19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EKONOMIKA: EU reguluje a reguluje

Zřejmě další oblastí, na které se bohužel eurounijní potentáti rozhodli demonstrovat zhoubný vliv regulací, je nákladní automobilová doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 17.4.2018 12:51

Máte pravdu v tom, že by to chtělo ODVETU, na kterou

se naše zrádcovská politická garnitura NEZMŮŽE! Já bych to měl hotové hned, odmítl bych nějakou z direktiv EU s tím, že Francie porušuje pravidla společného trhu! V reálu jde o neprůstřelný argument, i když v EU se se zdravým rozumem jaksi nepočítá!

Ovšem, proti jakýmkoliv akcím odborů, které zasahují ostatní občany bych skutečně poslal armádu, i když Francie na to nemá. Protože, proč by potom totéž nemohl udělat KDOKOLIV. Jako příklad jsem už kdysi uvedl pracovníky energetického dispečinku, kteří by mohli odpojit od proudu celou republiku. Nebo zaměstnanci vodáren, kteří by zavřeli vodu ve všech krajských městech...

Ostatně, NEJDE o nekalou konkurenci, proč by měl zahraniční dopravce respektovat něco, co si s odbory dohodly domácí firmy? Buď máme společný trh nebo nemáme!

J. Novotny 17.4.2018 13:03

Re: Máte pravdu v tom, že by to chtělo ODVETU, na kterou

Pokud by domácí řidiči ve Francii blokovali cesty z důvodu nekalé konkurence z východu, tak jim budou ostatní Francouzi nosit jídlo. Nějaké posílání armády by byla pro domácí politiky sebevraždou, možná i nejenom politickou.

Argument máme/nemáme trh je neprůstřelný pouze pro Vás, život je složitější a nemáte právo vnucovat svoji ideologii jiným zemím, navíc na to při velkosti ČR opravdu nemáte sílu, i kdybyste se nějakou náhodou dostal do vlády.

P. Vaňura 17.4.2018 13:09

EU nám svoji ideologii, mimochodem naprosto šílenou,

VNUCUJE pořád.

Mimochodem, viděl jsem karikaturu z roku 1937!!!, tam se Hitler dívá přes hranici do Francie, tam je samé "stávka," "stávka" a říká si "dobré to je..." Ve válce se opravdu Frantíci "předvedli," škoda, že tam Amíci toho Hitlera nemohli nechat!

P. Vaňura 17.4.2018 13:19

Já Vám asi rozumím, ALE Vy říkáte jinými slovy to, že

Francie z vnitropolitických důvodů nemůže dodržet to, k čemu se v rámci EU zavázala. Takže, proč bychom to jměli dodržovat my???

ALE pokud bychom se zbavili VŠECH regulací EU, možná by se nám už vyplatil i Czexit...

J. Novotny 17.4.2018 13:51

Re: Já Vám asi rozumím, ALE Vy říkáte jinými slovy to, že

No, třeba protože zrovna tato pravidla jsou pro české speditéry výhodná.

K. Janyška 17.4.2018 9:07

PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

ZEJMÉNA RUDOČERNÝCH SOCIALISTŮ.

Jak známo, vývoj lidského světa je tažen civilizací jednotlivců obchodem, tedy jejich vyšším a vyšším osamostatňováním. Takoví lidé jsou pak už dlouhá tisíciletí tahouny dalšího jeho vybavování technickými prostředky, neboť svojí nekoordinovanou aktivitou vygenerovali neosobně a nezáměrně spontánní řád lidské interakce a lidského světa, který je svými evolučně vyvinutými pravidly řídí a nutí k efektivním a produktivním druhům jednání.

A přinutil je založit evoluční cestou bez původního záměru vlastní správní jednotky, národní státy.

Pomiňme tu eskapádu historických událostí, které vedly k dnešku a podívejme se na to, co je. Co vniklo a co dál vzniká. Jen za poslední 3 dekády vznikly desítky nových národních států a nikdo se jich, tedy každý toho svého, nechce vzdát. Jak to ? Vždyť EU je přece prý jakousi novou lepší formu lidského světa. Tak proč ne ?

Jednoduše proto, že to není mírovými cestami možné. Historickými vazbami a vzájemnou všemožnou sounáležitostí osazené skupiny lidí, kteří si říkají národ, dokonce až paradoxně na tom trvají i v USA, kde je national skoro všechno, totiž se této vlastnosti ani vzdát nemohu. Je vrostena v jejich historii a v jejich myslích, tedy v systému tzv. pravidel jejich správného chování. Proto není znám případ, kdy by se někdo dobrovolně vzdal své národní identity.

K. Janyška 17.4.2018 9:07

Re: PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

Národy a jejich národní státy, není zatím dáno, že co národní stát to jeden národ, se staly jedinými možnými správci zemského povrchu, a každý vidí, že skoro o každý metr svého území jsou ochotny bojovat. Ale co je nejpodstatnější pro existenci lidského světa, že se staly největšími prvky jeho spontánního řádu, který je samotnou podstatou jakékoliv možnosti, aby lidský svět vůbec existoval. Přičemž vzájemné vazby prvků spontánního řádu jsou výsostně omezující, tedy negativní, tedy zákazové. On jediný umožňuje lidem a jejich organizacím, včetně národních států, sledovat nekonečné množství účelů a cílů svých jednání tak, aby při tom nenarážely do ostatních, tedy, aby lidí se stejným neosobním sebezáchovným úkolem vůbec přežití.

Tato neobkročitelná podstata musí každého, kdo se o zorganizování lidského světa snaží příkazy, varovat. Nejde to, není to možné, musel by nejprve umět zrušit vesmír a naučit se ho sestavovat, tedy nekonečně složité řády, příkazem (tedy lidským rozumem, který je ovšem produktem vývoje, takže to není možné už z tohoto důvodu), ne omezeními. To je každému, aspoň trochu málo zorientovanému člověku jasné.

K. Janyška 17.4.2018 9:08

Re: PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

EU je tedy silou anticivilizační a může existovat jen na základě 3 předpokladů.

1.Všichni lidští obyvatelé a všechny národy Evropy se prohlásí dobrovolně, podtrhuji dobrovolně, za Němce a vznikne německý superstát, který budě řízen klasickými metodami. Bude mít i svoji velkou armádu a policii.

2.Momentální vývoj bude pokračovat navzdory názorům Evropanů na EU a bude postavena silná eunijní policie a armáda k potlačování odporu a nesouhlasu. Takový stav známe ze Sovětského svazu a každý ví, jak to s ním dopadlo.

3. Evropská unie bude stát na stejném principu, na kterém stojí spontánní řád lidského světa v Evropě, tedy na negativní multismlouvě mezi státy pro dosažení konsensu a garantování principu, já pán - ty pán.

3a. Žádná Evropská unie prostě nebude.

K. Janyška 17.4.2018 9:08

Re: PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

Vráťme se teď k názvu eseje a zdůvodněme ho. Kdo má všech pět pohromadě, všechno našel unitř. Kdo ne tomu nemá žádný smysl cokoliv dalšího povídat.

Snad až na termín rudočerní. Od roku 1931 je církev svatá přesvědčena o správnosti socialismu, neboť přijala do své doktríny tzv. sociální spravedlnost, takto socialismu právě středobod. Od té doby se sice všemožné druhy socialistů perou navzájem, ale táhnou ve skutečnosti za jeden organizační provaz. Nutí je k tomu uznání řídící autority, coby podle nich jediné možné varianty uspořádání lidského světa a jedné možnosti, která lidstvo může přivést ke štěstí.

Hluboce, ale opravdu hluboce, se mýlí. V případě náboženských fanatiků je to dokonce pohrdání dílem božím. Kdyby to tak Bůh chtěl, udělal by to tak a možnost zorganizovat lidský svět by lidem poskytl. On to však neudělal... Dzp.

P. Rada 17.4.2018 8:36

Regulace může být i pozitivum.

Ten kdo si je rozumem vědom širších či vzdálenějších důsledků a začíná podle toho zavčas chovat (reguluje své chování), mívá v cíli spíše pozitivní výsledky než rádoby-svobodný kterému ale s podstaty chybí adekvátní nadhled a tak se vůči širšímu okolí chová jen emotivně.

Fakticky tedy jako bezohledný co si příznačně emotivně stěžuje na jakékoliv typy regulací zavedených od těch kteří dohlédnou dále.

Autor tedy zřejmě nechápe, že čím mohutnější monstrum kdo ve veřejném prostoru řídí, tím striktnější pravidla hold musí respektovat třeba jen pro to, aby ti momentálně slabší v jeho blízkosti také mohli žít.

Důsledkem autorem kritizovaných opatření může být třeba nárůst přepravy právě na velké vzdálenosti po železnici s celospolečensky pozitivními dopady, které se ale jen s pozice řidiče kamionu neprojeví a o nihž asi i autor příspěvku zřejmě vědět nechce.

K. Janyška 17.4.2018 9:05

Re: Regulace může být i pozitivum.

Nešermovat slovem pozitivní a negativní, jo ? Když jim nerozumíte.

Pozitivní značí příkazné, tedy z překladu ze starořečtiny do latiny stanoveno zákonem a negativní značí zákazové.

Pozitivismus je podstatou socialismu a 3 velká negativa jsou: mír, svoboda a spravedlnost... Dzp.

J. Schwarz 17.4.2018 9:09

Re: Regulace může být i pozitivum.

Co má přesun dopravy na železnici společného s vynucováním plateb minimálních mezd platných pro kterou danou zemi pro řidiče kamionů a jejich nucením trávit přestávky po hotelech ví snad jen evropští komisaři a pan Rada.

Z. Lapil 17.4.2018 10:24

Re: Regulace může být i pozitivum.

Důsledkem téhle regulace bude nanejvýš zvýšení cen dopravy, byť třeba tím, že se část přestěhuje na dražší, pomalejší a obávám se, že i méně spolehlivou železnici.

M. Prokop 17.4.2018 11:08

Re: Regulace může být i pozitivum.

Ovšemže.

J. Novotny 17.4.2018 7:59

Prázdný ideologický žvást pane Červenka

možná zaujme pár zmatených důchodců, ale bude to stačit alespoň na těch 5 procent? Asi ne. Asi to Svobodným ale vyhovuje.

Kdybyste to myslel vážně, tak rozeberete důvody, proč to západní země musely řešit a jaké řešení byste navrhli vy, tak aby to bylo vše ok. Neřešení rozhodně nebylo možné.

J. Schwarz 17.4.2018 8:10

Re: Prázdný ideologický žvást pane Červenka

"Západní země" nemusely řešit nic. Že by jim šlo o "zaměstnance z východu" a jejich zdraví si může myslet jen naprostý vypatlanec!

J. Novotny 17.4.2018 9:15

Re: Prázdný ideologický žvást pane Červenka

To jako, že si vymyslíte pitomý argument a implikujete, že si to myslím? To jste takový omezenec, že se nedokážete bavit k věci?

Západní země samozřejmě věc řešit musely. Domácí řidiči mají konkurenci od firem, které zaměstnávají řidiče z východu, což není samo o sobě problém. Problém je, že tito řidiči dlouhodobě žijí ve svých kamionech, a protože jsou životní náklady jejich rodiny řízeny životními náklady v Rumunsku, či Bulharsku, jsou tedy ochotni pracovat za příjem pod minimální mzdu - jde přitom i o spedici v rámci Západní Evropy. Domácí řidiči ovšem své rodiny ani za minimální mzdu neuživí a jsou tak pod tlakem. No a protože nejsou hloupí, jsou organizovaní a mají možnost zastavit dopravu v EU na měsíce. A co s tím uděláte? Pošlete armádu proti lidem, kteří chtějí důstojně uživit rodinu?

P. Vaňura 17.4.2018 10:10

Ano, pošlu armádu proti lidem, kteří si zvykli brát si

naprosto nezůčastněné občany za rukojmí. Kdo zablokuje dopravu půjde do vězení a zakáže se mu řídit auto na 5 let. TEČKA!

J. Novotny 17.4.2018 10:13

Re: Ano, pošlu armádu proti lidem, kteří si zvykli brát si

No vidíte, a západní politici se zdráhají použít vlastní armádu proti vlastním lidem. Asi nemají tu správnou bolševickou výchovu jako Vy.

P. Vaňura 17.4.2018 10:41

Francouzští řidiči kamionů dokonce svého času ZAVRAŽDILI

polského řidiče a vláda jim toto řádění trpí...

J. Novotny 17.4.2018 10:51

Re: Francouzští řidiči kamionů dokonce svého času ZAVRAŽDILI

Vidíte, začínáte vnímat realitu a hloubku toho problému.

J. Novotny 17.4.2018 10:15

Re: Ano, pošlu armádu proti lidem, kteří si zvykli brát si

Ještě mi sdělte, co by tím vlády těch zemí získaly? Ve srovnání s řešením, které zvolily.

P. Vaňura 17.4.2018 10:37

Třeba to, že by bylo méně důvodů opustit EU

Jenže pokud se my nezbavíme domácích kolaborantů, tak se odvetné reakce bát nemusí.

Např. pokud bychom jako odvetu zavedli likvidační mýto pro zahraniční kamiony, nebo je po vzoru Švýcarska donutili vozit kamiony přes Česko po železnici, to by se jim sakra nelíbilo.

J. Novotny 17.4.2018 10:50

Re: Třeba to, že by bylo méně důvodů opustit EU

Pokud bychom byli mimo EU, tak se na nás toto pravidlo bude vztahovat stejně.

K odvetné akci musíte zvážit svoji sílu a pouštět se do bitev, ve kterých můžete něco získat. Ale to je stejné v rámci EU i v rámci bilaterálních dohod.

Švýcaři dělají někde ramena, ale třeba u bankovního tajemství ve spojení s daňovými úniky kapitulovali.

P. Vaňura 17.4.2018 13:02

Pokud bychom byli mimo EU můžeme klidně zavést

trojnásobné mýto pro ZAHRANIČNÍ kamiony a nulové mýto pro kamiony české. A protože k objetí ČR je tu dost překážek, tak bychom to mýto patrně dostali!

J. Novotny 17.4.2018 13:49

Re: Pokud bychom byli mimo EU můžeme klidně zavést

Wet dreams.

To by znamenalo otevřenou obchodní válku. Jak by to dopadlo je zjevné.

Z. Lapil 17.4.2018 10:20

Re: Prázdný ideologický žvást pane Červenka

Když svůj názor neuvedete, tak se nedivte, že se ho někdo pokusí odhadnout.

A řidič kdekoliv na světě dobrovolně podepisuje smlouvu a ta je v souladu se zákony, které platí pro vztah mezi jím (obecně zaměstnancem) a firmou. Zákony kterékoliv třetí země s tím nemají co dělat.

Aby se pak Francouzi a spol. nedočkali toho, že budou do Bulharska jezdit za diety (ne-li rovnou mzdu) v bulharské výši. Formálně je to naprosto totéž: státem požehnaný kartel.

J. Novotny 17.4.2018 10:33

Re: Prázdný ideologický žvást pane Červenka

Normální člověk se zeptá.

Naprosto zjevně nemáte pravdu, že to západní země nemusely řešit. Dostali by své řidiče do pozice, kdy nemají co ztratit. Důsledky na ekonomiku zničující.

U posledního odstavce máte problém z logikou. Zákonem jsou stanovena minima, ne maxima odměn. A je zjevné, že Francouzský řidič na cestu do Bulharska bude nekonkurenceschopný a v pohodě to zajisti ten bulharský. Problém je ovšem u cest jako Francie - NL, Německo - UK, případně Francie - Francie apod.

P. Vaňura 17.4.2018 10:44

Svobodný trh buď je nebo není! EU není schopna/ochotna

zajistit ani společný ekonomický prostor a na druhé straně zavádí spoustu ekonomicky krajně škodlivých nesmyslů! Pryč z toho spolku, už je to celé ztrátové!

J. Novotny 17.4.2018 10:56

Re: Svobodný trh buď je nebo není! EU není schopna/ochotna

To je jistě legitimní názor, nicméně v příspěvku, který diskutujeme není žádný argument, který by byl pro odejití z EU. V tomto konkrétním případě by na tom naše spediční firmy byly pravděpodobně podstatně hůře, pokud bychom byli mimo EU. Lépe zcela určitě ne.

Ten problém není v EU, ale v uspořádání zemí jako Francie a Německo. Ale to mi nemáme právo měnit a tyto země mají plné právo své uspořádání chránit.