25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

Zatím jsme se zasmáli

V očekávání toho, co moudrého pronese stařec na hradě, přichází lidovecký předák Pavel Bělobrádek s bizarním nápadem. Demokratická část skupiny osmi poražených by se mohla scuknout a hnutí ANO by mohlo ten chudý houfec podporovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Spáčil 11.4.2018 22:04

Tož socdem hodila vidle

tomu nápadu Bělobrádka a na jednání nepřišla. (:-))

Aspoň si mohli spolu zazpívat "ententiky, dva špalíky ...", potom se přepočítat a zjistit, že to takhle asi nepůjde. (:-))

J. Tolman 11.4.2018 21:25

BBC hlásí

Mayová je připravena dát zelenou útoku na Sýrii, parlament o schválení žádat nebude.

J. Tolman 11.4.2018 21:27

Re: BBC hlásí

Koukám vpravo nahoře byly Lidovky rychlejší. Sorry jako

P. Vandas 11.4.2018 21:34

Re: BBC hlásí

A to je dobře, nebo špatně, že obejde Parlament? :-):-):-)

J. Tolman 11.4.2018 21:50

Re: BBC hlásí

Ani tak, ani tak. Britský premiér může udělat rozhodnutí bez Parlamentu, pokud dospěje k názoru, že na parlamentní projednávání není čas. Jenom ho bude muset později v Parlamentu obhájit, což ho může stát sesli.

M. Mařák 11.4.2018 21:20

Nic, padám, co jem chtěl říct,

jsem řekl, nechci ztrácet čas a tapetovat, stejně to nemá smysl. Jako stará okresní dobrota nechávám panu Janyškovi právo posledního slova.

ANO, bude líp!

K. Janyška 11.4.2018 21:21

Re: Nic, padám, co jem chtěl říct,

S vámi ne... Dzp.

D. Green 11.4.2018 21:27

Re: Nic, padám, co jem chtěl říct,

Hare krišna, hare krišna

krišna krišna, hare hare

hare rama, hare rama

rama rama, hare hare.....Psp

K. Janyška 11.4.2018 21:16

Hayek o voze a my o koze.

Je to fascinující. Když zahřmí, hromničky nezapalujeme, neboť víme, že nejsou účinné. Z parního válce jsme vyvinuli vesmírný koráb a pochopili jsme tajemství reaktivních sil. Přečetli jsme genofond člověka, protože v měřitelných hodnotách přírodních věd se vyznáme. Dokonce jsme tak daleko, že nejsme ochotni hlasovat o platnosti Ohmova zákona v parlamentu, protože dobře víme, že bychom byli směšní. Ve spoustě věcí jsme tedy ochotni akceptovat realitu světa, vlastní zkušenost i ohromující výsledky vědeckého bádání.

Existuje však celá jedna intelektuální oblast, kde jsme hloupost připraveni tolerovat až ke stadiím skutečně obludným. Říkáme totiž, že na názory, které jsme zvyklí nazývat politickými, máme právo i kdyby to byly sebevětší nesmysly. I na ty největší tuposti v tomto smyslu pohlížíme jako na legitimní možnost. A to přesto, že například v matematice dá učitel klidně při srovnatelné irelevanci dítěti pětku za to, že na otázku kolik je jedna a jedna odpoví - tři.

Co je to, co nás táhne k ochotě jedny nesmysly tolerovat a jiné ne? Jak to, že se například tak málo zabýváme tím, jestli náhodou socialistické pověry všemožného druhu s těmi nejtěžšími důsledky pro lidstvo nejsou vyvratitelné nejen naší krutou zkušeností, ale také vědeckým důkazem? Stejně jako pověra o zapalování již zmíněných svíček. Jak to, že i velká část lidí hlásících se k pravici, se denně dopouští ve svém jednání „takového množství socialismu“, až se hrůzou tají dech?

K. Janyška 11.4.2018 21:17

Re: Hayek o voze a my o koze.

Myslím, že odpověď není tak složitá. Je to samozřejmě tradicí a výchovou, ale také nevzdělaností patřičnými a relevantními informacemi. I já jsem si kdysi o světě ,myslel něco úplně jiného, než jsem si, jak se později ukázalo, měl myslet. Uznávám to veřejně, a vím to až dnes, že jsem byl sice nadšený, ale nevzdělaný popleta, i když se silným antikomunistickým zaměřením. Z této intelektuální bídy mě bezděky vytáhl až Václav Klaus s jeho triviální, ale pro mne, geniální otázkou, jak funguje svět. Šel jsem po této stopě a tak se stalo, že jsem se dostal, samozřejmě mimo jiné, až k dílu myslitele myslitelů Augusta Friedricha von Hayeka. Zejména pak jeho „majstrštyk“ Právo, zákonodárství a svoboda je skutečnou světskou společensko-vědní biblí, bez jejíž znalosti a pochopení člověk o podstatě světa neví téměř nic.

Vyzývám proto všechny ke studiu díla A.F. Hayeka. Chcete-li udělat alespoň takový pokrok jako já, nic jiného Vám nezbývá. Myslím to vážně, ale velmi přátelsky. Chci mít totiž mezi znalci Hayeka přátel co nejvíce.

29.3.2004

S. Lazárek 11.4.2018 21:17

Re: Hayek o voze a my o koze.

Kdybys byl užitečnej aspoň na ty jitrnice, ale kdo by tohle žral......

K. Janyška 11.4.2018 21:22

Re: Hayek o voze a my o koze.

Vzorný hloupý rudý cucáku ? Dzp.

S. Lazárek 11.4.2018 21:24

Re: Hayek o voze a my o koze.

No nejsi, tak se tak blbě na všechno neptej.

P. Vandas 11.4.2018 21:24

Re: Hayek o voze a my o koze.

Má pravdu přecedóó, alespoň ty jitrnice bys mohl, kdybys uměl. :-):-):-)

D. Green 11.4.2018 21:25

Re: Hayek o voze a my o koze.

Hare krišna, hare krišna

krišna krišna, hare hare

hare rama, hare rama

rama rama, hare hare

K. Janyška 11.4.2018 21:07

Demarchie je prakticky jen docela mírnou úpravou

dnes používaného modelu demokracie. Ale se zásadním dopadem. Občané ho ani nerozeznají od používaného modelu a přitom jim přinese výsledky až neuvěřitelně dobré... Dzp.

M. Mařák 11.4.2018 21:10

Demarchie je Havlova a Bursíkova

občanská společnost s legislativní pravomocí, nic jiného.

M. Mařák 11.4.2018 21:16

Bursík chtěl kdysi jako šéf zelených

vytvořit další pilíř demokracie, tedy občanskou společnost, jež by se podílela na legislativní činnosti. Hayek šel v pravdalásce ještě dál, ten na základu občanské společnosti postavil senát jako jedinou parlamentní komoru zabývající se legislativou.

K. Janyška 11.4.2018 21:21

Re: Demarchie je Havlova a Bursíkova

MM, to děláte schválně nebo jste tak zmatený ? Demarchie stojí na principu, na kterém stojí lidský svět. V tom je síla tohoto návrhu. Není s ním v kolizi, jako demokracie, kde vládnou velmi zločinné většiny. Nevládnou v ní tedy většiny, ale institucionalizovaně jediné právo pravé, právo soukromé.

Podle zásadního vztahu lidé mezi sebou. Všechny své zájmy testují nejprve soukromým právem a pak se teprve o jejich realizaci rozhodnou. Jinak jsou v base nebo mrtví... Dzp.

M. Mařák 11.4.2018 20:43

Neexistující volič je jako Hayekova

utopická demarchie pro neexistujícího občana.

Stejný kvák o ničem, intelektuání konstrukce kabinetních filosofů, kteří jsou odtrženi od reality občana existujícího.

K. Janyška 11.4.2018 20:45

Re: Neexistující volič je jako Hayekova

Ne, název jen symbolizuje neuvěřitelnou nevzdělanost miliard lidí v těchto věcech... Dzp.

M. Mařák 11.4.2018 20:47

Re: Neexistující volič je jako Hayekova

Nikoliv, názvem jste nevědomky předal relevantní informaci.

K. Janyška 11.4.2018 20:48

Re: Neexistující volič je jako Hayekova

Ne, vám, nevzdělaným, se to jen zdá... Dzp.

M. Mařák 11.4.2018 20:49

Re: Neexistující volič je jako Hayekova

I ta propaganda se musí umět...

K. Janyška 11.4.2018 20:50

Re: Neexistující volič je jako Hayekova

Není to propaganda. Je to fakt... Dzp.

M. Mařák 11.4.2018 20:51

Neexistující strana pro

neexistujícího voliče není fakt, nýbrž naprostá cypovina.

K. Janyška 11.4.2018 21:04

Re: Neexistující strana pro

Hloupý volič, a těch jsou zatím miliardy to nepochopí jen tak, co je lidský svět ve skutečnosti. Ani vy jste to nepochopil ani po dlouholeté masáži. A nejste sám. Nepochopl to nikdo koho jsem v životě potkal. Ani VK ne... Dzp.

M. Mařák 11.4.2018 21:06

Re: Neexistující strana pro

Ani Hayek sám sebe nepochopil a myslel to jinak, jak jste se již několikrát vyjádřil.

No, hlavně, že Vás tady máme, alespoň je zase sranda.

K. Janyška 11.4.2018 21:08

Re: Neexistující strana pro

Co to povídáte, popleto ? Vy chcete být s vaším rozhledem ve věci jeho arbitrem ? No, toto... Dzp.

M. Mařák 11.4.2018 21:11

Re: Neexistující strana pro

Jen Vás zhruba cituji...