25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLSKO: Vojín Jaruzelski

Kaczyńského Polsko má zvláštní talent na to, aby působilo jako z jiného vesmíru. Tolik věcí vyžadujících nečernobílý pohled a zvažování argumentů řeší cestou černobílých zákonů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Reček 9.3.2018 22:06

Jsem zvědav jak si partaj PiS povede dále

Zatím mají u Poláků přízeň 40% v průzkumech. Minulá vládnoucí PO (Platforma obyvatelská) jen 20%. Letos na podzim tam budou komunální volby, ale v příštím roce parlamentní, senátní a do europarlamentu.

P. Klíma 9.3.2018 14:32

Jaruzelski svým činem zabránil ruské invazi, typu 1968

v ČSSR.

M. Prokop 9.3.2018 21:57

Re: Jaruzelski svým činem zabránil ruské invazi, typu 1968

A jestli ne, tak to alespoň tvrdil.

Rusáci dobře věděli, že v Polsku by to neprošlo tak hladce, jako v ČSSR.

A. Reček 9.3.2018 22:01

Re: Jaruzelski svým činem zabránil ruské invazi, typu 1968

Přesně tak. Navíc Kreml vzbuzoval stálý odpor u Poláků tím, že po válce tam ponechal část své armády.

A. Alda 9.3.2018 14:07

Když je možno povyšovat in memoriam,

je možné i degradovat in memoriam?

Jaký je smysl posmrtného povýšení

a jaký je smysl posmrtné degradace?

Jaké to má právní a ekonomické/materiální důsledky?

P. Klíma 9.3.2018 14:30

Přesně to samé napadlo ihned mě.

Degradovat je jistě možné.

Ale pachatelé této pitomosti budou vždycky působit ujetě.

A na armádního generála Ludvíka Svobodu mi, prosím, nesahejte.

M. Prokop 9.3.2018 21:59

Re: Přesně to samé napadlo ihned mě.

Na trojnásobné zrádce lépe nesahat.

J. Lancik 9.3.2018 15:58

Re: Když je možno povyšovat in memoriam,

Jaky smysl? Napriklad povysene osoby vdova to pozna na vysi duchodu.

J. Schwarz 9.3.2018 13:34

Tak naším

"oblíbeným paradoxem" je spíš fakt, že se dneska nejvíc vymezují proti poměrům lidi, kteří je svými postoji v devadesátých letech umožnili. Ti, co "nebyli jako oni", slýchávali trávu růst a především pečovali o to, aby novým režimem nebyl nikdo diskriminován. Tak nechali bolševickým šéfíkům rozkrást republiku a pak, když už byl majetek rozkraden jim umožnili / už v dresech různých nekomunistických stran / přikrádat si ze státního rozpočtu. Paradoxem byla i naše "právní kontinuita" kdy žádný bolševik nemohl být postižen pokud jeho prasárny nebyly vyloženě zločinné už dle socialistického "práva", ale zároveň uznávali obhajobu práskačů STB že byli v seznamech vedeni neoprávněně a soudy vyslyšely přiznání bývalých "řídících orgánů" že donašeče, co nebyli donašeči vedli v papírech jen kvůli prémiím a pochvale od šéfa. Chovali se tedy protizákonně a - nic! Dokonce ani nepřišli o důchody a výsluhy, o což by za socíku, pokud by se jim na falšování údajů přišlo, stalo. To jsou paradoxy, ne nějaká degradace Jaruzelského!

J. Novák 9.3.2018 12:34

To se skutečně nedá

říci slušněji, než že Jaruzelski byla zrádná komunistická svině, která násilně prosazovala ve své zemi cizí zájmy. Kdo v té době žil, ten ví.

V. Novák 9.3.2018 11:08

A nemůže to těm degradovaným generálům být už fuk?

Frajtr Kaczer těžko pošle vojína Jaruzelského na rajóny na záchod.

I když při jeho nekrofilii by možná mohl Jaruzelského nechat vykopat a soudit, jak jeden papež svého předchůdce...

M. Pivoda 9.3.2018 10:36

Petráček: "To jsou ty naše oblíbené paradoxy, že."

Já si například pamatuji, že komunističtí profesoři na Vysoké škole ekonomické udělili Václavu Klausovi také profesuru - ale na tržní ekonomiku. A proto to s tou českou ekonomikou také tak následně dopadlo (při její konverzi na montovnu).

Ale jak říká výše novinář Petráček: "To jsou ty naše oblíbené paradoxy, že."

M. Valenta 9.3.2018 10:49

Re: Petráček: "To jsou ty naše oblíbené paradoxy, že."

Je to trochu jinak. Profesuru obhájil Klaus až po revoluci a to v době kdy vykonával vysokou státní funkci. V západním světě něco ne zcela obvyklého. Kromě toho se nedá nic, co se týká obhajoby profesury, dohledat.

M. Pivoda 9.3.2018 13:37

Pro M. Valentu: Vím z vlastní zkušenosti, o čem mluvím

Je to přesně tak jak jsem napsal výše. Ano, Klaus obhájil profesuru až po listopadu. To souhlasí, ale v té habilitační komisi seděli profesoři z dob českého socialismu. Kde by se tu náhle vzali nějací specialisté na tržní ekonomiku?

Já jsem před habilitační komisí stál až v roce 2002 a vyhodil mne (v Ostravě) především komunistický profesor Miloš Konečný z Podnikatelské fakulty VUT Brno. Požadoval, abych mu vysvětloval řízení firem pomocí ukazatelů (což známe z dob českého socialismu), přestože moje habilitační práce byla na téma "Dynamické a inovační podnikání". S českými vědeci jsem se neshodl ani na definici podnikání. Moji definici podnikání, převzatou z Harvardské školy byznysu byla oponentem mojí práce označena za scestnou. Někdo z nás tedy musel být nutně mimo obor.

Představte si hypotetickou situaci: Kdyby v Česku náhle vymřeli všichni lékaři, byli by pak za lékaře prohlášeni zvěrolékaři?

P. Han 9.3.2018 15:03

Re: Pro M. Valentu: Vím z vlastní zkušenosti, o čem mluvím

Řízení firem pomocí ukazatelů se používá stále a všude po světě, nejen u nás. A i kdyby se nepoužívalo, pak by šlo o historii oboru, kterou by měl znát (a umět vyložit) každý asák, o docentovi nemluvě. Takže s vámi vyrazili dveře zcela po právu. A pokud si to správně pamatuji z té vaší jeremiády, jste původně dokonce žádal o udělení docentury bez jakékoliv habilitační práce.

M. Pivoda 9.3.2018 16:36

Povýšení P. Hana

Akademický hlupák (skrytý pod nickem P. Han) nepochopil, že já jsem se nezabýval řízením firem a zakládáním nové firmy.

Povyšuji tímto akademického hlupáka P. Hana na akademického ko(k)ota.

P. Han 9.3.2018 17:35

Re: Povýšení P. Hana

Jasně. A docenturu jste chtěl získat za to, že jste věděl kulový, což se dodnes nezlepšilo. Bohužel ta vaše prosraná disertace byl váš první a poslední kontakt s realitou, od té doby už zase žijete jen ve světě vlastních představ o světě, o sobě a o svých schopnostech, které jste mohl prokázat, kdyby se všichni proti vám nespikli. Někdo jiný by se třeba nad sebou zamyslel, ale vám není dáno.

M. Pivoda 9.3.2018 18:00

Pro nenapravitelného akademického ko(k)ota P. Hana

Moje výzkumná práce ze září 1988 na VUT Brno se zabývalo aplikací obecné umělé inteligence na téma počítačového experta pro podnikatelské strategie (OLS expert for entrepreneurial strategies). Ta práce byla obhájena na Ústavu technické kybernetiky Slovenské akademie věd v Bratislavě, kde v té době pobýval Doc. Polák. Tato aplikační práce se s Polákovými pracemi dostala i do Mezinárodního ústavu pro systémovou analýzu v Luxemburgu u Vídně. Byli jsme vyzváni ke spolupráci v záři roku 1989, ale po listopadu 1989 to bylo všechno úplně jinak.

Na mém pracovišti agent StB Alexandr Čestnější zorganizoval proti mně akci komunistů již před listopadem 1989, a stranická skupina KSČ mi nedovolila atestaci v září 1989. Po listopadu 1989 se na VUT Brno rozdávali rehabilitační docentury pro vyškrtnuté z KSČ, kterým se nepodařilo dostat zpět do KSČ před listopadem 1989.

V roce 2002, komunistický profesor Miloš Konečný, přítel rehabilitačního docenta, agenta StB Alexandra Čestnějšího zařídil v Ostravě moje vyhození od habilitace. Proti tomu není odvolání, protože jak mi sdělil právník JUDr. Hulík, habilitace nespadá v Česku pod správní řízení.

Nestěžuji si ale. V letech 2004-2010 jsem pracoval v USA jako profesor na podnikatelsky orientované Bernelli University. Můj složitý příběh jsem už sepsal. Je toho více než 200 stránek. Jak kdysi řekl už policejní rada Vacátko: Je to případ složitej a čert nám ho byl dlužen.

P. Han 9.3.2018 23:26

Re: Pro nenapravitelného akademického ko(k)ota P. Hana

Bernelli University? To si snad děláte kozy! Neakreditovaná "universita", jejíž diplomy se nikde neuznávají. Studium pro bohaté hlupáky, které by jinam nevzali. To už i UJAK je na vyšíí úrovni. :-)

M. Pivoda 10.3.2018 10:11

Závěr pro akreditovaného akademického ko(k)ota P. Hana

Akreditovaní ko(k)oti neví nic o tom, jak se učí podnikání. Už jste někdy stál před nějakým živým podnikatelem a zaujal ho svými akreditovanými kecy?

A. Nový 9.3.2018 15:04

Dohledat se dá

Vy jen omíláte lži z blcích listů. Stačí se doptat kde jsou ony obhajoby uloženy. Pokud je opravdu chcete vidět, tak musíte mít, dle zákona, souhlas dotyčné osoby.

V. Novák 9.3.2018 12:31

Re: Petráček: "To jsou ty naše oblíbené paradoxy, že."

Jako obvykle pamatujete špatně.

J. Schwarz 9.3.2018 13:39

Re: Petráček: "To jsou ty naše oblíbené paradoxy, že."

Snad jen že na montovnu ČR konvertovali až Klausovi nástupiči...

J. Lepka 9.3.2018 10:02

Osobně mám dojem,

že falzifikace minulosti nikomu a ničemu neprospěje, konkretně tenhle krok je šlápnutí do exkrementu. Ať byl Jaruzelski sebepuncovanější komunista, tímhle krokem zabránil obsazení Polska rusákem a možná daleko horšímu scénáři v následujících letech. Nakolik v současném scénáři hráje roli i ona pověstná polská nenávist vůči všemu ruskému nebo je to jen další pletichářský pokus Kaczyńského a jeho kamarily, nakonec ukáže budoucnost.

J. Novák 9.3.2018 12:36

Re: Osobně mám dojem,

Kecy. Byl to vlastizrádce, který v zájmu cizí mocnosti terorizoval svůj národ.

J. Lepka 9.3.2018 13:35

Re: Osobně mám dojem,

V podstatě s vámi souhlasím, jen poukazuji na možný scénář vývoje. Ona ani není vyloučena fyzická likvidace L.Walesy (ať už je jeho angažmá u KGB prokázané nebo ne), ale hlavně všech oponentů režimu z té doby, příklad J. Popieluszky je všeříkající.

J. Lancik 9.3.2018 16:07

Re: Osobně mám dojem,

Osobne verim, ze Jaruszelski jmenoval vojenskou juntu na prikaz Brezneva. Ten si dobre pamatoval svetovou reakci na jeho zakerne a podle prepadeni Cs. republiky, Hajkovu stiznost Rade Bespecnosti OSN atd. Tomu se chteli vyhnout oba Breznev i jeho celedin Jaruszelski.

J. Lepka 9.3.2018 19:47

Re: Osobně mám dojem,

Vida, tento úhel pohledu mne nenapadl. Ovšem mám pocit, že na něco takového, jako je reakce světové veřejnosti zvysoka s.al. Důkazem je afgánské dobrodružství.

P. Lenc 9.3.2018 9:37

bych to nechal na Polácích.Nakonec, naše nevyrovnání se s minulostí můžem vidět dnes a denně."Nejsme jako oni" se nám pořádně nevyplatilo.

J. Kanioková 9.3.2018 12:45

Ano, přesně !