16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POLITIKA: Brno se chtělo stát velkoměstem...

Osekávání projektu přesunu brněnského nádraží je tragické pro Brno – a příznačné pro celou republiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 24.4.2018 15:12

Mít ve velkoměstě nádraží 2 není nic neobvyklého.

Nové nádraží pro rychlovlaky zejména budoucnosti a Staré nádraží pro osobní dopravu. Takže chybné je mluvit o Přesunu nádraží, ale správné o Vybudování Nového nádraží....

P. Kubáč 24.4.2018 12:05

Srovnání s bouráním hradeb kulhá

Od konce 19. stol do války byla za vrchol architektury považována stavba typu pražského "elektrického domu" - přiměřeně účelná a přiměřeně hezká budova.

Dnes je za vrchol architektury považován "Blob" - exhibice architekra bez ohledu na funkčnost. Proto je dnes bezpečnější se do bourání a přestaveb rozsáhlých oblastí měst raději nepouštět, dokud zase nenastane vláda rozumu a přiměřenosti.

M. Valenta 24.4.2018 14:54

Re: Srovnání s bouráním hradeb kulhá

...a protože tu převládají lidé s podobným názorem jako Vy, tak je dnes v Čechách vrcholem kancelářská krabice.

J. Lepka 24.4.2018 20:34

Re: Srovnání s bouráním hradeb kulhá

Symetrie je estetika primitivů.

J. Jurax 25.4.2018 0:09

Re: Srovnání s bouráním hradeb kulhá

Nikoliv.

Estetika primitivů je to, co se Vám (mně) nelíbí. A mně se nelíbí bloby a obří housenky - připadají mi jak červi z Duny :-)

J. Lepka 24.4.2018 10:40

O prachy jde vždy v první řadě, že.

Takže stačí prostá úvaha, kolik má Brno obyvatel, a kolik by ta sranda stála, ze státního rozpočtu, samozřejmě, protože ten městský by se zadlužil na staletí, nemluvě o tom, kolik z těch Brňanů by vlakové spojení + další vymoženosti transferu (o pár set metrů a za desítky miliard) využívalo. Řekl bych, že to je moc drahá úlitba egu pár moravistických aktivistů!

J. Jurax 25.4.2018 0:17

Re: O prachy jde vždy v první řadě, že.

Ano.

Zato tunel Blanka nebo dálniční obchvat Prahy dosud nedokončený vůbec není drahá úlitba egu pár čehůnských povýšenců, jsou to stavby jistě potřebné, není-liž pravda?

A jinak - nejde ani tak o Brňany - do Brna denně dojíždí za prací přes sedmdesát tisíc lidí, z toho znamenitá část vlakem. Přijedou do centra - a pak se kodrcají šalinami z ucpaného centra na okraje, kde jsou průmyslové podniky.

L. Severa 24.4.2018 10:17

Naprostý souhlas.

Tvrdit, že ze současného nádraží je to blízko do středu města je sice pravda, ale kolik lidí to využije? Dělal někdo statistiku ? Jsem přesvědčen, že převážná část cestujících se rozjede v tramvajích. Stejně je to argument s výhledem na několik roků a naprosto ignoruje rozvoj města, možná na staletí. Když rozvoj tak jistě na volný jih. Závistivé tvrzení, že se nahrává spekulantům s pozemky je asi pravdivé, ovšem tak to bylo vždy při rozšiřování měst. Odpůrci přesunu také ignorují potřeby modernizace železnice. Stačí se podívat na mapu Brna.

K. Novák 24.4.2018 7:14

Celý projekt přesunu brněnského nádraží

je jen snaha uvolnit pozemky poblíž centra, na kterých dosavadní nádraží stojí, a prodat je. Vyrostl by pak na nich nějaký další shopping park, který je kolem Brna několik, ale tenhle by měl výhodu v blízkosti centru města. Jakmile by se povedlo pozemky uvolnit a prodat, veškerý zájem o nádraží by skončil a nové nádraží by zůstalo nekonečným provizóriem.

P. Harabaska 24.4.2018 9:33

Re: Celý projekt přesunu brněnského nádraží

Považuji Brno za vcelku velmi pěkné město. Ani malé, ani přespříliš velké. A poloha jeho hlavního nádraží blízko centra je jednou z jeho předností. Ti kdo tam železnicí přijedou, mají zhruba stejně daleko do všech jeho předměstí. Turisté stejně jako commuters (pendleři). Ptáme-li se, proč takový tlak na přesun nádraží, vždycky se dostaneme k důvodu, který uvádíte: jde o uvolnění lukrativních pozemků. Nic jíného než nějaké shopping centrum by tam nikdy nevyrostlo. Tady platí ta okřidlená věta: Kde teče beton, tam tečou peníze. A o peníze jde vždycky AŽ na prvním místě.

J. Fridrich 24.4.2018 9:45

Re: Celý projekt přesunu brněnského nádraží

Ano, rozumné řešení je ponořit částečně pod zem na nynějším místě a protáhnout " pod Petrov ". Značka ideál po všech stránkách - i ekonomické..

J. Ptáček 24.4.2018 12:42

Re: Celý projekt přesunu brněnského nádraží

To už píši několik let - nádraží patří v centru města pod zem. Stačí se podívat třeba do Kodaně, Haagu ale třeba i do Varšavy, kde je nádraží pod zemí, v centru žádné náspy a po vystoupení z vlaku a výjezdu na povrch je většina hotelů dostupná pěšky s kufrem na kolečkách ...