19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

GLOSA: Příteli z Paříže!

Francouzský antiamerikanismus je pevně ukotvené klišé, ale realita bývá složitější. Nedávno to v televizi ukázal film U konce s dechem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 28.4.2018 21:48

Ti dva muži si padli do oka ?

Mi to připadalo spíš pěkně inscenované..

Macron: Poslední multilaterální - http://buchanan.org/blog/macron-the-last-multilateralist-129200 .. "Agresivní nacionalismy ... rozdělují svět," varuje Macron. ""Agresivní nacionalismus" je termín, který by mohl dobře odpovídat Napoleonovi Bonapartemu, jehož Arc de Triomphe sedí na Champs-Elysees. Ale skutečně se hodí k Maďarům, Polákům, Brům, Skotům, Katalánům a dalším domorodým národům Evropy, které nyní používají demokratické metody a prostředky k zachování národního domova pro jedinečné národy, ke kterým patří?""

EU nepotřebuje přistěhovalectví k zásobování trhu práce. Miliony Řeků, Španělů a Italů jsou nezaměstnány - https://twitter.com/V_of_Europe/status/988029610783895552

Francie identifikuje 416 francouzských islámských státních dárců, finanční prostředky skupiny Terror Group jsou odhadovány ve miliardách - http://www.breitbart.com/london/2018/04/27/france-identifies-416-french-islamic-state-funders-terror-groups/

Proč se Trump a Merkelová musí zabývat migrací - https://www.csmonitor.com/Commentary/the-monitors-view/2018/0426/Why-Trump-and-Merkel-must-discuss-migration

K. Janyška 29.4.2018 20:33

Re: Ti dva muži si padli do oka ?

Bylo to divadlo. Macron, ten trouba nevzdělabý, vůbec neví, že EU na LS být nemůže. Je jako SSSR nebo IV.číše německá... Dzp.

D. Bystriansky 28.4.2018 20:34

Francouzský 4. květen 1968 se blíží...

http://www.bbc.com/news/world-europe-43876888

Marxisté a rozmazlení fakani se již šikují!?

M. Mařák 28.4.2018 21:25

Odbory, železničáři a protikapitalistická

ultra levice, Mélenchon a tak. Všichni proti Macronovi a jeho pravicovým reformám.

Už to naštěstí trochu vadne...

J. Kanioková 28.4.2018 22:00

Re: Francouzský 4. květen 1968 se blíží...

Jarní vzpoura: Vzpomínky z května 1968 - https://www.nzz.ch/video/nzz-format/hling-der-revolten-erinnerungen-an-mai-1968-ld.1378736

Co začalo v roce 1968? A co z toho zůstalo? - https://www.nzz.ch/gesellschaft/1968-aufbruch-aus-der-enge-ld.1378668?mktcid=nled&mktcval=107&kid=_2018-4-19

"Jiný film" 1968 - "Chtěli jste být jiní a samozřejmě pak překročili hranice." - http://www.deutschlandfunkkultur.de/das-andere-kino-1968-man-wollte-anders-sein-und-hat-grenzen.2168.de.html?dram:article_id=408187

50 let pohybu od 68 Nebude konec fascinující? - http://www.deutschlandfunkkultur.de/50-jahre-68er-bewegung-kein-ende-der-faszination.1005.de.html?dram:article_id=410127

M. Mařák 28.4.2018 16:29

Mezi prezidenty USA a Francie

jsou oboustranné nadstandardní přátelské vztahy obvyklé, je to dáno společnou historií a společnými ideály. Platilo to i pro ideologicky tak odlišné prezidenty, jako byli Reagan a Mitterrand.

Markýz La Fayette, jenž byl velitelem Národní gardy, dostal po revoluci klíč od Bastily. No a poslal ho svému příteli Washingtonovi jako symbol vítězství svobody nad despotismem. Klíč je dodnes v sídle Washingtona v Mount Vernon, kde také začala návštěva Macrona v USA společnou večeří obou prezidentů a jejich manželek.

M. Mařák 28.4.2018 17:02

Bastille Key

http://www.mountvernon.org/digital-encyclopedia/article/bastille-key/

K. Janyška 28.4.2018 9:04

USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

také všech pět pohromadě, nevzdělanci, včetně Trumpa. Nic takového není možné. I USA se pomalu a jistě rozpadají na menší národní státy (Texasané se národem muž cítí a další také), jako SSSR, Jugoslávie, ČSSR atd... Dzp.

M. Mařák 28.4.2018 16:30

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

Já také, je to přirozený vývoj.

K. Janyška 28.4.2018 21:41

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

Jste nedouk. Proto se rozpadl SSSR a ČSSR a Jugoslávie ? Dzp.

M. Mařák 28.4.2018 23:41

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

Impéria neustále vznikají a zanikají, aby vznikla nová a pořád dokola. Tak to prostě je.

Vy prostě jen nerozumíte spontánnímu řádu lidské interakce a jeho zákonitostem.

P. Han 29.4.2018 0:06

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

Ano, to vaše impérium už má nakročeno k zániku. Snažit se prodlužovat agonii je nesmysl stejný, jako "boj proti globálnímu oteplování".

M. Mařák 29.4.2018 0:45

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

Teprve pomalu a zákonitě vzniká, pak přijde jeho sláva, no a časem možná i jeho zánik.

K. Janyška 29.4.2018 11:49

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

Zákonitě jako SSSR ? A kde dnes je ?

Vy jste nevzdělaný trouba, pokud to ovšem neděláte schválně. U vás je všechno možné... Dzp.

M. Mařák 29.4.2018 12:19

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

Tam, kde všechny bývalé mocné říše, z jejichž popela zákonitě vznikly říše nové. SŘLI, tak prosté to je a lidé tak fungují. Tendence k universalismu a slučování do velkých celků mají prostě v genech.

K. Janyška 29.4.2018 20:36

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

Ne, to lidé je spojily násilím a vždy mylně. Prptože jsou hloupí a jejich vůdci zločinní... Dzp.

M. Mařák 29.4.2018 21:29

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

Tak to prostě v SŘLI funguje, nic jiného není...

P. Han 29.4.2018 11:50

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

Kdepak. Impéria vznikala, ale nikdy ne od stolu rozhodnutím byrokratů. Takhle to nefunguje. Jen si na něco hrajete.

M. Mařák 29.4.2018 12:32

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

Rozhodli o tom volení vrcholní státníci a občané v referendech.

Ehm...

P. Han 29.4.2018 13:13

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

Jo? Občané v referendech rozhodovali o odstranění obchodních, informačních a fyzických bariér. To není vznik superstátu, to jsou běžné mezistátní dohody. O tzv. Evropské ústavě rozhodli občané také, poslali ji k ledu. Načež už ti "vrcholní státníci" rozhodli bez občanů. Jediné referendum, které se týkalo členství v tomto typu impéria, se odehrálo ve Velké Británii.

M. Mařák 29.4.2018 14:01

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

O vstupu do EU rozhodli v referendu občané. Klaus přesně věděl, do čeho jde, neboť měl v ústavním konventu Zahradila. Ústava navíc vyšla v tisku před naším referendem. Lisabonská smlouva je jen kosmeticky upravená ústava.

O LS rozhodli občany volení poslanci a i Klaus ji nakonec podepsal.

K. Janyška 29.4.2018 20:37

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

V přípoadě EU jde dokonce o IV. říši německou, takovou, jako SSSR byla říší ruskou... Dzp.

K. Janyška 29.4.2018 20:34

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

Vy o něm nevíte nic, vůbec nic. Ten lidský svět táhne právě opačným směrem, než hloupí lidé. To zase bude průšvih... Dzp.

M. Mařák 29.4.2018 21:28

Re: USA prý si přejí unifikovanou Evropu. Asi tam nemají lidé

Ale houby, vždy to tak bylo a neděje se nic nového.

J. Chodur 28.4.2018 5:15

Autor rika:

"Kim by byl blazen, kdyby se vzdal atomovek".

Hodime si korunou. Myslim si ze se Kim atomovek vzda, protoze Trump by byl blazen aby se spokojil pouze se zastavenim testu, to jsme meli a dopadlo to blbe. Moc se o tom nemluvi, ale vojenske sily jsou v oblasti pripravene a Trump by byl prinuceny zasahnout, mam dojem, ze to Kim vi prakticky jako hotovou vec. Je moznost ze Kim se atomovek "vzda" oficialne ale nejaka by mu mohla zustat pro strycka prihodu, mozna dokonce na uzemi Ciny nebo Ruska. Otazka by byla dostat je pozdeji zpatky, to zalezi na motivaci Kimovych kamaradu. Kim ma hodne ponorek, dalsi misto kam nuklearni hlavice schovat, voda blokuje zareni takze by je bylo tezke najit. Pokud si Kim neschoval neco driv, ted to bude tezke protoze je pod drobnohledem.

Co se bude dit se vztahy Francie a USA, prilis brzy, dalsi vyvoj snad naznaci neco vic definitivniho. Zatim jenom Trump testuje a rozehrava mozny uvod hry. Oddeleni Francie od Nemecka by nebylo spatne. Francie by mohla sve namluvy pouze zamerovat na posileni pozice vzhledem k Nemecku, ktere se zacina chovat prilis sebevedome. Kdo koho manipuluje? Vsichni se snazi. Trpelivost.

Vnitrni tlak levicovych globalistu na Trumpa zpusobuje nejistotu a velmi komplikuje mezinarodni jednani. Trump pracuje za velmi tezkych podminek, zasnu kolik navzdory tomu dokazal.

M. Šurgot 28.4.2018 4:34

Tak jsme zas “spadli z lopatky”....

Nejakou dobu byl Trump prezentovan jako “zachrana” proti antidemokratickym vedenim Nemecka a Francie, tedy statum, ktere sice na hube tvrdily, ze jsou demokraticke, ale skutky se nelišící málem az od Breznevova Sovetskeho Svazu a ktere vytvorily z bajneho snu o sjednocene Evrope malem neco na zpusob protektoratu a RVHP.....

Trump se drzi za ruku, obrazne a kupodivu i doslova, s prezidentem statu, ktery vychodni polovine EU diktuje drzet hubu a krok!

Pricemz vychodni polovina EU vkladala do Trumpa urcite nadeje, ze svoji politikou ukaze Nemecku a Francii, jak se “to” nema delat...

Mozna neni vsem dnum konec, ale zacina se cim dal tim vice ukazovat, ze se historie opet opakuje.

Malym statum mezi Nemeckem a Ruskem znova pripadne role pasivniho divaka u velmocenskych her. A slavna Demokracie znova dostane “na holou”...

J. Chodur 28.4.2018 5:47

Re: Tak jsme zas “spadli z lopatky”....

Pane Surgot, jste zrejme docala srdcem na spravne strane, ale ztracite hlavu prilis snadno, hodne veci zjednosujete. Vychodni polovina EU nemuze jenom cekat na zachranu, musi pro svou zachranu neco udelat, hodne udelat. Jako Polsko s Madarskem a veci nebudou tak jednoznacne jak byste si pral. Cesko hraje docela pasivni roli ve srovnani s nimi. Kazdy ma takovou roli, jakou si vybere, byt pasivni a stezovat si ze mu nic jineho nezbyva, to je abdikace na moznost. Trump potrebuje kazdou zem jako spojence, protoze jde proti levicovym globalistum kteri se docela zabydleli po cele EU a USA nemluve o zbytku sveta. Zmente politickou nevyvazenost, Cesko vypada jako letadlo jenom s levym kridlem, to nemuze dopadnout dobre a Trump s tim nic neudela. Mozna si ODS radikalne vycisti sve rady a uvedomi si moznost obrody. Mozna vznikne na prave strane letadla neco vic robustniho. Tam je reseni, stezovat si na udel male zeme, dejte pokoj.

P. Lenc 28.4.2018 10:32

Re: Tak jsme zas “spadli z lopatky”....

Velice rozumný pohled pane Chodure. Vidím to velice podobně už delší dobu.Nemá to Donald ani trochu lehké.

S. Rehulka 28.4.2018 16:08

Re: Tak jsme zas “spadli z lopatky”....

Zdravím pánové, pouze Vás ! Jsem totiž Australan a nechci od levicových hnupů slyšet - co Ty nám máš radit, emigrante ! Nedovolím si radit českým občanům, ale byl bych rád, kdyby se pevně a loyálně drželi NATO i přátel Visegrad 4 (aby Č.R. nebyla tím nejslabším článkem 4) Samozřejmě, president Trump má jiné priority, bojuje s "pátou kolonou" doma, ale jistě dobře ví, kdo je přítel ve světě a kdo není !

P. Lenc 29.4.2018 7:33

Re: Tak jsme zas “spadli z lopatky”....

Zdravím pane Rehulko a ano, máte pravdu.