují automaticky Rusko.

Přitom - protože všichni mají své zájmy, arciť ušlechtilými záměry zakrývané a neméně ušlechtilými řečmi okecávané - je v tom namočen kdekdo úměrně tomu, jak se cítí být silný v kramflekách a hlavně jak silný v nich opravdu je.

F. Houžňák 10.5.2018 15:19

Máte docela naivní

představy, ale to celkem zapadá do všeobecného dojmu, kterým tu působíte.

M. Prokop 10.5.2018 14:52

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

Ani toho Ádu nenechali sežrat Evropu, Japonce Asii, později Kima celou Koreu. Pravda, ve Vietnamu nebyli úspěšní, tak se dnes Vietnamci stěhují sem.

V. Novák 10.5.2018 14:32

Re:

Kdo další podpořil "Arabské jaro" než USA a Západ obecně?

V Libyi dokonce bombardováním.

V. Novák 10.5.2018 14:30

Re: No

Kadyrov je džihádista?

Povídejte...

S. Netzer 10.5.2018 13:57

Moc hezké!

Tzv. antisionisté označují pejorativně Israel jako "sionistickou entitu".

USA jsou tedy jaká "entita"? Multikulturní entita?

M. Prokop 10.5.2018 13:53

Re:

Ano, ovšem. Baví mne, jak lidé s myšlením z VUMLu obviňují automaticky jen USA.

M. Prokop 10.5.2018 13:52

Re: No

Džihádistická dítka typu Kadyrov?

M. Prokop 10.5.2018 13:50

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

Nezapomínejte na Rusy: Kde jim USA uvolní místo, tam začnou podjebávat.