20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

ÚVAHA: Právo na život, nebo právo na smrt?

Poslední dny hýbe veřejným míněním případ malého chlapce, který trpěl neurčenou neurodegenerativní nemocí a po zamítavém stanovisku anglických soudů a lékařů stran možného pokračování léčby jinde než v Británii zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 2.5.2018 19:07

Ano, to je přesné

"Zásadním je pak axiom, že je rozdíl, jestli zabíjí nemoc nebo lékař." Ovšem v tomto případě rozhodovala i justice. A nikdy nepochopím, proč nebylo těm rodičům dovoleno odvézt chlapečka tam, kde možná nějaká, i když mini, naděje byla. Alespoň ještě na nějakou dobu života, byť šíleného. Pokud o to rodiče stáli, JAKÝM PRÁVEM jim to stát (díky justici) neumožnil ?

KDO má primární odpovědnost za dítě ? Stát plodí a rodí děti ???

Je to částečně podobné jako odebírání dětí rodičům ! Jakýsi Barnevernet či OSPOD rozhodne, ZCELA CIZÍ LIDI, a to často na základě neověřených neobjektivních faktů! Je to zrůdnost !

J. Vintr 2.5.2018 22:07

Re: Ano, to je přesné

Souhlas.

J. Brunner 2.5.2018 23:58

Re: Ano, to je přesné

Také souhlas.

I. Hendrych 2.5.2018 17:31

No comment

Rozhodnutí lékařů bylo fundované a zcela jistě odborně podložené.

J. Vintr 2.5.2018 23:14

Re: No comment

Vy těm felčarům nějak moc věříte. Uvědomuje že doktorem se může stát i člověk jako Rath, bývalá ministryně Emmerová a několik dalších potratů, kteří svou hloupost veřejně v této funkci demonstrovali?

M. Krátký 2.5.2018 15:21

Ještě za vlády Marie Terezie byla

zdravotní situace u nás doslova loterií - z 1000 živě narozených dětí umíralo do pátého roku života cca 925 jedinců. K tomu je potřeba připočíst cca 25% mrtvě narozených jedinců. Současná lékařská věda to myslím dost přehání, když "zachraňuje" nevyléčitelné jedince - hezký den

J. Brunner 3.5.2018 0:08

Re: Ještě za vlády Marie Terezie byla

Máte jistě hodně pravdy, ale tady jde o něco jiného. Proč se nemohl přemístit do nemocnice v Itálii, kdo ho chtěli přijmout? Je snad státní otrok? Proč prosperuje ten chlapec, kterého ozařovali v Praze? Proč ho museli rodiče doslova unést z Británie?

Něčemu takovému humanismus neříkám a neokecá to ani humanista Vodvářka.

A. Alda 2.5.2018 13:03

Myslím, že už nejste křesťanem.

J. Sova 2.5.2018 8:38

V tomto případu

nejvíce selhalo náboženství.

Č. Berka 2.5.2018 8:32

Hm, takže u nás se projevuje 40 let komunismu

ale k eutanazii má nejblíže Belgie, Nizozemí, Lucembursko a Švýcarsko, kde žádný komunismus nebyl...

To dítě bylo LÉČENO, nebo jen udržováno naživu?

Proč věřící tak lpí na životě pozemském, když smrt je bránou do LEPŠÍHO? :-O

J. Vintr 2.5.2018 23:09

Re: Hm, takže u nás se projevuje 40 let komunismu

Třeba proto, že to utrpení na konci našeho života je jednou z věcí, která je nám určena v životě prožít a bez které by náš osud nebyl naplněn.

R. Langer 2.5.2018 5:55

Jak jste prosím přišel na to,

že "společnost volá po tom, aby lékař na vlastní přání nemocného ukončil život i ze zcela malicherných důvodů, a to dokonce i u nezletilých."

Já tedy tento pocit rozhodně nemám.

J. Vintr 2.5.2018 22:16

Re: Jak jste prosím přišel na to,

I v těch zemích, kde dnes lékaři usmrcují "na vlastní přání" lidí z malicherných důvodů a dokonce i nezletilé, byla euthanasie původně určena jen pro nevyléčitelně nemocné, trpící neutišitelnými bolestmi ..