27.5.2018 | Svátek má Valdemar



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


ČECHOVINY: Airbus A 380



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 29, poslední: 15.3.2018 8:37, přehled diskusí

Pochvala za článek:
Autor: P. Kubáč Datum: 15.3.2018 8:37

Takové souvislosti člověku mimo branži nikdy nedojdou.

:
Autor: V. Molík Datum: 14.3.2018 4:15

Nejlepší éro bylo IL-14, že kterého jsem skákal na vojně ve 240km/h (pilot zapomněl zpomalit). Utrhaly se nám na padáku spojovací lemovky, ale všichni přežili let i seskok ve zdraví a i pilot přistál na trávě! Super letadlo! Kam se hrabe třistadvacítka... Pak už jsem nikdy nelítal v dopravním letadle. Jenom pár seskoků z Brigadýra. Na dovču bych se bál bez padáku...

Ti, co neletí, se skládají na ty, co letí.:
Autor: S. Kubů Datum: 13.3.2018 11:37

Holt socialismus.

Dobrý článek:
Autor: T. Kočí Datum: 13.3.2018 10:15

Jeden A 380 taky už málem spadl-při letu do Australie.

Re: Dobrý článek:
Autor: J. Jurax Datum: 13.3.2018 20:07

Naštěstí jen málem ... ale v tom bylo éro nevinně jako takové, došlo k poruše motoru renomované značky Rolls-Royce ... tuším se roztrhl rotor nízkotlakého kompresoru ...

Zbytečné zjednodušení:
Autor: J. Rechnovský Datum: 13.3.2018 9:39

Na začátku 90. let Airbus vsadil na slušný komfort pro cestující za dostupnou cenu. Ta dostupná cena letu měla být dosažena velkým érem pro hodně cestujících. Tehdy slušně rostla poptávka pro transatlatických a jiných dlouhých letech. Airbus tedy chtěl nasazovat A380 na páteřní spoje mezi velkými letišti a zbytek do cílové destinace měly pasažéry dopravit malé stroje jako A320.Boeing zas zprvu vsadil na pokračovatele B747.

Boeing však, na rozdíl od Airbusu, změnil brzy strategii. Nejprve vsadil na rychlost a šel cestou těsně podzvukového modelu B767 střední velikosti (kolem 300 cestujících). Nakonec však skončil u ekonomického B787 Dreamliner. Teprve u něj trefil do černého! Výroba se pohybuje kolem 500ks ročně a je vyprodán na několik let dopředu.

Takže. Sázka na A380 nevyšla díky francouzské nabubřelosti a ignoraci vývoje trhu. Na druhou stranu objednávky dlouhou dobu potvrzovaly reálnost plánů výroby 1200ks za 10 let. Osobně si myslím, že A380 není úplně na odpis. Ve světě je poptávka po velkém a prostorném náklaďáku...

Akorát že jim Airbus nějak nelítá, kdo chce převézt:
Autor: F. Houžňák Datum: 13.3.2018 11:16

velký náklad, tedy Evropané, půjčí si od Rusů nebo Ukrajinců Antonova. V Lipsku jich na letišti u dálnice stojí několik a kšeft se docela točí, jak je možné sledovat. Airbusáci akorát vykládali, jak se všema zametou, a houby, ten jejich vojenský výdobytek A400M jim tuším už dvakrát spadl a nelítá, armáda ruší objednávky, A380 chtějí už jenom Arabové a kdoví jestli, ti taky lavírují, Airbus propouští osazenstvo závodů, prostě socialismus nefunguje, ani když se spojí francouzská solidnost a důkladnost s německou duševní čilostí a smyslem pro humor.

A380 jsem letěl jenom jednou, a nemile mě:
Autor: F. Houžňák Datum: 13.3.2018 8:38

překvapil tím, že jsem se na sedadle u okýnka nemohl opřít hlavou o polštářek položený na stěnu - je tam totiž z nějakého podivného důvodu mezera. Debilní systém.

Re: A380 jsem letěl jenom jednou, a nemile mě:
Autor: J. Fridrich Datum: 13.3.2018 10:33

Hrozná závada - nespadli jste, no asi ne, když jste nás mohl o tom nedostatku poinformovat..

Máte ještě nějakou takovou inteligentní:
Autor: F. Houžňák Datum: 13.3.2018 11:10

poznámku? Lidi vašeho formátu jich vždycky mají plné kapsy a všude je uplatňují, aby bylo vidět, jací jsou pašáci.

Re: A380 jsem letěl jenom jednou, a nemile mě:
Autor: J. Jurax Datum: 13.3.2018 20:05

No jo, ten polštářek tam není na opírání, nýbrž na to, abyste se nepraštil go hlavy, když sebou éro cukne ... aspoň doufám ... :-)

Polštářek byl samozřejmě:
Autor: F. Houžňák Datum: 13.3.2018 20:14

můj, Airbus dával k dispozici jenom tu mezeru. Debilní systém.

Re: Polštářek byl samozřejmě:
Autor: J. Jurax Datum: 13.3.2018 21:25

Jo tak sorry :-)

Zřejmě nejlepší využití bude:
Autor: J. Lepka Datum: 13.3.2018 8:22

repatriace uprchlíků.

Re: Zřejmě nejlepší využití bude:
Autor: J. Vintr Datum: 13.3.2018 9:04

To si pište. Když je teď Merkelbaba zase na koni, tak je sem začnou hrnout ve velkém. Záminku mají. Budou slučovat rodiny.

Re: Zřejmě nejlepší využití bude:
Autor: M. Stanovský Datum: 13.3.2018 18:03

A nešly by ty rodiny sloučit zpátky do Sýrie (nebo odkud to vlastně přišli?). Třeba je to tam teď lepší, když je ještě koho slučovat!

Pane Čechu - dnes za 1***:
Autor: M. Krátký Datum: 13.3.2018 3:44

a hezký den a děkuji - a připojuji se k poznámce pana Vintra níže - EU je mrtvé dítě. A teď, když je úchyl Macron s tou jeho starou větví prezidentem Francie - potěš koště

Re: Pane Čechu - dnes za 1***:
Autor: J. Farda Datum: 13.3.2018 11:33

Pan Čech je s hvězdičkami pokaždé a já mu za to děkuji! :-)

Bohužel pan Čech většinou blábolí, i když začátky:
Autor: F. Houžňák Datum: 13.3.2018 20:16

měl dobré.

Hledisko pasazera:
Autor: J. Dlouhy Datum: 13.3.2018 1:45

Jeste, ze jste to v predposlednim odstavci napravil.

V letadlech se nevyznam, ale obcas letam. Na business class nemam. Naposledy jsem letel pred Vanocemi do San Franciska.

Pokazde kdyz nekam letim, citim se jako sardinka. Pokud si predem nezajistim misto u nouzoveho vychodu. Ale i tak, letecka doprava je dnes horsi nez preprava dobytka. Snaha narvat do letadla co nejvic lidi je pochopitelne v zajmu dopravce, ale naprosto ne v zajmu cestujiciho. Jak tedy z toho, kde je hranice? Podle me byl Airbus A 380 dobra myslenka...

Re: Hledisko pasazera:
Autor: J. Vintr Datum: 13.3.2018 3:19

Dobrá myšlenka, na kterou musí někdo doplácet. Jestliže se vyrábí a provozuje letadlo, které se svým provozem nezaplatí, musí se ty peníze vzít někde jinde.

Re: Hledisko pasazera:
Autor: R. Langer Datum: 13.3.2018 6:20

A jakou třídou létate?

No jo, když chcete letět levně, tak to má určité:
Autor: F. Houžňák Datum: 13.3.2018 8:40

nevýhody. Dacia vám taky neposkytne pohodlí Mercedesu.

Re: No jo, když chcete letět levně, tak to má určité:
Autor: J. Jelínek Datum: 13.3.2018 8:50

O tom není pochyb, ale když na to nemám volím menší komfort.

A380?:
Autor: D. Bokr Datum: 13.3.2018 1:33

Mně se na rozdíl od autora líbí jak zvenku, tak i zevnitř. Ale to je asi všechno. Ta jeho neekonomičnost je opravdu problém.

Klasická ukázka:
Autor: J. Vintr Datum: 13.3.2018 0:53

k čemu je dobrá EU ...

Proč jen jsem tohle četl?:
Autor: J. Kovaříček Datum: 13.3.2018 0:43

Takovéhle povídání o A 380! A já s tím mám za pár měsíců letět do Evropy. Ale snad to není tak zlé - pro pasažéry pohodlí a ani moc nepadají.

Pozor na sedadla u okýnka, viz výše.:
Autor: F. Houžňák Datum: 13.3.2018 8:41

Nazdar.

Hm:
Autor: A. Holík Datum: 13.3.2018 0:15

A mne se libi. A ty prasatka jaky haze .. bude mi chybet.