19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

FACEBOOK: Falešné vědomí a falešné svědomí?

Že světové informační sítě proměnily naši civilizaci způsobem srovnatelným s otiskem Guttenbergova knihtisku, není sporné. Navíc jsme teprve na počátku procesu hlubokých proměn, díky (či kvůli?) nimž je planeta zase o kus menší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 18.4.2018 9:22

Re: U koho se

Víte vůbec něco o "safe spaces" na amerických unicersitách? Víte co jsou "SJW"? A víte vůbec něco?

J. Kanioková 17.4.2018 21:02

Přesně !

Nenávist nešíří obyčejní lidé, ale fanatičtí dogmatici. Tupci, co kvůli ideálu kroutí krkem. Historik ukazuje, od jakých zrůd se učí obhájci Bruselu a imigrace - https://sux.cz/0dcf

M. Pivoda 17.4.2018 20:27

M.Gorbis považuje naše osobní údaje na Facebooku za aktiva

Marina Gorbis, executive director of the Institute for the Future (IFTF) in Silicon Valley, argues that basic income payments are insufficient for fixing inequality. The real source of economic divergence isn’t that some people have jobs and others don’t, she says. It’s that some people own assets like houses, stocks, while others don’t.

She calls for capturing assets that we currently give away, like our personal data that Google and Facebook exploit for billions. ...

Peníze pro vyplácení Univerzálního nepodmíněného příjmu pro každého občana státu by měl přijít z "univerzálních základních aktiv". “universal basic assets” (UBA). UBA can mean a fund of publicly-owned infrastructure or revenue streams–like Alaska’s Permanent Fund which pays residents up to $2,000 a year from state oil taxes. Or, it can mean actual assets that drive down the cost of living, like tuition-free education and free public broadband. ...

Obávám se, že tento styl uvažování bude asi nad rámcem uvažování českých důchodců na Neviditelném psovi.

J. Schwarz 17.4.2018 19:15

Re: Pláč mnichů nad knihtiskem

v současnosti jsou zdaleka největšími šiřiteli lží a manipulátory mainstreamová média ve službách politických špiček, které jsou zase řízeny zájmy globálního byznysu.

K. Janyška 17.4.2018 19:13

Re: Janyška taky neexistuje???

Samotné slovo společnost je v používaném významu nonsens. Je jím myšlena jakási lidská organizace, jakési řízené lidské stádo, jakási jednotně myslící a jednaající osoba. To je všeak absolutní nesmysl. Je jen spontánní řád občanstva, které je řízeno jeho pravidly, zejména soukromým právem, tedy míněním o tom, co je považováno za správné... Dzp.

M. Pivoda 17.4.2018 17:43

Kolik soukromí potřebuje člověk?

Svůj účet na Facebooku neruším. Cokoliv jsem tam dříve zveřejnil, učinil jsem s vědomím, že k tomu bude mít přístup kdokoliv.

M. Pivoda 17.4.2018 17:26

Pro J. Sbobodu 169 kg

Vyjádřil jste sice svůj nesouhlas ale neuvedl žádný argument. To je málo k diskuzi s anonymem J. Sbobodou 169 kg.

Přesto něco sdělím více: Dnešní umělá inteligence je zatím jen na úrovni hmyzu. Takže musí být velmi specializovaná, aby byla účinná. Ale bez umělé inteligence se v budoucnosti Facebook určitě neobejde.

M. Drašner 17.4.2018 15:06

Re: U koho se

doporučuji přečíst si tento článek, je značně k věci:

https://townhall.com/columnists/brentbozell/2018/04/13/zeroing-in-on-facebooks-anticonservative-tilt-n2470517?utm_source=thdaily&utm_medium=email&utm_campaign=nl&newsletterad=

aneb Zuckerberg přiznal, mj., že Silicon Valley je prolezlé (ultra)levičáky.

A. Alda 17.4.2018 15:02

Odborný komentář?

Idiotské žvatlání!

Z. Lapil 17.4.2018 14:39

Re: Tak hergot o co jde ???

Probůh - kde píšu o počtu přátel? Já psal o velikosti dámského spodního prádla! Počítám, že i tady lze nalézt souvislost, ale netroufám si ji odhadovat :-).

Vážně: je pravda, že Facebook nemám, ale bylo mi tvrzeno, že obsahuje část veřejnou ("píšu na zeď" - dokonce mám dojem, že se tak tomu opravdu říká) a část soukromou (přátele). Čili počet přátel opravdu nemá co dělat s veřejně sdílenými daty.

Kromě toho kdejaký e-shop se s vámi nebude bavit, dokud mu nedovolíte "zpracovávat data za obchodními účely nebo jak to tam píšou.

T. Hraj 17.4.2018 14:18

Re: Janyška taky neexistuje???

Je to tedy termín redundantní, protože nepřidává nic k termínu spontánně jednající jednotlivec.

Společenský jev je takový typ interakce, který je pozorovaný u většího počtu jednotlivců.

K. Janyška 17.4.2018 13:38

Re: Síťový svět neexistuje !!! Internet je pouhým komunikačním

Ne, nikdo ji nezná. A jsou vás miliardy... Dzp.

K. Janyška 17.4.2018 13:37

Re: Janyška taky neexistuje???

Lidstvo je spontánním řádem a tak existuje. Jinak by vůbec nebylo. Je to jediná možnost jeho existence.

Co je to společenský jev ? Dzp.

J. Svoboda 17.4.2018 13:14

Re: Síťový svět neexistuje !!! Internet je pouhým komunikačním

Kompozitní teorii někdo na internetu cenzuruje nebo jste tak línej?

T. Hraj 17.4.2018 13:14

Janyška taky neexistuje???

Jaképak "Kéžby se podařilo"?! Komu? Někdo něco řídí s nějakým záměrem?

Jaképak "posouvání lidstva dopředu"?! Žádné "lidstvo" přeci neexistuje. Existují pouze spontánně interagující jedinci, ne? A co to je "dopředu"? Vy tu interakci chcete dělit na dobrou/špatnou nebo dopředu/dozadu? Nemá být náhodou spontánní?

Roky tu píšete k jakémukoli tématu stále jeden a tentýž příspěvek s tím, že je axiomatickým východiskem pro vysvětlení všech společenských jevů. Zdá se ale, že je nečtete ani Vy sám.

J. Svoboda 17.4.2018 13:13

Re: Řešením není méně technologie, ale více správné technologie

Zakončil jste příspěvek taky kravinou, ekonome nebo politiku :o)

J. Svoboda 17.4.2018 13:11

Re: Pláč mnichů nad knihtiskem

Vůbec nikdo nepláče nad hlupáky a nevzdělanci na síti, ale nad manipulátory a šiřiteli lži a nenávisti.

J. Svoboda 17.4.2018 13:09

Re: Tak hergot o co jde ???

Počet přátel stále není problém zneužítí informací ze sociálních sítí :o)

J. Svoboda 17.4.2018 13:07

Re: U koho se

Levičáci vyžadují bubliny - další kravina. Dneska vám to teda jde :o)

J. Svoboda 17.4.2018 13:06

Re: U koho se

Že je diskutér nezná ovšem neznamená nic a už vůbec se na tom nedá postavit nějaké zobecnění.

P. Kubáč 17.4.2018 12:17

Pláč mnichů nad knihtiskem

Církev kolem roku 1500 plakala nad "bezbožným knihtiskem", který dá knihy do rukou hlupákům a nevzdělancům, protože si jasně uvědomovala, že monopol na šíření informací opisováním knih v klášterním skriptoriu - skončil.

Pak nastalo všeobecné čtení jehož následkem byly hluboké změny společnosti - Luteránská reformace, osvícenství, francouzská revoluce, věda, průmyslová revoluce, národní obrození.

Takže když dnešní redaktoři pláčou nad sociálními sítěmi, které potřebují "regulaci", neb jsou v rukou hlupáků a nevzdělanců - já už cítím jak někdo, jehož jméno zatím neznáme, píše svých 95 tezí.....

M. Pivoda 17.4.2018 11:14

Řešením není méně technologie, ale více správné technologie

Závěr článku je chybný. Takový nesmysl mohl snad napsat jen nějaký politolog nebo ekonom, totiž: ... „Jestli dříve znamenal internet útěk ze skutečného světa, tak nyní potřebuje skutečný svět útěk před internetem.“

Stafford Beer, kterého jsem v 70-80. letech studoval v rámci přípravy vědecké aspirantury v oboru Teorie řízení, psal, že v dobře řízené společnosti by na jednoho občana připadal jeden policista. To je ale nefunkční. Proto musí na pomoc přijít technologie. Jeden policista se zbraní zvládne i deset hlídaných občanů. Technologie ho dokáže posílit.

Ta správná dnešní technologie na internetu se jmenuje umělá inteligence. Dnešních 14 000 zaměstnanců Facebooku a jeden dolarový miliardář nejsou schopni uhlídat celý internet s miliardou uživatelů.

J. Schwarz 17.4.2018 9:49

Re: U koho se

To je možné. Ale kolik znáte "echt pravičáků" co si stěžují že v universitním knihkupectví nabízejí "příliš levicovou" literaturu nebo dílo levicového autora? Kolik "echt pravičáků" se cítí levičáckými názory "traumatizováno" a dožaduje se ochrany v podobě míst, kam levicové názory nedolehnou?

J. Schwarz 17.4.2018 9:45

Re: U koho se

Netvrdím nic o bublinách jen pro levičáky. Bubliny jsou bubliny, ovšem levičáci na amerických universitách je vyžadují! Z toho vyvozuji, že by jejich existenci měli vítat i na sociálních sítích a facebooku navrhnout Nobelovu cenu za mír, protože stejně jako svého času Obama kráčí "v čele pokroku".

V. Novák 17.4.2018 9:31

Re: U koho se

Ne že bych se nesetkával s bublinami echt-pravičáků.

Jestli mají útlocitné duše, to nevím...

K. Janyška 17.4.2018 9:02

Síťový svět neexistuje !!! Internet je pouhým komunikačním

prostředkem pro šíření pravdy a bohužel většinou nesmyslů a lží. Kěžby se podařilo tuto obří možnost použít pro rozšíření kompozitivní teoprie, tedy vědeckého, a jen přísně vědeckého, výkladu lidského světa. To by se lidstvo dkokem posunulo dopředu.

Momentálně je krmeno nesmysly, které dokonce samo plodí a kterým jednotlivci věří.

Takže jasný, komunikační prostředek, ne jiný svět... Dzp.

Z. Lapil 17.4.2018 8:49

Re: Tak hergot o co jde ???

Jde o to, že když spousty lidí píšou po zdech svoje nacionále až do té velikosti podprsenky, tak je naivní trouba ten, kdo si myslí, že stačí zákaz a nikdo si to nepřečte.

Pak je samozřejmě otázka času, než si někdo všimne, že čím starší ženská, tím větší spoďáry, takže dámám velikosti ikikikel nemá moc smysl posílat poznámky co já vím za Kliniku squatovější.

To, že jsem se otřel zrovna o ženy, není náhoda. Jako chlap totiž dobře vidím jejich rodově podmíněné blbůstky, zatímco ty ryze mužské mi zůstávají utajeny. Co horšího - považuju je za správné, moudré a samozřejmé :-).

Z. Lapil 17.4.2018 8:27

Re: Fakt byl někdo s mozkem přesvědčený,

Fakt ne? Oni i ti Piráti už fungují přes 8 let a celou tu dobu je jejich hlavní doménou komunikace po síti.

A zdaleka nebyli první.

P. Lenc 17.4.2018 8:20

Re: Fakt byl někdo s mozkem přesvědčený,

V tom případě nechoďte do hospody, tam se "politicky profiluje" až "protistátně" co hospody existují.Mozek nemozek.

J. Svoboda 17.4.2018 8:07

Re: Fakt byl někdo s mozkem přesvědčený,

No s politickým profilováním nepočítali ani ti s mozkem ...