25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: Stále stejná klimatická chyba

Einsteinova definice šílenství říká, že to je stav, kdy jedinec opakuje stále stejné jednání, ale očekává odlišný výsledek. Přesně takto se chováme ve vztahu ke klimatickým změnám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Krátký 13.4.2018 10:59

Re:

omyl - jídlo sežerou a do traktoru nedolijí naftu a tak to skončí jako vždycky

V. Novák 13.4.2018 10:57

Re: :-P

A náklady na externality se naprosto přesně vypočtou ocucáním palce a tak, aby se podpořilo to, co se počítajícímu (a cucajícímu) hodí...

M. Šejna 13.4.2018 10:57

Lord Mockton by měl radši mlčet

jestli někdo nechápe nebo ignoruje vědu, tak je to lord Mockton. Je to on, kdo tvrdí, že oteplování je podvod.

M. Šejna 13.4.2018 10:55

stále stejná chyba popíračů

opět jsem si přečetl názor autora, že vliv lidstva na globální otreplování není prokázáno. Tohle už je tak obehraná falešná písnička, že už tomu snad nevěří ani ti, kteří ji zpívají.

Každopádně je dobře, že už se nezpochybňuje samotné globální oteplování. Ještě před deseti lety jsme tu měli tvrzení jednoho vysoce postaveného politika, který tvrdil, že globální oteplování neexistuje a že ledovce tají jen ve filmech.

Stejně jako autor článku se i já domnívám, že forma boje proti oteplování je zcela nefunkční. To dokazují i výsledky tohoto "boje". Kysličník uhličitý totiž v atmosfeře přibývá pořád stejným tempem a občas dokonce i trochu rychleji. Z tohoto pohledu je opravdu potřeba věnovat finance spíš pro adaptaci na teplé klima a nikoli na boj proti oteplování.

V. Novák 13.4.2018 10:52

Klima se mění. Změna klimatu je to jediné, co je

na něm stálé. Mění se od té doby, co má Země atmosféru a život nejen klima, ale i složení atmosféry už několikrát dramaticky změnil - asi nejdramatičtějí událostí byla ekologická katastrofa vyvolaná znečišětním atmosféry odpadním kyslíkem. Ta vyhubila mnohem víc organismů než všechny následující dohromady.

Země (a život na ní) už přežila stádium ledové koule, horkých prvohor, spojujících se kontinentů s pouštěmi uprostřed, proti nimž je Gobi kvetoucí oázou a rozpadů kontinentů.

Za dobu psané historie zažilo lidstvo spoustu klimatických změn od poklesu teplot, který způsobil pád Říma přes středověké optimum přes malou dobu ledovou k pohodlné současnosti.

V 70.letech bylo hitem globální ochlazování (samozřejmě antropogenní), které mělo způdobit rozpad zemědělství v Evropě a hladomory s vymřením 90% obyvatel - a to už někdy teď. Teď je zase jiný hit. Jenže tenkrát s tím blbli jenom členové Římského klubu a puberťáci jako tehdy já - ne politici disponující státními rozpočty...

S. Donát 13.4.2018 10:49

Re: Klima se nemění.

Ano, pozoruji, že ji máte téměř pořád.

P. Zinga 13.4.2018 10:49

Re: Klima se nemění.

Klima není přírodní jev, je to pouhý statistický údaj za čas, momentálně 30let.

Velmi proměnlivé je počasí, viz letošek,kdy i meteorologové přiznávali, že nevědí, kam se v příštích dnech vrtne. Ještě že vědí, jak bude za sto let.

Jak se řekne latinsky :"Vše je v pohybu"?

J. Lepka 13.4.2018 10:48

Re: Dětinská hloupost autora?

Už jste si, vy sejčku, pořídil počítač a wifi na šlapací dynamo?

J. Schwarz 13.4.2018 10:48

Re: Dětinská hloupost autora?

Pokud je klima na zemi opravdu v "metastabilním stavu", pak stačí několik sopečných výbuchů a někam se překlopí. "Boj s klimatem" je podvod ne planetárního, ale vesmírného dosahu...

P. Zinga 13.4.2018 10:46

Toatiltní vlády 20. století

se etablovaly a neutralizovaly své odpůrce útoky na jejich reputaci. Útoky na reputaci se o totéž pokoušejí i totalisté 21. století, ale dělají stejnou chybu jako jejich předchůdci: nechápou (ignorují-P.Z) vědu a proto škody,které nám chtějí krátkodobě způsobit, v delším výhledu dopadnou tvrdě i na ně samotné." Lord Mockton v rakci na útok levo-zelených právníků.

https://wattsupwiththat.com/2018/04/07/a-rebuttal-to-an-ugly-amicus-brief-attack-in-the-exxonknew-case/

V. Braun 13.4.2018 10:37

Re: Co znamená boj s důsledky

No já mám docela starost kam půjdou, co kdyby je napadlo že do Evropy?

V. Braun 13.4.2018 10:36

Re: :-P

Proč dotace? Stačí zaručit, že do cen budou zakalkulovány náklady na externality.

V. Braun 13.4.2018 10:34

Re: Dětinská hloupost autora?

Osobně si to přirovnávám k činnosti běžného vypínače, zkuste si to doma. Když jej pomalu stlačujete z jedné polohy do druhé také se dlouho nic neděje a pak dojde ke skokové změně. U vypínače principu rozumíme, ostatně je jednoduchý, u klimatu je potíž v komplexnosti problému, tam představy selhávají a o mechanismech fungování se stále učíme.

S. Lazárek 13.4.2018 10:32

Re: Ve skutečnosti nikdo s klimatickými změnami nebojuje

To dělají farmaceutické firmy taky, je to verbež.

V. Braun 13.4.2018 10:30

Re: Klimaticka "zmena"

Zatím se zdá, že takovým pouťovým vyvolávačem jste pouze vy. V odkazech jsem našel jen obvinění ze sexuálního obtěžování, žádné odsouzení za dětskou pornografii a podvod. Jako pohádkář jste dobrý.

Současně se divím, že jej v obvinění ze sexuálního obtěžování neobhajujete jak to s oblibou činíte jinde v diskusích o meetoo, že byste měřil dvojím metrem? neche se mi věřit.

S. Lazárek 13.4.2018 10:28

Re: Klima se nemění.

Já když mám teplotu, taky se tomu snažím přizpůsobit, je to daleko vhodnější, než to léčit drahými léky, občas s mizivým účinky.

S. Donát 13.4.2018 10:23

Re: Klima se nemění.

Naopak, klima se mění stále, co je Země Zemí. Jen je pitomost se snažit to změnit, protože výsledkem budou jen obrovské náklady a mizivý výsledek. Daleko vhodnější by bylo se těm změnám přizpůsobit.

A. Alda 13.4.2018 10:11

Když na sebe ekoteroristé vzájemně odkazují

ve svých alarmujících proroctvích, má to stejnou váhu jako když Eržika pokřikuje, že jí to taky Mária řekla, že Dežo je debil.

A. Alda 13.4.2018 10:08

Klima se nemění.

Za mého života klima všelijak kolisalo, zažil jsem studené i mírné zimy, teplá i chladná léta, nástup jara v oscilaci 6 týdnů, podzimy proplavané i prolyžované, ale žádnou tendenci k trvalé změně.

J. Kavalír 13.4.2018 9:53

Re: Co znamená boj s důsledky

Myslím, ža zalednění už jsme vyřešili a nové doby ledové se bát nemusíme.

K. Janyška 13.4.2018 9:53

Re: Jen krátce - klimatické změny lidstvo nezahubí,

Ano, co je to kompozitivní teorie ? Dzp.

K. Janyška 13.4.2018 9:51

Re: Dětinská hloupost autora?

Vy čepičko, co je to spontánní řád ? Bez této znalosti se zejména v klimatologii, ale také v lékařství, ale také vlastně všude, nepohnete z místa... Dzp.

J. Anděl 13.4.2018 9:09

Re: Bože jen ne boj s důsledky,

Ale je to od nás trochu naivní. Ti, co chtějí řídit lidský svět, vědí, že nic lidi nevybudí tak, jako výzva k boji :-/

P. Rada 13.4.2018 9:06

Dětinská hloupost autora?

Předně by si autor měl před psaním příspěvků na klimatické téma uvědomit, že celkové podnebí se na planetě je v situaci metastabilního stavu, který se po počátečním impulsu může relativně snadno ale dlouhodobě změnit. To spočívá v situaci planety se zaledněnými polárními čepičkami a v existenci zásob uhlíku kumulovaného pod permafrostem za posledních 3 miliony let jak pod gigantickou pokličkou.

Lidé bez znalostí a schopnosti nadgeneračního nadledu (většina populace) se pak mohou chovat spíše jak malé děti zapalující si ohýnek u seníku které naivně věřící, že mají vše pod kontrolou a že to nemůže přerůst v požár po kterém lehne popelem kde co v okolí.

Dospělí a tedy rozumní lidé by si tedy naopak měli považovat, že na jejich vlivu ještě vůbec záleží. Až se totiž rozjedou klimatické procesy naplno, začnou nejspíše opravdu už převažovat přírodní procesy nad antropogenními a na lidstvu naopak může přestat úplně záležet jak na těch malých dětech, co zapálili seník. To vše ale s tím rozdílem, že pro nikoho nebude kam před pohromou geohistoricky náhlé změny utéci. Vše totiž komplikují i další zhoubně působící palnetární nevratné nestability zapříčiněné zas právě antropogenní činností o nihž pan Smrčka zas příznačně asi také nikdy nic jaksi dětinsky neslyšel, či nechce zatvrzele vědět. Takto lacině se ale důsledkům vyhnout nelze.

http://abicko.avcr.cz/2010/07/04/meze.html

J. Anděl 13.4.2018 9:05

Re: Bože jen ne boj s důsledky,

Souhlas.

Včera jsem mimochodem v rámci diskuze četl program KSČM. Taky samý boj. Se vším možným. Přesně jako váš mě to trklo.

Ale souhlasím s autorem s tím, že orientace na důsledky vypadá jako lepší nápad. S vaším doplněním, že lépe je tvořit než bojovat.

K. Janyška 13.4.2018 9:00

Einsteina bych sem netahal. Je sice autorem tohoto výroku,

ale také eseje Proč socialismus ?, která onen jeho postulát zcela znehodnocuje.

Jinak ale souhlasím. Lidstvo musí pracovat na posílení své adaptabilnosti na budoucí neznámé, tedy i špatné. Musí mít dostatek adaptačních zásob a prostředků k tomu, aby přežilo. Protože je klimatickými změnani, a je možné, že vesmírného charakteru, zasažena celá planeta (také je možné, že je to jen výkyv, který se sám vrátí k dlouhodobému normálu), musíme mluvit o lidstvu jako celku a jeho zastupující instituci v této věci, ne o jednotlivcích. To, snad jako jako jediné, prostě sami nezvládnou. Jen, že by přicházeli ze skvělými nápady. Ale myslím, že ono to tak i nakonec dopadne.

Znovu opuzorňuji, jde o adaptaci na změny, ne poroučení větru - dešti, tedy celému vesmíru. Tak to mají jen hloupí socialisté... Dzp.

M. Prokop 13.4.2018 9:00

Re: Co znamená boj s důsledky

A jak byste takové zalednění řešil dnes?

M. Prokop 13.4.2018 8:59

Re: Co znamená boj s důsledky

To tání ledovců se ale nějak nedaří, přes všechen humbuk okolo.

Příroda celkem spolehlivě regulovala počet lidí, který je schopna uživit.

Pokud těch lidí bude nebo už je někde náhodou moc, není řešení pouštět je tam, kde to je ještě únosné.

M. Prokop 13.4.2018 8:56

Re: Ve skutečnosti nikdo s klimatickými změnami nebojuje

Jelikož se klima mění co země Zemí jest, je to spolehlivý zdroj.

Jak je "boj" prospěšný životnímu prostředí, to je nejlépe vidět na "biopalivech".

M. Prokop 13.4.2018 8:55

:-P

"Politické elity činí kroky založené na představě, že klimatické změny lze zastavit či dokonce zvrátit."

Politické "elity" činí kroky založené na tom, aby vypadaly populárně, státnicky a vynášely peníze do těch správných kapes.

Čím větší přerozdělování různými dotacemi a podobným švindlem, tím více příležitostí ke korupci. Navíc moc s tím spojená, kdo by to nebral ....