17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Diskuse k článku

ESEJ: Hodně popletená obhajoba politické korektnosti

Politická korektnost je podle komentátora Jana Moláčka nástrojem smysluplné veřejné debaty, protože bourá bariéry a tím přispívá ke konsensu. Jenže to prý u nás chápe málokdo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 23.4.2018 8:55

Re: Muslim přepadl ....

Kdyby v případě katolíků existovala prokazatelně vyšší pravděpodobnost že někoho přepadnou než v případě bezvěrců či věřících jiných kultů, byla by zmínka že pachatelem přepadení byl opět katolík relevantní. Stejně relevantní jako zmínit v případech znásilnění že pachatelem byl / zase / muslim...

V. Braun 22.4.2018 19:58

Re: Tak

Pane Dlouhý, pokud máte svoje tvrzení, že "v posledních letech jsou všichni teroristé muslimové" opřeno o věrohodné statistické zdroje klidně si to tvrďte, nic proti. Pokud ovšem někdo tvrdí, a i zde v diskusích se podobní experti najdou, že všichni muslimové jsou teroristé, je to něco podstatně jiného.

Ś. Svobodová 22.4.2018 19:47

Moláčkův článek má jistou logiku

Až na tvrzení, že politická korektnost vede k úspěšnému vyřešení problému. Pokud jedna strana neovládá korektnost a je proto od řešení odstavena, může to ostatní stát i život, viz. Cimrmanovo Dobytí severního pólu, potížista a potah Varel Frištenský a jeho houser :-)

J. Pleva 22.4.2018 18:14

Re: Tak

Já bych nejpozději při čtvrtém hromadném znásilnění muslimy začal v pokračování zpravodajství připojovat upřesnění "opět jsou viníky muslimové" - nebo jsou snad stále stejná fakta nesmyslnou generalizací?

A. Sedláčková 22.4.2018 12:49

Re: politická korektnost? -

Panebože, dobře jste to napsal, souhlasím s Vámi.

K. Janyška 22.4.2018 11:36

Re: Korektní krytí bludu

Kdo je to část společnosti ? Žádná neexistuje. Je jen spontánní řád občanstva... Dzp.

J. Hanzlík 22.4.2018 11:24

Korektní krytí bludu

Například za situace, kdy část společnosti z nepochopitelné existenciální lability podléhá bludu trvale otevřené náruče projektu přes jeho zjevné nezvládnutí, a to na účet a riziko její větší části, je korektnost jen zdržovací taktikou a získání času pro kreativitu této elitní diagnózy. Děje se tak často se soucitnými slzami, ale také i s jistým fanatismem obviňování. Všechno na pozadí „korektního“ informačního filtru, který oddaluje léčbu otevřenou diskusí s přirozenými demokratickými následky.

K. Janyška 22.4.2018 10:53

Politická korektnost je pouhou a sprostou lží,

povýšenou na politickou metodu. Samozžejmě, že destruktivní a zločinnou. Spontánní řád lidského světa potřebuje pravdu jako sůl. Lež ho napadá... Dzp.

Z. Rychlý 22.4.2018 2:41

To jsou zbytečné úvahy.

Každý politický ko-rekt dobře ví, že lže a překrucuje. Dělá to vědomě, a proto je diskuse s ním, a o něm zbytečná. Jeho nepřesvědčíte a my ostatní už to víme, co jsou zač.

J. Jurax 22.4.2018 1:25

Re: Já myslím, že Jandáková a Braun jsou jedna

Ehm - zkuste též zvážit možnost, že ti dva jsou sice různé entity, ale trpící stejným druhem alternativní inteligence.

J. Jurax 22.4.2018 1:23

Re: Tak

No jo, musíte hlavně tučnými a velkými písmeny zdůrazněně napsat, že dalších padesát znásilnění mají na svědomí blonďatí Švédové, a furt dokola to opakovat. Pak se generalizace nedopustíte.

A samozřejmě musíte dodat, že těch 7000 bylo znásilněno proto, že se vyzývavě chovalo, drze chodilo po ulicích svédských měst a říkalo si o to nerespektováním kultury znásilňovačů a taky že za to může kapitalistická společnost, která znásilňovačům neumožňuje uplatnění a seberealizaci a pohlíží na ně skrz prsty. Kdepak islám, ten je v tom naprosto nevinně.

A pokud se přitom dokážete vyhnout slovům muslim, islám a přistěhovalec, poskytnete naprosto politicky korektní informaci, kterou se žádný slušný evropský list nebude rozpakovat zveřejnit, aby poskytl svým čtenářům pravdivou a úplnou informaci.

J. Jurax 22.4.2018 1:11

Re: Muslim přepadl ....

Co myslíte - je vhodnější, přesnější nebo chcete-li více informativnější napsat muslimští teroristé vyvraždili redakci Charlie Hebdo nebo francouzští teroristé vyvraždili redakci Charlie Hebdo, protože ti dva muslimští vraždící parchanti - Said Kouachi a Chérif Kouachi vskutku byli francouzskými občany?

Mimochodem - podle Wiki - Le Figaro uveřejnilo zprávu, že v základní škole v Seine-Saint-Denis až 80% žáků odmítlo účast na uctění obětí minutou ticha nařízenou v celé zemi. Muslimští žáci (velmi politicky nekorektní, správně má být francouzští žáci) slovně hrozili učitelům, že je "pošlou na zem Kalašnikovem", tvrdili, že "to muselo přijít" anebo přímo oslavovali teroristy. V jiné francouzské škole zase vyhrožovali - samozřejmě francouzští žáci, kdepak muslimové, to se politicky korektně nesmí říkat - že "zabijeme ještě více lidí než v Charlie Hebdo".

J. Jurax 22.4.2018 0:54

Re: Muslim přepadl ....

Není.

Ale obávám se, že byste protiargumenty nepochopil.

J. Jurax 22.4.2018 0:52

No,

obětoval jsem čas na přečtení článku páně Moláčkova a pravím zcela politicky nekorektně, že dotyčný je - myslí-li svou filipiku vážně - prostě vůl.

J. Kopis 21.4.2018 21:55

Re: politická korektnost? -

Ale zastáncům politické korektnosti jde pouze o prosazení vlastní pravdy, která nemá s realitou pranic společného!

J. Kanioková 21.4.2018 21:52

Politická korektnost je sprostá lež,

překroucení významu sdělení.

J. Kopis 21.4.2018 21:48

Re: Muslim přepadl ....

to záleží na tom, jakou část informace chcete bagatelizovat!

J. Kopis 21.4.2018 21:22

No, nejde o nic jiného

než o snahu o vnucení vlastních pravidel Moláčkem a jemu podobných, ostatním členům společnosti s ještě zachovaným logickým myšlením. Komouši se při společenském brainwashingu chovali naprosto stejně!

J. Dlouhy 21.4.2018 20:47

Re: Tak

Souhlasim s vami, ze se nema generalisovat. Ale jak mam vyjadrit fakt, ze v poslednich letech jsou vsichni teroriste muslimove? Ze ve Svedsku v roce 2017 bylo cca 7000 znasilneni provedeno muslimy? Abych negeneralisoval....

V. Braun 21.4.2018 20:14

Re: Tak

Co bych měl okecávat? Pro mě za mě ať klidně politická korektnost jako termín neexistuje. Stačí když se diskutující budou držet věcné diskuse k tématu a přestanou si místo diskuse nadávat do xenofodbů a kavárníků. Případně když přestanou používat obecná, z věcného hlediska zcela nepravdivá, tvrzení typu všichni pražáci (muslimové, romové, moraváci, muži, ženy) jsou takoví nebo makoví.

J. Kanioková 21.4.2018 17:25

Souhlas

M. Jandáková 21.4.2018 13:21

Re: Muslim přepadl ....

...zavádějící statistický přehled.

I. Hendrych 21.4.2018 12:05

Muslim přepadl ....

To je stejná volovina jako kdyby bylo uvedeno třeba katolík přepadl ženu....zavádějící blbost.

Panbuch 21.4.2018 11:08

politická korektnost? -

v našem vlastním,existenčním zajmu je konečně si přestat lhát do vlastní kapsy, za jakoukoliv (právní, morální, etickou, rozumovou) cenu se přestat vzájemně poklepávat po ramenou s tím, jak to všichni děláme skvěle, definitivně vyloučit styl diskuse v rámci tzv. "politické korektnosti" - jakožto diskuse, která je v podstatě jen nic neřešící ztrátou času. Pamatovat na to, že ať už v diplomacii či vojenství, znamenají nepřesné (cíleně upravené) vstupy definitivně nepřesné výstupy = což může být i prohraný ozbrojený střet, zbytečná ztráta lidských životů nebo také obecné a výrazné zhoršování bezpečnostní situace.

A velmi se přimlouvám za to, aby skončilo takzvané nálepkování a jakákoliv kritika vlastních chyb, kritika lží a manipulací s fakty byla okamžitě, fanaticky a inkvizitorsky označována za proti-západní či pro-ruský postoj, za xenofobii a já nevím co - je tomu přesně naopak! Pokud budeme cíleně zastrašovat kritickou diskusi, pak se pravdy a správného rozhodnutí logicky nemůžeme nikdy dobrat!

M. Jandáková 21.4.2018 10:01

Re: Já myslím, že Jandáková a Braun jsou jedna

; ))

A Vy jste té schízy syntéza,

řečí "ad hominem" míza. )

P. Urban 21.4.2018 9:51

Re: Nepochopení pana Vosáhla

Následující odstavec v článku začíná větou

"Pak už je otázkou jen to, jestli s názorem rozdrtíme i oponenta."

Z toho usuzuji, že pan Vosáhlo rozdíl mezi rozdrcením oponenta a rozdrcením oponentova stanoviska chápe.

P. Lenc 21.4.2018 9:14

Tak

jsem si přečetl další dnešní příspěvky pana Brauna a přemýšlím, jestli není pan Braun klonem pana komentátora Moláčka.I jeho "úvahy" jsou pro nás, obyčejné smrtelníky tak jako "úvahy" páně Moláčka opravdu "nadstardtní".Prostě s korektností na věčné časy a nikdy jinak, že pane Braune.A hrozně se těším jak to budete okecávat, tak jak to předvádíte s paní Jandákovou.

K. Janyška 21.4.2018 9:07

Politická korektnost je pouhou a sprostou lží.

Je to povýšení lži na politickou metodu... Dzp.

F. Houžňák 21.4.2018 8:49

Já myslím, že Jandáková a Braun jsou jedna

a ta samá persóna. Krásný příklad tzv. rozdvojení osobnosti, lidově zvaného schíza.

M. Jandáková 21.4.2018 2:23

Re: A teď se dovolím zeptat já Vás, pane Braune?

Možná pokud by se toto pravidlo více připomínalo obecně nemusel by termín politická korektnost vůbec vzniknout, kdo ví. Osobně mi nejde ani tak o to, jak se to nazývá, ale o to, zda se to v praxi dodržuje.

.

Souhlasím. Pan Vosáhlo nepsal úvahu na téma dávno známého pravidla KOREKTNÍ DISKUZE, vyjadřoval se k nějakému článku o politické korektnosti. Dobrou noc.