19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SVĚT: Bude tanec, přátelé

To byla moje první reakce, když jsem se včera dozvěděl, že americký prezident Trump odstupuje od smlouvy s Íránem. Dnes bych na ní nic neměnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Kocourek 10.5.2018 20:51

Tipnul bych si

že se jedná o zahájení "orientálního vyjednávání". Zkrátka Donald Trump má pocit, že předchozí vlády (a nejen americké) vyjednávaly v západním stylu (to znamená, že každá strana přijde víceméně s realistickou nabídkou a poměrně rychle se dohodnou), což na tyto státy nefunguje. Tam obě strany přijdou s naprosto nesmyslnou nabádkou a dlouho se o ni přetahují, než dojde ke kompromisu.

Bohatý západní turista si chce koupit upomínkový předmět, nabídka zní 50 dolarů. Turista doufal, že to bude o něco levnější, ale peníze má a výrobek chce, tak dá 50 dolarů. Kdyby smlouval, dostal by to za 5 dolarů (a ještě je takhle před obchodníkem za blbce). Bohatá země Německo se chce dohodnout s Tureckem, aby chytalo uprchlíky na svých hranicích a nenechalo je dál procházet. Turci za to cosi požadují, EU zaskřípe zuby a souhlasí (podrobnosti, co jsme jako EU slíbili, ani neznáme). Orientální postup by byl obvinit Turecko z hospodářských škod, které způsobilo svojí nečinností a požadovat obrovské náhrady. Nakonec by se dohodli, že EU částečně přispěje na provoz uprchlických táborů (což nejspíš už stejně dělala).

Mimochodem, sestřelení ruského letadla Turky mi připadá jako ještě vyšší level vyjednávání - nějak se pak moc rychle dohodli, lidský život sem, tam...

J. Kanioková 10.5.2018 12:51

Skvělý článek, jako vždy, díky

obávám se, že ten tanec už začal.. Otázka je, jak vyhnat Írán ze Sýrie.. Kristovanoho, ten B.V. je horší než pytel blech..

A. Alda 10.5.2018 10:50

Kde muslim, tam nebezpečno.

Muslimové nikdy žádné smlouvy nedodržovali, protože Mohamad povolil, aby se káfirům lhalo.

F. Houžňák 10.5.2018 12:33

Ani tak nepovolil,

jako nařídil. Korán není soubor doporučení, ale nařízení.

J. Vintr 10.5.2018 10:46

Každá smlouva

je bez vůle smluvních stran ji plnit, jen carem papíru. Speciálně muslimové si s plněním nějakých smluv a slibů hlavu nedělají. Mají pro to velký vzor, samotného Mohameda.

P. Klíma 10.5.2018 10:37

Inteligentní, vtipné a věrohodné čtení. ....

M. Prokop 10.5.2018 9:54

Na ČRo Plus debata Pavlát/Tureček, o Iránu.

Tureček zná končiny, ale je zaujatý, občas i lže.

V. Novák 10.5.2018 10:11

Re: Na ČRo Plus debata Pavlát/Tureček, o Iránu.

Prokop sice končiny nezná - ale VÍ, že Tureček, který končiny zná, lže...

Není nad to VĚDET! Pak se Prokop nemusí zabývat nějakou realitou.

M. Prokop 10.5.2018 13:49

Re: Na ČRo Plus debata Pavlát/Tureček, o Iránu.

Tak jak chcete říkat Turečkovu tvrzení, že smlouva s Iránem prošla Kongresem? Sice prošla, ale neratifikována.

JPNovák se přece realitou nezatěžuje, ideologicky VÍ.

V. Novák 10.5.2018 16:48

Re: Na ČRo Plus debata Pavlát/Tureček, o Iránu.

Smlouva prošla, nebyla vetována, nebyla ratifikována. Ale prošla.

Pro JPNProkopa je to ovšem Turečkovo lhaní...

M. Prokop 10.5.2018 17:09

Re: Na ČRo Plus debata Pavlát/Tureček, o Iránu.

Jistěže, pokud tvrdí, že je tím pro USA závazná.

Máte to marný, tuhle lež neuhádáte.

J. Lepka 10.5.2018 20:57

Re: Na ČRo Plus debata Pavlát/Tureček, o Iránu.

Politika ani diplomacie nejsou Venovy diagramy, kde lze mít i množinu, které sice nebyly navrženy, sepsány ani ratifikovány, přesto prošly...

V. Pavelka 10.5.2018 9:49

No

Mírotvorný idealistický trouba Obama .Putin ,čínský předseda ,a musulmani , nemají problém obsadit pozice které on v záchvatu křestanské lásky a přehnaného humanismu vyklidil.Svět je založen na síle to pořád platí.

J. Lepka 10.5.2018 20:59

Re: No

Já vám nevím, jestli to vskutku bylo v záchvatu křesťanské lásky a přehnaného humanismu, nezapomínejte, že je rodilý muslim!

M. Rubáš 10.5.2018 9:24

Je to snaha rozvrátit další zemi

Je to snaha rozvrátit další zemi. USA podporují ISIS v Sýrii, stejně jako Al-Káidu v Jemenu. Měli by se stáhnout i ze Sýrie a z jemenu aby mohl nastat v těchto zemích mír. To ale neudělají. naopak, teď je na řadě Írán,

http://www.epshark.cz/clanek/252/proc-pomahaji-usa-saudske-arabii-znicit-jemen

M. Prokop 10.5.2018 9:29

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

Dovoluji si podotknout, že USA krizi v těch končinách nezpůsobily a jejich stažení nic nevyřeší.

Ať se angažují nebo ne, místních problémů i hráčů je víc než dost. I zahraničních, viz Rusko, Čína.

Jedině jejich vítězstvím by mohl na nějakou dobu nastat "mír".

V. Novák 10.5.2018 9:41

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

A kdopak to podpořil islamisty v Iráku, Egyptě, Libyi, Sýrii? Nebyly to USA v naivní představě, že po pádu diktátorů nastane demokratický ráj na Zemi?

Nenastal.

Nastal nástup džihádistů, kteří si dříve, za diktátorů, ani neuprdli. A pokud ano, zakrátko už prděli do hlíny...

M. Prokop 10.5.2018 9:57

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

Nebude to vaší naivní představou, že za všechny místní problémy mohou USA, že nejsou převážně z místních zdrojů a vyvíjejí se stejně špatně s vlivem USA i bez a že to všechno čeká, až to spravedlivě vyřeší dříve SSSR, nyní Rusko? :-P

V. Novák 10.5.2018 10:14

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

Ne.

Ty problémy z místních zdrojů by se vyřešily místně, jako tolikrát dříve. Nebýt ovšem vměšování nejen USA - ale především USA jako nejsilnějšího hráče. I když uznávám, že do Libye je vtáhli Britové a Francouzi. Obamovi se do války nechtělo, ale nemohl připustit tu ostudu, že by si NATO neporadilo s camelomobilní armádou...

F. Houžňák 10.5.2018 12:35

Kdyby Obama Britům a Francouzům řekl, že je

nepodpoří, tak by tam nevtrhli, protože na to neměli. Obamu nikam nevtáhli, bylo to v zásadě jeho dílo, a dílo jeho převážně muslimské kamarily.

V. Novák 10.5.2018 13:19

Re: Kdyby Obama Britům a Francouzům řekl, že je

Nejspíš se Obamy neptali, když do toho vlítli. Cameron i Sarkozy na to byli dost velcí alfasamci a mohli mít předsravu, že Kaddáfího zlikvidují rychle a jejich raketky jim stačí.

F. Houžňák 10.5.2018 15:19

Máte docela naivní

představy, ale to celkem zapadá do všeobecného dojmu, kterým tu působíte.

M. Prokop 10.5.2018 13:50

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

Nezapomínejte na Rusy: Kde jim USA uvolní místo, tam začnou podjebávat.

J. Jurax 10.5.2018 15:34

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

A obráceně.

A neplatí to jen pro tyhle dvě vzpomenuté entity. Inu, horror vacui ... :-)

M. Prokop 10.5.2018 17:11

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

Jo. Jakmile tam není ani jeden, je ještě Irán, SA, Turecko, občas i Emiráty, ...

M. Prokop 10.5.2018 17:36

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

A neměl bych zapomínat ani na Čínu.

R. Gramblička 10.5.2018 12:36

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

málokterá entita se do vývoje po celém světě vměšuje víc, než USA. A prečo? Lebo medveď! (prý národní zájmy)

S. Netzer 10.5.2018 13:57

Moc hezké!

Tzv. antisionisté označují pejorativně Israel jako "sionistickou entitu".

USA jsou tedy jaká "entita"? Multikulturní entita?

M. Prokop 10.5.2018 14:52

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

Ani toho Ádu nenechali sežrat Evropu, Japonce Asii, později Kima celou Koreu. Pravda, ve Vietnamu nebyli úspěšní, tak se dnes Vietnamci stěhují sem.

J. Jurax 10.5.2018 15:46

Re: Je to snaha rozvrátit další zemi

No, víte, kdyby Japonci nenapadli Pearl Harbor (a ovšem kdyby předtím USA nezatrhly Japoncům přísun ropy a železného šrotu jako odvetu za agresi v Číně a kdyby Japonce neexpandovali do Číny a kdyby a tak dál) a kdyby Hitler sám nevypověděl USA válku, čertví jak by to s Evropou dopadlo. Americký izolacionismus byl silný a primární cíl byli proradní Japonci. I když ovšem sympatie Američanů byly na straně Velké Británie i SSSR.

Korea a později Vietnam už byly v jiné době a za výrazně jiných podmínek.