25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKONOMIKA: EU reguluje a reguluje

Zřejmě další oblastí, na které se bohužel eurounijní potentáti rozhodli demonstrovat zhoubný vliv regulací, je nákladní automobilová doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kratochvíl 17.4.2018 11:02

Re: Protože komunisté totálně zlikvidovali podnikatelskou třídu

No protože tam zvítězili zase modrobolševici, jako u nás. Proč například Čína nebo další východoasijské státy problémy jako my nemají a ten západ dohánějí. U nás zvítězila zase ideologie .!!!

M. Prokop 17.4.2018 11:05

Re: Protože komunisté totálně zlikvidovali podnikatelskou třídu

Protože tam mají těch regulací podstatně méně. Sociálních, enviromentálních, buzeračních.

A protože tamní rudobolševíci (na rozdíl od hypotetických "modrobolševíků" existující) se na nějakou chvíli stáhli ze zasahování do ekonomiky. Je-li někde onen bájný kapitalismus 19tého století, je to tam.

M. Prokop 17.4.2018 11:01

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

Mají náskok, nezažili 50 let totality. A my jsme dnes podrobeni prakticky stejným nesmyslným regulacím jako oni. Dohánět bychom je mohli v případě svobodného vývoje bez oněch regulačních nesmyslů.

Vliv na dění u nás měl jen pan Klaus, bohužel omezený koalicemi. Pánové Mach a Červenka jen komentují, dost přesně.

Vy ale nevypadáte, že byste byl schopen vysvětlení pochopit. Ani to, že zalézt byste měl vy i ostatní socialisté.

J. Kratochvíl 17.4.2018 11:08

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

Nemají náskok 50 let, po válce jsme proti západu zaostalí nebyli, ale spíše naopak, protože ČSR válka mnoho nepoškodila a minimálně 10 let jsme drželi krok.

To asi zase nejste schopen pochopit vy. A souhlasím s vámi, že u nás měl vliv v 90 letech hlavně omezený V. Klaus, také to tak dopadlo, všeobecná zaostalost po 30 letech jako za bolševika.

M. Prokop 17.4.2018 11:21

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

"Drželi jsme krok" na dluh. Oni budovali, zde jsme pod vedením komunistů ničili zděděné. Infrastrukturu i morálku. Napravit to trvá nejméně tak dlouho, jako zkurwit. Ovšem, za předpokladu oné volnosti, kterou minimálně od dob přípravného období pro vstup do EU a po vstupu už vůbec, nemáme.

Nebýt tehdy Klaus bržděn nejen lidovci, ale i celkovou strvačností socialismu v lidech jako vy, byli bychom přece jenom o kousek dál.

J. Kratochvíl 17.4.2018 11:39

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

Hlavně, že zmiňujete ten dluh, je vidět, že vám došla argumentace. Dotaz: Jak je to snaším dluhem v současnosti. Zkrátka vaši modrobolševici jsou stejní jako rudoši, nic jiného neznají než ideologie. U současných modrobolševiků to je volný neregulovaný tržní ekonomika a nejsou schopni vnímat fakta. Z chaosu nikdy nic dobrého nevzniklo.

M. Prokop 17.4.2018 12:22

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

Kdepak, moje argumenty pouze nechápete, maje hlavu buďto prázdnou, nebo plnou rudého balastu.

Až cca do šedesátých Československo žilo z toho, co zdědilo po předválečné ČSR. Pak už jste to vy rudobolševíci vyžrali do mrtě a nic nového pořádného nedodali.

Rudobolševíkem Pešatem výše zmíněná Korejská republika, Tchajwan, Singapur etc rostly tou kapitalistickou modrou cestou volné neregulované tržní ekonomiky. Kimovská KLDR tou vaší, můžete srovnat: http://www.reflex.cz/galerie/dokument/10713/severni-korea-zmizela-podivejte-se-na-fotografie?foto=0

Největší chaos způsobuje přemíra navzájem si protiřečících pravidel, jak nám názorně ukazuje EU.

M. Krátký 17.4.2018 11:53

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

nebyli jsme zaostalí, ale žili jsme z podstaty, která tady zbyla po válce, včera zrovna jsem koukal na zánik naše auta, které mělo světový náskok 10-15 let - jmenoval se T600 - TATRAPLÁN z Kopřivnice - komunisti rozhodli, že se to bude vyrábět v Mladé Boleslavi - zahraniční zástupci měli rozjeté reklamy po celém světě - ale když jim začaly chodit ( omezené ) dodávky z MB, tak stornovali objednávky, protože to bylo extrémě poruchové - v MB nebyli na takovou výrobu vůbec připraveni a komunisti byli rádi, že to můžou zrušit - vyrábělo se to auto necelé 2 roky a konec

M. Prokop 17.4.2018 12:25

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

Kdyby jen to. Podobný případ byl Minor. Vyráběla ho sice Aerovka, ale byla to Jawa.

Fakt je, že naše před i poválečná výroba aut byla příliš roztříštěná a malosériová, ale to by byl trh vyřešil. Takhle to bolševíci dokurwili vše.

J. Macků 17.4.2018 12:39

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

Vadí mi velmi svádět vše na pana prezidenta Klause, rozhodně nebyl a není omezený. Nikdo dnes nehovoří o nebožtíkovi hadovi na tři, o neblahém vlivu lidovců a jejich klonů za celou dobu od revoluce až dosud. O zločinech socanů, kteří částečně rozprodali, částečně věnovali celá průmyslová odvětví do zahraničí. Rozkradení IPB v režii tehdejšího premiéra Zemana, rozkradení OKD pod řízením pánů Špidla, Sobotky i Zemana. Je mnoho dalších příkladů působení socanů (tedy ne pan Klause a ODS už pod vedením jiných) vedoucí k rozkrádání a ztrátám.

M. Mikulec 17.4.2018 11:38

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

Protože oni na tom Západě regulují hlavně ten náš trh: který není bez přívlastků. Tržní hospodářství v socialistické EU má vždycky přívlastky: nesmí být volné.

P. Vaňura 17.4.2018 10:03

Jediný důvod, proč podporovat dopravu po železnici může

být snaha ušetřit ropu. Jinak se jedná o Vaše ideologické brýle.

Pokud Vám vadí, že na každého z nás "pracuje 100 mechanických robotů," nezbývá, než Vás poslat zajišťovat ekologickou vodní dopravu jako veslař na galéře. Pochybuji, že by se Vám to líbilo!

P. Vaňura 17.4.2018 10:10

To je pro pana Radu

M. Prokop 17.4.2018 10:13

Re: Jediný důvod, proč podporovat dopravu po železnici může

Je otázka, jak moc ropy by to ušetřilo. U těžkých nákladů z nádraží na nádraží nebo z vlečky na vlečku asi nějakou jo. Ovšem, těch ubývá. Ostatní náklady nutno přivézt na nádraží, přeložit, dopravit železnicí, znovu přeložit a odvézt příjemci. Tam o úspoře dost pochybuji a časově je to, zvlášť ve spojení se spolehlivostí dráhy, příšerné. A čas je také komodita.

P. Vaňura 17.4.2018 10:29

Samozřejmě, máte pravdu, proto není železniční doprava

konkurenceschopná nikde, kde se neveze např. celý vlak uhlí z bodu A do bodu B. Již vícekrát jsem tady uváděl příklad dopravy chaty za komunistů ve stylu "chatu doručíme jak nám to vyjde, datum Vám předem neřekneme ale Vy budete platit penále, když si ji hned z nádraží neodvezete, i kdyby vagon přijel ve tři v noci z pátku na sobotu..."

Ale třeba v Třetí říši na konci války, kde byl benzin přímo limitující komoditou pro vedení bojů, byla snaha dopravovat vlakem úplně všechno. Toto je jediný případ, kdy priorita železnice může být

oddůvodněná.

J. Kratochvíl 17.4.2018 10:51

Železnice by byla dnes určitě konkurence schopnější,

kdyby nebyly zrušeny všechny vlečky, které vedly před 30 lety do každého většího podniku.

M. Prokop 17.4.2018 11:02

Re: Železnice by byla dnes určitě konkurence schopnější,

A kdo je zrušil?

J. Kratochvíl 17.4.2018 11:11

Re: Železnice by byla dnes určitě konkurence schopnější,

Modrobolševici, Klausové a jim podobní, jako jste vy.

M. Prokop 17.4.2018 11:22

Re: Železnice by byla dnes určitě konkurence schopnější,

Kdepak. "Modrobolševíci" jsou vaše a Pešatova fikce k zakrytí zločinů vás rudobolševíků.

Vlečky zrušily podniky, které pod vedením vás rudobolševíků krachovaly.

Z. Lapil 17.4.2018 10:53

Re: Jediný důvod, proč podporovat dopravu po železnici může

Tak nějak. Připomínám, že na dnešních dálkových tratích je přehuštěná doprava expresy s průměrnou rychlostí kolem 100km/h se špičkami 160km/h, takže "vpašovat" mezi to těžké náklaďáky s několikakilometrovým rozjezdem a maximální rychlostí spíš 90 než 100km/h je docela nadlidský úkol.

Pozdrav z výluky ze Slovenska: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/721061.jpg

Pozdrav z pražských Dolních Počernic zpřed tří dnů: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/140134.jpg. Fakt je, že TOHLE je docela unikát.

A poněkud velkolepější pozdrav z Kalifornie: https://www.youtube.com/watch?v=XowwcnbfD5o&t=334s

Něco povídání: https://cs.wikipedia.org/wiki/Tehachapi_Loop

J. Kratochvíl 17.4.2018 10:59

Re: Jediný důvod, proč podporovat dopravu po železnici může

Pochopitelně, naše dnešní železniční síť je již zastaralá, protože modrobolševici v 90 letech ji chtěli rušit a ne modernizovat. Místo aby dálková osobní doprava přešla plynule na vysokorychlostní tratě a tím současnou žel. síť odlehčila pro nákladní dopravu, tak se po 30 letech se ani neuvažuje, že by se mohly vysokorychlostní tratě vůbec začít budovat.

Z. Lapil 17.4.2018 13:21

Re: Jediný důvod, proč podporovat dopravu po železnici může

Otázka je, kolik by ta legrace stála a k čemu by byla. A druhá otázka - když se čtvrt století řeší organizační problém (pozemky, "zelení"...) postavit pár posledních kilometrů do krajského města (narážím na hradeckou D11), jak dlouho by se asi stavěla VR trať mezi těmi asi tak třemi městy (Praha, Ostrava, Brno), která jsou od sebe dost daleko na to, aby se vlak vůbec stačil rozjet? Jasně - to jsem trochu přehnal, ale snad mi rozumíte.

M. Pesat 17.4.2018 10:00

Autor je člen Republikového výboru Svobodných

Autor je člen Republikového výboru Svobodných

Ano, modrobolsan nikdy nezklame, GUMICKA :-). Sodruh vyplachly modrobosansky svazak by rad zachoval model montoven na vecne casy a nikdy jinak. To opatreni o minimalni mzde ridicu mezinarodni kamionove dopravy ma za ucel nastavit skutecne konkurencni prostredi.A ne modrobolsevicke, kde se "konkuruje" konzervami a dlouhe tydny zivotem v kabine nakladaku. Vyplata ridice kamionu je totiz docela mizerna a atraktivni ji delaji prave tzv. diety, tedy naklady na zivobiti v drahe zapadni cizine, ty musi zamestnavatele vyplacet ze zakona/podle predpisu. Stejne jako za rudobolsevika si soferi kamionu ze socialistickych zemi s sebou vozili konzervy a polevky v sacku a spali samozrejmne v kabine, protoze tim usetrili cenne diety/valuty a vydelali/s dietami/ na tehdejsi dobu balik. Pochopitelne na ukor zdravi/pohodli a SAMOZREJMNE!!!! na ukor bezpecnosti silnicniho provozu. A tato praxe pokracuje dodnes, proto jsou ridici/kamionove firmy z byv. socialistickych zemi tak ceneni/"konkurenceschopni", protoze za ty penize by ridic v Nemecku/Francii umrel hlady, on v te zemi zije a musi platit zivotni naklady/zivit rodinu. A soudruh modrobolsanek/autor by rad/"v ramci svobody,boje proti EU"/ aby ridici na zapade zili a spali v kabine nakladaku, aby byli "konkurenci" pro ridice z Rumunska/Bulharska/Litvy ...... .Marx s nami a zly pryc.

Cest :-)

P. Vaňura 17.4.2018 10:07

Proč by mněl řidič kamionu platit předražený západní hotel,

kde má nakonec méně pohodlí, než ve vytápěné kabině kamionu? Nikdo nenutí toho řidiče spát v kabině kamionu, pokud se mu ta práce nelíbí, ať jde dělat něco jiného. Toto jde zcela proti duchu svobodného trhu!

M. Prokop 17.4.2018 10:14

Re: Proč by mněl řidič kamionu platit předražený západní hotel,

Pešat je blb, tomu to nevysvětlíte.

J. Novotny 17.4.2018 10:18

Re: Proč by mněl řidič kamionu platit předražený západní hotel,

Blb je Vaňura, reaguje na něco úplně jiného, než psal pan Pešat. Vaňura si plete řidiče domácí a ty, kteří žijí v kamionech (domácích se ta přestávka netýká, protože ji tráví doma s rodinou).

P. Vaňura 17.4.2018 10:33

Jenže tím potvrzujete jen to, co píše autor, celé toto

nařízení je perzekuce, které má zlikvidovat zahraniční dopravce. Proč je nutí spát v drahém hotelu??? Přitom je to celé zcela proti principům "společného trhu...!"

J. Novotny 17.4.2018 10:47

Re: Jenže tím potvrzujete jen to, co píše autor, celé toto

Nemáte zcela pravdu. Ta povinná přestávka je po šesti dnech za volantem. Pokud půjde o dopravu z domácí země a zpět, tak se to v drtivé většině případů stihne. A pokud pendluje měsíc po Západní Evropě, tak je nekalou konkurencí domácích firem, které jsou vázány určitou regulací. Tato regulace navíc není daná od vlády, ale vznikla jako kompromis v jednání s velmi silnými odbory. To je realita, kterou musí domácí politik respektovat a jeho povinností je chránit své občany. Jak řidiče, tak ostatní od důsledku nevyhnutelné masivní akce řidičských odborů, pokud by to neřešili.

Jediné, co mohly východní země udělat bylo vyměnit to za ústupek jinde. Mimochodem stejně by to dopadlo i v rámci EHS, pokud by mělo obdobné složení jako dnešní EU.

M. Prokop 17.4.2018 11:07

Re: Jenže tím potvrzujete jen to, co píše autor, celé toto

Takže potvrzujete, že je to prostě bič na levnější konkurenci.

J. Novotny 17.4.2018 11:16

Re: Jenže tím potvrzujete jen to, co píše autor, celé toto

Myslím, že to ty země chápou jako nekalou konkurenci - tedy jako obcházení jejich domácí regulace. Ale bič to na takovou konkurenci je a zcela jasně mířený na částečné narovnání podmínek. Na druhou stranu ty země nemohly problém ignorovat a reagovaly by obdobně i bez EU.