25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

MÉDIA: Česko se „propadlo“ ve svobodě tisku

Podle organizace „Reportéři bez hranic“ si v Evropě pohoršily svá postavení ve svobodě tisku čtyři země, mezi nimi i Česko. Jako vždy v takovém případě je to spíše politika a slovíčkaření.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 26.4.2018 21:34

A ještě

Velmi světle žlutě je na mapce vybarveno Švédsko - přitom že by tam byla zejména kolem problému s muslimskými přistěhovalci extra svoboda tisku se mi moc nezdá ...

M. Prokop 26.4.2018 21:45

Re: A ještě

Kdyby jen tisku ...

J. Jurax 26.4.2018 21:30

Ehm

"Přitom média a tisk jsou v USA z převážné většiny ostře zaměřená proti prezidentovi Donaldu Trumpovi a o tom, že by snad v USA nepanovala svoboda slova, nepochybuje snad nikdo."

Nepochybuje. Akorát že je rizikové psát PRO Trumpa ... :-)

J. Kanioková 26.4.2018 19:42

Kompletní "výsledková listina" - úúúžasné -

Údaje o hodnocení svobody tisku 2018 -

https://rsf.org/en/ranking_table

Např. líp než Slovensko si stojí i taková země, jako je Namibie (26. místo).

Na druhé straně za ČR (34), na 45. místě jsou například i USA.

Bože, to je fraška !

J. Kanioková 26.4.2018 19:21

Svoboda slova (tisku) dnes, to je naprosto směšné.

Napsat, že Největší svobodu poskytuje médiím Norsko následované Švédskem, tak perverzní "svoboda slova ve Švédsku"... to je teda gól. V Německu to taky příliš slavné nevidím. Ovšem ten čtyřicetiletý tréning komoušskou cenzurou, ten nás naučil číst mezi řádky a i další instinktivní dovednosti - rozeznat podpásovky, pokrytectví. Lži. Manipulaci!

A že dnes o obsahu tisku rozhoduje politická poptávka za pomoci majitelů médií, to ví dnes už i mimina. Pěstují si k tomu všelijaké tzv. "lidskoprávní", "humanitární", "genderové", "multukulturalistické" a další podobné spolky, většinou "neziskovky". A "pravidla". A že by to dělal Brusel(nejen) z nějakých vznešených důvodů, to snad nikdo tak naivní není. A nějaké výzkumy RSF - jsou stejného druhu. Je to jako jakékoliv jiné "průzkumy", jde to vždy na ruku zadavateli. Formulace pokládaných otázek, KDO se ptá, a KOHO se ptá. Podobně, jako když k Sýrii poskytuje informace SOHR, jednostranné, zaujaté. Nevěrohodné, většinou.

Staří členové z "jižního křídla EU" jsou ekonomicky v "bruseli", blíží se tomu i zdegenerovaná Francie, takže peníze Německa a bohatších zemí bude nutno přesměrovat tam.

Ovšem zdůvodní se to tím, že méněcenní podlidi na východě nedodružují ty "evropské hodnoty", tak musí být potrestáni.

Šaškárna !

T. Hraj 26.4.2018 15:34

odpověď na otázku života, vesmíru a vůbec.

Myslím, že to byl tuhle pan Kechlibar, který zde uváděl zajímavý postřeh, a totiž že 42% německých novinářů volí zelené.

S. Netzer 26.4.2018 16:23

Re: odpověď na otázku života, vesmíru a vůbec.

26,9% - https://de.statista.com/statistik/daten/studie/163740/umfrage/parteipraeferenz-von-politikjournalisten-in-deutschland/

A co na tom má být tak zajímavého?

T. Hraj 26.4.2018 16:44

Re: odpověď na otázku života, vesmíru a vůbec.

Pan Kechlibar nehovoří o "politikjournalisten" ale o všech (kteří nejsou nepolitiční, tj. volili).

A co je na tom zajímavého? No, vrhá to určité světlo na důvody proč Německo má dle této zprávy údjně vysokou úroveň svobody slova. Vtipné k tomu je, že číslo 42 je filosofickou prapříčinou všeho.

S. Netzer 26.4.2018 17:04

Re: odpověď na otázku života, vesmíru a vůbec.

To je jediný průzkum na toto téma, takže si Kechlibar těch 42 % zřejmě vymylel.

J. Jurax 26.4.2018 21:38

Re: odpověď na otázku života, vesmíru a vůbec.

No, i čtvrtina politických žurnalistů volících melouny je sakra hodně, bezmála polovina všech žurnalistů tuplem - něco shnilého je ve státě německém ...

T. Hraj 26.4.2018 15:24

Nejsvobodnější je světle žlutá?!?

Jestli světle žlutá má představovat státy s největší svobodou slova, tak to hovoří za vše. Německo a Švédsko jsou dnes totiž nezpochybnitelnými lídry západní Evropy v zavádění státní cenzury v médiích a sociálních sítích.

S. Netzer 26.4.2018 16:25

Re: Nejsvobodnější je světle žlutá?!?

Tuhle blbost může snad napsat jen jedinec, zblblý články jaké se vyskytují na Neviditelném Psu.

T. Hraj 26.4.2018 16:38

Re: Nejsvobodnější je světle žlutá?!?

Myslíte zblblý třeba tímto včerejším článkem? http://neviditelnypes.lidovky.cz/nemecko-navrat-policejniho-statu-a-stasi-fpg-/p_zahranici.aspx?c=A180423_173652_p_zahranici_wag

Chápu, že jste místo na alarmující fakta v něm obsažená reagovala pouhým "Je příznačné nějakou lůzu tento druh agitek oslovuje" a diskuse se radši dále nezúčastnila. Bylo by velmi obtížné hájit Vaše obvyklé pozice.

S. Netzer 26.4.2018 17:02

Re: Nejsvobodnější je světle žlutá?!?

Přesně tento druh lživých článků mám na mysli, protože výrok "starý německý policejní stát je zpět" může oslovit jen alternativně inteligentní jedince.

J. Jurax 26.4.2018 21:40

Re: Nejsvobodnější je světle žlutá?!?

Nicméně výrok "starý německý policejní stát je zpět" může vskutku popírat jen alternativně inteligentní jedinec neuvědomující si plíživě postupující realitu.

J. Kanioková 26.4.2018 19:25

Souhlas

J. Krásenský 26.4.2018 14:34

Sebezbožštění novinářů. Mainstreamových.

Radiožurnál ve svých vstupech 25.4.2018 opakoval a rozebíral zprávu o poklesu ČR v mezinárodním žebříčku „svobody tisku“. Hodnotitelům vadí výroky Zemana a dalších politiků (asi i Okamura), vadí vlastnění médií oligarchy, ale jmenují jen Babiše nikoliv Bakalu, Kellnera, Sekyru. Nevšímají si ani cenzury politické korektnosti, ani cenzury multikulturalizmu. Nevšímají si nátlaku aktivistů „hate free“, které omezují svobodu projevu i práva na informace, úplné a nezkreslené. Nevšímají si jednostranného zaměření našich veřejnoprávních medií ve prospěch Evropské unie. Nezmiňují rozdělování medií na „proruská“ a ta „naše“, na provládní, mainstreamová a na „konspirační“. Když slovenskému novináři a vydavateli webu Zeme a Vek provedli domovní prohlídku „zakuklenci“, postavili se mainstreamoví novináři na stranu státní moci. Proč? Svoboda tisku je pro každého, ne jen pro vyvolené. Reportéři bez hranic k tomu mlčí. Nejsou si snad novináři rovni?

P. Vaňura 26.4.2018 14:55

Máte naprostou pravdu

J. Kulheim 26.4.2018 15:28

Re: Sebezbožštění novinářů. Mainstreamových.

Souhlasím s vámi i panem Vaňurou. Jenom bych dodal, že ani tak nejde a to co píší, ale o to co nepíší. Svoboda je nedlitelná. Buď je nebo není. Nemůže být jenom pro nějakou profesi. Pokud nejsou svobodní občané nejsou svobodní ani novináři.

J. Kanioková 26.4.2018 19:26

1*

P. Grigar 26.4.2018 13:40

Podle logiky tiskových bojovníků..

..je naše snížená úroveň svobody tisku daná nejspíš tím, že občanstvo až tak moc pozitivně nereaguje na jejich zveřejněné mínění. Díky zkušenostem z období budování socialismu s lidskou tváří nejsme ochotni uvěřit čemukoli a dokonce, světe zboř se, dovolujeme si veřejně oponovat. Tím omezujeme jejich vidění pravdy a ejhle, nesvoboda tisku je na světě coby dup..

J. Kanioková 26.4.2018 19:29

Přesně !

V. Církva 26.4.2018 12:49

Reportéři bez hranic odhalili že jejich tisk není nezávislý

Podle jejich podivné metriky na druhém místě ve svobodě tisku Švédsko, kde policie nesmí jmenovat národnost zločinců a pro novináře mnohé větší omezení, Německo je na 15 místě, když policie ze sociálních sítí maže komentáře “Proč německá policie přeje blahopřání Arabsky?” Tady je něco špatně. Je jasné že Reportéři bez hranic obhajují jen sami svůj tisk! Ne skutečnou svobodu slova!

Stát který je dobrý v jejich definici svobody tisku může tak být špatný ve svobodě slova!!! Tato statistika totiž spíš ukazuje jak moc je tisk provládní, tedy je nikdo neosočuje.Přitom to, že Zeman dostane maketu zbraně na novináře, což je vtip, ukazuje že tu svoboda slova existuje, protože si z toho děláme legraci.

Nazval bych tedy tu statistiku statistikou servilnosti tisku k vládě a mainstreamovým ideologiím. Švédsko se pak na druhou příčku dostalo právem.

V. Podracký 26.4.2018 12:32

O svobodě informačních médií

nemohou vypovídat jejich zaměstnanci, ale čtenáři. Jak je tato statistika sestavena, nevím, ale myslím si že to zase jen manipulace s fakty. Že jsou nějaké útoky na novináře, není přece rozhodující argument pro nesvobodu informací. Tyto útoky jsou mnohdy oprávněné, protože to nejsou novináři, ale presstituti.

S. Netzer 26.4.2018 13:47

Útoky na novináře

"jsou mnohdy oprávněné, protože to nejsou novináři, ale presstituti".

Svatá prostoto, "konzervativní myslitel" opět zaperlil.

P. Vaňura 26.4.2018 15:01

Jde o to, zda se jedná o útoky fyzické nebo slovní

Slovní útoky jsou normální!

J. Jurax 26.4.2018 21:42

Re: Útoky na novináře

Nezaperlil, jen konstatoval obecně známý fakt.

J. Kanioková 26.4.2018 19:30

Ano

P. Zinga 26.4.2018 11:27

Jeden z důvodů,

proč upadá vážnost médií: jsou slouhové "establišmentu":

"Odpovědní dělají stále to samé-tedy nic- a jako kolektivní králík civí na obrovského hada neustálého tisku peněz pro věčně hladové vlády a mezinárodní instituce, tyto přerozdělovače odspoda nahoru, tyto agentury globálních koncernů, kterým se za pomoci daří namluvit svému lidu, že konají pro něj."

..."za pomoci médií...

A nejen v otázce financí. Ale:peníze jsou až na prvním místě a osobní strážce Bin Ládina stojí Německo 1 100,-EUR měsíčně, zatím co prodavačka je ráda, že má 900,-EUR penzi. Ale to už jsme někde jinde, že,kde média nehrají žádnou roli.

Anebo přece jenom?!

J. Jurax 26.4.2018 21:46

Re: Jeden z důvodů,

Tohle srovnání příjmu muslimského zabijáka z Al Kajdy a prodavačky v důchodu v Německu je hate speech. Podněcuje nenávist k minoritě (zatím) muslimů v Německu.

Příspěvek by měl být vymazán a autor zažalován a potrestán. Naštěstí nejsme n Německu.