19.12.2018 | Svátek má Ester



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EVROPA: Právo na vlastní chutě



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 113, poslední: 16.4.2018 21:53, přehled diskusí

Re: Přehlídka svobodných klišé:
Autor: M. Prokop Datum: 16.4.2018 21:53

Nesrovnávám, zda stejné nebo jiné. Zajímá mne to složení, pane negramotný.

Re: Pozoruhodně neinformovaný článek, nebo autor?:
Autor: M. Prokop Datum: 16.4.2018 21:51

Mně zajímají ta malá písmenka, ne jestli se něco jmenuje CocaCola nebo KolaLoka.

A nejvíc mne zajímá chutná/nechutná, víc než mám na to/nemám na to.

Re: Problémem a skutečným zločinem je, že nám někdo z EU,:
Autor: M. Prokop Datum: 16.4.2018 21:49

Všichni ne. Jen EUrosoudruzi a EUrosoudružky.

:
Autor: J. Jurax Datum: 16.4.2018 19:48

No, za bolševika jsme se mohli se všemi regiony RVHP porovnávat taky.

Re: Tu komisi nikdo nezval:
Autor: M. Mikulec Datum: 16.4.2018 18:40

Tak.Komise prostě vyrábí metodiku na nového euročlověka. Brzy dojde na to, kolikrát denně si smí čistit zuby a jak často smí umývat auto. Ještě má přestat jíst maso! Těmi náhražkami se máme adaptovat na umělou levnou chemickou stravu.

Problémem a skutečným zločinem je, že nám někdo z EU,:
Autor: K. Janyška Datum: 16.4.2018 18:30

tedy socialistické zločinecké nadnárodní organizace, diktuje co smíme a co musíme a co je ne. Už jste se všichno zbláznili nebo co, že to nevidíte ? Dzp.

Re: Tento článek:
Autor: R. Chodovsky Datum: 16.4.2018 18:28

Za diskusi jsem rád.

Nemáte pravdu, ale dle vašich předchozích, starších příspěvků, spíše lžete.

Argument pro vyvrácení vašeho příběhu o závaží: Kdo reguloval sledování zboží čárovým kódem? Proč všichni obchodníci, výrobci, spotřebitelé takové značky využívají? Protože to všem pomáhá. Všiml jste si, že toto funguje, víceméně, všude po světě?

A jestli tedy sepsaná centrální pravidla na všechny šizuňky fungují, kde se berou další a další? Zákon na okrádání určitě je....

Diskusi o kontrole nechme na další příspěvky, z výše řečeného je totiž jasné, že to není jedna mince a regulace a dodržování regulací jsou dvě naprosto rozdílné věci a proto nutně potřebujete kontrolu v podobě drába. Existují však i jiné druhy kontrol.

Re: Tento článek:
Autor: V. Braun Datum: 16.4.2018 18:03

Kontrola a regulace jsou dvě strany stejné mince, alespoň v daném druhém odstavci. Nejdříve někdo musí nastavit pravidla, což není nic jiného než regulace (například, že okrádat zákazníka na váze je zakázáno a každé váhy musí být pravidelně přezkoumány, že váží přesně). Pak nastupuje kontrola, zda se pravidla dodržují.

Budete li mít zájem, rád na toto téma podiskutuji.

Re: Tu komisi nikdo nezval:
Autor: Š. Hašek Datum: 16.4.2018 18:02

Bude lejstro na počasí v danný den a kozí sejra od Portugalska po Krétu. Říkala to včera jedna manekýna v TV. Zkr.

Re: Pozoruhodně neinformovaný článek, nebo autor?:
Autor: Š. Hašek Datum: 16.4.2018 17:59

Spotřebitel je nemehlo.

Zákazník si vybere.

Promiňte mi zkratku. Denně v obchodní síti sleduji rozdíl mezi spotřebitelem a zákazníkem.

Re: Přehlídka svobodných klišé:
Autor: V. Braun Datum: 16.4.2018 17:56

Je to na něm napsáno drobným písmem ve složení výrobku. A teď mi řekněte, že když si koupíte něco třeba v zahraničí tak si pečlivě přečtete a zapamatujete složení, abyste se pak mohl přesvědčit, zda v ČR je složení stejné. Děláte to tak, pane gramotný?

Re: Hmm:
Autor: M. Mikulec Datum: 16.4.2018 17:51

Naozaj, zvonku to tak vyzerá. :-)) I zevnitř, když toto napíše europoslanec.

Pozoruhodně neinformovaný článek, nebo autor?:
Autor: V. Braun Datum: 16.4.2018 17:49

Žádné chutě nám nikdo nezakázal, v minulosti ani nyní. Co bylo zakázáno je klamání spotřebitelů. V případě pomazánkového másla nebo rumu bylo zakázáno slovem máslo nebo rum pojmenovávat výrobky, které máslem ani rumem nejsou. Nyní sbude zakázáno deklarovat jako stejné (názvem a grafikou obalu od sebe k nerozeznání) výrobky, které ve skutečnosti stejné nejsou.

Ať si každý prodává a kupuje co chce, ale když je nějaký luchmeat složením jiný v ČR a jiný v Německu tak ať je to vidět, proč bych jako spotřebitel měl luštit malá písmenka složení a snažit si vybavit, jestli to stejné složení jako kousek vedle za hranicí?

Re: Podstata problému:
Autor: M. Mikulec Datum: 16.4.2018 17:49

Jasně: Pražáci jsou v EU a my ostatní můžeme jen sklapnout a platit.

Tu komisi nikdo nezval:
Autor: M. Mikulec Datum: 16.4.2018 17:47

Komise prostě "vykazuje činnost". Neblahou činnost. "Dej blbci úřad a vymyslí lejstro."

Re: Podstata problému:
Autor: M. Prokop Datum: 16.4.2018 17:45

Pragmatismus.

Z Ruska nekouká ani ta svoboda, ani ten krajíc. Takže, nejsem-li schopen se zbavit neplech EU (politicky i ekonomicky to má nějaké háčky), pak alespoň blbě nesrovnávám.

Re: Tento článek:
Autor: R. Chodovsky Datum: 16.4.2018 17:33

K prvnímu odstavci: vybrat si můžete od koho chcete. Jde-li vám o dobrý obchod, nakupujte u prověřených firem a živnostníků. Není to těžké. O způsobech prověřování si rád podiskutuji, máte-li zájem.

K druhému odstavci: Kontrola a regulace, jsou dvě rozdělitelné funkce. Regulace (erárem) prodeje a nákupu je nesmysl. A ke kontrole nepotřebuji erárem zřízený úřad. A vy také ne. O způsobech kontrol si rád podiskutuji, máte-li zájem.

Bude ráj ......:
Autor: Š. Hašek Datum: 16.4.2018 17:26

......... až chutě bude určovat Jourová.

Od Portugalska až po Finsko! I na posledním řeckém ostrově dostanete "Knorr ovčí sejra"!!! Zkráceno, korektně/eurohodnotově neupraveno.

Paštikáři/slevohledači, co neznají rozdíl mezi cenovou náhražkou a echt složením, najdou všady to svoje!!!!

Zdravím tímto srdečně Jourovou a Teličku. Bez nich se to nehne. Bez brusele ani zelí nevykvasí. Zkr.

Re: Podstata problému:
Autor: J. Kouřil Datum: 16.4.2018 17:25

Toto je typická reakce těch,kteří představují 2/3 populace. Jde o lidi, kteří žijí z práce tvořivé třetiny, která tvoří hodnoty, parazitují na ní a skočí na jakokoliv vábničku, kterou jim EU neb pražské "elity" nabidnou. Nediskutují, mají jasno. Ale na druhé straně jsou příčinou úpadku civilizace, který se v současnosti rozjíždí.

Re: Podstata problému:
Autor: J. Kouřil Datum: 16.4.2018 17:19

Přesně s touto reakcí se kalkuluje. Výměna svobody za namazaný krajíc.

Re: Tento článek:
Autor: B. Hejda Datum: 16.4.2018 17:10

Co když příslušný nepoctivý obchodník po týdnu zruší jeden obchod a kliknutím zařídí nový? Pochybuju, že bez centrálních regulačních úřadů bude jednotlivec takové chování schopen odhalit a postihnout.

Co když nepoctivý obchodník třeba na každém kile ošidí zákazníky o 5 deka? To normální člověk sám asi neodhalí, přitom je to nepoctivost. Máme si do každého obchodu nosit pro kontrolu vlastní závaží, nebo uznáte, že aspoň nějací "regulátoři" (třeba metrologický institut) jsou užiteční?

Re: Hmm:
Autor: J. Novotný Datum: 16.4.2018 17:03

Co byste také chtěl od poslance Europarlamentu, že?

Re: Podstata problému:
Autor: J. Novotný Datum: 16.4.2018 17:03

Realita je taková, že se máme tak dobře, jako nikdy. A Praha se s většinou regionů EU může směle poměřovat. To bylo v době diktátu CCCP SciFi.

Re: Jen by bylo sprvedlivé říci::
Autor: P. Han Datum: 16.4.2018 16:12

Rakouská vláda ovšem tu povinnost nemá, ani EU jim to nezakazuje, vyjednali si totiž výjimku. Buď tedy EU uznává, že jsou Rakušáci daleko odolnější proti rakovině, než zbytek světa, nebo je s tím zákazem něco špatně. Vlastně - vždyť oni ten svůj rum mohou exportovat do celé EU, jak je to tedy s tou karcinogenitou? Na tohle by byla potřeba hlava paní Václavíkové, ta by to vysvětlila dialekticky, můj selský rozum nad tím zůstává stát.

Re: Podstata problému:
Autor: P. Han Datum: 16.4.2018 16:04

Byl bych rád, kdybych si oboje mohl pouze pamatovat.

Re: Svobodní,nemohli byste konečně napsat něco, :
Autor: R. Langer Datum: 16.4.2018 15:10

Proč by vůbec měli o něco žádat?

Re: Přehlídka svobodných klišé:
Autor: M. Prokop Datum: 16.4.2018 15:09

Je to na něm napsáno. Také povinně.

Ovšem, jste-li negramotný, asi potřebujete ještě obrázky.

Re: Podstata problému:
Autor: M. Prokop Datum: 16.4.2018 15:07

Ano, ale zůstává otázka míry.

Co se mně týče, dávám přednost tomu vysávání EU, to sovětské si totiž ještě pamatuji.

Re: Tentokrát mimo.:
Autor: R. Langer Datum: 16.4.2018 15:07

Ono bude pod jiným názvem něco chutnat jinak?

Re: Evropská komise řeší závažnější problémy než vaše chutě!:
Autor: R. Langer Datum: 16.4.2018 15:05

Kravinama není potřeba se zabývat.