25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: Stále stejná klimatická chyba

Einsteinova definice šílenství říká, že to je stav, kdy jedinec opakuje stále stejné jednání, ale očekává odlišný výsledek. Přesně takto se chováme ve vztahu ke klimatickým změnám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 13.4.2018 15:30

Re: Dětinská hloupost autora?

Psal jsem někde něco o přepínání? Psal jsem o analogii skokové změny.

J. Schwarz 13.4.2018 10:48

Re: Dětinská hloupost autora?

Pokud je klima na zemi opravdu v "metastabilním stavu", pak stačí několik sopečných výbuchů a někam se překlopí. "Boj s klimatem" je podvod ne planetárního, ale vesmírného dosahu...

J. Lepka 13.4.2018 10:48

Re: Dětinská hloupost autora?

Už jste si, vy sejčku, pořídil počítač a wifi na šlapací dynamo?

J. Ticháček 13.4.2018 11:13

Re: Dětinská hloupost autora?

Metastabilní? To snad ani nemůžete myslet vážně.

A až se klimatické procesy rozjedou naplno? To si představujete jak? Ono to naplno běží od počátku.

A vy donekonečna zastáváte názor, že parta fotbalistů může dokopat tenisák do branky někde na vršku suťového pole.

V. Novák 13.4.2018 17:04

Re: Dětinská hloupost autora?

Co si VY představujete pod pojmem "metastabilní"?

Co o něm vím já mi k podnebí nějak nesedí. Především to, že by podnebí mělo mít nějaké stabilní rovnovážné stavy... To, kocajdank, nemá.

K. Janyška 13.4.2018 9:00

Einsteina bych sem netahal. Je sice autorem tohoto výroku,

ale také eseje Proč socialismus ?, která onen jeho postulát zcela znehodnocuje.

Jinak ale souhlasím. Lidstvo musí pracovat na posílení své adaptabilnosti na budoucí neznámé, tedy i špatné. Musí mít dostatek adaptačních zásob a prostředků k tomu, aby přežilo. Protože je klimatickými změnani, a je možné, že vesmírného charakteru, zasažena celá planeta (také je možné, že je to jen výkyv, který se sám vrátí k dlouhodobému normálu), musíme mluvit o lidstvu jako celku a jeho zastupující instituci v této věci, ne o jednotlivcích. To, snad jako jako jediné, prostě sami nezvládnou. Jen, že by přicházeli ze skvělými nápady. Ale myslím, že ono to tak i nakonec dopadne.

Znovu opuzorňuji, jde o adaptaci na změny, ne poroučení větru - dešti, tedy celému vesmíru. Tak to mají jen hloupí socialisté... Dzp.

M. Prokop 13.4.2018 8:55

:-P

"Politické elity činí kroky založené na představě, že klimatické změny lze zastavit či dokonce zvrátit."

Politické "elity" činí kroky založené na tom, aby vypadaly populárně, státnicky a vynášely peníze do těch správných kapes.

Čím větší přerozdělování různými dotacemi a podobným švindlem, tím více příležitostí ke korupci. Navíc moc s tím spojená, kdo by to nebral ....

V. Braun 13.4.2018 10:36

Re: :-P

Proč dotace? Stačí zaručit, že do cen budou zakalkulovány náklady na externality.

V. Novák 13.4.2018 10:57

Re: :-P

A náklady na externality se naprosto přesně vypočtou ocucáním palce a tak, aby se podpořilo to, co se počítajícímu (a cucajícímu) hodí...

J. Schwarz 13.4.2018 11:06

Re: :-P

A co je externalitou určíte vy, pan Rada a podobní alarmisté... Z pohledu značného množství lidí například humanitní fakulty vytváří "negativní externality " v podobě velkého množství blbců přesvědčených o své vševědoucnosti i morální převaze, navrhuji tedy zatížit podobná "studia" školným ve výši minimálně sto tisíc za semestr jako kompenzaci nákladů vznikajících externalit...

V. Braun 13.4.2018 15:37

Re: :-P

Proč ne, navrhněte to a třeba se vám to podaří prosadit.

Nepsal jsem to, ale podobnou reakci jsem čekal, i když lépe je popsána o jeden příspěvek výše. Problém je v tom, jak externality ocenit, protože z definice jou externí a náklady tak vznikají často hodně daleko od pvotního vlivu. Byla to jen rekace na to, že teoreticky to lze vyřešit tržně bez dotací. V praxi tam vždycky bude nějaká politika, protože přesně se náklady na externality spočítat nedají.

J. Vintr 13.4.2018 8:15

Ve skutečnosti nikdo s klimatickými změnami nebojuje

Jen si na tom někteří lidé nehorázně masti kapsu. Na úkor všech ostatních a co je nejhorší, i na úkor životního prostředí.

M. Prokop 13.4.2018 8:56

Re: Ve skutečnosti nikdo s klimatickými změnami nebojuje

Jelikož se klima mění co země Zemí jest, je to spolehlivý zdroj.

Jak je "boj" prospěšný životnímu prostředí, to je nejlépe vidět na "biopalivech".

S. Lazárek 13.4.2018 10:32

Re: Ve skutečnosti nikdo s klimatickými změnami nebojuje

To dělají farmaceutické firmy taky, je to verbež.

R. Langer 13.4.2018 12:41

Re: Ve skutečnosti nikdo s klimatickými změnami nebojuje

No, ty léky vám ale na rozdíl od potírání změn klimatu někdy i pomohou. ;-)

D. Polanský 13.4.2018 7:50

Bože jen ne boj s důsledky,

to zase další boj?! To mi připomíná generály s prsy plnými metálů, jejichž celý život je boj za státní peníze, nikdy nemluví o tvořivosti.

J. Anděl 13.4.2018 9:05

Re: Bože jen ne boj s důsledky,

Souhlas.

Včera jsem mimochodem v rámci diskuze četl program KSČM. Taky samý boj. Se vším možným. Přesně jako váš mě to trklo.

Ale souhlasím s autorem s tím, že orientace na důsledky vypadá jako lepší nápad. S vaším doplněním, že lépe je tvořit než bojovat.

J. Anděl 13.4.2018 9:09

Re: Bože jen ne boj s důsledky,

Ale je to od nás trochu naivní. Ti, co chtějí řídit lidský svět, vědí, že nic lidi nevybudí tak, jako výzva k boji :-/

I. Schlägel 13.4.2018 7:43

Boj s CO2

je jedním z nejdražších omylů lidstva.

J. Fridrich 13.4.2018 7:42

Jen krátce - klimatické změny lidstvo nezahubí,

Jen krátce - klimatické změny lidstvo nezahubí, lidstvo zahubí lidská hloupost.. Samozřejmě se to netýká techniky a technologií, ale společenského uspořádání - to směřuje k rozvratu zcela jistě..

K. Janyška 13.4.2018 9:53

Re: Jen krátce - klimatické změny lidstvo nezahubí,

Ano, co je to kompozitivní teorie ? Dzp.

J. Zaorálek 13.4.2018 7:35

Sázet stromy všude, kde to jde. :) To by bylo fajn.

R. Langer 13.4.2018 12:44

Re:

Jo, třeba na Šumavě.

A. Bocek 13.4.2018 6:31

Pěstování

kukuřice do bioplynek a řepky do nafty je dotačním zločinem. Energetickým nesmyslem v České kotlině jsou fotovoltaické a větrné elektrárny, jejich roční koeficient využití instalovaného výkonu je do 15%. Zákon 180/2005 Sb. je blbý jak paskviča.

P. Dostál 13.4.2018 1:00

Co znamená boj s důsledky

Pan Smrčka má pravdu, že v žádném případě není jistota, že klíčovou příčinou klimatické změny je člověk. Co však z toho odvozuje? Že by se snaha o zastavení klimatických změn měla vzdát a řešit výhradně jejich důsledky. Jenže to bohužel není tak snadné. Zde totiž nejde jen o to, co pěstovat v Polabí. Spíš jde o to, kam půjde ta miliarda lidí, co se ocitne vlivem tání ledovců pod vodou. Kam pujdou stamiliony těch, co se v důsledku sucha octnou v poušti? To není něco, co lze jednoduše vyřešit, takže stojí za to se pokusit o to tomu zabránit, i když je šance na úspěch třeba jen 10 procent.

V. Braun 13.4.2018 3:21

Re: Co znamená boj s důsledky

Asi tak. Nevím jestli je to jen můj dojem, ale zdá se mi, že mezi odmítači teorie, že za oteplováí může člověk je současně větší procento odmítačů imigrace. Aby se pak nedivili.Pan Sinnreich níže píše, že změny klimatu byly i v minulosti - no byly, ovšem vždy tady byla dost zřejmá příčina, která dnes právě s výjimkou vlivu člověka chybí. Také vzhledem k malé nebo žádné lidské populaci zase tak nevadilo kolísání mořské hladiny o desítky metrů nebo zalednění většiny Evropy. Dnes by byly dopady takových změn na civilizaci zničující (jak kdysi někdo řekl "o přírodu se nebojím, ta si poradí, o lidskou civilizaci mám obavy").

J. Schwarz 13.4.2018 7:00

Re: Co znamená boj s důsledky

To je zase starostí kam ti chudáci půjdou! Kdyby se nenamnožili z miliardy na miliard sedm měli by místa dost na staletí "tání ledovců" dopředu!

V. Braun 13.4.2018 10:37

Re: Co znamená boj s důsledky

No já mám docela starost kam půjdou, co kdyby je napadlo že do Evropy?

J. Schwarz 13.4.2018 11:17

Re: Co znamená boj s důsledky

A od čeho máme všechny ty tanky, rakety a bojová letadla když ne k tomu, abychom jim ten "pochod do Evropy" znechutili?

V. Braun 13.4.2018 13:55

Re: Co znamená boj s důsledky

I vy humanisto. Půjdete dělat kulometčíka na hranice?