25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

PRÁVO: Tajemství právem upravená

Co je to tajemství? Ingredience, bez níž se neobejde žádný dobrý příběh a žádná správná detektivka. Hybatel drbů a klevetění, základní výbava kouzelníků, politiků, států. Název jedné z komických oper Bedřicha Smetany, knihy plné ezoteriky a rakouského dokumentárního filmu o vesmíru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Student 3.4.2018 10:52

Z hlediska zákona na ochranu osobních údajů

je zakázáno používat podobiznu kohokoli. Dnes je sice možná výjimka, že se souhlasem toho člověka se to smí, ale všeho do času, paní doktorko!

A jméno samozřejmě patří mezi osobní a citlivé údaje také. Možná se dožijeme toho, že budete bezpohlavní přispěvatel č. 2545211 nebo něco takového, a fotku si tam budete moci dát tak leda oblíbeného zvířátka.

M. Drašner 3.4.2018 13:25

Re: Z hlediska zákona na ochranu osobních údajů

nebude. To už někdo vymyslí zákon na ochranu osobnosti zvířat.

B. Carina 4.4.2018 3:35

Existují dvě výjimky. Je-li "podobizna" použitá ve zpravodajství, nebo je součástí autorova díla ve smyslu zákona autorského.

K. Janyška 3.4.2018 8:59

K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

TEDY KOMPOZITIVNÍ TEORIE ?

Vědecká kompozitivní teorie, tedy suma informací získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd, navzájem provázaných a neodporujících si, viz slavná Kontrarevoluce vědy od nositele Nobelovy ceny A.F.Hayeka, je vždy nejvyšším, stále vědou aktualizovaným, věděním lidstva a přináší právě taková vysvětlení. Vždyť zkoumá a předkládá informace o samotné podstatě lidského světa a jediné možnosti lidstva existovat a jde do takové hloubky, že vysvětluje až samotnou lidskou mysl. Je to tedy vysvětlení lidské mysli jejím prostřednictvím.

Samozřejmě, výhradně bez pověr a mýtů a žádné náboženské nebo okultní předsudky nejsou povoleny. Jinak by přístup k tomuto zkoumání nebyl čistě vědecký a nebyl by prost jakýchkoliv zavádějících pseudovědeckých praktik, tedy by nebyl seriózní.

Co tedy relevatní společenští vědci zkoumají, když mají tak vysokou ambici lidstvu předložit hluboké a důkazy podložené vědecké informace, které, jak se ukázalo, zcela mění dosavadní představy lidí o svém původu a principech, které nám, lidstvu, umožňují být. Samozřejmě, imkdyž to nebylo původním záměrem, bylo to vědeckým postupem odhaleno a prokázáno. Okřídlené rčení, lidé si myslí o světě něco jiného, než by si měli myslet, tady dostává skutečně reálný a realistický průkaz.

zp.

K. Janyška 3.4.2018 8:59

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

V první řadě berou vědci do úvahy, samozřejmě za využití všech poznatků věd přírodních to, odkud se člověk biologicky vzal a jaké jsou jeho první jakési předlidské, pololidské a časem už lidské kroky na Zemi a jeho chování, které si už dovedeme představit a které umíme uchopit inteligenčním instrumentáriem našich myslí. Lidé svoji pouť vesmírem a po zemském povrchu začali ve smečkách a kmenech o velikosti zhruba 50 jedinců a žili v kmenové společnosti se vším všudy, drženi pohromadě altruismem a pudem sebezáchovy, tedy neosobními, genetickými a doslova přírodními principy, shodnými s ostatními druhy.

Kompozitivní teorie se však nezabývá genetickými a biologickými základy lidstva, ty si kdykoliv vypůjčí od věd přírodních, lépe řečeno, zahrne je v případě potřeby a jejich trvalé platnosti do výkladu, nýbrž kulturní evolucí a spontánnímí, tedy neosobními silami, které ji vyprovokovaly a vyprodukovaly. Zabývá se vznikem inteligence, rozumu, mentální výbavou člověka a zejména mezemi a mantinely, které nám souběžná souhra spontánních sil, které nás stvořily a dále nekonečně dotvářejí stran obsahu a výbavy našich myslí, doslova diktuje a klade.

Zabývá se tedy zejména objevem obchodu, coby základním hybatelem kulturního vývoje, neboť to on a důsledky z něho přinesl civilizaci, tedy přeměnu divocha v civilizovaného člověka a tento proces vyšší a vyšší subjektivizace a individializace jednotlivců probíhá stálem a je nekonečný.

K. Janyška 3.4.2018 9:00

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

Zejména se však zabývá řídící strukturou, a jiná není možná a nikdy nebyla, spontánním řádem civilizovaných a celého lidského světa. To je podstata a jediná možnost přežití lidstva a nelze ji zorganizovat. Je také jedinou možností, jak mohou jednotlivci a jejich organizace, sledovat nekonečný počet cílů a účelů svých jednání tak, aby nenaráželi do ostatních. Souběžně tato struktura vyvinula skrze interakci jednotlivců pravidla chování, která se stala obsahem souběžně se vyvíjející lidské mysli. Tedy spontánní řád lidského světa, tedy lidský svět, řídí nás, ne my jeho. Kdykoliv se pokusíme to zvrátit, a nepůjde to nikdy, přivoláme si na sebe katastrofu.

Tedy důvod existence kompozitivní teorie je, aby lidstvo vyvedla z toho strašného omylu, Myslí si, že je už tak chytré, že si může dělat co chce a že může řídit lidský svět. Nejde to a nikdy to nepůjde.

Lidská mysl je totiž vnitřní součástí tohoto supermechanismu, je složena z jeho pravidel chování a nemá žádnou možnost se dostat mimo něho a organizovat ho. Strašných příkladů takovéto nemožnosti je dost a dost, zejména v novodobých dějinách - SSSR a jeho světová socialistická soustava. Lidé však nevědí proč to dělají a nevědí ani proč jich u toho vždy tolik zahyne. Věčným pokusům zorganizovat nezorganizovatelné, tedy spontánní řád světa, tedy lidský svět sám, říkáme socialismus. Má nespočet podob. V poslední době například zejména rudočernými socialisty řízenou Evropskou unii.

K. Janyška 3.4.2018 9:00

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

Kompozitivní teorie, tato nejsložiitější vědecká materie ze všech, nám odpověď dává, a stále přesněji. Jeji výuka však není možná, neboť náboženské a politické předsudky tomu zatím brání a nejsou tedy ani učitelé, kteří by tuto složitou koncepci zvládali. Kandidát na post prezidenta České republiky, bývalý předseda Akademie věd Drahoš, je toho důkazem. Ani slovem se o tomto neodstranitelném fenoménu vesmíru a tedy i lidského světa nezmínil.

Doufejmě všichni, že jednou učitelé budou. Situace dnes nepoučeného lidstva kompozitivní teorií se tak rapidně zlepší. O tom není pochyb. Až rozdíl mezi tím, jak lidský svět funguje ve skutečnosti a mezi tím co si lidé o tom myslí naroste do kritických rozměrů. Snad tu hroznou srážku přežijeme... D

Z. Lapil 3.4.2018 11:39

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ..,

Dobrá. A mám se tedy svého dítěte dovolit, jestli můžu dát výpověď?

Protože součástí nejvyššího vědění jaksi přímo nevyplývávají úvahy o věcech jednoduchých. K tomu, jestli mě víc praští na nohu spadlý větší či menší kámen taky nepotřebuju znát Newtonovy spisy (z těch bych to ještě odvodil, já dokonce zpaměti), natož spisy Einsteinovy (s těmi bych si asi už v této souvislosti neporadil).

K. Janyška 3.4.2018 20:36

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ..,

Právě, že ano. Einstein, ten vůl, napsal esej Proč socialismus ? Hrubě, ale kravsky hrubě, se v ní mýlil... Dzp.

J. Brunner 3.4.2018 21:18

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ..,

No každý se může mýlit, zvláště v jiném oboru, ale jak si můžu vážit Vašich názorů, když zároveň dokážete napsat, že Einstein je vůl? Hayeka uznávám s jeho propagátorem je to horší.

V. Hanus 3.4.2018 7:54

Já se vrátím Dagu Bedmane a se mno přijde zákon.

Bože jenom to ne. Zjišťuji, že celý svůj život jsem prožil v rozporu se zákonem. Na prahu svých šedesátipětin bych nechtěl být vláčen po soudech. Je tu ale naděje. Kdybych vydržel jak Rath, tak bych se mohl dožít své rakoviny a truhly dříve, než mne právo dožene a uvrhne v žalář.

D. Polanský 3.4.2018 7:16

Každá civilizace na svém vecholu

blbne, no pak pozvolna začne zanikat, viz celou historii lidstva. A asi je to tak správné. Když neumíme správné korekce nastavit my lidé, tak to za nás musí udělat příroda.

Teď si užívám Absurdistán např. ve vinotéce, víno ze sudů musí obsluha nalit do pet lahví, postavit na pult, na pet láhve dát štítek s názvem odrůdy a správně to má nalívat z těch pet lahví, potažmo pet lahve celé prodat. Tedy vše z těch pet lahví, proti kterým se v devadesátých letech demonstrovalo. Předtím to bylo moc jednoduché, zákazník ochutnal přímo ze sudu, obvykle viděl, z kterého kohoutku to teče a z toho kohoutku mu to obchodník natočil. Zákazník měl jistotu, že si nese domů to, co ochutnal. Správně měl být zákon upraven tak, aby zákazník vždy viděl na kohouty, z kterých mu obsluha víno natáčí, ne pet lahve. S prominutím to musel vymyslet debil, který v životě ve vinotéce nebyl.

J. Brunner 3.4.2018 2:04

Můj pocit

že v poslední době žiji v blázinci, se opět prohloubil.

K. Pavlik 3.4.2018 4:25

Re: Můj pocit

a bude hur.

P. Lenc 3.4.2018 9:50

Re: Můj pocit

Zvláštní pane Brunnere, přibýváme...